Hoofdcategorieën
Reg. datum: 21 januari 2000

Zijn er meer mensen die hun 04 serie Archos syncen met Windows Media Player 11. Ik heb namelijk het probleem dat nummers die ik op mijn Archos gspeeld heb het jaartal 1969 krijgen in WMP11 na synchronisatie.

Nu heb ik de engelse final versie van WMP11 draaien op een Nederlandse versie van XP, zou dat een probleem kunnen zijn?

Ik heb net mijn DVR station binnen uit Duitsland. DHL is echt super, bezorgen hem gewoon 's avonds.

+ punten:
- MP3's luisteren via SPDIF
- AC3 mp3 files in DIVX films werken prima over SPDIF
- Opladen in docking station
- Veel aansluitmogelijkheden
- USB host werkt met usb stick

- punten:
- Kwaliteit afstandsbediening is onder de maat
- USB aansluiting zit aan de zijkant, kabel valt dan niet mooi uit zicht.

Ik heb nog niet geprobeerd op te nemen, dat ga ik in het weekend proberen. Mochten er nog vragen over het DVR Station zijn dan beantwoord ik die natuurlijk graag.

waslijn wijzigde dit bericht 18-11-2006 12:17 (16%)
Reden: Extra punten

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Kun je de kwaliteit van de afstandsbediening eens belichten? Enne, pics natuurlijk :) Ook hoe je alles hebt aangesloten lijkt me ontzettend interessant en mooi om te zien.

quote:
RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:05:
Kun je de kwaliteit van de afstandsbediening eens belichten? Enne, pics natuurlijk :) Ook hoe je alles hebt aangesloten lijkt me ontzettend interessant en mooi om te zien.
De bijgeleverde afstandsbediening is echt zo'n goedkoop plastic ding, waarvan de toetsen soms blijven hangen. Hij ziet er ook niet uit.

Ik zal morgen wat foto's maken.

Acties:

quote:
waslijn schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:10:
[...]
De bijgeleverde afstandsbediening is echt zo'n goedkoop plastic ding, waarvan de toetsen soms blijven hangen. Hij ziet er ook niet uit.

Ik zal morgen wat foto's maken.
Ai, ik snap wat je bedoeld. Dat vind ik erg slecht van Archos. Een ontzettend duur accessoire, en dan zo'n afstandsbediening er bij leveren. Die afstandsbediening hoort gewoon van degelijke kwaliteit te zijn.

Ik ben benieuwd naar je foto's :)

Hier de foto's:

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/1k.jpg
Archos 604 in dockingstation aangesloten op:
- PC d.m.v. USB
- Receiver d.m.v. SPDIF
- Lichtnet d.m.v. adapter

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/2k.jpg
Archos 604 in dockingstation voorkant.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/3k.jpg
Archos 604 in dockingstation zijkant.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/4k.jpg
Archos 604 in dockingstation achterkant.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/5k.jpg
Archos 604 in dockingstation met USB stick, USB host functie.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/6k.jpg
Archos 604 in dockingstation met USB stick, USB host functie.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/7k.jpg
De matige afstandsbediening.

http://www.maartenhageraats.nl/Archos/8k.jpg
Met Philips SRU9600 universele afstandsbediening.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Hmm nice pics! Mooi apparaat zeg!
Al wat van tv opgenomen? Ben benieuwd hoe of wat namelijk?
En maybe al wat afgespeeld op je scherm vanaf de Archos? Ben ik ook wel benieuwd naar namelijk!

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

quote:
CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:33:
Hmm nice pics! Mooi apparaat zeg!
Al wat van tv opgenomen? Ben benieuwd hoe of wat namelijk?
En maybe al wat afgespeeld op je scherm vanaf de Archos? Ben ik ook wel benieuwd naar namelijk!
Ik heb wel al wat op een gewone tv afgespeeld d.m.v. een kabel(niet het dvr station) en dat ziet er prima uit. Opnemen moet ik nog proberen. Ook het afspelen op LCD tv via component moet ik nog proberen.

Een lijstje met punten die ik nog wil uitproberen:
- Component aansluiten op LCD TV
- Component aansluiten op Dell TFT scherm
- Component aansluiten op beamer
- Opnemen via UPC Mediabox

waslijn wijzigde dit bericht 18-11-2006 12:37 (16%)

Acties:

Wauw, dat ziet er erg tof uit :) Ik vind het ook een leuk bureau-accessoire, hij staat erg mooi op je bureau O+ Leuke pics, ik zal wel even een linkje naar je post in de TS zetten

Heb hem inmiddels mijn Dell TFT monitor via component aangesloten gehad en dat ziet er niet verkeerd uit. Wat betreft de beeldverhoudingen is het wat schipperen, als je de Archos instelt op 16:9 of widescreen wordt het complete scherm niet benut. In 4:3 wel, maar dan zijn de verhoudingen niet goed. Voor het afspelen van films is dit niet zo erg, omdat je daarvan de verhouding weer aan kan aanpassen.

Ook heb ik hem aangesloten gehad op de UPC mediabox om even wat op te nemen, ook dat werkt goed. Beeldkwaliteit is vergelijkbaar met die van een analoge tv kaart in een PC. Dit is nog met de 1.5.52 firmware opgenomen, heb er net de laatste opgezet. Deze zou de encoding moeten verbeteren.

Ik heb een voorbeeld fragment online gezet van een opname van Nederland 1, gekozen instelling op de Archos was 2500kb/s. Hij staat hier.

waslijn wijzigde dit bericht 18-11-2006 17:43 (6%)

Acties:

Werkt het inprogrammeren van programma's ook een beetje goed?
Kwaliteit van het filmpje is niet onaardig. Wat me wel opvalt is kleine zwarte bandjes aan de zijkanten van de opname.
Gezellig stukje heb je uitgezocht trouwens :P

RoD wijzigde dit bericht 18-11-2006 17:46 (13%)

Reg. datum: 23 juli 2005

Mooie pics! Ik vind de opname wel van goede kwaliteit, behalve dan die zwarte bandjes. Alleen erg jammer van de afstandbediening.

musica musica
Reg. datum: 16 oktober 2002

Ik ben ben ook een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe HD speler. ik heb nog steeds een oude archos 15gig recorder en we hebben samen al veel meegemaakt, dus een archos heeft mijn voorkeur :>

Ben voornamelijk geinteresseerd in de 504 met 80 gig, maar aangezien mijn oude archos het eigelijk nog goed doet en 400 euro veel geld is (inclusief recorderding) ben ik de extra voordelen aan het afwegen.

grote plussen zijn natuurlijk de grote harde schijf, de zeer mooie mogelijkheid om films te kijken en het opnemen met de recorder, maar ik twijfel nog aangezien ik niet weet of ik wel genoeg gebruik zal maken van de mogelijkheid om films etc te kijken...

Hoop dat we snel wat userreviews van gotters te zien krijgen! :)

Black Holes & Revelations

Acties:

Films hoeft niet persé hè. Tussendoor een videoclip kijken of een aflevering van The Simpsons of South Park oid kan ook. Daar is het scherm écht geschikt voor imo :)

musica musica

Ben toch wel erg aan het twijfelen..
een 504 80 gig plus een dvr station kost al snel 430 euro, en dan durven ze ook nog geld te vragen voor bepaalde codecs...
Ook las ik op het archos forum dat qua contrast de av500 mooier is en dat er op de 504/604 blurring optreed :/

Acties:

Een "kale" 504 is relatief goedkoop. Wil je meer, betaal je meer. Ik vind het een goed concept :)
Trouwens bij de MM hebben ze de 604. Je kunt eens gaan kijken naar wat je van de kwaliteit vindt. Ik vond het scherm geweldig in ieder geval.

musica musica

quote:
RoD schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:37:
Een "kale" 504 is relatief goedkoop. Wil je meer, betaal je meer. Ik vind het een goed concept :)
Trouwens bij de MM hebben ze de 604. Je kunt eens gaan kijken naar wat je van de kwaliteit vindt. Ik vond het scherm geweldig in ieder geval.
heb je hem al eens naast een av500 gezien? het verschil moet behoorlijk duidelijk zijn.
Ik ga morgen eens kijken of ze hem hier in Tilburg ergens hebben..

wat moet ik dan bij mijn 504 kopen?
- DVR station
- videokabel

MuSeLive wijzigde dit bericht 22-11-2006 23:59 (6%)

Acties:

quote:
MuSeLive schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:51:
[...]

heb je hem al eens naast een av500 gezien? het verschil moet behoorlijk duidelijk zijn.
Ik ga morgen eens kijken of ze hem hier in Tilburg ergens hebben..
Ik heb beide gezien ja. Nu ben ik niet zo'n kleurenfreak, maar ik vond de 504 absoluut niet minder.
quote:
wat moet ik dan bij mijn 504 kopen?
- DVR station
- videokabel
Is persoonlijk. Je hoeft er niks bij te kopen, maar als jij extra functionaliteit wil?

musica musica

Ja, dat is natuurlijk wel waar.

Ik ga nu even naar de stad om naar de 504 te kijken en mocht ik hem kopen, koop ik er in eerste instantie alleen een tv kabel bij. dvr station kan altijd later nog.

als je videos in dvd kwaliteit wil kijken dan moet je volgens archos die cinema plugin kopen voor 20 bucks, zal dat nou echt zoveel uitmaken?

Acties:

quote:
MuSeLive schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:54:
Ja, dat is natuurlijk wel waar.

Ik ga nu even naar de stad om naar de 504 te kijken en mocht ik hem kopen, koop ik er in eerste instantie alleen een tv kabel bij. dvr station kan altijd later nog.
Lijkt mij ook verstandig :)
quote:
als je videos in dvd kwaliteit wil kijken dan moet je volgens archos die cinema plugin kopen voor 20 bucks, zal dat nou echt zoveel uitmaken?
Ik weet niet wat voor kwaliteitseisen jij stelt. Als ik zie dat de gemiddelde PMP niet zulke hoge resoluties en bitrate ondersteund verwacht ik dat de kwaliteit al bovenmatig goed is zonder die plugins.

musica musica

quote:
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:55:
[...]

Lijkt mij ook verstandig :)

[...]

Ik weet niet wat voor kwaliteitseisen jij stelt. Als ik zie dat de gemiddelde PMP niet zulke hoge resoluties en bitrate ondersteund verwacht ik dat de kwaliteit al bovenmatig goed is zonder die plugins.
Ik heb nu nog steeds een archos recorder 15 gig dus ik zal sowieso versteld staan van wat dat ding kan :P Enige voordeel 604 is toch dat hij een kickstand heeft en dat hij kleiner is en minder weegt?

Acties:

De 604 speelt nog WMV, de 504 niet. De 504 is wat dikker, maar heeft wel een betere batterijduur (ietsje)

musica musica

Ben net terug van de stad. Nergens hadden ze hem... V&D niet Dixons niet MM niet en nog wat andere winkels niet :(

Acties:

Bij de MM gevraagd? Veel MM's hebben em wel... Misschien dat ie uitverkocht was oid.

musica musica

quote:
RoD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:35:
Bij de MM gevraagd? Veel MM's hebben em wel... Misschien dat ie uitverkocht was oid.
Nee, heb het gevraagd en kreeg als antwoord dat de nieuwe archos 4 generatie een "segment" hoger ligt dan hun artikelen, ook qua prijs. Terwijl er wel een 80gig ipod lag :?

ps, zal het misschien later mogelijk zijn om andere features op het apparaat te zetten zoals .word documenten of misschien zelfs simpele spelletjes? waarschijnlijk niet via een firmware update, maar door een hack ofzo?

MuSeLive wijzigde dit bericht 23-11-2006 23:53 (22%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: