Reg. datum: 24 september 2004
[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 ervaringen topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 24 september 2004
Heb overigens de TS maar even geupdate met de accessoires
De cinema plugin heb ik ook aangeschaft en werkt goed, nu nog het DVR station erbij en ik kan hem lekker op mijn homecinema systeem aansluiten. Laat hier nog weten hoe het DVR station bevalt als ik hem binnen heb.
Jammer genoeg heeft die ook een resolutie van 480x277 480x272. Dat terwijl archos zei dat ze misschien een hogere resolutie zouden krijgen vanwege het webbrowsen.
Wel vet dat je ook gewoon video van je netwerk kan streamen.
edit: typo
-DG- wijzigde dit bericht 09-11-2006 15:47 (5%)
5D, 35L
quote:
480 x 272
Hebben mensen hier geen reallife-foto's van de 404, ik kan 'm nergens in 't echt zien gewoon
CLB wijzigde dit bericht 09-11-2006 13:04 (26%)
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Reg. datum: 23 juli 2005
Wat ik zelf zo kan opnoemen: betere besturing en surfen op internet (met streaming video?). Het is natuurlijk wel een gave feature, maar ik vraag me af of het de meerprijs wel waard is. De besturing die op de gewone versie zit, lijkt me voldoende: filmpje selecteren en kijken maar (je gaat video kijken, niet de hele tijd met de knopjes spelen), daarnaast is het met wifi altijd zo dat je in de buurt van je draadloze netwerk (of hotspot, maar die vind je nog niet veel) moet zitten. Meestal is er dan ook wel een pc in de buurt
Is dit een beetje kort door de bocht of heeft de Wifi versie vooral een hoog kijk-eens-wat-ik-voor-moois-heb-gehalte?
ach dat bedoel ik ook mierenneuker. Typfoutje.quote:CLB schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:03:
[...]
480 x 272
Hebben mensen hier geen reallife-foto's van de 404, ik kan 'm nergens in 't echt zien gewoon
Er zijn trouwens zat foto's en video's op internet te vinden van de 404 hoor.
@mMark:
Dat is inderdaad het enige wat de wifi extra heeft maar voor sommige mensen kan dat erg handig zijn.
5D, 35L
Archos zegt dit:quote:mMark schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:07:
Wat zijn alle extra mogelijkheden die de Wifi versie biedt?
Wat ik zelf zo kan opnoemen: betere besturing en surfen op internet (met streaming video?). Het is natuurlijk wel een gave feature, maar ik vraag me af of het de meerprijs wel waard is. De besturing die op de gewone versie zit, lijkt me voldoende: filmpje selecteren en kijken maar (je gaat video kijken, niet de hele tijd met de knopjes spelen), daarnaast is het met wifi altijd zo dat je in de buurt van je draadloze netwerk (of hotspot, maar die vind je nog niet veel) moet zitten. Meestal is er dan ook wel een pc in de buurt![]()
Is dit een beetje kort door de bocht of heeft de Wifi versie vooral een hoog kijk-eens-wat-ik-voor-moois-heb-gehalte?
Opzich leukquote:The integrated 802.11g wireless interface will appeal to those who want to access their media wherever they go, including surfing the Web, sending and receiving email from Web-based mail applications, and connecting the device to a home network to transfer files or play content directly from the network.
quote:Opzich leuk
Ja, op zich leuk, maar voor mij niet meer dan dat
Je hebt altijd een draadloos netwerk nodig om bijvoorbeeld even je mail te checken: dan is het makkelijker om dat achter een pc te doen. Draadloze bestandsoverdracht is eigenlijk vrij nutteloos: om een redelijke snelheid te krijgen moet de Archos dicht bij de accespoint/draadloze router staan: kun je er net zo goed een draadje in stoppen
Ik denk inderdaad dat het meer een feature is om mee te showen: als je het die meerprijs (om en nabij de 100 euro) waard vind, dan is het natuurlijk geen probleem
quote:mMark schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:47:
[...]
Ja, op zich leuk, maar voor mij niet meer dan dat![]()
Je hebt altijd een draadloos netwerk nodig om bijvoorbeeld even je mail te checken: dan is het makkelijker om dat achter een pc te doen. Draadloze bestandsoverdracht is eigenlijk vrij nutteloos: om een redelijke snelheid te krijgen moet de Archos dicht bij de accespoint/draadloze router staan: kun je er net zo goed een draadje in stoppen![]()
Ik denk inderdaad dat het meer een feature is om mee te showen: als je het die meerprijs (om en nabij de 100 euro) waard vind, dan is het natuurlijk geen probleem
Draadloze overdracht is alleen voor het streamen van films. Dat kost hooguit 1 mbit/sec. Dan moet je volgens mij wel erg slecht ontvangst hebben wil je dat niet halen hoor. (met 802.11g)
Verder is de meerprijs dacht ik wel meer dan 100 euro.
5D, 35L
Absoluut, ik vind het ook de meerprijs niet waard hoor. Ik vind het slechts leuk dat er nu "mp3spelers" zijn met dergelijke features. Het is natuurlijk wel geweldig gadgetachtigquote:mMark schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:47:
[...]
Ja, op zich leuk, maar voor mij niet meer dan dat![]()
Je hebt altijd een draadloos netwerk nodig om bijvoorbeeld even je mail te checken: dan is het makkelijker om dat achter een pc te doen. Draadloze bestandsoverdracht is eigenlijk vrij nutteloos: om een redelijke snelheid te krijgen moet de Archos dicht bij de accespoint/draadloze router staan: kun je er net zo goed een draadje in stoppen![]()
Reg. datum: 30 september 2006
Wordt er geadverteerd dan je ook .VOB en MPEG2 kan bekijken met je Archos 602. Moet je alleen wat extra software downloaded die binnenkort beschikbaar wordt.
Kost je nog eens 20 euro.
Oplichters!!!!
Ik heb ze een mail gestuurd hierover. Kreeg ik als antwoord waar ik het kan downloaden????
Gewoon oplichting dit dus! Nergens wordt erbij gezegt dat deze feature alleen gekocht kan worden!!!
Staat zelfs in de TS beschreven!
Idd wel jammer dat je ervoor moet betalen...
Houdt mij ook 'n beetje tegen:
-Apparaat
-DVR-station wat ik erbij wil
-extra plugins
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)
Maar goed dat ik screendumps gemaakt heb om het te bewijzen. Inmiddels begrijp ik wel dat ik behoorlijk in de zeik genomen ben. Alles bij elkaar opgeteld had ik voor hetzelfde geld beter kunnen krijgen!
Moet niet gekker worden. Volgende keer moeten we zeker ook voor de extra feature 'display' betalen. Mocht je ernaar willen kijken...
quote:Draadloze overdracht is alleen voor het streamen van films. Dat kost hooguit 1 mbit/sec. Dan moet je volgens mij wel erg slecht ontvangst hebben wil je dat niet halen hoor. (met 802.11g)
Je vergeet hier wel één belangrijk ding: de kwaliteit van het netwerk wordt bepaald door de accespoint/netwerk, de omgeving (gewapend beton of andere dingen die het netwerk storen) maar ook de netwerkchip/ontvanger in de Archos. Aangezien niet alle draadloze netwerkapparaten even goed met elkaar communiceren (gaat dan vooral over de snelheid en afstand), kun je er dus niet vanuit gaan dat je een geweldig groot bereik hebt. De netwerkchip/ontvanger in de Archos werkt nou eenmaal beter met de ene accespoint dan met de ander.
Bij de Archos online shop kost de 604 380 euro en de 604 Wifi 500 euro: een verschil van 120 euro (is dus om en nabij de 100 euro). De 604 is bij andere webshops wel goedkoper te krijgen (330 euro), maar dit is niet te vergelijken met de 500 euro van de 604 Wifi: die is immers nog niet in de webshops te krijgen, maar zal daar straks vast en zeker wel goedkoper zijn dan 500 euro.quote:Verder is de meerprijs dacht ik wel meer dan 100 euro.
quote:Terry123 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:28:
Goh,
Wordt er geadverteerd dan je ook .VOB en MPEG2 kan bekijken met je Archos 602. Moet je alleen wat extra software downloaded die binnenkort beschikbaar wordt.
Kost je nog eens 20 euro.
Oplichters!!!!
Ik heb ze een mail gestuurd hierover. Kreeg ik als antwoord waar ik het kan downloaden????
Gewoon oplichting dit dus! Nergens wordt erbij gezegt dat deze feature alleen gekocht kan worden!!!
Er staat gewoon bij dat het optional is. Waarom zou het optional zijn? Waarschijnlijk omdat je er voor moet betalen. Er vanuitgaan dat optionele plugins gratis zijn is wel erg naïef
Bedenk eerst even goed wat je zegt voordat je met termen als oplichting gaat gooien.
quote:Terry123 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:58:
Maar niet op de Archos site. Waar ik het gekocht heb dus.
Maar goed dat ik screendumps gemaakt heb om het te bewijzen. Inmiddels begrijp ik wel dat ik behoorlijk in de zeik genomen ben. Alles bij elkaar opgeteld had ik voor hetzelfde geld beter kunnen krijgen!
Dat staat er dus gewoon bij: optioneel. Beter lezen.
Jij vindt het geen plugin? Net alsof de meeste mp3spelers mpeg2 en .vob ondersteunen... niet dus. En als er bij staat dat het extra software is die je kan downloaden moet er al een belletje gaan rinkelen. Als het gratis zou zijn hadden ze het echt wel bij de gewone firmware ingevoegd. Het heeft bijzonder weinig nut om gratis features toe te voegen door middel van extra software downloads.quote:Terry123 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:00:
btw ik vind het bekijken van MPEG2 zeker geen 'plugin'. .VOB ook niet. Dat staat overal op Archos sites beschreven als 'extra software die je kan downloaded'. En zeker niet als iets wat als extra gekocht moet worden.
Moet niet gekker worden. Volgende keer moeten we zeker ook voor de extra feature 'display' betalen. Mocht je ernaar willen kijken...
Maar die prijzen houden mij inderdaad ook een beetje tegen hoor
Ten eerste moet je 't apparaat kopen a +/- 300 euro maarja dat is nog te overzien...
Dan wil ik er nog 'n DVR-station bijhebben en 'n normaal docking station: +/- 125,-
Uiteraard wil ik ook gebruik kunnen maken van alle plugins: +/- 50,-
Bij elkaar heb je 'n superapparaat met functies die echt
voor de rest ^^^ met RoD
quote:mMark schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:07:
[...]
Je vergeet hier wel één belangrijk ding: de kwaliteit van het netwerk wordt bepaald door de accespoint/netwerk, de omgeving (gewapend beton of andere dingen die het netwerk storen) maar ook de netwerkchip/ontvanger in de Archos. Aangezien niet alle draadloze netwerkapparaten even goed met elkaar communiceren (gaat dan vooral over de snelheid en afstand), kun je er dus niet vanuit gaan dat je een geweldig groot bereik hebt. De netwerkchip/ontvanger in de Archos werkt nou eenmaal beter met de ene accespoint dan met de ander.
[...]
Bij de Archos online shop kost de 604 380 euro en de 604 Wifi 500 euro: een verschil van 120 euro (is dus om en nabij de 100 euro). De 604 is bij andere webshops wel goedkoper te krijgen (330 euro), maar dit is niet te vergelijken met de 500 euro van de 604 Wifi: die is immers nog niet in de webshops te krijgen, maar zal daar straks vast en zeker wel goedkoper zijn dan 500 euro.
Dat verschil in prijs (die 330 en 500) bedoelde ik ook, maar het klopt natuurlijk wel dat hij wel goedkoper gaat worden als die bij gewone winkels te koop is.
Ik zou hem ook niet kopen, voor die meerprijs koop ik liever een 504 met 160GB
De naamgeving van de 504 vind ik trouwens een beetje apart. Waarom de 604 een hoger cijfer geven dan de 504 terwijl die 604 minder ruimte heeft (en daardoor ook wel een stukje dunner is) en ze verder gelijk zijn? Afgezien van de 604 wifi dan.
-DG- wijzigde dit bericht 10-11-2006 13:41 (8%)
5D, 35L
quote:Ik zou hem ook niet kopen, voor die meerprijs koop ik liever een 504 met 160GB
Join the club
De 504 is eigenlijk een "uitgeklede" versie van de 604, omdat de 504 heeft een goedkopere (en fysiek grotere!) HDD heeft. Dit is ook zo bij de Archos AV500 en de Gmini 500: ze zijn in feite identiek, behalve dat de Gmini 500 een fysiek grotere HDD heeft en niet van TV kan opnemen. De 504 is eigenlijk een opvolger van de Gmini 500, alleen nu is de mogelijkheid om op te nemen er wel, omdat het nu bij de 504 en 604 optioneel is.quote:De naamgeving van de 504 vind ik trouwens een beetje apart. Waarom de 604 een hoger cijfer geven dan de 504 terwijl die 604 minder ruimte heeft (en daardoor ook wel een stukje dunner is) en ze verder gelijk zijn? Afgezien van de 604 wifi dan.
DVR is eerder 100 euro (zelf heb ik hem nu in duitsland besteld voor 75 euro incl verzenden).quote:CLB schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:19:
@ Terry123: Tsjaa dat is toch met heel veel software wat je kunt downloaden?
Maar die prijzen houden mij inderdaad ook een beetje tegen hoor![]()
Ten eerste moet je 't apparaat kopen a +/- 300 euro maarja dat is nog te overzien...
Dan wil ik er nog 'n DVR-station bijhebben en 'n normaal docking station: +/- 125,-
Uiteraard wil ik ook gebruik kunnen maken van alle plugins: +/- 50,-
Plugin's kan je voor 35 euro samen kopen als je eerst je product registreed. Je krijgt dan per mail een kortings coupon.
quote:waslijn schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:54:
Als je bij http://www.obcs.nl kijkt zie je dat de prijs zo'n 370 euro zal zijn voor de 604 wifi. Dat is dus zo'n 50 euro duurder dan de gewone 604.
Kijk, nu begint het enigzins aantrekkelijk te worden: een verschil van 40/50 euro vind ik nog wel redelijk om de Wifi versie te nemen.
Wat ik me nog wel afvraag: ik een touchscreen niet enigzins sterker als een normaal LCD-scherm? Een normaal LCD-scherm zou je normaal gesproken niet aan mogen raken omdat je dan dode pixels kan krijgen. Een touchscreen moet toch enigszins sterker zijn omdat je daar op moet drukken (en zo'n stylus heeft nog bestwel een redelijk klein puntje: meer druk op kleiner oppervlak). Misschien dat de Wifi versie hierdoor nog aantrekkelijker wordt: die 50 euro zou het me dan zeker waard zijn!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last