Reg. datum: 23 juli 2005
[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 ervaringen topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 166
sssstt daar mag je het niet over hebben op GoT, maarehquote:mMark schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:59:
Ik neem aan dat je met 'de bekende plaatsen' het 'niet-officiële circuit' bedoelt?
5D, 35L
Denk dat dixons hier toch echt een fout maakt:
http://www.dixons.nl/De_o...tion.7078628/default.aspx
Het dvr station voor ¤ 29,99, denk dat ze de travel of de docking adapter bedoelen.
BTW ben er net achter gekomen dat Chear.nl onderdeel van Dixons is (doe maar eens een whois op chear.nl), maar wel veel lagere prijzen hanteert.
http://www.dixons.nl/De_o...tion.7078628/default.aspx
Het dvr station voor ¤ 29,99, denk dat ze de travel of de docking adapter bedoelen.
BTW ben er net achter gekomen dat Chear.nl onderdeel van Dixons is (doe maar eens een whois op chear.nl), maar wel veel lagere prijzen hanteert.
waslijn wijzigde dit bericht 26-10-2006 11:27 (19%)
quote:Het dvr station voor ¤ 29,99, denk dat ze de travel of de docking adapter bedoelen.
Er staat nog duidelijk achter dat het een Docking station is om je Archos op de pc aan te sluiten en tegelijkertijd op te laden. Het plaatje is misschien verwarrend, maar de titel/omschrijving zegt genoeg: dit is de Docking adapter.
Ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen/gehoort hebt: het staat namelijk niet op de site van Cheers, dus waarschijnlijk ook niet op de site van Dixons (ze zullen vast geen links zetten naar dochterondernemingen die hun producten tegen lagere prijzen verkopen). De site ziet er in ieder geval goed uit: goedkope prijzen en aangesluiten bij ThuiswinkelWaarborg.quote:BTW ben er net achter gekomen dat Chear.nl onderdeel van Dixons is (doe maar eens een whois op chear.nl), maar wel veel lagere prijzen hanteert.
Zie de informatie van de domeinregistratiequote:mMark schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:47:Ik ben wel benieuwd waar je dat gelezen/gehoort hebt: het staat namelijk niet op de site van Cheers, dus waarschijnlijk ook niet op de site van Dixons (ze zullen vast geen links zetten naar dochterondernemingen die hun producten tegen lagere prijzen verkopen). De site ziet er in ieder geval goed uit: goedkope prijzen en aangesluiten bij ThuiswinkelWaarborg.
Ik kwam hierop omdat een mailtje aan order@chear.nl niet aankwam en ik een mailtje van de postmaster@dixons.nl terugkreeg.quote:Domeinnaam chear.nl
Status actief
Houder DIX000023-NOVAN
Dixons B.V.
Goudenheuvel 47
5234GA 'S-HERTOGENBOSCH
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon MAR002095-NOVAN
W. Marti
+31 (0)736460700
postmaster@dixons.nl
Deelnemer Novagraaf Nederland B.V. /d
Hogehilweg 3
1101CA AMSTERDAM ZUIDOOST
Netherlands
Technische contactpersonen LUB000190-NOVAN
J.M. Lublink
+31 (0)205641356
domeinen@novagraaf.nl
Domeinnaamservers nsgbr.comlaude.co.uk
nsusa.comlaude.net
nssui.comlaude.ch
Datum registratie 31-05-2005
Datum laatste wijziging 11-10-2006
Administratie door NL Domain Registry
Op vragen via de site wordt trouwens snel gereageerd. Ik heb mijn bestelling helaas nog niet binnen, terwijl ze aangeven dat het al aangeboden had moeten worden. Misschien dat TNT een beetje in de war is vanwege de opgebroken straat.
waslijn wijzigde dit bericht 27-10-2006 10:25 (8%)
Vaag dat ze het dockinstation zo goedkoop aanbieden
Het zal wel een foutje zijn. Maar wellicht kun je er van profiteren door em gewoon te bestellen.
Edit: Er is trouwens sinds een aantal dagen weer nieuwe firmware, changelog:

Edit: Er is trouwens sinds een aantal dagen weer nieuwe firmware, changelog:
Leuke update, veel fixesquote:Improvements:
- Support plugin videopodcast (H264 and AAC codecs)
- Display the plugins info in the System menu
- USB connection faster in Windows Device mode
- LCD now turns off automatically after a long USB connection (save power)
- Always output audio on the analog output of the DVR station (music playback or video playback)
- Improved video playback quality on LCD (a504 and a604) with very dark movies (fix persistance trails)
- Improved playlist management and playlist playback in shuffle mode
Bug fixes:
- Detect correctly all the video files recorded with a Archos PMA400
- Fix changing video playback speed could crash the unit
- OSD nicer on the TV output
- Make videorecording with HelmetCam more stable
- Fix selecting an empty folder in the photo browser could crash the unit
- Fix hard disk free space in the videorecorder
- Fix some GUI glitches
RoD wijzigde dit bericht 27-10-2006 13:40 (76%)
Reg. datum: 29 juli 2005
Hallo allemaal, ik ben nieuw in dit topic en laat ik me even voorstellen, ik ben Levi. Ik zal effe uitleggen wat mijn probleem is. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een iAudio X5 20GB, maar ik merk gewoon sterk dat de batterij er op achteruit gaat, dus heb ik besloten met het nieuwe jaar een nieuwe mp3-speler te kopen. Ik ben nog scholier op het VWO en daar nam ik bijna elke dag mijn nieuwe mp3-speler mee naartoe. Nu was ik geinteresseerd in de Archos 404, vanwege zijn compacte formaat. Ik heb eigenlijk altijd tegen mijzelf gezegd: Geen PMP! Vanwege de grote en ze gaan niet makkelijk in je broekzak. Maar deze 404 heeft mij aardig verrast tot nu toe en heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Vooral 'true gapless-playback' trekt mij. Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of dit nou eindelijk een compacte pmp is die je makkelijk mee kan nemen. Als dat niet het geval is moet ik kiezen tussen de Ipod en de nieuwe mp3-speler van Microsoft. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Alvast bedankt voor de reacties
Levi van Doorn
Als het om portability moet gaan, kun je beter voor de iPod gaan. Ik weet echter niet wat jij nog acceptabel vindt qua grootte. Mijn advies is om de spelers eens uit te gaan proberen bij de MM. Als dat niet kan, zaag een stuk hout op het formaat van de speler, en kijk of het acceptabel is.
quote:RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:00:
Als het om portability moet gaan, kun je beter voor de iPod gaan. Ik weet echter niet wat jij nog acceptabel vindt qua grootte. Mijn advies is om de spelers eens uit te gaan proberen bij de MM. Als dat niet kan, zaag een stuk hout op het formaat van de speler, en kijk of het acceptabel is.
RoD die tegen iemand zegt dat die een ipod moet kopen?
Is een andere mogelijkheid niet om een andere batterij te kopen? (via ebay ofzo)
5D, 35L
Met pijn in mn hartquote:-DG- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:03:
[...]
RoD die tegen iemand zegt dat die een ipod moet kopen?![]()
Is een andere mogelijkheid niet om een andere batterij te kopen? (via ebay ofzo)
Sja, de iPod is nou eenmaal kleiner. Op gebied van functies wint de Archos het natuurlijk. Een PMP is natuurlijk minder portable. De iPod past prima in je zak, dus als portability de hoogste prioriteit heeft, is de iPod de beste keus.
@hieronder:
Nee, persoonlijk vind ik de Zune maar niks. Hij ziet er nogal lomp uit, de bediening lijkt me niet helemaal tof en de speler is niet UMS.
Maargoed, lees de topics over de Zune en de iPod maar eens door, daar vindt je meer meningen.
RoD wijzigde dit bericht 27-10-2006 14:12 (18%)
Ik hem binnen. Hij lag al bij het postkantoor, zonder dat TNT een briefje had afgegeven. Had hem dus al twee dagen kunnen hebben.
Maar goed, heb er even mee gespeeld. Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk.
plus punten:
- Afwerking
- Scherm
- Geluid met sony EX71 dopjes
- Foto's van 8mp worden snel geladen en getoond
min punten:
- Geluid is niet goed instelbaar. Je kunt de equalizer wel instellen, maar effect is niet super (maar beter dan bijvoorbeeld bij de ipod). Heb ooit een Archos Gmini gehad en daar kon je het geluid beter instellen.
- Bediening is weinig intuitief, maar zeker wel bruikbaar als je eraan gewend bent.
- Speler liep vast bij indexeren van mp3's en de optie om de arclibrary opnieuw op te bouwen mist in de laatste firmware.
- Er wordt geen simpele kabel meegeleverd om hem op de tv aan te sluiten, ook gebruiken ze een andere pinout dan bij standaard camcoder kabels, zodat deze niet werken.
Probeer later nog wat meer ervaring te delen.
Maar goed, heb er even mee gespeeld. Tot nu toe ben ik zeer onder de indruk.
plus punten:
- Afwerking
- Scherm
- Geluid met sony EX71 dopjes
- Foto's van 8mp worden snel geladen en getoond
min punten:
- Geluid is niet goed instelbaar. Je kunt de equalizer wel instellen, maar effect is niet super (maar beter dan bijvoorbeeld bij de ipod). Heb ooit een Archos Gmini gehad en daar kon je het geluid beter instellen.
- Bediening is weinig intuitief, maar zeker wel bruikbaar als je eraan gewend bent.
- Speler liep vast bij indexeren van mp3's en de optie om de arclibrary opnieuw op te bouwen mist in de laatste firmware.
- Er wordt geen simpele kabel meegeleverd om hem op de tv aan te sluiten, ook gebruiken ze een andere pinout dan bij standaard camcoder kabels, zodat deze niet werken.
Probeer later nog wat meer ervaring te delen.
waslijn wijzigde dit bericht 29-10-2006 17:37 (25%)
Je hebt dus een equalizer op de speler? Een echte volwaardige equalizer? Dat zou in ieder geval tijd worden, die brakke instellingen die Archos eerst had...
Verder zijn er plugins te koop op de site van Archos.
Hij heeft een 5 bands equalizer.quote:RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:00:
Je hebt dus een equalizer op de speler? Een echte volwaardige equalizer? Dat zou in ieder geval tijd worden, die brakke instellingen die Archos eerst had...
Heb na een tijdje prutsen nog een tweetal bugjes gevonden in het updaten van de Arclibrary, waarmee je o.a. op artiest en genre kan zoeken. Deze moet automatisch updaten, maar wanneer je een nieuw album in een submap plaats word hij niet opgenomen als je niet ook de bovenliggende mappen vernieuwd. Tevens indexeert hij mappen met een naam als "...All This Time" niet.
Update: Nog iets ondekt in de arclibrary. Hij soorteert alle tracks in een album op tracknaam ipv tracknummer. Het tracknummer is ingevuld in de id3 tag, maar de speler geeft geen tracknummer weer. Dit is echt heel irritant.
Kom er net achter dat hij tracknummers wel uit id3v1 tags kan halen, maar bij sommige albums soorteert hij dan nog steeds op naam.
Update: Na een update van de arclibrary soorteert hij met een id3v1 tag dan wel weer goed....
waslijn wijzigde dit bericht 29-10-2006 21:01 (21%)
Hmm dat valt me mee, van die equalizer. Een verbetering dus.
Ik zou die bugs eens aan Archos melden, misschien dat ze het meenemen in de volgende firmwareupgrade.
Ik zou die bugs eens aan Archos melden, misschien dat ze het meenemen in de volgende firmwareupgrade.
Hmm, ja ik heb het effe uitgezaagd, en het is me echt super meegevallenquote:RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:00:
Levi van Doorn
Heb je al in reviews naar de kwaliteit van het beeld gekeken? In de TS staan een aantal reviews van de 404, daar moet vast wel wat bij staan 
Overigens, mochten er mensen zijn met ervaringen van de 404 of 604, dan wordt het hier wel gepost, dit is immers het Archos Gen. 4 topic
Overigens, mochten er mensen zijn met ervaringen van de 404 of 604, dan wordt het hier wel gepost, dit is immers het Archos Gen. 4 topic
RoD wijzigde dit bericht 29-10-2006 21:01 (33%)
Bugs heb ik al gemeld bij Archos, ben beniewd of ze er wat mee gaan doen. Het niet goed sorteren en indexeren van mp3's is toch wel iets wat je heel erg nodig hebt.quote:RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:04:
Hmm dat valt me mee, van die equalizer. Een verbetering dus.
(ik ben niet de enige die deze problemen heeft: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=715)
BTW iemand enig idee of de plugins voor de 504 ook op de 604 werken?
waslijn wijzigde dit bericht 29-10-2006 23:25 (16%)
Er staat 'For ARCHOS 604, 504 & 404 ONLY' bij, dus dat zal dan wel.
Even een tip voor andere gebruikers van de 604.
Het indexeren van de id3 tags verliep problematisch. Ik ben er nu achter dat id3v2 tags wel ondersteund worden, maar dan niet de unicode variant. Ik gebruik nu in mp3tag de setting "ID3v2.3 ISO-8859-1" i.p.v. de "ID3v2.3 UTF-16" setting. Het probleem met de trackvolgorde binnen albums is daarmee ook verholpen. Wel merkwaardig dat ze dergelijke voorwaarden nergens vermelden.
Het indexeren van de id3 tags verliep problematisch. Ik ben er nu achter dat id3v2 tags wel ondersteund worden, maar dan niet de unicode variant. Ik gebruik nu in mp3tag de setting "ID3v2.3 ISO-8859-1" i.p.v. de "ID3v2.3 UTF-16" setting. Het probleem met de trackvolgorde binnen albums is daarmee ook verholpen. Wel merkwaardig dat ze dergelijke voorwaarden nergens vermelden.
Reg. datum: 21 januari 2004
Vraagje aan bezitters van deze speler: kun je ook door albums bladeren aan de hand van album art? En zo ja, hoeveel albums weergeeft hij tegelijk? Op mijn Creative Zen: M zijn dat er slechts 6, wat ik te weinig vind.
Op album art browsen? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Hoe wil jij op een plaatje gaan browsen? Bedoel je niet de titel van het album?
Nee dat kan niet, snap ook niet wat ik me daarbij voor zou moeten stellen.quote:Cinner schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:02:
Vraagje aan bezitters van deze speler: kun je ook door albums bladeren aan de hand van album art? En zo ja, hoeveel albums weergeeft hij tegelijk? Op mijn Creative Zen: M zijn dat er slechts 6, wat ik te weinig vind.
Het is toch simpel? In plaats van albumtitels geeft hij covers van de albums weer. Die weergave mogelijkheid heb je bij de Zen Vision M. Klik je op de album art, dan speelt hij dat album af.
Cinner wijzigde dit bericht 30-10-2006 21:17 (16%)
Erg vaag. Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. Dus je ziet geen titel, maar alleen een plaatje. Is dat niet ontzettend onhandig browsen? Een titel is tenminste duidelijk, zo'n plaatje is klein en je moet maar net weten welke album-art bij welk album hoort. Ik weet tenminste niet alles uit mn hoofd.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last