Reg. datum: 23 juli 2005
[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 ervaringen topic
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 166
Ik heb gehoord dat Archos bij de nieuwere modellen maatregelen had genomen om te voorkomen dat dit makkelijk kan. Weet niet zeker hoe en wat, maar lijkt me wel logisch, ze willen immers dat je voor veel opslag de uberdure 160GB 504 aanschaft 
Maar inderdaad, laten we eens kijken wat de ervaringen zijn
Maar inderdaad, laten we eens kijken wat de ervaringen zijn
quote:mMark schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:45:
Wat een moves krijgen we te zien als we die gozer in het filmpje het over hardlopen heeft![]()
Het feit dat je de harde schijf gelijk kunt zien als je de batterij weghaalt, roept bij mij gelijk de vraag op of je de HDD makkelijk zelf kunt vervangen. Maar om niet te hard van stapel te lopen: laten we eerst maar eens wachten totdat er werkelijk iemand van Tweakers eentje in handen heeft.
Zo is het bij de gmini 500 ook, dat je de HD kunt zien als je de batterij eruit haalt.
Of het daar mogelijk is om de schijf te wisselen weet ik niet.
5D, 35L
Reg. datum: 30 september 2006
Da's balen 
Volgens mij zijn er wat leverproblemen bij Archos. De docking adapterkit krijg ik ook nagestuurd maar dat vind ik niet zo erg. Maar ik hoop niet zometeen een aparaat met allemaal kinderziektes ofzo te krijgen. Misschien dat daarom dit apparaat nog niet 'masaal' op de markt is...
Volgens mij zijn er wat leverproblemen bij Archos. De docking adapterkit krijg ik ook nagestuurd maar dat vind ik niet zo erg. Maar ik hoop niet zometeen een aparaat met allemaal kinderziektes ofzo te krijgen. Misschien dat daarom dit apparaat nog niet 'masaal' op de markt is...
Archos lanceert een nieuwe lijn met spelers, dus je kunt leveringsproblemen en logistieke fouten verwachten. Dat is normaal, was destrijds bij mijn gloednieuwe Gmini 400 ook zo. Niks om je zorgen over te maken, Archos maakt prima producten en ze zullen niet zomaar een brakke speler op de markt zetten.
Nieuwe informatie omtrent de wifi variant:
De 604 30GB Wi-Fi, moet volgens deze site 450 euro gaan kosten en nog deze maand leverbaar worden.
https://www.paketfabrik.d...de/artikel.php?ArtNr=3957
De 604 zonder wifi is trouwens met 330 euro, zeer scherp geprijst.
De 604 30GB Wi-Fi, moet volgens deze site 450 euro gaan kosten en nog deze maand leverbaar worden.
Goddomme. Ik .VOB files op mijn speler zetten (Ik heb bijna alles in .VOB). Krijg ik de melding dat ik software moet kopen!!!
Ik kijken op de website. Daar staat inderdaad dat je extra software moet downloaden maar niet dat het geld kost! Ik hoop dus dat het een foute melding in de speler zelf zit.
Maar ach, de software is nog niet eens beschikbaar. Coming soon....
Volgens mij doet de afstandsbediening het ook niet maar dat weet ik nog niet zeker aangezien ik het tv nog niet aan de praat heb...
Ik kijken op de website. Daar staat inderdaad dat je extra software moet downloaden maar niet dat het geld kost! Ik hoop dus dat het een foute melding in de speler zelf zit.
Maar ach, de software is nog niet eens beschikbaar. Coming soon....
Volgens mij doet de afstandsbediening het ook niet maar dat weet ik nog niet zeker aangezien ik het tv nog niet aan de praat heb...
Oke update. Ik heb hem aangesloten op mijn TV. Zenden van Archos naar TV is gelukt (Nu alleen andersom nog) Kwaliteit is TOP! Hier ben ik dus echt erg blij mee.
Tegenvaller, de afstandsbediening doet het inderdaad niet
Oftwel de bijgeleverde batterij is leeg of de afstandsbediening zelf is kapot. *zucht*. Achter garantie aan dan maar.
Tegenvaller, de afstandsbediening doet het inderdaad niet
Ik snap dat je enthousiast bent, maar dat had allemaal best in 1 post gekund

Als je .vob files op je speler wilt zetten wil dat dus niet? Puur het op de speler zetten wil niet?
Waar ik vooral benieuwd naar ben is audiokwaliteit, stevigheid, videokwaliteit. En pics natuurlijk als het kan.
Als je .vob files op je speler wilt zetten wil dat dus niet? Puur het op de speler zetten wil niet?
Je kan VOB wel op je speler zetten alleen je krijgt een melding dat je software moet kopen van de Archos site zodra je probeert af te spelen...
Nog iets raars. Ik heb een serie in AVI formaat. Episode 1 t/m 20 weigert hij af te spelen met de error 'file to big'. Deze bestanden zijn echer slechts 167 MB Groot. Episode 21 tot 26 gaan wel gewoon terwijl deze zelfs 185 MB Zijn. Stom want een andere 700 MB file speelt hij ook gewoon af. Waarom hij het ene bestand wel wil spelen en de andere niet is me een raadsel. Ze zijn voor zover ik kan zien allemaal op dezelfde manier geencodeerd. 'File to big' is wel een domme melding dan.
Kwa stevigheid van het apparaat ben ik zo op het eerste gezicht tevreden. Het voelt degelijk en strak aan. Weegt wel iets maar zeker niet zwaar. Videokwaliteit is erg goed. Vooral de uitput naar de TV vind ik erg sterk. Morgen zal ik nog wat precieser naar alles kijken. Maar nu ben ik nog even in de speelfase
Het is wel zo dat er een erg rottige stekker bij zit. 1 breed stuk en nog een pinnetje. Dan kan volgens mij snel stuk. Helemaal omdat je een beetje moet 'wiebelen' om de stekker eruit te halen. Als je de Archos aansluit op je PC krijg je iedere keer de keuze of je wilt opladen, als harde schijf wil benaderen of in samenwerking met de Windows media player. Alle 3 gaan goed. Ik moet nog even kijken of je kan uitschakelen of ie iedere keer met deze vraag komt. Maar goed zolang je je Archos op je computer hebt aangesloten kan je er niets meer mee doen voordat je hem heb losgekoppeld. Ik geloof alleen als je laden kiest je Archos blijft werken (Handig als de batterij bijna op is)
Audiokwaliteit kom ik nog op terug maar ik weet wel dat toen ik mijn koptelefoon uit de IPod haalde en in de Archos stopte me meteen opviel dat het al stukke beter klonk. Geluid wat uit het mini-luidsprekertje op de Archos zelf zit is prut. Maar goed daar kan je ook niet teveel van verwachten. Koptelefoon op dus. Maar goed hier kom ik nog wel wat uitgebreider op terug.
Wat voor pics zou je willen hebben?
Nog iets raars. Ik heb een serie in AVI formaat. Episode 1 t/m 20 weigert hij af te spelen met de error 'file to big'. Deze bestanden zijn echer slechts 167 MB Groot. Episode 21 tot 26 gaan wel gewoon terwijl deze zelfs 185 MB Zijn. Stom want een andere 700 MB file speelt hij ook gewoon af. Waarom hij het ene bestand wel wil spelen en de andere niet is me een raadsel. Ze zijn voor zover ik kan zien allemaal op dezelfde manier geencodeerd. 'File to big' is wel een domme melding dan.
Kwa stevigheid van het apparaat ben ik zo op het eerste gezicht tevreden. Het voelt degelijk en strak aan. Weegt wel iets maar zeker niet zwaar. Videokwaliteit is erg goed. Vooral de uitput naar de TV vind ik erg sterk. Morgen zal ik nog wat precieser naar alles kijken. Maar nu ben ik nog even in de speelfase
Audiokwaliteit kom ik nog op terug maar ik weet wel dat toen ik mijn koptelefoon uit de IPod haalde en in de Archos stopte me meteen opviel dat het al stukke beter klonk. Geluid wat uit het mini-luidsprekertje op de Archos zelf zit is prut. Maar goed daar kan je ook niet teveel van verwachten. Koptelefoon op dus. Maar goed hier kom ik nog wel wat uitgebreider op terug.
Wat voor pics zou je willen hebben?
Hmm, vage melding is dat. Kaart het eens aan bij Archos, wellicht dat ze het verhelpen in de volgende firmware.
Pics van de interface en in vergelijking met bepaalde objecten (bijvoorbeeld een cd, een andere mp3speler, ed) zouden wel leuk zijn
Pics van de interface en in vergelijking met bepaalde objecten (bijvoorbeeld een cd, een andere mp3speler, ed) zouden wel leuk zijn
Da's goed ik zal kijken of ik er vanavond een paar kan schieten.
Reg. datum: 24 september 2004
Reg. datum: 24 september 2004
Ik heb deze melding een keer met m'n Gmini 400 gekregen, deze sloeg toen niet op de grootte van het bestand (ong. 460MB), maar op de resolutie (1280x720). Kan het daar aan liggen?quote:Terry123 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:40:
De 1e link is niet echt een review, maar meer een "verkooppraatje".quote:
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Hmm klopt. In de weinige dingen die ze over de kwaliteit zeggen verwijzen ze naar Cnet.. Verder geen negatieve klanken. Nouja, als je nog overtuigd moet worden moet je die "review" lezenquote:ck2000nl schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:18:
[...]
De 1e link is niet echt een review, maar meer een "verkooppraatje".
Heel klein kickje
Noreve heeft hoesjes voor deze serie spelers. Als je een kwaliteitshoesje wilt (en het bijbehorende bedrag wilt ophoesten) dan zou ik hier eens naar kijken.
Noreve heeft hoesjes voor deze serie spelers. Als je een kwaliteitshoesje wilt (en het bijbehorende bedrag wilt ophoesten) dan zou ik hier eens naar kijken.
Reg. datum: 21 januari 2004
Als de specs op die site kloppen wordt de wifi een prachtig apparaat: hij is even groot en zwaar als de gewone 604, een belangrijk punt voor mijquote:Waslijn schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:56:
Nieuwe informatie omtrent de wifi variant:
Hij wordt wel 1mm dikker en 35gram zwaarder volgens deze pdf: http://www.archos.com/products/catalogue/catalogue_en.pdfquote:Cinner schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:32:
[...]
Als de specs op die site kloppen wordt de wifi een prachtig apparaat: hij is even groot en zwaar als de gewone 604, een belangrijk punt voor mij
Toch jammer, maar het leek al te mooi om waar te zijn. De extra wifi hardware moet ook extra gewicht met zich meebrengen natuurlijk. Vreemd genoeg staat in die specs dat de wifi een 4/3 beeldverhouding heeft, ondanks dezelfde resolutie als de 16/9 beeldverhouding vd 604.quote:Waslijn schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:24:
[...]
Hij wordt wel 1mm dikker en 35gram zwaarder volgens deze pdf: http://www.archos.com/products/catalogue/catalogue_en.pdf
Volgens mij ziet de wifi versie er ook nagenoeg hetzelfde uit, dus volgens mij kan dat helemaal niet. Dat scherm zou ook gewoon 16:9 moeten zijn. Anders zou het scherm een totaal andere vorm hebben immers.
Reg. datum: 08 februari 2006
Reg. datum: 08 februari 2006
Als er al iemand deze speler heeft, zou die mij dan kunnen vertellen hoe lang het ongeveer doet om de speler op te starten?
Ik neem ook aan dat het een fout is. Of ze zouden een stuk van de zijkant van het scherm moeten reserveren voor wifi functies, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:RoD schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:58:
Volgens mij ziet de wifi versie er ook nagenoeg hetzelfde uit, dus volgens mij kan dat helemaal niet. Dat scherm zou ook gewoon 16:9 moeten zijn. Anders zou het scherm een totaal andere vorm hebben immers.
Als ik zo naar de pics kijk van de 604 en de 604 Wifi, dan zie ik weinig verschil qua form. De wifi versie ziet er ietsje anders uit qua layout, maar de vorm van het scherm is nagenoeg hetzelfde. Dat kan dus gewoon niet kloppen 
Waarom zouden ze ook een 4:3 scherm maken bij zon speler? Dat is bij dergelijke grote schermen ontzettend lelijk.
Waarom zouden ze ook een 4:3 scherm maken bij zon speler? Dat is bij dergelijke grote schermen ontzettend lelijk.
Is inderdaad een fout, scherm is gewoon 16:9. Zie ook in deze video, waarin een interview wordt gehouden met de product manager van Arhcos over de 604 wifi: http://www.pvrwire.com/20...hos-604-durand-interview/quote:Cinner schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:11:
[...]Ik neem ook aan dat het een fout is. Of ze zouden een stuk van de zijkant van het scherm moeten reserveren voor wifi functies, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
waslijn wijzigde dit bericht 11-10-2006 13:01 (23%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last