Het is lastig om hier te gaan vergelijken als de meeste mensen geen 402 in hun handen hebben gehad. Ik heb zelf de Gmini 400 dus ik kan hier redelijk over oordelen. Ik kan je adviseren eens naar de MM te gaan of een andere "echte" shop en daar de speler eens te bekijken. Wat ik je sowieso kan vertellen is dat je er qua videoafspeelmogelijkheden en kwalitatief zeker op vooruit gaat.
Ik heb nog eens naar de specs gekeken en het ziet er voor de codec-leek inderdaad niet duidelijk uit, ik zal het even uitleggen.
De 404 ondersteund Mpeg-42 (of: Mpeg4 Part 2) tot en met het profiel ASP @ L5, met de container .avi. Onder andere Divx en Xvid maken gebruik van Mpeg4 Part 2 coderingstechnieken. Je kunt deze encoders dus gebruiken en instellen tot en met het "advanced simple profile" @ L5. Het profiel wil wat zeggen over de ondersteunde features (B-frames, single/multipass, bitrate, resolutie ed) Xvid en Divx ondersteunen deze profielen.
ASP @ L5 houdt in een resolutie van 720x576 met een bitrate van 8mbps en wat "oninteressante" instellingen waar je niks mee hoeft te doen.
Encoders die kunnen coderen met de Mpeg4 Part 2 compressietechnieken zouden per definitie moeten werken.
Kortom: Divx en Xvid gaan wel werken ja.
Zie ook mijn
videocoderingstutorial als je je video files met deze instellingen wilt converten.
quote:
DMK17 schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:17:
En met de vraag over de portabileit vroeg ik mij af, of de portabiliteit echt een stuk slechter is dan bij de 402, ik weet dat de 404 groter is (ik heb de afmetingen bekeken

) maar ik heb hem nog niet in mijn handen gehad. Ik zit nu in Spanje, en is er is hier niet zo snel een MM in de buurt, dus vandaar dat ik deze vragen stel (en heb ze ook nog niet gevonden in andere electronica-winkels, alleen de 604)
Edit:
Hij is toch echt wel wat minder "broekzak-compatible" dan de Gmini 402. Als je niet in staat bent om em ergens te gaan bekijken en voor jezelf te gaan oordelen, zaag dan eens een stuk hout oid op het juiste formaat om te kijken of je het wat vindt.
RoD wijzigde dit bericht 27-11-2006 15:29 (21%)