Hoofdcategorieën
Topicacties

Centraal Fototas Topic - Deeltje 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Snowaddict

Ik zelf heb zo'n klein tasje, wat je eigenlijk bijna geen tasje kan noemen :P
Een Cobra 4 tas voor mijn D70s+kitlens. Kan geheugenkaartje kwijt en de cam+kitlens. That's it :P
Een grotere lens+D70s zal niet passen, maar daar was die ook niet voor bedoeld. Een kleinere lens past natuurlijk wel.

Erg fijn als je gewoon een dagje uit gaat en graag weinig meeneemt. Fijne draagriem en als ik de schouderband van mijn camera ook om mijn nek houdt, dan heb ik zo mijn camera veilig in mijn hand om snel een foto te nemen.

Nu als ik extra lenzen ga aanschaffen heb ik hier natuurlijk niet genoeg aan. Al een tijdje geleden was ik op zoek gegaan naar een rugzak. Want ik dacht ook aan een klein tasje en een grotere rugzak.
Mijn keuze staat inmiddels redelijk vast, maar heb nog niet genoeg moeite/tijd genomen hem te gaan bestellen/halen :$ voor mij wordt het de Dakine Sequence. Een aantal pagina's terug in dit topic vind je daar meer over.
Succes met je keuze in ieder geval :)

Nikon D70s | 18-70mm f/3.5-4.5 | Sigma 70-300mm F4-5.6 | Nikkor Fisheye 10.5mm F2.8 | SB-600 | Bag: Dakine Sequence |

quote:
RBH schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:31:
Ook ik ben op zoek naar een tas voor een EOS 350D. Alleen nu had ik een vraag wat betreft de handigheid van twee tassen, een kleine en een grote?
En zoiets als ik heb, zie de foto hierboven? Zit bij mij nu EOS400D + kitlens, losse 50mm 1.8 lens, oplader+kabel, usb kabel, uv filter, boekje, schouderding, usb kaartjes en extra accu in. Gaat alleen weinig extra meer bij, maar voor het geld (25 euro ofzo) vind ik het prima :)

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Vandaag even rond geneust voor een fototas.
Eerst bij de Speedtronic in Leiden, de enigste tas die daar aan m'n "eisen" voldeed was de Vanguard Oregon 52. Toen ik de prijs vroeg was hij 129¤ en toen ik moeilijk keek meteen 99¤ :?

Toen even verder gegaan naar de Mediamarkt in den haag maar daar viel eht aanbod me erg tegen, 10 miljoen kleine tasjes en maar een paar fotorugtassen maar.
Wederom de Oregon 52 voor ook ergens rond de 120¤ en de Oregon 50, toen ik daarvan de prijs vroeg was hij 109¤ en ik zei dat ik dat wat aan de dure kant vond en prompt wist de verkoper er 65¤ van te maken :|
Ook raade hij mij de Samsonite micro trekker aan, maar die was zo smal dat me camera amper in paste (even een EOS 300D met simpel sigma lensje meegenomen om te passen).
Nu ben ik ook nog even aan het rondkijken op internet en de Lowepro micro trekker 100/200 zijn ook kleine leuke rugtasjes :)

Ook zag ik zojuistt op de site van de Speedtronic dat ze gegarandeerd de laagste prijs hebben en zo neit mag je ze mailen en krijg je een scherper bod, dus ik ga denk even mailen over die Vanguard Oregon 50 die bij hen duurder is dan de mediamarkt, kijken wat eruit komt.

Heeft iemand anders nog tips/ideeën voor een Tas.
Vrij kleine rugtas
Voor een EOS 300D met denk max 3 lensen en wat klein grut zoals geheugen kaartjes en wat kabeltjes, accu ect.
En eht liefst een soort band aan de zijkant waaraan ik m'n statief kan vastmaken :)
Budget: max 100¤ liever lager aangezien deze maand al duur genoeg is :(

Edit: wat ik al gevonden ahd:
Lowepro Micro trekker 100/200
Lowepro Minitrekekr classic
Vanguard Oregon 50
Tamrac Expedition 3
Cullmann Havanna mini carries
Lowepro Orion II (wel wat groter)
Lowepro Compu daypack (ook wat groter)

sapphire wijzigde dit bericht 14-12-2006 21:42 (7%)

Reg. datum: 09 december 2002

Past een d80 met 18-135 mounted in de Lowepro Orion Trekker II ?

veerboot met underscores

Erg blij met m'n lowerpro minitrekker:
http://tweakers.net/ext/f/894a0fbb4d9def44e5298fe6a6c9a726/full.jpg
Ruimte genoeg over zoals je ziet, maar dat komt omdat ik bijv. ga fietsen of een weekendje weg met de camera mee, en dan is het wel zo makkelijk als ik in de tas ook meteen wat te eten, zonnebril, regenjas en dat soort dingen kwijt kan. 2 rugtassen mee gaat immers niet zo makkelijk ;)
Overigens bij de camera zelf een extra schotje er tussen geschoven, ik vind dat de camera anders best los er in zit. Verder heeft ie (zonder mn jas aan) een beetje de neiging om achterover te hangen, maar goed, dat is niet zo gek gezien het gewicht van de camera+grip.

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

Zijn er hier mensen met ervaring met de Crumpler Pretty Boy? Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de Long Schlong. Is toch niet ideaal altijd zo'n schoudertas met wat gewicht voor langere tijd. Iemand advies?

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 09 augustus 2005

Die Pretty Boys zijn, voor zover ik kan zien, toch ook gewoon schoudertassen? Ik denk niet dat het verschil met een Long Schlong heel groot gaat zijn?

(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw ;) )

La Marmotte

quote:
Dannr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:21:
Die Pretty Boys zijn, voor zover ik kan zien, toch ook gewoon schoudertassen? Ik denk niet dat het verschil met een Long Schlong heel groot gaat zijn?

(Verder denk ik niet dat er veel mensen met ervaring zijn, volgens mij zijn die dingen gloednieuw ;) )
Is een rugtas :)

Denk wel dat ze fijn zijn. Zodra mn Long Schlong weg is schaf ik zo een aan:
http://www.crumpler.nl/files/products/PBBP-003/image1160258559.jpg

Janusz wijzigde dit bericht 26-12-2006 20:24 (3%)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Ah! Het is de Pretty Boy Back Pack, I see. Het draagcomfort zit over het algemeen wel prima bij crumpler, maar hij ziet er op de foto's niet erg groot uit, dus het is zaak te zorgen dat je gear past. Qua indeling lijkt hij op de Orion Trekker, en als je even in dit en het vorige topic zoekt zie je de bezwaren die daarbij horen... Maar goed, als het past lijkt het me prima ;)

La Marmotte

quote:
Dannr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:34:
Ah! Het is de Pretty Boy Back Pack, I see. Het draagcomfort zit over het algemeen wel prima bij crumpler, maar hij ziet er op de foto's niet erg groot uit, dus het is zaak te zorgen dat je gear past. Qua indeling lijkt hij op de Orion Trekker, en als je even in dit en het vorige topic zoekt zie je de bezwaren die daarbij horen... Maar goed, als het past lijkt het me prima ;)
Opzich heb ik ook niet echt veel gear:
Nikon D50
18-70
70-300G
50mm
En dat al voor een jaartje. Verwacht niet dat er veel bijkomt opzich. Dit moet toch passen dunkt me. Is toch 20 cm hoge laadruimte. Dat is wel genoeg.

Photopouch inside: 29x18x16cm
(WxHxD)

Zou geen probleem moeten zijn inderdaad. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt!

a.k.a. Martijn

Over crumpler gesproken, ik heb een microtrekker200 en die bevalt prima, maar ik zoek een heuptasje voor wanneer ik wel mijn camera mee wil nemen, zonder alle shit zeg maar. Dus niet al mijn gear, maar een 18-70 en 105mm plus sb-600 zeg maar. Verder weinig rotzooi extra, nu zat ik te kijken naar de prettyboy serie van crumpler. Vind het een erg mooie tas om te zien, mits hij niet al te klein is en niet al te groot met wel genoeg ruimte voor wat ik mee wil. Iemand hier een idee over, ze geven wel wat maten aan, maar daar kan ik weinig mee. Iemand die me kan vertellen hoe ik deze maten ongeveer moet zien?
TurboCharged Supra Driver
Reg. datum: 05 juni 2001

Ik ben zelf ook op zoek naar een andere tas. Heb voorheen een simpel dingetje gehad van de MediaMarkt (duitsland heeft best wel wat tasjes liggen over het algemeen). Maar nu ik morgen een 75-300 ga bestellen, vrij binnenkort een 50mm 1.8 en in de nabije toekomst ook nog belangstelling heb voor een 15mm fisheye wil ik eens gaan kijken voor een andere tas. Probleem is dat ik een grip heb, en eigenlijk geen zin heb om dat ding er ieder keer af te schroeven. Ook wil ik eigenlijk de standaard 18-55 gewoon op de body (300D) kunnen laten zitten. Flitser is er op dit moment nog niet maar ook die zal er zeker nog wel komen.

Nu had ik in eerste instantie een schoudertas voor ogen, maar ik kan me voorstellen dat slepen met zo'n handel niet bepaald geweldig is voor je rug op de lange termijn (en mijnes is al niet veel soeps meer - m'n rug dan ;) ).

Nu heb ik pas bij de MM ook weer een tas gezien die je als rugzak draagt, maar als je em nodig hebt gewoon richting buik kan draaien. Tis een soort crossover tas, zoals m'n vriendin dat noemde. Probleem was alleen dat het model wat aan de krappe kant was. Ik meen 1 body zonder grip maar met lens en 1 lens (die dan al niet al te groot moet zijn.

Nu is mijn vraag, wat raden jullie aan ? Rugzak ? Schoudertas ? Buiten de gear die ik hierboven genoemd heb ben ik eigenlijk niet van plan nog meer aan te schaffen. En als dan is het ruil/inwisselwerk. Misschien een specifiek idee dat ook nog een beetje betaalbaar is (rondom de 100 euro. liefst eronder) ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Voor mensen die de Pretty Boy Backpack willen zien, ik heb hem zelf eergisteren besteld, als hij aankomt zal ik er eens wat foto's van maken

Pentax *Ist DS - 360FGZ - 18-55DA - Sigma 70-210

Ik heb een Crumpler Pyjama Pride L besteld, zodra hij binnen is zal ik een korte review schrijven erover :)

Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Acties: [view]

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
Vandaag even de MediaMarkt in A'pen binnengelopen, en daar even naar de fototassens staan kijken.
Die Slingshot van Lowepro leek me eerder wel iets (het feit dat je je spullen eruit kunt halen zonder dat je je rugzak moet afdoen), maar als ik 'm zo zie, lijkt het me dat er daar niet zo bijzonder veel in kan.
De MicroTrekker 200, dat leek me al wat meer te doen. Echter, ik vraag me toch af of er daar een D200 met een gemonteerde telelens (bv een 70-200 die ik toch wel ooit eens ga kopen :P) in past.
Die Microtrekker moest 125 euro kosten, was imho toch een beetje aan de hoge kant ?
quote:
whoami schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:44:
Vandaag even de MediaMarkt in A'pen binnengelopen, en daar even naar de fototassens staan kijken.
Die Slingshot van Lowepro leek me eerder wel iets (het feit dat je je spullen eruit kunt halen zonder dat je je rugzak moet afdoen), maar als ik 'm zo zie, lijkt het me dat er daar niet zo bijzonder veel in kan.
De MicroTrekker 200, dat leek me al wat meer te doen. Echter, ik vraag me toch af of er daar een D200 met een gemonteerde telelens (bv een 70-200 die ik toch wel ooit eens ga kopen :P) in past.
Die Microtrekker moest 125 euro kosten, was imho toch een beetje aan de hoge kant ?
Dat kan veel goedkoper. Bijna de helft bijvoorbeeld. Zie hier. Mijn ervaring is dat fototassen bij Media-Markt sws veel duurder zijn. Heb er eerder dit jaar een Lowe Pro Rezo 180AW voor 100 euro gekocht, maar direct teruggebracht toen ik 'm online voor nog geen 70 euro zag.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Lowepro Compudaypack, gekocht bij Konijnenberg in Den Ham voor 74,25 euro's.

Deze tas voldeed als enige aan mijn eisen:
- moet DSLR met twee objectieven en wat andere zut kunnen vervoeren
- moet ruimte bieden aan een klapper op A4 formaat en een tijdschriftje etc.
- moet een boek, wat pennen, een broodtrommel kunnen vervoeren

Ofwel: een tas voor mee naar het werk / studie / in de trein etc. waarin ook een DSLR veilig is.

Enige nadeel is dat de ruimte tussen de schouders wsl. voor iets bredere personen is gemaakt (en dat terwijl ik al niet de smalste ben...) maar dit is een kwestie van afstelling (ben ik nog niet aan toe gekomen). Problematisch is het niet, de tas zit prima op mijn rug.

Wat plaatjes:
http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/fotos/foto_uit.jpg
De tas waarin de Snoy Alpha 100 met gemonteerde kitlens, een Minolta 75-300 mm. objectief, een blaaskwastje en (een goede) blaasbalg, twee zakjes silicagel, een microvezeldoekje, doppen en een vuilniszak past.

http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/fotos/foto_in.jpg
Dezelfde configuratie in het cameracompartiment (leuk woord voor galgje, maar dat terzijde).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Reg. datum: 10 mei 2004

Mischien dat het handiger is om je cam er met de lens naar beneden in te zetten. er past dan vaak meer in en je kan foto's terug kijken of instellingen veranderen zonder je cam uit je tas te hoeven halen. Als je je cam perse uit je tas wil halen dat gaat dat ook nog eens makkelijker (vind ik) :P

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

^^ dat past dus (net) niet... Hoewel, het pas wel, maar ik heb het idee dat er dan toch wel wat druk op de camera / objectief wordt uitgeoefend (als er wat in het vak erboven ligt), of zal dit wel meevallen?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties: [view]

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
RoelJewel schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:49:
[...]

Dat kan veel goedkoper. Bijna de helft bijvoorbeeld. Zie hier. Mijn ervaring is dat fototassen bij Media-Markt sws veel duurder zijn. Heb er eerder dit jaar een Lowe Pro Rezo 180AW voor 100 euro gekocht, maar direct teruggebracht toen ik 'm online voor nog geen 70 euro zag.
Hmm, dat scheelt idd al een pak.

Rest nu nog de vraag of een 70-200 gemonteerd op een D200 erin kan. Bij MM wilden ze het niet eens uittesten.
a.k.a. Martijn

quote:
whoami schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:15:
[...]

Hmm, dat scheelt idd al een pak.

Rest nu nog de vraag of een 70-200 gemonteerd op een D200 erin kan. Bij MM wilden ze het niet eens uittesten.
ik heb de D50 met 70-300VR gemonteerd. Ook geen klein lensje. Die past er met zonnekap gemonteerd makkelijk in, kortom, jouw D200 (die wel breder en groter is, maar niet veel dikker in die zin) met 70-200 gaat ook passen.
Fotootje om te laten zien:
http://www.fs-techniek.nl/postmap/DSC00138.JPG

Hier zie je de 70-300VR nikon inclusief zijn zonnekap erop (onder heeft hij nog een 5cm ruimte), de 70-200 zal niet langer zijn dan dit als hij evengroot is als de canon versie (werk ik wel eens mee en die lengte ken ik)
edit:de 70-200 is 21,5cm, de 70-300VR inclusief de zonnekap is 20,5cm...joehoe het past dus mits je body niet 4cm dikker is (en dat is die echt niet) dan de D50

Nomad wijzigde dit bericht 29-12-2006 11:33 (12%)

Papa van Dewi en Robin :-)
Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
Hey dat is toch de Sigma 70-300 APO? Die krijg je dus wel rechtopstaand in de Micro 200?

Offtopic en in een beetje "jaloersmode": Mooi gevulde tas :9 die van mij is nogal leeg, maar het eerste vervolg is in bestelling, de 50mm f/1.8D. Enne jouw Sigma 70-300 APO is vast niet een beetje overbodig he naast de Nikon 70-300VR ;)

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

a.k.a. Martijn

quote:
hars73 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:41:
[...]

Hey dat is toch de Sigma 70-300 APO? Die krijg je dus wel rechtopstaand in de Micro 200?

Offtopic en in een beetje "jaloersmode": Mooi gevulde tas :9 die van mij is nogal leeg, maar het eerste vervolg is in bestelling, de 50mm f/1.8D. Enne jouw Sigma 70-300 APO is vast niet een beetje overbodig he naast de Nikon 70-300VR ;)
eh, ja de apo versie ja, en ja hij past staand, maar niet heel ruim, het kan wel. Tas is onderhand lekker gevuld, maar of ik de 70-300VR houd is nog een beetje de vraag eigenlijk. Waarschijnlijk niet. Het is een prima lens, maar niet voldoende verbetering t.o.v. mijn sigma lens. Bovendien gebruik ik mijn tele-lens niet zoveel. Moet onderhand wat dingen thuis laten (dat is dus meestal de 70-300 sigma), want heb nog wat kleine dingen die ik graag wel meeneem maar nu niet echt meer past.
Reg. datum: 23 december 2002

Ik vind het tijd om hier te posten :). Heb mijn crumpler nu al een maand of 3. Tweedehands gekocht voor 30 euro en verkeerde in perfecte staat. Het gaat om de Lollypop en hij biedt slechts plaats aan een body met kitlens en een lens ernaast (of mijn SB800). Voorin kan je goed wat accesoires kwijt, setje batterijen en geheugenkaarten. Toch is hij me nu iets te klein, vooral als ik binnekort een 70-300 heb. Toch ben ik erg gek van dit merk.

Ik ga binnekort (waarschijnlijk voor mijn verjaardag) op zoek naar een grotere tas. Ik wil alleen niet die vreselijke looks van de doorsnee fototassen en ik kies waarschijnlijk weer voor een crumpler. Alleen vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met ervaringen met grotere crumplertassen? Een rugtas lijkt mij handiger dan een heuptas (toch?) maar die bieden alleen onderin plaats voor fotogear, is dat niet wat weinig?

Josh wijzigde dit bericht 14-01-2008 13:21 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: