Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ik ben sinds kort ook een zeer gelukkige bezitter van een Zen Vision:M. _/-\o_

De batterijduur is geweldig, twee serie afleveringen (elk 43 minuten) en een film van een kleine twee uur (DVDRip), en dan nog een paar uur muziek kunnen luisteren. Sowieso heb ik bijna geen problemen gehad met het uploaden van films en series naar m'n Zen. De A/V output werkt prima op mijn TV, wel eerst op PAL zetten, uiteraard.

Ik heb wel een vraagje... kon het niet zo snel vinden de twee topic-delen. Ik verplaats dus folders met met mp3's naar de media map op m'n Zen. Is er ook een mogelijkheid om die hele directorystructuur terug te vinden? Ik heb namelijk een map "Bandcovernummers" waarin dus allemaal mp3-tjes staan, maar 't probleem is dat ik dus die nummers alleen maar kan terug vinden als losse nummers. En om bij al die nummers het id3-albumtag te veranderen, vind ik ook weer zo iets.

Bij videomateriaal werkt 't dus wel zoals ik 't verwacht. Gewoon kunnen browsen door verschillende folders. Mis ik iets of is 't gewoon anders geregeld voor audiomateriaal?

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:58:
Ik ben sinds kort ook een zeer gelukkige bezitter van een Zen Vision:M. _/-\o_

De batterijduur is geweldig, twee serie afleveringen (elk 43 minuten) en een film van een kleine twee uur (DVDRip), en dan nog een paar uur muziek kunnen luisteren. Sowieso heb ik bijna geen problemen gehad met het uploaden van films en series naar m'n Zen. De A/V output werkt prima op mijn TV, wel eerst op PAL zetten, uiteraard.
Vraagje, wat was het formaat van die dvdrips? fps, bitrate, mb grootte?

quote:
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:43:
[...]

Vraagje, wat was het formaat van die dvdrips? fps, bitrate, mb grootte?

Eigenschappen van de gebruikte DVDRips (560x304), (720x480):

compressie: XVID,XVID
framerate: 23 , 25 fps
audio bit rate: 111 , 112 kbps
video data rate: 125 , 105 kbps
video sample size: 12 , 24 bit
grootte: 696 , 709 MB

Eigenschappen van de series(624x352):

compressie: XVID
framerate: 23 fps
audio bit rate: 131 kbps
video data rate: 138 kbps
video sample size: 12 bit
grootte: 349 MB

Hopelijk heb je er iets aan. Sowieso werkt AC3 niet, dat moet eerst geconverteerd worden... maar dat is al bekend

Reg. datum: 27 december 2005

quote:
Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:58:

Ik heb wel een vraagje... kon het niet zo snel vinden de twee topic-delen. Ik verplaats dus folders met met mp3's naar de media map op m'n Zen. Is er ook een mogelijkheid om die hele directorystructuur terug te vinden? Ik heb namelijk een map "Bandcovernummers" waarin dus allemaal mp3-tjes staan, maar 't probleem is dat ik dus die nummers alleen maar kan terug vinden als losse nummers. En om bij al die nummers het id3-albumtag te veranderen, vind ik ook weer zo iets.
Je kan niet dezelfde directory structuur kopieren... De Zen leest audio enkel via de tags...

Reg. datum: 06 november 2005

Nou net even gechecked of mijn ZVM aangekomen was bij PCSNEL. Had em terug gestuurd omdat hij niet draaide zonder net stroom! Blijkt dus een vaker voorkomend probleem te zijn met de nieuwe oplage. Maar na paar keer aan en uit zetten zou hij het moeten doen. Best vaag, maar hij is weer onderweg naar mij. En hoop dat ie het nu wel weer doet.

Reg. datum: 29 augustus 2006

quote:
Double__D schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:18:
[...]

Eigenschappen van de gebruikte DVDRips (560x304), (720x480):

compressie: XVID,XVID
framerate: 23 , 25 fps
audio bit rate: 111 , 112 kbps
video data rate: 125 , 105 kbps
video sample size: 12 , 24 bit
grootte: 696 , 709 MB

Eigenschappen van de series(624x352):

compressie: XVID
framerate: 23 fps
audio bit rate: 131 kbps
video data rate: 138 kbps
video sample size: 12 bit
grootte: 349 MB

Hopelijk heb je er iets aan. Sowieso werkt AC3 niet, dat moet eerst geconverteerd worden... maar dat is al bekend
Het is bij mij bekend dat AC3 niet werkt, maar bijna alle films die ik heb gedownload die divx xvid of mpeg waren draaiden onder AC3. Hoe kun je zien aan een film voordat je hem download dat het geen AC3 is? Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?

Lekker belangrijk...
Reg. datum: 16 augustus 2000

quote:
Ballie69 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:
[...]
Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?

Laten we het daar maar niet over gaan hebben he ;)

Verder kan je wel enigzins afleiden of een film AC3 geluid heeft aan de grootte. Een 1cd divx/xvid zal zelden met AC3 geluid komen, meestal wordt daar gewoon mp3 voor gekozen aangezien er anders te weinig ruimte overblijft voor een fatsoenlijke videokwaliteit. Bij een 2cd rip zal wel daarom wat vaker voor AC3 gekozen worden; tenzij het een extreem lange film is natuurlijk.

Bergie wijzigde dit bericht 06-09-2006 15:41 (42%)

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Ballie69 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:
[...]

Het is bij mij bekend dat AC3 niet werkt, maar bijna alle films die ik heb gedownload die divx xvid of mpeg waren draaiden onder AC3. Hoe kun je zien aan een film voordat je hem download dat het geen AC3 is? Met welk progamma download je films, als je torrents download welke torrentsites?

Gelieve even je offtopic vragen elders te stellen, anders verzand het straks weer in een codecbespreektopic. Bovendien mogen zaken zoals Torrents hier niet besproken worden ;)

Ik weet dat je via illegale manieren vrijwel altijd films met AC3 krijgt. Dus je zult eigenlijk bijna alles moeten hercoderen. Echter, als je alleen de audio hercodeert duurt het allemaal veel minder lang.

Reg. datum: 29 augustus 2006

Sorry >:)

Sinds twee dagen de witte Vision M in bezit. Prachtig apparaat, vooral in het wit vind ik 'm toch wel erg mooi.
Jammergenoeg is het plaatsen van de BSE (zal wel de enige zijn die het niet voor elkaar krijgt) mislukt. Hij zat niet helemaal recht, dus toen dacht ik 'm met grof geweld weer even recht te trekken. Daarbij zijn kleine haarscheurtjes ontstaan in de BSE op het scherm. Hij is nu wel beschermd, maar binnenkort toch maar een nieuwe BSE bestellen. Kan het sowieso aanraden, want hij is echt goed beschermd met een BSE.

Muziek is wel een groter probleem, want ik stam nog uit de tijd dat je apart elk nummertje ging zoeken via Kazaa. Downloaden duurde met een 33k6 modem eeuwen, dus niet alles was van goede kwaliteit. Maar die muziek wil ik wel allemaal behouden, alleen zorgt het voor een erg onoverzichtelijk geheel op de Zen.
De bijgeleverde autotag software werkt op zich wel aardig, maar kent natuurlijk lang niet alle nummer. Bovendien loopt hij geregeld vast, of kan hij geen contact maken met de server.
Maar goed, dat is niet echt Vision gerelateerd.

Momenteel staat er alweer 20GB muziek op en de nieuwste aflevering van de Fantastic Four en Eureka uit de States. Ohja en niet te vergeten A Tribute to Steve Irwin uit Aussieland. Video is echt top! Scherp beeld en het converteren van een gemiddelde film duurt met een redelijk snelle pc is zo gepiept.

In de auto heb ik de Vision M via een jack-to-jack kabel in de radio zitten. De Vision lekker op shuffle all zetten en ik heb een (willekeurige, zonder herhalingen) afspeellijst van zo'n 5000 nummers!

Top, gelaagde aankoop en aanrader voor een ieder die een iPod te duur, niet goed of niet mooi vindt.

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Pininfarina Pauper
Reg. datum: 04 januari 2001

Ik heb mijn Zen Vision:M nu een maand of vier, met de optionele afstandsbediening, en Sony EX71SL oordopjes, fijne combinatie!

Ik heb er de Brando screenprotector opgeplakt, ik had eerst die van Creative maar die heb ik onder tevredenheidsgarantie retourgezonden, wat een onding zeg. Niet eens op maar!
De Brando is wel perfect op maat en heel makkelijk aan te brengen.

(hier te koop trouwens: http://www.mp3shop.nl/pro...ative-zen-vision%3Am.html)

Plus in caelo terraque quam in philosophia vostra concipiatur...

quote:
A-Tray schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:31:
Ik heb mijn Zen Vision:M nu een maand of vier, met de optionele afstandsbediening, en Sony EX71SL oordopjes, fijne combinatie!

Ik heb er de Brando screenprotector opgeplakt, ik had eerst die van Creative maar die heb ik onder tevredenheidsgarantie retourgezonden, wat een onding zeg. Niet eens op maar!
De Brando is wel perfect op maat en heel makkelijk aan te brengen.

(hier te koop trouwens: http://www.mp3shop.nl/pro...ative-zen-vision%3Am.html)

Joh, nog een screenprotector. En deze bovendien te koop in NL.
Kan je een plaatje maken hoe de BRando eruit ziet op je Vision ?

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

Reg. datum: 16 augustus 2004

[quote]XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:29:
Sinds twee dagen de witte Vision M in bezit. Prachtig apparaat, vooral in het wit vind ik 'm toch wel erg mooi.
Jammergenoeg is het plaatsen van de BSE (zal wel de enige zijn die het niet voor elkaar krijgt) mislukt. Hij zat niet helemaal recht, dus toen dacht ik 'm met grof geweld weer even recht te trekken. Daarbij zijn kleine haarscheurtjes ontstaan in de BSE op het scherm. Hij is nu wel beschermd, maar binnenkort toch maar een nieuwe BSE bestellen. Kan het sowieso aanraden, want hij is echt goed beschermd met een BSE.
quote]

Ogh Xeno, wat spijtig dat "mijn" :P BSE mislukt is. Had je de handleiding wel goed gelezen? Je kon hem volgens mij namelijk nog verplaatsen nadat je hem erop had gedaan (niet te lang erna natuurlijk).

Ja, excuses Thomas.....zal nooit meer gebeuren! Hij zat niet mooi gecentreerd, dus ik wilde 'm weer lostrekken, maar toen zat hij al te goed vast. Met twee duimen probeerde ik 'm toen te schuiven en daardoor zitten er nu soort van ribbels/scheuren in. Het is geen ramp want hij is in ieder geval goed beschermd. Maar het moet zeker weten nog een keer gebeuren. Handleiding was perfect, uitvoering wat minder :D

Reg. datum: 13 oktober 2005

quote:
XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:53:
Ja, excuses Thomas.....zal nooit meer gebeuren! Hij zat niet mooi gecentreerd, dus ik wilde 'm weer lostrekken, maar toen zat hij al te goed vast. Met twee duimen probeerde ik 'm toen te schuiven en daardoor zitten er nu soort van ribbels/scheuren in. Het is geen ramp want hij is in ieder geval goed beschermd. Maar het moet zeker weten nog een keer gebeuren. Handleiding was perfect, uitvoering wat minder :D

Houdt dit in dat je nog een BSE gaat bestellen.
Want ik heb er nog steeds geen, dus misschien als je er dan 2 besteld (ivm verzendkosten) dan wil ik er wel een van je overnemen..

Hoe vinden jullie de oordopjes die bij de ZenM geleverd wordt? Ik vind ze echt enorm groot. Maar misschien heb ik dan wel bescheiden oortjes.
Ik zit er over te denken om dit pakket te bestellen. http://www.mp3shop.nl/pro...emium-accessory-pack.html

Iemand ervaring met die oordopjes?

Reg. datum: 31 mei 2006

Dat zijn ep-639's. Ik heb ze van de week via een inkoopactie gekocht, en ze klinken na een uurtje of 20 inspelen prima!!! Veel beter dan mijn oude, veel te schel klinkende Philipsjes..!! Aanrader!!!

[edit] ik bedoel natuurlijk de ep-630 ik zie het nu pas :)

YoZzY wijzigde dit bericht 14-09-2006 19:25 (13%)

Ik kan 't hier alleen maar mee eens zijn... ik heb ze anderhalve dag in laten spelen. En ze klinken voortreffelijk! Mooie bas en ik hoor zoveel meer van de muziek dan met normale speakers of de iPod dopjes of de dopjes die er standaard bijgeleverd worden.

Ze isoleren ook erg goed, ik heb er een hele treinreis van Rotterdam naar Groningen mee afgelegd. Geen treinlawaai, geen irritante gesprekken via de GSM en geen huilende schreeuwende kinderen gehoord met die doppen in. >:)

Gelijk trouwens ook de reden, waarom ik de standaard dopjes wel op de fiets gebruik. Ik wil die auto's nog wel kunnen horen..

Double__D wijzigde dit bericht 11-09-2006 01:39 (11%)

Owner of Ceramic White PSP

quote:
XeNoBiTe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:12:
[...]

Joh, nog een screenprotector. En deze bovendien te koop in NL.
Kan je een plaatje maken hoe de BRando eruit ziet op je Vision ?

Misschien is het handig om in het "Brand Nieuwe" Screen Protector Topic te Posten wat je van jou/jullie Screen Protectors vind, op deze manier krijg je een algemeen beeld over de kwaliteit van de screen protectors, natuurlijk met verschillende apparaten maar de kwaliteit van de Protector zal nauwelijks veranderen denk ik.

Het zou dus fijn zijn als degene met een Screen Protector hun mening in onderstaand topic zouden Posten _/-\o_

Het Algemene Screen-Protectors Topic

Notebook: XXODD XNi8227d
Gadgets: Sony PS3 | Sony White PSP | Nintendo DS | HTC S730
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

quote:
YoZzY schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:10:
Dat zijn ep-639's. Ik heb ze van de week via een inkoopactie gekocht, en ze klinken na een uurtje of 20 inspelen prima!!! Veel beter dan mijn oude, veel te schel klinkende Philipsjes..!! Aanrader!!!
Mooi. Dat zijn erg positieve reacties! Die ga ik maar eens aanschaffen.

Ik heb een vraagje betreft de Firmware. Waar kan ik de nieuwste firmware van de creative zen vision M vinden?

Is het goed voor je zen om hem up te graden door middel van firmware of kan dit kwaad? Ik heb namelijk nog nooit firmware op welke andere apparaat geinstalleerd. En zou je dit ook weer ongedaan kunnen maken om wat voor reden dan ook?

alvast bedankt

www.neoghost.tk or www.windoos.tk

Owner of Ceramic White PSP

De nieuwste Firmware vind je gewoon op [url=http://nl.europe.creative.com/support/downloads/]De Site van Creative.

De FirmWare bij grote bedrijven word vaak getest en alleen gereleased als deze daadwerkelijk beter is als de vorige. Zolang er dus geen Beta in de Firmwarenaam staat zal het wel goed zitten.

PS. Misschien dat je ook moet kijken of er wel of geen E in de Firmware naam zit, vroeger was de Versie met E namelijk een Stuk zachter dan zonder, dit omdat de Richtlijn van Volume in Europa strenger is dan in Amerika oid

Notebook: XXODD XNi8227d
Gadgets: Sony PS3 | Sony White PSP | Nintendo DS | HTC S730
Earcandy: Cowon iAudio D2 Ft. EP-635 | Sony MDR-V300

Het Algemene Screen-Protector Topic

Ik heb op de site helaas geen firmware kunnen vinden, alleen 2 kleine updates voor programmas vancreative op de pc.

Ik heb nu versie 1.40.02e op m'n zen vision M.

Maar bedankt voor de reactie :)

ezc neoghost wijzigde dit bericht 15-09-2006 15:34 (9%)

www.neoghost.tk or www.windoos.tk

Reg. datum: 13 augustus 2006

quote:
pvdlaan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:56:
Nou ik heb hem gister ook aangeschaft ;)
netjes 2 uur in de oplader gezet, en daarna niks :'(

Nogmaals 2 uurtjes in de oplader, weer niks ...
Ik kan er dus alleen mee werken als hij in de oplader zit, en het apparaat geeft vervolgens aan dat de batterij volledig opgeladen is (stekker icoontje rechts boven in het scherm) maar zodra ik de spanning eraf haal, gaat ie uit en kan ik hem ook niet meer opstarten.

Dus ik dacht misschien ff nieuwe firmware erop zetten, maar dan geeft ie weer aan dat de batterij leeg is :?

Ik denk dat ik er vandaag maar eens ff mee terug ga ...

Wat me wel opviel is dat de touchpad niet echt lekker reageert, als je er bv maar 1 naar beneden wil, klikt ie eigenlijk al direct door naar het volgende menu. Is dat normaal of ligt ook dit gewoon aan het toestel :| anders ga ik denk toch maar voor de ipod 30 gb :'(

Arggh ik heb dus hetzelfde probleem alleen ik heb hem gekocht in het buitenland :| En dat net op de dag dat ik weer terugging naar NL.
Dus nu kan ik niet ff terug naar de store ;(
Heeft er iemand advies?
BVD

Reg. datum: 31 mei 2006

Ik zag laatst op epiZenter.net iets handigs voor je zvm: een batteryextender! Lijkt me zeer handig voor gebruik tijdens vakantie oid. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit echt zo handig?

Hier kun je een exemplaar kopen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: