Gathering of Tweakers

Quicksearch
@ Rudedadude: Leuke foto, het enige wat me stoort is het halfdichte linkeroog, maar dat is hierboven ook al genoemd. Verder in orde. Iets meer kin zou kunnen, maar stoort me niet.
quote:
Maarten L schreef op maandag 26 februari 2007 @ 05:45:
@NadroJ
Mooie foto, kleuren zijn fijn. De crop vind ik ook mooi, al had er aan de bovenkant nog een klein stukje afgemogen van mij.
Thanks voor het commentaar. Dit is geen crop, maar gewoon de foto uit de cam. Ik heb nog wel geprobeerd hier een daar wat te croppen, maar zo vond ik 'm toch het mooist.
Iemand nog wat commentaar op m'n foto?

nadroJ wijzigde dit bericht 02-03-2007 15:48 (21%)

Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB

Deze vind ik persoonlijk erg mooi:

http://213.51.26.96/gallery/d/12856-2/DSC_0049.jpg

En dit toevallige shot:

http://213.51.26.96/gallery/d/12851-2/DSC_0029.jpg

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Benieuwd wat jullie van deze foto vinden, ik ben er zelf erg content mee:
http://lissenberg.net/got/small/IMG_8229.jpg

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
breinonline schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:50:
Benieuwd wat jullie van deze foto vinden, ik ben er zelf erg content mee:
[afbeelding]
Ik vind hem mooi.
Aan de zijkanten ook dat gras scherp en in de achtergrond mooie scherptediepte en datzelfde gras.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

http://www.yatta.nl/img/600/20070315-IMG_1754.jpg

Portretten zijn normaal niet mijn koekje, maar het kan toch best leuk zijn. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

quote:
Oxi schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:52:
[afbeelding]

mooie foto, jij moet later spion worden ;)
(you get my point)

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

Haha niet zo lang geleden zelf deze shot gemaakt:

http://farm1.static.flickr.com/168/414806086_60a1063c7e.jpg

Enigste jammer wat ik zelf vind zijn de kleine stukjes overexposure. Goed weekend alvast aan allen!
Die kleine stukjes overexposure doen 'm juist goed, anders was ie niet zo boeiend geweest. Mooie tone, had misschien meer gezicht willen zien.
Vond de foto zelf wel iets hebben......

EDIT :
Op verzoek van het model verwijderd. Hier komt een andere foto te staan

GerardHenninger wijzigde dit bericht 24-03-2007 11:20 (58%)

quote:
GerardHenninger schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:27:
Vond de foto zelf wel iets hebben......

[afbeelding]
Technisch natuurlijk een prima shot, Mooi ook! Compositie valt over te twisten, de een zal 't mooi vinden, de andere ietsje minder. Ik had liever de lege ruimte aan de rechterkant gezien (de richting waar ze naar toe kijkt). Verder lekker.

Beetje laat, maar nog gefeliciteerd trouwens

Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB

D'r ogen staan wel wat vreemd... Is dit nou Janou ofzo die ook hiero op GoT zit? :o
quote:
Simon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:26:
D'r ogen staan wel wat vreemd... Is dit nou Janou ofzo die ook hiero op GoT zit? :o
Zou hij dan toch nog een date gescoord hebben (zie FGers achter de cam thread) :+

nadroJ wijzigde dit bericht 23-03-2007 16:37 (4%)

vidi vici veni

quote:
Oxi schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:52:
[afbeelding]

Ah, deze vind ik echt fantastisch. Ik hou wel van onverwachte dingen.
Deze is genomen tijdens een modeshow.
Man man, doe mij die ogen in een doosje.
http://www.welkeletter.nl/gallery/pictures/modeshowDSC_0072.jpg

m00i r00d

nou, behalve dat hij niet zo scherp is vind ik haar vooral niet zo geweldig kijken. Ze lijkt niet zo blij met je.

edit: ze zag je echt wel hoor, ze kijkt je echt regelrecht aan. Tenzij je een 1000mm op je camera had, heeft ze je echt wel gezien :)

Nomad wijzigde dit bericht 02-04-2007 14:26 (37%)

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

vidi vici veni

quote:
nomad85 schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:38:
nou, behalve dat hij niet zo scherp is vind ik haar vooral niet zo geweldig kijken. Ze lijkt niet zo blij met je.
Haha, ik hou juist altijd wel van een "niet normale" uitstraling.
Voegt iets onverwachts toe.
Ik denk trouwens dat ze me niet eens heeft gezien, want ik stond gewoon tussen het publiek.

m00i r00d

quote:
Ik vind de kleuren op zich heel leuk al had ik de lippen net iets meer rood gemaakt. Mss ook het contrast een beetje verhogen?
Volgens mij is het niet de compositie die het maakt maar wel wat je ermee gedaan hebt.

Mister_B wijzigde dit bericht 04-04-2007 19:17 (6%)

Mister B

Contrast verhogen en dan is hij imho echt af, cross proces tintje eraan doet de plaat goed :)

[edit]
Deze had je volgens mij beter hier kunnen plaatsen : [zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam? - Deel 2

aramdin wijzigde dit bericht 05-04-2007 00:17 (39%)

Ik schiet eigenlijk heel weinig portretten, maar ik zit vooral vaak met wat voor crop ik wil. Waar moet ik de foto's snijden en waar ruimte bij portretten.
Welke kant de ogen op kijken geef ik meestal wel wat meer ruimte, maar hoe ver onder de kin, boven het hoofd etc.
Als je foto's schuin van iemand neemt lukt het meestal ook nog wel aardig, kun je vaak wel zo snijden dat je het haar niet helemaal ziet, maar wel waar het voorhoofd eindigt e.d. Maar stel nu dat je behoorlijk recht van voren een portret schiet. Los ervan of je dat mooi vind, wil ik graag weten hoe je dat het beste kan doen...
hier een voorbeeld die ik gister schoot. Hij is nu wat ruim gesneden denk ik (heb ook eigenlijk nog niet gecropt, zo heb ik de foto ongeveer genomen), maar hoe dan wel?
foto van mijn broertje:
http://www.fs-techniek.nl/postmap/erwin/DSC_9445Small.jpg

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

@Nomad,

Ligt eraan wat je wilt. Wat je nu schiet is op zich goed maar net zo spannend als de gemiddelde schoolfoto. Ik heb de indruk dat je zoekende bent naar je eigen stijl. Beste is om 's een geduldig model te nemen en die van allerlei kanten te schieten.
Als je photoshopt is een warming filter ook wel leuk om te gebruiken.

Goed, mijn laatste poging:

http://farm1.static.flickr.com/177/445175438_6c902e7965.jpg

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

nomad, let op de positie van de ogen binnen het frame (nu zijn die wel erg dead-centre) en durf verder de randen van je frame te ontdekken.

en wijnands, in de tijd dat ik nog naar school ging, maakte de schoolfotograaf toch echt een stuk betere en spannendere foto's...

Jeon Ji-hyun O+

@Wijnands:
Ansich niet onaardig, ik vind alleen de dof een beetje ongelukkig lopen; kijkt niet zo lekker weg in deze situatie

De paar haren linksonderen vind ik ook ietwat slordig. Had dat vermeden en dan was hij ook nog wel krap; maar dan was ie verder tenminste redelijk clean geweest waardoor het wat meer tot rust kwam. Krap kaderen is immers niet erg; maar in deze situatie wat ongelukkig uitgevallen.

Hopelijk kun je er wat mee :)

@nomad85:
Mooi licht en oogt clean... je opzet is in ieder geval grotendeels geslaagd denk ik.
Alleen jammer dat de ogen niet geheel scherp zijn; daar maak ik nl. het meeste contact mee als ik de plaat tot mij neem.

Silent Thunder wijzigde dit bericht 05-04-2007 14:48 (109%)

// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II

quote:
Silent Thunder schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:37:
@Wijnands:
Ansich niet onaardig, ik vind alleen de dof een beetje ongelukkig lopen; kijkt niet zo lekker weg in deze situatie
Daar ga ik 's ff over nadenken, weet niet of ik het daarmee eens ben.
quote:
De paar haren linksonderen vind ik ook ietwat slordig. Had dat vermeden en dan was hij ook nog wel krap; maar dan was ie verder tenminste redelijk clean geweest waardoor het wat meer tot rust kwam. Krap kaderen is immers niet erg; maar in deze situatie wat ongelukkig uitgevallen.

Hopelijk kun je er wat mee :)
Ja, kan ik zeker wel wat mee. Had ze zelf nog niet eens gezien maar nu je het zegt...

Dank!

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Jullie reacties zijn inderdaad goed geweest voor me, dank je wel. Het was me al opgevallen dat ik ruim gekaderd heb, maar dat ik niet weet hoe ik deze foto strakker kan kaderen, waar zou ik bij deze foto kunnen snijden. Daar ga ik nog even mee prutsen.
Dingen die ik nu wel zie, door jullie tips, dat de ogen in het midden zitten en dat maakt het nou net heel saai en had ik zelf nog niet gezien. Ik zag zelf ook dat die de saaiste foto is die je kan maken ongeveer, maar wist niet precies waarom.
- Volgende keer zal ik meer met andere invalshoeken werken, maar dat had ik opzich hier bewust niet gedaan, dus dat was gewoon een keuze, volgende keer zal ik wel sprekendere hoeken nemen.
- Ogen uit het midden houden.
- Andere kleurstellingen proberen, heb hem nu heel clean gehouden (niet in ps gedaan, maar al bij maken van foto), maar zal wat experimenteren daarin.

Kortom, thanks, was leerzaam :) en precies wat ik wou
(en F/1.8 is net wat krapjes :P....bijna onmogelijk om beide ogen dan scherp te krijgen, volgende keer meer rond 2.8 hangen).

Nomad wijzigde dit bericht 06-04-2007 11:35 (6%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws