Ik vind hem zelf wat minder geslaagd, de ogen zitten half dicht en kijken onder een vreemde hoek richting de camera. De beet op het bloemetje komt ook niet helemaal lekker over, beetje geforceerdquote:
De laatste staat je model te dicht bij je lens. Je informatie bij de foro geeft dit ook aan. Je gebruikt een groothoek/fish-eye. Ik vind dit jammer, want haar neus wordt daarmee groter dan de rest van het gezicht. Liever een normale lens, en dan iets verder weg gaan staan.quote:Oliverr schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:38:
Ik weet niet wat ik er moet van denken...
Hij is in alle geval niet scherp, maar de sfeer doet me wel wat
[afbeelding]
Andere foto:
[afbeelding]
Wat denken jullie ?

Kun je een 600-800pix tevoorschijn toveren?
// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II
volgens mij is dit wel een gewone lens hoor, alleen hebben super-zoom-lenzen nou eenmaal de neiging om behoorlijke vervorming te creëren op korte afstanden in het groothoek gebied. Je lens staat op 8mm, maar door je kleine sensor zal dat effectief iets van 36mm ofzo worden, daarentegen is je lens dus op 8mm wel behoorlijk aan het vervormen. Kortom, beter iets inzoomen en iets verder weg staan.quote:Breyten schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:33:
[...]
De laatste staat je model te dicht bij je lens. Je informatie bij de foro geeft dit ook aan. Je gebruikt een groothoek/fish-eye. Ik vind dit jammer, want haar neus wordt daarmee groter dan de rest van het gezicht. Liever een normale lens, en dan iets verder weg gaan staan.
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Hubbahubbahubba.....quote:GerardHenninger schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:04:
Voordat ik hem op m'n site zet en voordat ik een A3 papiertje verpest, zijn er nog op- of aanmerkingen?
[afbeelding]

Geschoten buiten Windesheim in het begin van het studiejaar. Foto voor een artikeltje over blond haar.
ik kan maar niet fatsoenlijke thumbnails maken? Ik krijg die code niet onder de knie.
Alleen omdat eth blond haar is vind ik het zegmaar te weinig afsteken op de achtergrond met die streken, ik moest iig goed kijken waar eht heer overging in de achtergrond
Wel mooi onscherp dan weer die achtergrond
Op zich een hele mooie foto, maar die mevrouw is bijna zo rood als een kreeft... dat is erg jammer. De achtergrond is helaas ook vrij rommelig.quote:Maarten L schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:11:
[[url=http://www.q13.nl/maarten/Foto's/Paula%20is%20blond/Bewerkt/Paula%20is%20blond%20by%20Maarten%20Langelo%201.jpg]afbeelding[/url]]
Geschoten buiten Windesheim in het begin van het studiejaar. Foto voor een artikeltje over blond haar.
ik kan maar niet fatsoenlijke thumbnails maken? Ik krijg die code niet onder de knie.
breinonline wijzigde dit bericht 07-01-2007 17:58 (3%)
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
En kun je me het verband met bovenstaand commentaar uitleggenquote:
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
http://www.portrait-photos.org/repository/
echt super foto's!
(wou ik even met u delen)
BasieP wijzigde dit bericht 15-01-2007 18:10 (8%)
|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

leuk?
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Reg. datum: 07 mei 2005
Ik denk dat het mooier was als ze alledrie even ver van elkaar hadden gestaan.
Dus ofwel alledrie verder van elkaar met witruimte tussen, zoals de rechtse, ofwel dichter zoals de linkse twee.
Dus bijvoorbeeld zo:

Plaatje op imageshack (popups!)
Verder geef ik nomad85 gelijk dat ze er sowiso een beetje vreemd opstaan:
De rechtse zal hier waarschijnlijk niets aan kunnen doen(haar ogen), maar de linkse leunt met haar hoofd pricies gewoon op de middelste.
Technisch zijn ze in orde.(niet dat ik daar zo veel van ken)
350d, kitlens, F4.5, 1/30, 430ex indirecte +1 flits

Groot
Maarten L wijzigde dit bericht 26-02-2007 06:11 (12%)
@ Maarten: Ik sluit me aan bij brein. Hele leuke, mooie foto! De overbelichte puntjes vind ik allerminst storend.
Bij deze eentje van mij. Gewoon even snel geschoten hehe

Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB
Hier het resultaat:

Mooie foto, kleuren zijn fijn. De crop vind ik ook mooi, al had er aan de bovenkant nog een klein stukje afgemogen van mij.

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Nu ik er langer na kijk stoort toch ook de arm een beetje: het kan ook de arm van iemand anders zijn omdat je niet ziet dat deze aan haar lichaam zit of een trui in dezelfde kleur draagt.