Hoofdcategorieën
Topicacties

[verzamel] Mensen / portretten deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

Reageer Nieuw Topic
voorheen: MvdKelen

Met de zwarte achtergrond blijft het een wat donkere foto.
Is de kleuren versie beter, of niet?

http://www.vanderkelen.nl/images/lana/lana04.jpg

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Ik hoop niet dat dat haar echte kleur is. Het is nl. wel erg roze geworden.

@Frank. Mooie plaat!
www.puredj.com

@Frank: mooi, maar wel erg veel te zien, vind het moeilijk waar ik moet kijken.

ennuh het babytje vind ik kleur mooier, maar net even te veel saturatie (of het rood wat minder)

::: I like it loud :::

Appeltje voor de dorst!

quote:
savale schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:30:
@Frank: mooi, maar wel erg veel te zien, vind het moeilijk waar ik moet kijken.

ennuh het babytje vind ik kleur mooier, maar net even te veel saturatie (of het rood wat minder)
op mijn (gekalibreerde) monitor valt het roze nog wel mee hoor! Tikkie te veel denk ik, maar niet storend. Misschien lijkt de kleur ook zo door reflectie van het roze pakje!

De hartelijke groeten van mij!

quote:
Japie.G schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:12:
[...]
op mijn (gekalibreerde) monitor valt het roze nog wel mee hoor! Tikkie te veel denk ik, maar niet storend. Misschien lijkt de kleur ook zo door reflectie van het roze pakje!
Iets minder mag wel inderdaad. Maar ik ben het wel met Japie eens.
Op mijn monitor lijkt het niet zo overdreven. Maar het is ook 3 maanden geleden dat ik de spyder er nog eens aangehangen heb. Misschien nog maar eens opnieuw calibreren. En ik denk ook dat de felroze kleren er mee te maken hebben.

Maar de saturatie mag evengoed inderdaad best wat lager.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Marco: idd, kindje is erg leuk...maar het is net een klein zuurstokje :)
calibreren dus :+

De z/w versie vind ik de ogen wat eng aan doen :+

Zelf vandaag een opdracht gedaan en met de 50mm rondgerend.
Ben alleen niet erg tevreden over de rand bovenin...krijg hem niet mooi egaal. Stukje ongeduld omdat ik vandaag weer veel gedaan heb.

Wel tevreden over de koude splittoning :)

http://farm4.static.flickr.com/3003/3046292600_82818660aa.jpg?v=0

Denk dus dat er nog een versie 1.1 komt ;)

Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - SB-800 Wishlist: EOS 1DIII - 17-40L- 24-70L f/2.8 -70-200 2.8L IS - 580EXII

Misschien hoort 't zo hoor maar ik vind de skintones niet geweldig en de rechterbovenhoek wat unrustig. Bij de schouder beneden is het of een tikkie overbelicht of dat komt ook door de processing. Blik en compositie vind ik wel erg goed. Hoe was 't origineel?

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26

quote:
allstarted1 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:55:
Marco: idd, kindje is erg leuk...maar het is net een klein zuurstokje :)
calibreren dus :+

De z/w versie vind ik de ogen wat eng aan doen :+

Zelf vandaag een opdracht gedaan en met de 50mm rondgerend.
Ben alleen niet erg tevreden over de rand bovenin...krijg hem niet mooi egaal. Stukje ongeduld omdat ik vandaag weer veel gedaan heb.

Wel tevreden over de koude splittoning :)

[afbeelding]

Denk dus dat er nog een versie 1.1 komt ;)
Vind de rand van de schouder een beetje gek, loopt ook een beetje over in de muur... Maar niet heel storend hoor :)

http://www.flickr.com/photos/erikf Canon 5D, Canon 30D, Canon 24-70 f2.8, Canon 50 f1.8, Canon 580EX I

Het origineel:

http://farm4.static.flickr.com/3221/3045598467_ef8a0490d0.jpg?v=0

Ik moet er echt even tijd aan besteden :) Schouderrand irriteert me een beetje idd en die rechterbovenhoek. De toning is precies zoals ik wilde :)

Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - SB-800 Wishlist: EOS 1DIII - 17-40L- 24-70L f/2.8 -70-200 2.8L IS - 580EXII

Ik snap wat je probeert te doen. Denk als je de schouder beter krijgt en (misschien) iets minder extreem op de skintones dat je dan goed zit.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26

voorheen Facemodder

@allstarted1: Ik zie wel ontzettend veel vieze clonestamp/blur vlekken in je bewerking dus dat moet je m.i. nog even verbeteren. Mooie dame op prima foto, mits je de bewerking goed uitvoerd.
Ik ben niet te ondertitelen!
Reg. datum: 28 juli 2001

Probeersel van mijn hand.

http://various.viperweb.nl/graphics/forums/portret.jpg

..:: Life... it doesn't help me a bit ::..
..:: System Specs | Server Specs | Laptop Specs ::..

a.k.a. Martijn

quote:
Japie.G schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:12:
[...]

niet stom bedoeld maar misschien even kijken wanneer je voor het laatst gecalibreerd hebt dan en/of of dat wel goed gegaan is. Hij is mij echt te roze, zo ziet dat kindje er vast niet uit.
Appeltje voor de dorst!

quote:
Nomad schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:17:
[...]

niet stom bedoeld maar misschien even kijken wanneer je voor het laatst gecalibreerd hebt dan en/of of dat wel goed gegaan is. Hij is mij echt te roze, zo ziet dat kindje er vast niet uit.
net opnieuw gekalibreerd (Spyder 3 Elite/OSX/Dell 2408), maar mijn mening veranderd niet. Hij is inderdaad iets te roze, maar in mijn ogen niet extreem storend. Kwestie van mening? Of ms zelf je calibratie nog ff checken ;)

Ik heb het plaatje op meerdere monitoren bekeken, maar hij is wat mij betreft tocht te roze. Kan meningskwestie zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat het een natuurlijke huidtint is, tenzij je miss Piggy heet :P
Appeltje voor de dorst!

quote:
Herrick schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:20:
Ik heb het plaatje op meerdere monitoren bekeken, maar hij is wat mij betreft tocht te roze. Kan meningskwestie zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat het een natuurlijke huidtint is, tenzij je miss Piggy heet :P
Zoals ook ik toegeef, hij is te roze, maar op de een of andere manier stoort het mij niet bij deze babyfoto!

Ik heb mijn scherm ook opnieuw gecalibreerd gisterenavond, en het maakt inderdaad iets verschil.
Heb nog geen aangepaste versie gepost, maar heb het wel al wat veranderd.
Ik wist niet dat een calibratie na verloop van tijd toch best nog wat kan verlopen. De calibratie was 69 dagen oud.
Aan de kleurtemperatuur ligt het volgens mij in ieder geval niet. Als je die aanpast worden de kleuren vreemd. Dus ik heb vooral de saturatie wat verlaagd, het rood iets zwakker gemaakt, en groen iets versterkt om de verlaagde saturatie wat te compenseren.

Appeltje voor de dorst!

quote:
M a r c o schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:38:
Ik heb mijn scherm ook opnieuw gecalibreerd gisterenavond, en het maakt inderdaad iets verschil.
Heb nog geen aangepaste versie gepost, maar heb het wel al wat veranderd.
Ik wist niet dat een calibratie na verloop van tijd toch best nog wat kan verlopen. De calibratie was 69 dagen oud.
Aan de kleurtemperatuur ligt het volgens mij in ieder geval niet. Als je die aanpast worden de kleuren vreemd. Dus ik heb vooral de saturatie wat verlaagd, het rood iets zwakker gemaakt, en groen iets versterkt om de verlaagde saturatie wat te compenseren.
Haha wat een discussie over een skintone zo. Ik denk toch sterk mening afhankelijk.

Ik hoop niet dat je het vervelend vindt, maar ik heb op mijn scherm mijn eigen quick&dirty bewerking er op losgelaten, en ik kom uit op dit resultaat qua skintone:
http://vluggejapie.nl/testbewerking.jpg
Foto uiteraard eigendom van M a r c o

Wat heb ik gedaan:
* Algehele saturatie iets naar beneden
* Beetje met de tone curces gespeeld.
* Bewerkte plaatje opgeslagen als losse foto
* In photoshop de originele foto van M a r c o over mijn bewerking heengelegd
* Met layermask alleen de gedeelten waar huid zit uit mijn eigen bewerking naar voren laten komen
- dit zodat de verlaagde saturatie niet op de rest van de foto te zien is.

Overigens als extra commentaar zou ik proberen in de bewerking de ogen nog iets op te halen. Ze zijn een beetje 'eng' zo. Te donker!

Japie.G wijzigde dit bericht 21-11-2008 12:02 (21%)

hehe, inderdaad een hele discussie.
ziet er netjes uit. (al kijk ik nu op een niet gecalibreerd scherm, maar ik zie hier evengoed het verschil met de origineel geposte foto)
Lijkt een beetje op wat ik zelf gisteren nog geprobeerd heb.
Ik heb zelf alleen het groen nog wat opgetrokken.
De ogen zal ik vanmiddag als ik thuis ben eens naar kijken.

ps: haar ogen zijn in het echt ook behoorlijk donker.

M a r c o wijzigde dit bericht 21-11-2008 12:46 (7%)

Reg. datum: 25 november 2002

Jonge babies zijn wel vaker roze. Of dit nu extreem is of niet, maakt niet zo veel uit. Beeld is mooi. Z/W doet het wel beter in mijn ogen.

Iets anders roze:

http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/Rox020.jpg

Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/

pratognist.

over roze gesproken.. vind 'm te krap. te close.

simon wijzigde dit bericht 21-11-2008 16:10 (39%)

Reg. datum: 17 maart 2005

@Frank Gave plaat, vind 'm iig niet te close. Wel raar dat 'ie op record staat in plaats van play :P

@marco: doe mij maar die 1e zwart-wit, erg mooie plaat!

@allstarted: beetje ongemakkelijke pose, ze lijkt op het punt te staan iets te zeggen en oogt bewogen. Die toning moet je ook van houden...

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Reg. datum: 01 juli 2002

Frank, ik moet gelijk aan doemaar denken bij deze plaat, de kleding, overduidelijke makeup, roze en de oude ghetto blaster :D

quote:
Frank schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:57:
Jonge babies zijn wel vaker roze. Of dit nu extreem is of niet, maakt niet zo veel uit. Beeld is mooi. Z/W doet het wel beter in mijn ogen.

Iets anders roze:

[afbeelding]
Alles is jaren '80 eraan, behalve de nabewerking... Zonde :-P

http://www.flickr.com/photos/erikf Canon 5D, Canon 30D, Canon 24-70 f2.8, Canon 50 f1.8, Canon 580EX I

Reg. datum: 25 november 2002

quote:
simon schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:09:
over roze gesproken.. vind 'm te krap. te close.
Krap is my middle name... :)
Zal er nog eens een x-process over gooien

Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/

Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: