De hartelijke groeten van mij!
[verzamel] Mensen / portretten deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last
Reageer Nieuw TopicMijn nederige bijdrage:

Klikbaar
Dit is een fruitverkoper die op een kleine pasar in Jakarta zijn fruit verkoopt.
Eigen kritiek, misschien had ik de foto iets moeten kroppen aan de bovenkant en had eventueel een zwart wit versie beter geweest.
Het is niet altijd het scherpste zwaard wat het gevecht wint.
Reg. datum: 04 december 1999
.... Make that the Cat wise ....
Reg. datum: 19 mei 2005
Erg mooie gedaan, sommige elementen heb je niet in de hand, gelukkig geen stukje stoel of tafel te zienquote:savale schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:52:
thnx: nog even iets heel anders: vond t vanaaf wel eens tijd dat mn vriendin op de foto moest(voor haar de 1e x) Geprobeerd om er een naturelle beauty shoot van te maken:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
trouwens de hele woonkamer om moeten bouwen voor deze portretjes
Toning is erg goed, crop had misschien iets anders gekunt.
Canon EOS 400D + grip / Canon 10-22 / Sigma 24-70 f2.8 / Canon 50 f1.8 / 430EX / 540EX / Remote triggers / Manfrotto 3 poot / 8 Gb extreme III 30Mb / 2 Gb extreme III 20 Mb / Jobo giga One 40Gb imagetank/ Lowepro Nova 2 AW / Lowepro Slingshot 300 AW
Weer erg mooi belicht, dat doe je altijd heel goed vind ik, maar bij die eerste foto heeft ze wel een flinke deuk op d'r rug, staat niet erg charmant als je het mij vraagtquote:savale schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:52:
thnx: nog even iets heel anders: vond t vanaaf wel eens tijd dat mn vriendin op de foto moest(voor haar de 1e x) Geprobeerd om er een naturelle beauty shoot van te maken:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
trouwens de hele woonkamer om moeten bouwen voor deze portretjes
Setup was trouwens zo:

In de nabewerking niet zo veel gedaan, wat huid oneffenheden weg enzo.
savale wijzigde dit bericht 31-10-2008 14:44 (32%)
::: I like it loud :::

* Timo vind het perspectief erg leuk, heel erg plat, maar lijkt toch driedimensionaal
Timo wijzigde dit bericht 31-10-2008 18:55 (28%)
40D | 17-55IS f/2.8 | 85 f/1.8 | 35mm f/2.0 | 430EX | - Atfook Fotografie te Simpelveld - bruidsfotografie, foto reportages, feestjes | - timodefotograaf
Erg gave foto Simon, ik hou wel van het harde contrast en de zachte blik van de jongen. Alleen de persoon rechts in beeld is wat storend.
pauldegroot wijzigde dit bericht 31-10-2008 20:56 (41%)
Canon Powershot G9 | Canon 40D | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1
@Simon: erg mooie plaat, juist het z/w komt erg goed uit met deze foto.
@hankie010: boven croppen kan, maar juist de foto wat hoger nemen (dus minder grond, meer ruimte boven) zou de foto ook goed hebben gedaan denk ik.
@savale: erg mooie foto's geworden! Je bent aardig op de rit met belichting zie ik zo. Ik vind het altijd fijn om naar jouw platen te kijken.
@allstarted1: Tja, wat kan ik nog toevoegen? De dame heeft soieso al een super shirt aan (
Mijn neefje Thom die trompet aan het spelen is. Met achtergrond begeleiding op CD en een boekje op zijn schoot (hence the look), klonk het erg leuk!

echt episch, haha! Hier krijg ik een glimlach van.
Echt jammer dat de vrouw afgesneden is bij haar hoofd en rechterarm! Verder een super moment!
Canon Powershot G9 | Canon 40D | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1
Mooi dat ik niet de enige benquote:pauldegroot schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:29:
sOid:
echt episch, haha! Hier krijg ik een glimlach van.
Echt jammer dat de vrouw afgesneden is bij haar hoofd en rechterarm! Verder een super moment!
Komt deels door de witbalans. Was een mix van verschillende soorten licht waardoor witbalans erg irritant was.quote:simon schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:35:
Hijs wel bikkelsgeel hé.. en je recovery werkte niet lekker denk ik.
Verder heb je wel vaker opmerkingen over 'doorgeschoten kleuren' van mijn foto's. Ik zou graag weten of anderen dit ook hebben want ik ervaar deze niet als extreem geel, eigenlijk als 'precies goed'.
En dat terwijl ik m'n monitor (Dell met S-IPS paneel) heb gekalibreerd met een Spyder 3 Pro. Misschien staat mijn brightness wat te hoog?
Ik merk overigens wel dat kleuren altijd wat verzadigder worden als ik ze exporteer naar sRGB.
recente case || gear
Thanks iig
ja en nee. Niet heel recentelijk gebeurd, maar het scherm zit er zeker niet ver naast.quote:sOid schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:06:
Nomad wel een gekalibreerde monitor neem ik aan?
Thanks iig
Nomad wijzigde dit bericht 01-11-2008 12:24 (4%)
recente case || gear

::: I like it loud :::
Al met al vind ik het een zeer geslaagde plaat en een aanvulling voor dit topic.
Foto is niet bewerkt of gecropt

Sluitertijd:1/200 sec, diafragma: 5.6, Focus: 123mm
Caddy wijzigde dit bericht 01-11-2008 22:58 (17%)
Reg. datum: 22 maart 2006

Canon EOS 400D - 18-55 Kitlens - Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO - Soligor Circular Polarizing Filter - Hama Star 61 tripod
Reg. datum: 01 juli 2002
:^quote:djkooij schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:53:
Valt me echt negatief op dat mensen hier posten zonder commentaar te leveren op foto's van anderen. Zelf kun je dan ook niet veel commentaar verwachten, wel?
ik post dan wel geen foto, maar even een rondje commentaar met verbeter punten. Ik ben hier niet zo goed in maar ik merk dat ik zelf ook betere foto's maak alleen al door het lezen van commentaar van anderen. dus het is erg belangrijk deze te ontvangen en daarom deel ik ook uit. :
@Savale
Zelf moet ik goed zoeken naar de bh bandje afdruk. wel ben ik het eens met het haar verhaal, maar de belichting en blik van het model zijn mijn inziens prima.
@ caddy.
Dit soort foto's vind ik lastig te beoordelen. Je ziet een door de zon verouderd vrouwtje, welke nogal scheel kijkt. Mischien was een andere compositie daarom beter geweest. Zowiezo is het onderwerp een beetje statisch voor wat je uit wilt beelden. Als het vrouwtje achter een mand met fruit op een markt stond of op een krukje zat met een Kamer te huur bord, waren de ogen misschien minder snel opgevallen. Ook zou ik hem niet recht van voren geschoten hebben vanwege de ogen.
@zipper,
Wat is hier speciaal aan? ik zie een soort van webcam compositie met een klein scherpte diepte, waardoor de licht slinger op de achtergrond eerder halo's lijken dan gloeilampen. Lijkt of je de nadruk hebt willen leggen op de piercing, maar dit komt er niet echt uit.
No flames intended, gewoon mijn visie op de foto's
Pagina: 1 2 3 4 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 last