quote:
70373R schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:15:
Leeftijd: 26
Opleiding: MCP, MCDST, MCSA, MCSA+ ( Bijna MCSE )
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Centric
Huidige functie: Systeembeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(brutto): ¤ 1600
MaZo: Salaris.. Zoals je kan zien verdien ik 1600 euro bruto per maand wat na mijn idee als systeembeheerder niet veel is. Afspraken die niet worden nagekomen. Projectauto die word afgenomen als je niet op project zit, maar je moet wel naar het hoofdkantoor ( hoe maakt ze geen reet uit ).. Loonsverhoging gaat tot 10% en dat is op 1600 euro bruto niet echt veel.. Niet de leukste projecten.. Studie is in mijn geval alleen zelfstudie geweest ( dus je krijgt een boek en als je klaar bent voor de examen roep je maar ).. Ik kan zo wel even doorgaan.. Het ergste vind ik dat ze je alles wijs maken maar niets waarmaken.. En uiteraad keiharde afspraken die gemaakt zijn die ze niet nakomen..
TheVMaster: DM ? Death Match ?

( Sorry, game teveel

)
Ook ik ben een ex centric medewerker en kan me helemaal vinden bij het bovenstaande. Met een hoop bla bla binnen gehaald en nooit iets van de gemaakte (en contractueel vastgelegde) afspraken zijn nagekomen.
Opleidingen??? Als je op een opdracht zat bracht je geld binnen en moest je niet zeuren (zelfstudy dan maar).Mijn people manager/account manager zag ik nooit en salaris verhogingen gingen nooit door (het zou zo genaaamd niet goed gaan met centric, maar ondertussen kochten ze wel het ene na het andere bedrijf op).
Even terug komend op het management.De begeleiding was aan het begin nog goed (ik zag mijn people manager regelmatig en hij was ook oprecht geeintresseerd in je ). Na een half jaar veranderde dat alles en kwam er voor hem een vrouw in de plaats die werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan haalde....niet geeintresseerd niet competent en had haar posititie duidelijk duidelijk op een horizontale manier verkregen (sorry dat ik het zo verwoord, maar het is nou eenmaal zo).
Aan het begin durfde ik nergens tegen in te gaan, maar naarmate de tijd verstreek begon dit alles me steeds meer tegen te staan en hoe meer ik klaagde hoe meer men mij aan de kant probeerde te zetten. Je werd geacht je mond te houden en netjes op de bank plaats te nemen.
Ik dacht dat ik de enigste was, maar overal binnen het bedrijf hoorde ik het zelfde verhaal. Onderbetaald ondergewaardeerd en een hoger management dat zichzelf zwaar overschat.
Ik kan hier nog zo uren door over blijven gaan, maar ik zal me nu maar netjes in houden.
Overigens verdien ik nu het dubbelle van toen en houd men zich hier wel aan de secundaire arbeidsvoorwaarden.
(ps. Hoogstwaarschijnlijk zal ik nu wel een telefoontje krijgen met dreigementen daar dit al een keer gebeurd is toen ik op een ander forum mij negatief uit lied over centric,.....maar ach wat else is new

)