Gathering of Tweakers

Quicksearch
Deze posts zijn afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)

Wat verdient een ICT'er ? Als je bij Centric werkt niet veel.. Daar komt bij dat Centric nog een klote bedrijf is ook..

Inmiddels is er een recenter topic over Centric: Ervaring werken bij Centric (deel 2)

SmartDoDo wijzigde dit bericht 11-02-2008 19:39 (76%)

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

quote:
70373R schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:28:
Wat verdient een ICT'er ? Als je bij Centric werkt niet veel.. Daar komt bij dat Centric nog een klote bedrijf is ook..
Jij werkt er? Niet tevreden...? Dan moet je op zoek gaan naar wat anders, heb ik ook gedaan (ex-Centricer) :)
quote:
TheVMaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:07:
[...]

Jij werkt er? Niet tevreden...? Dan moet je op zoek gaan naar wat anders, heb ik ook gedaan (ex-Centricer) :)
Ben bezig :)

Helaas heb ik pas te laat mijn ogen open gedaan om te zien hoe minder goed Centric wel niet is..

Verklaar je nader? Het zou handig zijn voor potentiëel in Centric geïnteresseerden wat de meningen zoal zijn.

Begrijp me goed, ik val niet onder die categorie, ik zit prima waar ik zit. :)
Ik heb bij Centric gewerkt, heb er cursussen kunnen doen (dat is best goed geregeld). Wat mij alleen een beetje tegen de borst gestoten heeft is de het-voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij-zitten-mentaliteit :(

Goede infra / hardware / voorzieningen kosten nu eenmaal een paar centen. Op dat vlak lijkt Centric een MKB-bedrijf :)

Ook de professionalisering van bv. het intranet, het kennisdelen de instelling van het meeste personeel is gewoon belabberd. Je hoort veel mensen daar wel klagen over hoe slecht ze het hebben, maar als je ze dan probeert te stimuleren daar iets aan te doen dan komt er weinig van terrecht.

De werkgever waar ik sinds een tijdje werkt wekt die indruk tot nu toe niet. Overigens heb ik ook niet het idee dat enig ander groot ict bedrijf maar in de buurt kan komen van de hobby-bob instelling die sommige mensen binnen Centric erop na houden.

Ehh...natuurlijk werken er ook genoeg welwillende, goed gemotiveerde mensen bij Centric. Alleen vond ik de globale indruk een beetje Hobby-Bob :)

quote:
70373R schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

Ben bezig :)

Helaas heb ik pas te laat mijn ogen open gedaan om te zien hoe SLECHT Centric wel niet is..
Jammer dat je DM niet aan staat O-)

TheVMaster wijzigde dit bericht 02-08-2006 18:29 (11%)

Leeftijd: 26
Opleiding: MCP, MCDST, MCSA, MCSA+ ( Bijna MCSE )
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Centric
Huidige functie: Systeembeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(brutto): ¤ 1600

MaZo: Salaris.. Zoals je kan zien verdien ik 1600 euro bruto per maand wat na mijn idee als systeembeheerder niet veel is. Afspraken die niet worden nagekomen. Projectauto die word afgenomen als je niet op project zit, maar je moet wel naar het hoofdkantoor ( hoe maakt ze geen reet uit ).. Loonsverhoging gaat tot 10% en dat is op 1600 euro bruto niet echt veel.. Niet de leukste projecten.. Studie is in mijn geval alleen zelfstudie geweest ( dus je krijgt een boek en als je klaar bent voor de examen roep je maar ).. Ik kan zo wel even doorgaan.. Het ergste vind ik dat ze je alles wijs maken maar niets waarmaken.. En uiteraad keiharde afspraken die gemaakt zijn die ze niet nakomen..

TheVMaster: DM ? Death Match ? :D ( Sorry, game teveel :| )

quote:
70373R schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:15:

MaZo: Salaris.. Zoals je kan zien verdien ik 1600 euro bruto per maand wat na mijn idee als systeembeheerder niet veel is. Afspraken die niet worden nagekomen. Projectauto die word afgenomen als je niet op project zit, maar je moet wel naar het hoofdkantoor ( hoe maakt ze geen reet uit ).. Loonsverhoging gaat tot 10% en dat is op 1600 euro bruto niet echt veel.. Niet de leukste projecten.. Studie is in mijn geval alleen zelfstudie geweest ( dus je krijgt een boek en als je klaar bent voor de examen roep je maar ).. Ik kan zo wel even doorgaan.. Het ergste vind ik dat ze je alles wijs maken maar niets waarmaken.. En uiteraad keiharde afspraken die gemaakt zijn die ze niet nakomen..

Direct Messaging ofzo :) Nieuwe functie op GoT. Klik even op het http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif icon onder mijn naam ;)

TheVMaster wijzigde dit bericht 02-08-2006 19:20 (5%)

quote:
TheVMaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:28:
Ik heb bij Centric gewerkt, heb er cursussen kunnen doen (dat is best goed geregeld). Wat mij alleen een beetje tegen de borst gestoten heeft is de het-voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij-zitten-mentaliteit :(

Goede infra / hardware / voorzieningen kosten nu eenmaal een paar centen. Op dat vlak lijkt Centric een MKB-bedrijf :)

Ook de professionalisering van bv. het intranet, het kennisdelen de instelling van het meeste personeel is gewoon belabberd. Je hoort veel mensen daar wel klagen over hoe slecht ze het hebben, maar als je ze dan probeert te stimuleren daar iets aan te doen dan komt er weinig van terrecht.

De werkgever waar ik sinds een tijdje werkt wekt die indruk tot nu toe niet. Overigens heb ik ook niet het idee dat enig ander groot ict bedrijf maar in de buurt kan komen van de hobby-bob instelling die sommige mensen binnen Centric erop na houden.

Ehh...natuurlijk werken er ook genoeg welwillende, goed gemotiveerde mensen bij Centric. Alleen vond ik de globale indruk een beetje Hobby-Bob :)
Beetje jammer van 't bashen van je oude werkgever maar je nieuwe werkgever is idd geweldig, perfect, erg professioneel, etc. O-)

http://members.home.nl/vfrpower - Nosce te Ipsum - SV DYNORUN !! - Conscia mens recti, famae mendacia ridet

quote:
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Beetje jammer van 't bashen van je oude werkgever maar je nieuwe werkgever is idd geweldig, perfect, erg professioneel, etc. O-)
Bashen is wat anders als de waarheid vertellen..

quote:
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Ik spreek alleen uit eigen ervaring en de indruk die ik gekregen heb. Heeft niets met bashen te maken.

Volgens mij zijn het gewoon feiten :

* Het intranet sucks
* Kennisdeling is 0,0
* Dubbeltje-op-eerste-rang mentaliteit

Bovengenoemde feiten worden overigens onderstreept door een behoorlijk aantal mensen binnen de organisatie ;) maar goed....men schreeuwt wel, maar er gebeurt zo weinig. Misschien is de organisatie wel te groot en moet Gerard eens gaan investeren in z'n personeel ipv continue andere bedrijfjes op te kopen :)

Maar goed....als jij er gelukkig bent heb ik daar geen probleem mee. Zo'n bedrijf is alleen niets voor mij O-)

Qua sociaal gehalte zit het bij Centric wel goed....collega's zijn ook aardig enzo ;)

TheVMaster wijzigde dit bericht 03-08-2006 14:41 (32%)

quote:
70373R schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:12:
[...]
Bashen is wat anders als de waarheid vertellen..

En dat kan jij beoordelen? Jij hebt TVM meegemaakt in zijn laatste periode bij zijn oude werkgever, jij weet welke klussen hij had en wie zijn directe collega's waren? Tevens weet je echte reden waarom TVM is vertrokken? Denk eraan: een verhaal heeft altijd 2 kanten.

@TVM: Best dat je het naar je zin het bij je nieuwe werkgever maar pas op het wereldje is klein en je weet nooit hoe het balletje rolt.

http://members.home.nl/vfrpower - Nosce te Ipsum - SV DYNORUN !! - Conscia mens recti, famae mendacia ridet

quote:
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

En dat kan jij beoordelen? Jij hebt TVM meegemaakt in zijn laatste periode bij zijn oude werkgever, jij weet welke klussen hij had en wie zijn directe collega's waren? Tevens weet je de reden waarom TVM is vertrokken? Denk eraan: een verhaal heeft altijd 2 kanten.

@TVM: Best dat je het naar je zin het bij je nieuwe werkgever maar pas op het wereldje is klein en je weet nooit hoe het balletje rolt.

I Know ;) het wereldje is errug klein. Maar hetgeen wat ik hierboven aangaf is ook door mij en diverse anderen aangegeven...is geen geheim hoor.

Je weet ook uit ervaring dat kennis-deel-gedoe maar moeilijk wordt opgepakt. Het projectje wat wij hadden opgestart is ook gestrand (jammer genoeg). Begrijp me niet verkeerd....ik heb niets tegen Centric. Vind het alleen zo jammer dat men niets doet met hetgeen aangedragen wordt ;)

Ik hoorde ook dat er maar bar weinig interesse was voor Campzone dit jaar....jammer...

[ontopic]
Volgens mij raken we beetje offtopic. Zet anders je DM ff aan dan kunnen we wat makkelijker communiceren ;)
[/ontopic]

TheVMaster wijzigde dit bericht 03-08-2006 14:51 (6%)

Reg. datum: 08 oktober 2002

quote:
TheVMaster schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Volgens mij zijn het gewoon feiten :

* Het intranet sucks
* Kennisdeling is 0,0
* Dubbeltje-op-eerste-rang mentaliteit

Bovengenoemde feiten worden overigens onderstreept.....

Volgens mij zijn feiten nog steeds dingen die je kunt lezen op sites als Wikipedia, of gewoon in een Encyclopedie die op je boekenplank staat.

Wat jij noemt heet een "mening". :9

quote:
70373R schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:15:

Ook ik ben een ex centric medewerker en kan me helemaal vinden bij het bovenstaande. Met een hoop bla bla binnen gehaald en nooit iets van de gemaakte (en contractueel vastgelegde) afspraken zijn nagekomen.

Opleidingen??? Als je op een opdracht zat bracht je geld binnen en moest je niet zeuren (zelfstudy dan maar).Mijn people manager/account manager zag ik nooit en salaris verhogingen gingen nooit door (het zou zo genaaamd niet goed gaan met centric, maar ondertussen kochten ze wel het ene na het andere bedrijf op).

Even terug komend op het management.De begeleiding was aan het begin nog goed (ik zag mijn people manager regelmatig en hij was ook oprecht geeintresseerd in je ). Na een half jaar veranderde dat alles en kwam er voor hem een vrouw in de plaats die werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan haalde....niet geeintresseerd niet competent en had haar posititie duidelijk duidelijk op een horizontale manier verkregen (sorry dat ik het zo verwoord, maar het is nou eenmaal zo).

Aan het begin durfde ik nergens tegen in te gaan, maar naarmate de tijd verstreek begon dit alles me steeds meer tegen te staan en hoe meer ik klaagde hoe meer men mij aan de kant probeerde te zetten. Je werd geacht je mond te houden en netjes op de bank plaats te nemen.

Ik dacht dat ik de enigste was, maar overal binnen het bedrijf hoorde ik het zelfde verhaal. Onderbetaald ondergewaardeerd en een hoger management dat zichzelf zwaar overschat.

Ik kan hier nog zo uren door over blijven gaan, maar ik zal me nu maar netjes in houden.

Overigens verdien ik nu het dubbelle van toen en houd men zich hier wel aan de secundaire arbeidsvoorwaarden.

(ps. Hoogstwaarschijnlijk zal ik nu wel een telefoontje krijgen met dreigementen daar dit al een keer gebeurd is toen ik op een ander forum mij negatief uit lied over centric,.....maar ach wat else is new ;) )

Gokkasten //X2 3800+ @ 2950mhz7800GT (H20 cooled) 550/1300 // OCZ2 x 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 G-XTC // Asus A8N Sli // Hiper HPU-4B580, blauw 580 Watt // http://specs.tweak.to/13525//

Sigur Ros FTW

centric een keer bij gesoliciteerd. (wel 6 jaar geleden) toen ben ik bijna in de lach geschoten van het salarais wat ze boden Ik geloof iets van 3000 gulden bruto ofzo. Bij KPN ging ik toen 4250 verdienen.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Leeftijd: 28
Opleiding: MBO+, Itil, A+, Netwerk+, MCP (bijna MCSA)
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Support Engineer
Vakantiedagen: 25
Maand salaris(brutto): ¤ 1560
Onkosten vergoeding: ¤ 80

Ik dacht, laat me ook eens een keer posten ipv van jaren lurken op deze messagebord.

Voor mij is Centric tot nu toe een redelijke werkgever.

Examens worden bekostigd.
OV wordt voor 100% vergoed.
Collega's zijn in de algemeenheid sociaal.
Salaris is nog redelijk.

Ik moet nog zien of beloftes nagehouden worden, dit merk ik wel aan het eind van het jaar.

quote:
RicKX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:24:
[...]

Volgens mij zijn feiten nog steeds dingen die je kunt lezen op sites als Wikipedia, of gewoon in een Encyclopedie die op je boekenplank staat.

Wat jij noemt heet een "mening". :9

Gedeeltelijk waar.

quote:

feit (het ~, ~en)
1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat

Het is zeker een feit dat het intranet niet echt uitblinkt in gebruikersgemak en functionaliteit. Ook is het een feit dat er op het gebied van kennisdeling nog veel te verbeteren valt :)

Dit wordt door een groot deel van mijn ex-collega's bevestigd overigens wat overigens zou kunenn betekenen dat het nog steeds een mening zou kunnen zijn (die door velen gedragen wordt).

quote:
Scalper78 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:23:
Huidige functie: Support Engineer
Vakantiedagen: 25

Ik dacht, laat me ook eens een keer posten ipv van jaren lurken op deze messagebord.

Voor mij is Centric tot nu toe een redelijke werkgever.

Examens worden bekostigd.
OV wordt voor 100% vergoed.
Collega's zijn in de algemeenheid sociaal.
Salaris is nog redelijk.

Ik moet nog zien of beloftes nagehouden worden, dit merk ik wel aan het eind van het jaar.

Ach op zich is het wel een fijne werkgever, je moet alleen geen spectaculaire ambities hebben want dan kom je gewoon bij Centric niet aan je trekken... ;)

Voor de gemiddelde helpdesker is het inderdaad wel een goeie werkgever. Ze betalen je examens...ze hebben wel het liefst dat je alles in zelfstudie doet, maar ook hier zijn best mogelijkheden.
Auto vd zaak is ook neit bij alle functies mogelijk...de lease tarieven zijn (vooral in de laagste cat. ) nogal aan de lage kant (als je dat met een aantal grote concollega bedrijven vergelijkt)...

TheVMaster wijzigde dit bericht 04-08-2006 14:20 (45%)

Well do ya punk?

Wil ik de site van Centric bekijken (ben Firefox gebruiker), krijg ik dit:
quote:
Deze browser is niet geschikt voor het bekijken van Web4all.
Hoe 1998 is dat????

quote:
FreakNL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:43:

[...]

Hoe 1998 is dat????

SERIOUS??? TJah..ze verkopen Web4All aan klanten dus moeten ze het zelf ook gebruiken he ;)

Maar eh..dat dat niet werkt in FireFox PFf..jammer... Ook bij mij thuis werkt de site wel in FF ;)

TheVMaster wijzigde dit bericht 04-08-2006 22:37 (7%)

Bij mij werkt het, kan gewoon op de site.. :D Gebruik ook firefox.

niks

quote:
FreakNL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:43:

[...]

Hoe 1998 is dat????
Hier FF1.5.0.6 winxpsp1 geen centje pijn www.centric.nl

Maar in mijn familie ook een ex-centricer, om de hierboven ook al aangehaalde redenen.
Was toen nog op zoek (nu niet meer), maar hij rade het me af.

The cowardly dog

quote:
Scalper78 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:23:

Salaris is nog redelijk.

:o
Salaris redelijk ? Dit meen je niet serieus hoop ik. Iemand van 28 met jouw opleidingsniveau/werkervaring zou pas een redelijk bruto salaris hebben met ± ¤ 800 erbij....
Verder geen persoonlijke ervaring met Centric hier, wel een ex-collega gehad die naar Centric ging en die was ook zo weer weg heb ik van via-via begrepen.

Courage wijzigde dit bericht 04-08-2006 16:58 (14%)

Nog geen ervaring, maar ik begin maandag bij een bedrijf onder detachering van Centric.

Leeftijd: 19
Opleiding: MBO niveau 4
Werkervaring: 1 jaar stage
Huidige functie: Support Engineer L1
Maand salaris(brutto): ¤ 1400
Onkosten vergoeding: 80,-
En volledige kilometervergoeding

@ Scalper78,
Ik begin maandag voor het eerst en krijg op mijn 19e (zonder extra diploma's enzo) maar 160 per maand minder dan jou :? :/

endless wijzigde dit bericht 04-08-2006 17:16 (14%)

Meeste certificaten heb ik nog deze jaar behaald, mijn salaris zit op bijna dezelfde niveau als toen ik bijna 2 jaar geleden begon bij Centric.

Wat ik begrepen heb bij Centric gaat het voor een groot deel op behaalde certificaten, en voor een gedeelte goede prestatie op werk, of je een functie niveau hoger opkomt en hierdoor meer gaat verdienen.

zit zelf niet bij Centric, maar bijna de gehele serviedesk van ING in Amsterdam is van Centric. I kan beamen wat hierboven wordt gezegd, mensen worden er uitgemolken. Er zitten wel een paar slimme tussen, maar het salaris is echt heel laag. Daarbij moet gezegd worden dat het kennisniveau ook niet om naar huis te schrijven is.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws