Spin538 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:41:
OK mensen, na een paar dagen 'spelen' met de K800i zijn er toch wel een paar dingen opgevallen. Ik denk dat de firmware iets te vroeg is uitgebracht of niet goed genoeg getest is, de firmware komt een beetje 'buggy' over. Dit gebeurt wel vaker hoor, onder druk van de 'handel' (lees: wij dus de gebruikers) worden toestellen wel eens te snel gereleased.
Mijn ervaringen zijn best positief alleen:
• Bij het snel scrollen door de contacten heen (niet op de SIM) slaat de telefoon aan het einde steeds vast, je moet hem dan resetten.
• Het uploaden naar een persoonlijke blogpagina lukte niet, hij blijft aan het einde hangen en doet niets meer.
• Toestel geeft best regelmatig tijdens het 'spelen' ineens een wit scherm waarna je hem ook moet resetten, het lijkt wel of hij dan teveel instructies achterelkaar heeft gehad.
• Ik vind dat er weinig standaard ringtones bijgeleverd worden.
• Het installeren van de PC Suite (laatste versie van de SE website!) ging prima; alleen het synchroniseren met Outlook op de PC lukt niet, alles al geprobeerd, maar gaat niet. Hij geeft steeds de melding op de telefoon: "sessie is mislukt" en in de software staat fout 1: "verbinding voortijdig verbroken". Blijft vreemd.
• Stereo ontvangst van de radio blijft matig, maar goed het is ook niet een echte radio, het blijft een telefoon, kan ik mee leven.
Al met al: een prima telefoon (die wel een snelle firmware update nodig heeft!), een waardige opvolger van de K750i. Ik denk alleen dat het niet heel lang zal duren voordat we de opvolger van deze foon zien met een ws. 5MP camera, maar goed dat is afwachten. Persoonlijk zou ik dan wel een iets groter schermpje willen hebben; dat komt zowel het foto/camera gedeelte ten goede als het internet gedeelte. Je zal wel zeggen: dan gaan we de kant van de PDA op, dat is waar, maar de meeste PDA's hebben de zakelijke gebruiker als uitgangspunt, ik denk dat we nu naar de 'consumenten PDA's' zullen gaan; echt mobiel internet op een goed scherm, volwaardige foto's en... natuurlijk: bellen!