|
Welkom in het HTC Hemes topic. Deel 2 alweer 
De HTC TyTN (Mercury) is de nieuwste telg uit de HTC familie. Hij is de opvolger van de HTC Wizard, ook wel bekend als Qtek 9100, I-Mate K-Jam,MDA Vario of M3000. De belangerijkste verbeterpunten zijn de Jogg-dial, zodat je makkelijker door de menu` s heen kan surfen, en de snellere processor die nu op 400mhz gaat lopen. Ook heeft de TyTn een 2.1 Megapixel camera en ondersteunt hij HSDPA!
Vorige delen:
HTC Hermes ( HTC TyTN / MDA Vario II / SPV M3100 )
|
 |
HTC The Company
Specificaties
Verschillende Uitvoeringen
Mini FAQ
Review
Software
Foto's
Links
Disclaimer
Wiki van de TyTN
First Post |
 |
Ik hoor van veel mensen: HTC wie of wat is dat? Ik heb nog nooit gehoord van ze en is het een goed merk? Het antwoord hierop ga ik proberen in dit stukje te geven.
Eerst een kort stukje van HTC zelf:
quote: HTC Corporation, founded on May 15th 1997, specializes in designing and manufacturing world-class mobile computing and communication solutions for OEM (original equipment manufacturer) and ODM (original design manufacturer) customers. Since its establishment, HTC has become one of the most respected Windows CE device OEMs/ODMs.
Chosen by Microsoft as a hardware platform development partner for the Windows CE operating system, HTC has since built up an exceptionally strong engineering team with two divisions—the IA (Information Appliance) engineering division and the WM (Wireless Mobile) engineering division. These divisions have devoted all their efforts to designing highly innovative, quality products—and taken a market-centric approach with customers. Meanwhile, as an innovator and pioneer, HTC is adding wireless expertise to its portfolio and is expanding the frontier of mobile computing, and Internet and wireless convergence.
Besides having excellent engineering capability, HTC also has the production capacity and logistical support to maintain a large customer base through its efficient, high-volume, ISO-9001/ISO-14001-qualified facilities.
Zoals je kan lezen bestaat HTC als bijna 9 jaar. Ze begonnen eerst met de productie van servers voor Microsoft Windows. Later hebben ze daar een mobiele pda tak bijgevoegd waarop ze later op door zijn gegaan. Ondetussen is HTC marktleider samen me palm en HP in de PDA markt.
Ze staan over het algemeen goed bekend en betrouwbaar en ze zijn daarom ook door Microsoft benoemd als Elite Partner die hun software mag gebruiken en resellen. Voor hun product overzicht kan je hier kijken.
De Productie Facilatie in Taiwan en de plaats waar ze gehuisvest zijn.

|
 |
| Netwerk | GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900 | | Formaat | 112.5mm (L) x 58mm (W) x 21.95mm (T) | | Gewicht | Geen Info | | Intern display | Lcd-touchscreen met een resolutie van 320 x 240 pixels en een grootte van 2.8 inch | | Beltonen | MIDI / MP3 / WMA | | Trilalarm | Ja | | Telefoonboek | Hangt er vanaf hoeveel mem je er in stopt. Dus genoeg  | | Gespreklog | 10 uitgaande, 10 ontvangen, 10 gemiste gesprekken | | Extern geheugen | Micro-SD (TransFlash), maximaal 2GB , alleen is dit nog niet getest omdat 2gb Micro-SD niet te verkrijgen is. | | Intern geheugen | Geheugen bestaat uit 128MB ROM en 64MB RAM | | GPRS | GPRS klasse 10 (2 upload, 4 download) | | Batterij | Li-ion, capaciteit 1350 mAh | | Processor | 400mhz Samsung Fabric | | EDGE | JA | | UMTS (3G) | JA | | Video | Recorder MPEG4 / 3GPP / H.263 en .AVI | | Bluetooth™ | v2.0 | | Wifi | Ja (802.11b/g) | | HSDAP | HSDPA zal bij de launch (eind mei T Mobile en juli Qtec/iMate), nog niet beschikbaar zijn. Dit komt later met een firmware upgrade beschikbaar. Ze zullen hem dan ook marketen als "HSDPA ready". offtopic: Thnx 2 Hoedje | | Infrarood | ja | | Mini-USB | Waarschijnlijk (Misschien krijgt hij een andere aansluiting | | Berichten | SMS, EMS, MMS, E-Mail (OutLook) | | Internet | WAP 2.0 | | Spelletjes | Ja, .exe | | Kleuren | Hangt van de uitvoeringen af. Meerderen. | | Camera | 2.1 megapixel (1600x1200) en VGA (640x480) | | Toetsenbord | QWERTY-toetsenbord | | Software | Word, Powerpoint, Excel, Outlook, Explorer,
Calculator
Currency converter
Built-in handsfree
Functie Helderheid stem
Speaker independent voice dial
Voice dial/memo
Airplane mode (telefoon-functies staan dan uit)
En nog veel meer.... | | Standby-tijd | tot 300 uur | | Spreektijd | tot 7 uur |
|
 |
HTC TyTN
Unbranded & Unlockedquote: De HTC TyTN is zo schoon mogelijk gehouden qua software. De extra software in deze versie is dan ook minimaal.
I-Mate JASJAM
Unbranded & Unlockedquote: De I-Mate JASJAM is toch uitgekomen op de valreep! I-Mate kennende zullen ze op de JASJAM antivirus software plaatsen en Skype. Ook zal hij een eigen rom hebben met een paar extra feutures.
MDA Vario || / HTC Mermes
Branded & Locked
quote: De MDA Vario 2 is gesimlocked door T-Mobile. Ook heeft T-mobile zijn eigen software erop gezet, dit kan je zien aan het roze menu en de T-Mobile tekens aan de buitenkant van de PDA. Het nadeel hiervan is, dat waarschijnlijk de knoppen een andere functie zullen krijgen en dat misschien sommige features niet beschikbaar zullen zijn.
VPA compact III
Branded & Lockedquote: De VPA Compact is de Vodafone versie van de HTC TyTN. Hij is gebranded voor vodafone en heeft een rood menu met vodafone functies. Dit toestel is dus ook geschikt voor het UMTS netwerk van vodafone
Orange SPV M3100
Branded & Lockedquote: De SPV M3100 is de Orange versie van de HTC TyTN. Hij heeft precies dezelfde eigenschappen als de TyTN maar wel met Orange software er op en hij is ook nog eens locked voor Orange.
Deze versie komt waarschijnlijk niet uit in Nederland. Zie hier voor dit artikel.
Hier nog een keer in een overzicht alle versies van de Hermes:
|
 |
Deze Mini-FAQ bestaat uit meerdere delen om zo het overzicht niet te verliezen
General-FAQ
Overige info
Connectie eigenschappen
General-FAQ
Wanneer komen deze pda`s dan uit?
De HTC TyTN is nu, erg beperkt, beschikbaar geworden. Hij is er nog in kleinen oplages beschikbaar geworden, maar in de loop van augustus zou de voorraad wat beter moeten zijn van de winkels.
De MDA Vario 2 wordt pas aan het eind van dit jaar verwacht. Echter heeft T-mobile hem wel al in het aansluitsysteem staan. Kwam ik toevallig laatst achter:
Hoeveel gaat de TyTN kosten?
De TyTN zal een winkel prijs hebben van ongeveer 750 euro. Op internet is hij al goedkoper te vinden. De Vario 2 zal met zijn introductie een prijskaartje hebben van ongeveer 600 euro.
Jogg-Dial?
Inderdaad, er komt een scroll wiel die we ook kennen van de Sony-Ericsson telefoons zoals de P910.
Dit scroll wiel maakt het erg makkelijk om door menu`s heen te komen.
Het is echter wel aan de linkerkant van het toestel geplaatst, dit zal voor veel mensen wennen zijn. Wat ook een groot pluspunt is, is dat je hem ook kan indrukken en hem dus ook als ``ok`` kan gebruiken. Hiermee wordt het mogelijk om je gehele apparaat via jogg-dial te beheren.
Het volgende stukje tekst benadrukt wat voor een gemakt dit wieltje aan de Hermes geeft:
quote: Most importantly however we were testing the wheel very thoroughly and it works like in Blackberry - it is not fake wheel (jog dial) but a real wheel that you can scroll without limits and you can press for action of selection:
Is het ook mogelijk om zelf Thema`s te maken voor mn Hermes, zoals bij mijn eigen computer?
Ja, dit is zeker mogelijk:
quote: Wisbar Advance 2 vind ik ook een erg leuk programma. Het zorgt ervoor dat je today screen een mooier uiterlijk kan krijgen. De Nederlander Xcilion heeft er wel een hele mooie (Vista) skin voor gemaakt. Zie ook zijn site: http://xcskins.50webs.com/
Kan ik de Hermes ook als Webcam gebruiken?
ATEKsoft CoolCamera komt binnenkort uit voor de Tytn, zodat je ook je front en back camera kan gebruiken als webcam. Dit prog zal ik posten zodra er meer over bekend is 
Vertel is wat over die Samsung CPU!
Inderdaad, er komt een Samsung CPU in die op 400mhz loopt. Het type van de cpu is S3C2442.
Van meerdere mede tweakers heb ik vernomen dat de op 400mhz lopende Samsung cpu beter zijn best doet dan een op 520mhz intel cpu. Er is inmiddels een tooltje om 20% meer snelheid uit deze cpu te halen:
quote: Allereerst het progje Xcpuscalar. Het zorgt ervoor dat je samsung processor 20% sneller wordt. Ik heb mijn Tytn nu al een dag zonder reboots draaiende op 500 Mhz. Je merkt gelijk dat alles veel sneller gaat. Vooral Tomtom en Skype werken hierdoor nog een stuk beter. Linkje voor XCPUScalar (shareware): Site, download via PocketGear of Handango
Wat voor jack komt er nou precies in voor de koptelefoon?
De headset heeft een nieuwe ansluiting. Hierdoor kan je niet je eigen standaard 3.5mm jack plug gebruiken. Zie voor ingang het volgende plaatje:
deze.
Komt er geen Qtek versie uit?!
Nee, HTC heeft besloten om de TyTN onder zijn eigen naam te gaan uitbrengen. Ze hebben een fris logo aangenomen en gaan er hopelijk lekker tegen aan. Qtek zal langzaam maar zeker verdwijnen en vervangen worden door het HTC merk. Meer info kan je hier vinden. En natuurlijk op Tweakers,
Overige info
Wat zijn precies de verschillen tussen de HTC Wizard en de HTC TyTN?
Ik zal de verschillen in een overzicht plaatsen:
| HTC Wizard | HTC TyTN | • 1,3 Mgp Camera
• 200 Mhz Proc
• Mini-SD
• Relatief weinig Hardbuttons
• Geen UMTS
• Qwerty-toetsenbord
• HSDPA niet ondersteund
• Niet erg solide case
| • 2.0 Mgp Camera
• 400 Mhz Proc
• Micro-SD
• OK knop, start en jogdial toegevoegd en de aan/uit knop zit nu aan de zijkant.
• UMTS met 2e camera
• Groter Qwerty toetsenbord met prettigere toetsen
• HSDPA ondersteund
• Erg solide case
|
Er zijn ook echter verschillen tussen de MDA Vario 2 en de HTC TyTN. Kijk goed naar de positie van de knoppen boven en onder op beiden:
Vario 2 Pic en HTC TyTN Pic
Dit betekent dat dit topic een verkeerde naam heeft (eigenlijk ). Dit omdat de Vario 2 versie, een eigen code name heeft, namelijk de Hermes. En de HTC TyTN heeft ook zijn eigen code name namelijk: Mercury
Dus:
HTC Mercury = HTC TyTN
HTC Hermes = MDA Vario 2
Wat zijn de Operator instellingen voor de Hermes?
Van Eggy:
quote: Je kunt deze operator instellingen op verschillende manieren op je HTC Wizard invoeren. Allereerst zijn hier in een aantal .cab bestanden van alle Nederlandse operators. Je kunt deze bestanden simpelweg uitvoeren op je HTC Wizard zonder verdere moeite:
Dit bestand bevat de juiste instellingen voor alle Nederlandse operators.Mochten deze instellingen incompleet zijn kun je je altijd nog wenden tot de volgende tutorials:
Connectie eigenschappen
Dit stukje gaat over de connectie eigenschappen die de TyTN allemaal beschikt. In totaal zijn er 5 connectie mogelijkheden om bestanden uit te wisselen.
Namelijk:
• Infrarood
• Mini-USB
• Bleutooth
• Wifi
• GPRS/UMTS/HSDPA
Ik ga het vooral over de laatste 2 hebben 
Vertel is wat over GPRS, UMTS en HSDPA
GPRS:
Zoals bijna iedereen wel weet, kan je met de TyTN internetten. Echter kan de TyTN verschillende internet snelheden aan, vergelijk dit met de internet connectie die je thuis hebt. Bijvoorbeeld GPRS (General Packet Radio Service) heeft een max download snelheid van 54 kb/s, deze snelheid is te vergelijken met een oud computer modem van ongeveer 8 jaar geleden waarop je toen zat te internetten. Het is dus niet zo snel, maar snelgenoeg om pda-sites te bekijken en op msn te zitten.
UMTS:
UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) is een snelheid die al veel wordt toegepast in Nederland. Deze snelheid, die een theoretische max heeft van 384 kb/s, kan je al vergelijken met een normale internet snelheid van nu. Je moet dan wel aan een laag pakket denken die uitermate geschikt is voor sites bekijken, e-mailen en beperkt downloaden.
UMTS leent zich ook uitermate goed voor video-bellen. Vodafone is de provider die erg veel met UMTS doet en bezich is, hun gehele WK campagne is op video-bellen gebasseerd echter slaat dit nog niet zo aan in Nederland. De TyTN heeft ook de optie om video te bellen, dit houdt dus in dat je elkaar kan zien terwijl je aan het bellen bent. Echter is dit nog kostbaar, en heeft Vodafone nog geen flat fee bundels in hun pakket zitten.
Je kan met de TyTN ook Skypen. Dus bellen over een internet connectie. Je moet hier minimaal EDGE snelheid voor hebben wil dit werken, dus leent UMTS zich ook voor deze, erg handige, tool. 
Ik sla in dit overzicht EDGE over, dit omdat de TyTN UMTS ondersteunt en dus EDGE overbodig maakt omdat het meer een tussen stap is.
HSDPA:
De TyTN is de eerste PDA/Telefoon in Nederland die HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) ondersteunt. Deze snelheid heeft een theoretische max van 1.8 mb/s!!, dit kan je vergelijken met een volwaardige ADSl lijn die je nu thuis hebt! Dit betekent dat je op de TyTN overal in Nederland draadloos kan ADSL`en zonder dat je ergens aan vast zit of in de buurt moet blijven. Je kan razend snel sites bezoeken, e-mails versturen, beeld-bellen en downloaden. Deze snelheid is ook uitermate geschikt voor latops die heb World Wide Web op willen. Dus je zou via een bt connectie je TyTN als modem kunnen gebruiken om op je laptop, waar je maar wilt, te kunnen internetten. Wat wil een mens nog meer
Links met info:
GPRS (General Packet Radio Service)
EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution)
UMTS (Universal Mobile Telecommunications System)
HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access)
Hier een overzichtje van welke provider welke snelheden ondersteunt:
| Provider: | Netwerk: | • KPN
• Vodafone
• T-Mobile
• Telfort
• Orange
| - GPRS
- UMTS
- HSDPA erg beperkt
- GPRS
- UMTS
- HSDPA in 2007
- GPRS
- UMTS
- HSDPA Ready!
- GPRS
- EDGE
- GPRS
|
En hier nog een overzicht van de Theoretische snelheden van elk netwerk:
Vertel is wat over de WI-FI mogelijkheden op de TyTN?
Een van de grootste voordelen die de TyTN op dit moment heeft, is Wi-Fi ook wel bekend als Wireless Fidelity. Met Wi-Fi kan je draadloos internetten zonder dat je vast zit aan een draad. Het enigste nadeel hiervan is, dat je wel in de buurt van een Wi-Fi modem moet zitten en anders een Hot Spot die verschillende providers in het land hebben staan. Wi-Fi doet zijn werk op een band tussen de 2,4 GHz en/of 5,0 GHz, echter zijn er verschillende typen Wi-Fi met elk verschillende snelheden:quote: • IEEE 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is 11 Mbps.
• IEEE 802.11a werkt in de 5 GHz band en de bandbreedte kan oplopen tot 54 Mbps.
• IEEE 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruik maken van 802.11g zijn achterwaarts compatibel met 802.11b en kunnen dus met beide standaarden overweg.
• IEEE 802.11n wordt verwacht in 2007. Werkt in de 2.4 en de 5 GHz band. De bandbreedte is minimaal 100Mbps, maar er zijn ontwerpen voor snelheden van 540Mbps. Oftewel 10 keer sneller dan 11g. De TyTN ondersteunt Wi-Fi b & g. Hij heeft dus een theoretische max van internetten van ongeveer 54Mb p/s! Dit is veel sneller dan een normale ADSL lijn. De gemiddelde reguliere ADSL lijn die je in Nederland kan kopen heeft een max van ongveer 20Mb/s. Echter betkent dit niet dat je met die hoge snelheid bij een Hot Spot kan internetten. De gemiddelde Hot Spot en internet verbinding heeft een snelheid van ongeveer 10Mb/s.
Met Wi-Fi kan je ook in Netwerken aanmelden zodat je bestanden kan bekijken. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld in een groot bedrijf werkt. En zijn erg veel mogelijkheden met Wi-Fi, het is dan ook een van de beste Fuetures van de TyTN!
Link met info:
Wi-Fi
Mis je nog iets in deze FAQ? Post het dan in dit topic, of stuur een Direct Message 
|
 |
| Introductie ...
|
Heb de Tytn nu iets langer dan een week. Ik zat in beginsel te twijfelen of ik voor de HTC TyTN zou gaan of de Fujitsu-Siemens Loox N560. Het is dus uiteindelijk de TyTN geworden omdat de N560 nog steeds niet te verkrijgen is en vanwege andere redenen.
De TyTN is mijn eerste PDA dus het is wel even wennen met enkele zaken. Het bellen gaat goed voor zover ik ermee gebeld heb. Ik heb een 2e contract voor de TyTN afgesloten, welke ik voornamelijk voor Pocket Ineternet Totaal gebruiken zal en voor wanneer ik in het buitenland zal zijn. Ik heb nog een sim only voor gebruik in Nederlad.
Connecties
Dagelijk gebruik
Functies
Tot slot
Plaatjes
| Connecties
|
Ik heb tot op heden goed gebruik kunnen maken van het PIT abbo en het browsen gaat verrassend goed op zo een klein scherm. Moet er wel bij vermelden dat ik vaak Opera gebruik in plaats van PIE. Het UMTS bereik is waar ik tot op heden ben geweest goed, heb altijd wel 2 a 3 strepen en kan altijd verbinden als ik wil browsen.
Wat ik wel raar vind en nog moet uitzoeken is hoe ik via wlan kan internetten. Heb ook problemen gehad met WPA-PSK TKIP. Met mijn Asus WL530g krijg ik maar geen connectie en met mijn Asus WL500g krijg ik gewoon wel een IP en connectie. Hoop niet dat de Tytn hetzelfde probleem heeft als de Qtek 9100 dat hij kieskeurig is met G routers. Want met WEP krijg ik namelijk wel gewoon een IP en connectie met beide routers. Het bereik kan ik niet veel over zeggen met wlan, moet ik nog uitproberen.
Qua bellen is het geluid goed te doen, geen klachten erover en ook niet wanneer ik de speaker gebruik tijdens het gesprek. Videobellen werkt ook goed, al moet je er geen wonderen van verwachten. Ik heb dit uitgeprobeert met mijn neef die ook de Tytn heeft. Tijdens het verbinden zie je jezelf in een klein scherm en in een groot scherm een poppetje voordat de verbinding tot stand is gebracht. Zodra de verbinding tot stand is gebracht zie je de persoon die je belt. Het beeld schokte en haperde wel toen ik het uitprobeerde maar dat kan de maken hebben met de slechte achtergrond licht dat we hadden. Daarnaast is het ook maar een 0,3MP cam waarmee je belt. Al met al een leuke toevoeging als je het gebruikt.
| Dagelijks gebruik
|
Het scroll wieltje is op zich heel erg handig ware het niet dat ik links ben en dus de Tytn in mijn rechterhand hou. Moet dus met mijn rechterwijsvinger het scrollwieltje bedienen en dat gaat een stuk minder handig dan als ik het met mijn linkerduim gebruik. Maar goed, dat is niet anders als je links bent, meerderheid van de wereld is rechts.
De vele snelknoppen zal ik moeten wennen om te gebruiken, ik merk dat ik toch snel naar mijn stylus grijp om dingen te doen terwijl je eigenlijk veel zonder gebruik van je stylus kan. Denk dat het gewenning is aangezien dit mijn eerste PDA is.
Tevens moet ik zeggen dat het heel erg handig is om met het toetsenbord te werken, de knoppen zijn stroef dus je moet ze wel goed indrukken voordat hij hem pakt maar dat zal wel iets losser gaan denk ik als ik het vaker gebruikt heb. Doe veel invoer werk met het toestenbord.
Daarnaast vind ik het transcriber en letter recognizer ook wel aardig werken maar zelf gebruik ik sneller het virtueel keyboard omdat ik ik nog niet gewend ben om letters uit te schrijven op het touchscreen. Maar voor mensen die voornamelijk het transcriber of letter recognizer gewend zijn zal het niet anders zijn dan bij andere PDA's.
| Agenda, contacts & e-mail
|
Ik heb het afgelopen jaar mijn Nokia 6230 als agenda gebruikt en ik moet zeggen dat dat niet echt heel erg fijn werkt. Je kan het als simpele agenda gebruiken maar ik had echt iets nodig met uitgebreidere functies en dat heb ik nu wel gemerkt met de Tytn. Het is echt een hele vooruitgang en kan nu ten minste beter zien wat ik geplanned heb en wat ik nog moet doen (tasks). Dat was met mijn Nokia 6230 niet prettig werken.
Contactgegevens zijn een heel stuk uitgebreider, en ik was dan ook een tijdje bezig met het omzetten van mijn contactgegevens uit mijn Nokia 6230 in Outlook. Heb via pcsuite al mijn contacten gesynchroniseerd naar Outlook maar eenmaal daar zag ik dat een hele hoop gegevens aangepast moest worden. Dat was geen leuk klusje met ruim 300 contacten. Ach ja, het heeft mij een middag bezig gehouden om in grote lijnen de contactgegevens aan te passen zoals ik die wil hebben. Nu hoef ik alleen nog maar bij te houden en aanvullen voor zover dat nodig is.
Wat betreft e-mail werkt het allemaal meteen op de Tytn, heb nu een stuk of drie accounts erin gezet en het werkt allemaal goed. IMAP, POP3 en hotmail worden goed ondersteund en heb tot zover geen klachten omtrent gebruik van de e-mail client. Moet wel wennen met dingen maar goed dat is altijd zo als je een met een nieuw OS aan de slag gaat. Vind het wel jammer dat ook je sms en mms in de mail client zit gebakken. Had daar toch liever een ander programma voor gezien of apart in ieder geval.
| Final words
|
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Tytn, qua gebruik en levensduur van de batterij kan ik zeggen dat ie zeker wel 3 a 4 dagen meegaat maar goed, ik bel er ook niet zoveel mee. Ik internet en mail er voornamelijk mee en gebruik heb eigenlijk voornamelijk als agenda. Dus als ik er echt mee zou bellen zou ik denk ik 2 a 3 dagen ermee kunnen doen (grof geschat met mijn belgedrag van ongeveer 15 a 25 minuten max per dag).
Hoe lang de batterij mee gaat met navigatie kan ik op dit moment helaas ook niets over zeggen omdat ik nog een goede gps ontvanger en tomtom moet halen. Maar zodra ik daar meer ervaring mee heb zal ik dat verwerken in deze review.
Hoop dat mensen hier iets aan hebben gehad.
| Plaatjes
|
| | Review geschreven door FongWan |
Overige Reviews:
Review door DaannO
|
 |
Ik heb deze software uit het Forum van Eggy. Het is dan ook een exacte copy van zijn post. Voor meer software verwijs ik je dan ook naar de search en naar het topic van Eggy: Eggy in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."
• TomTom Navigator 5.21 for Pocket PC

Paidquote: TomTom kan met behulp van een GPS receiver als navigatiesysteem voor op je Pocket PC (Phone) dienen. De laatste versie is geheel compatibel met Windows Mobile 5.0 en zo ook met de HTC Wizard. Er zit een wat stevige prijs aan vast maar TomTom Navigator staat wel bekend als de beste navigatie software voor Pocket PC devices.
• Opera 8.60

Paidquote: Op zoek naar een alternatieve web-browser voor je Pocket PC? Opera heeft veel meer functies te bieden dan Pocket IE, waaronder tabs.
Mochten er problemen optreden met betrekking tot de font-weergave, installeer dan even het 'verdana.ttf' of 'arial.ttf' lettertype op je Wizard door deze vanaf je PC (\Windows\Fonts) naar Wizard (\Windows) te kopieren.
• WiFiFoFum (2)

Freewarequote: WiFiFoFum is de best werkende 802.11 wireless access point scanner voor de Hermes. Tijdens gebruik van dit programma mag er geen verbinding via Bluetooth of USB kabel plaatsvinden.
• Network Browser (1.3)

Paidquote: Met behulp van deze applicatie kun je door je netwerk bladeren tijdens het gebruik van WiFi.
|
 |
HTC TyTN uitgeschoven:

HTC TyTN van meerdere kanten:

De MDA Vario 2:

|
 |
Officiele links:
HTC
Handleiding van de TyTN
Windows Mobile
Facksheet TyTN 1
Facktsheet TyTN 2
Factsheet TyTN 3
General Info:
Erg goede review van MSmobile met veel foto`s!!
De eerste pics van de MDA Vario 2
Duits persbericht over HSDAP met de plannen voor de MDA Vario 2 erin verwerkt
Meer foto`s en info over de HTC-Hermes
Preview van de MDA Vario 2
Site met goede foto`s van de MDA Vario 2
Erg scherpe foto`s van de JASJAM
Video van de HTC TyTN 1
Video van de HTC TyTN 2
Video van de HTC TyTN 3
Pricewatch:
HTC TyTN
Handige links:
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 9
XDA-Developers.com
Pocket PC Thoughts
Dedicated K-JAM blog van Raphael Salgado
Een tutorial over hoe je zelf een extUsb-naar-mini-jack convertor kan maken.
Accesoires
128mb Sandisk Micro-SD
256mb Sandisk Micro-SD
512mb Sandisk Micro-SD
1gb Sandisk Micro-SD
2 GB Micro SD kaartjes
Een Brando USB Cradle voor de Hermes
|
 |
Let Op!!
Deze TS zal nog worden aangepast in de loop der tijd.
Ik wil alle users bedanken voor hun bijdrage aan deze TS. Dankzij jullie is hij zo informatief en compleet geworden
Hou je AUB aan de volgende richtlijnen: Internet & Telefonie - policy en FAQ. Dit om het topic zo goed mogelijk te laten verlopen en niet al te veel offtopic te raken.
Denk AUB ook nog even aan de policy Policy, zodat we de mods niet te veel op bezoek krijgen 
Voor handige links of tips kan je me altijd mailen: 
Typ of spelfouten voorbehouden 
Mocht je iets bruikbaars zien in de TS en je wilt dat gaan gebruiken voor je eigen doelen, vraag dat dan aub eerst even mij en mocht je willen weten hoe dit topic gemaakt is, dan is hier de code van dit topic:
|
|

|