Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 april 2002

Gezien het succes van deeltje 1 en deeltje 2, tijd voor deel 3 in de serie
UPC Digital TV
UPC Nederland is op dit moment bezig met het huis aan huis verspreiden van de UPC Mediabox. Met deze decoder kun je gebruik maken van digitale televisie. Dit topic is bedoeld voor het delen van je ervaringen, nieuws over bijv. nieuwe zenders en het oplossen van problemen.

Startpost IndexVeelgestelde vragen

:? Vervangt digitaal analoog?
De eerstekomende jaren zal het analoge signaal hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen.

:? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?
Het zenderaanbod is groter. Verder kan er een hogere beeldkwaliteit bereikt worden dan bij analoog. Of de hogere beeldkwaliteit in jouw geval bereikt zal worden, hangt onder andere af van het soort tv en het type bekabeling wat je gebruikt.

:? Wat kan ik verder met dat kastje?
Films bestellen zonder dat je naar de videotheek hoeft. Je krijgt ze afgerekend via je UPC factuur. Verder kun je er wat spellen op spelen, en je eventueel abonneren op bonuskanalen die je interesseren.

:? Wat kost het?
Het Digital TV Pack digitale televisie van UPC kost 17,99 per maand, inclusief het analoge kabelabonnement. Dat is in de meeste regio's 15,83; je betaalt dus voor digitale televisie 2,16 per maand extra. Dit pack bevat ongeveer 40 zenders. Het eerste half jaar is het Digital TV Pack gratis. In Alkmaar bovendien het eerste jaar. De Mediabox zelf kost niets, maar blijft wel eigendom van UPC.

Het Extra Channel Pack bevat nog eens ongeveer 40 zenders, waaronder de extra Discovery-kanalen en BBC3 en 4. Dit pakket kost 2,00 per maand extra. Kijk bij links voor een volledig zenderoverzicht.

:? Wat heb ik nodig?
Een televisie, een scart-aansluiting en een kabelabonnement van UPC. In principe kan elke televisie overweg met Digital TV. De beste resultaten bereik je echter met een 100Hz, of een hoogwaardige LCD/Plasma-tv.

:? Ik heb 'em ongevraagd thuisgekregen?
UPC bezorgt de Mediaboxen op dit moment huis-aan-huis bij al haar klanten. Je kunt het product gratis uitproberen, en ervanaf zien als het niet bevalt.

:? Ik verkoop 'em. Of zet 'em bij het grofvuil.
Dat is niet aan te raden. Je krijgt de Mediabox in bruikleen. Hij blijft eigendom van UPC. De vervangingswaarde is EUR 175,-. Minister Laurens-Jan Brinkhorst van Economische Zaken heeft in antwoord op kamervragen zijn goedkeuring uitgesproken voor de manier waarop de boxen geleverd worden.

:? Kan ik het weer opzeggen?
Sure. Aan het Digital TV Pack is geen contractstermijn verbonden, alleen een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden. De diverse premiumkanalen hebben halfjaarcontracten. Houd er rekening mee dat UPC de abonnementen steeds stilzwijgend verlengd.

De Mediabox kan kosteloos retour worden gestuurd via een gratis retourdoos. Het is ook mogelijk een afhaalafspraak in te plannen met de klantenservice.

:? Waarom heb ik een zwarte Mediabox, en heeft mijn buurman een zilveren?
UPC is in zee gegaan met meerdere fabrikanten. Op dit moment zijn dat Pace en Thomson. De Mediaboxen hebben een verschillend uiterlijk, maar zijn qua werking hetzelfde.

:? Mijn beeld en/of geluid zijn slecht. Wat nu?
In 90% van de gevallen ligt dit aan de bekabeling. Check:
- of je niet te lange coax-kabels gebruikt
- of je geen splitters of versterkers (tenzij retourgeschikt) vóór de Mediabox hebt geplaatst
- of de coax-kabels C12 zijn (extra afgeschermd)

:? Het kastje wordt hartstikke heet! Kan de stekker eruit?
De mediabox wordt inderdaad warm. Zorg dat hij vrijstaat en z'n warmte kwijt kan. Dichte kastjes zijn funest. Het afkoppelen van de stroom wordt niet aangeraden. De Mediabox moet nl. kunnen communiceren met UPC. Bijvoorbeeld voor nieuwe software.

:? Waar is teletekst gebleven?
De functie van Teletekst is grotendeels overgenomen door de 'Guide-functie'. Wil je nog wel naar teletekst kijken, dan is er het volgende foefje: houd je hand voor de afstandsbediening, en druk op de 'TV'-knop. Haal je hand weg, en druk op TXT. Je hebt nu analoge teletekst bij het digitale tv-signaal.

:? Waarom is het bij mij niet leverbaar? :(
In sommige regio's is het netwerk verouderd. Of en wanneer het bij jou leverbaar gaat worden is niet bekend.

:? Ik vond mijn oude digitale Motorola/MrZapp-box veel beter.
Dat is jammer. Die boxen komen niet terug.

:? Kan ik opnemen met de Mediabox?
Nee. Wel verschijnt over niet al te lange tijd de DVR Mediabox van Thomson. Deze heeft een ingebouwde harddisk van 160GB. Je zult voor deze box wel een aanschafprijs moeten betalen.

:? Is de Mediabox HDTV?
Nee. Wel wordt er in samenwerking met Philips gewerkt aan een HDTV-Mediabox.

Begrippen

Analoog
Het signaal wat standaard via de kabel je huis binnenkomt. Tuners in je radio en tv zetten dit signaal om in beeld en geluid.

D4A
Digital4All, een andere benaming voor UPC Digital TV.

DVR
De Digital Video Recorder. Een Mediabox met harddisk die nog niet leverbaar is.

HDTV
Doorgifte van beeld in extreem hoge resoluties. Alleen geschikt voor tv-toestellen die HD-Ready zijn. De HDTV-Mediabox van Philips is wegens technische problemen nog niet leverbaar. Men verwacht hervatting van de levering in september 2006.

Pics 8)

http://www.upc.nl/images/UPC_MediaBox_2005_en_AB_low.jpg
http://picserver.student.utwente.nl/i/ZB930099CY3T
http://www.upc.nl/images/Toetsenbord_high.jpg
Toetsenbord is optioneel

Links

upc.nl
UPC Digital TV site
UPC HDTV-site
Contactformulier (Tip: kies voor 'Klacht')
Volledige lijst TV-zenders
Volledige lijst radio-zenders

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Suggesties / opmerkingen over de SP worden gewaardeerd :)

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reserved space

updatepack.nl

Wij hebben de onze na 2 weken ook weer terug gestuurd http://images.fok.nl/s/bye.gif

Thuis wel even netjes aangesloten, maar het bevalt gewoon niet. Je hebt toch steeds het gevoel dat er wordt meegekeken. Zeer slecht dat er geen Aan/Uit knop op zit en het apparaat dus altijd aan staat en kan worden uitgelezen door UPC.
Ook wordt er geknipt in het beeldmateriaal. Zeker aan de zijkanten er nog een strook af. Dat komt de resolutie ook niet ten goede.
Verdere nadelen is het gebruik in combinatie met een DVD-recorder. Gewoonweg praktisch niet haalbaar, aangezien de decoder de neiging heeft vast te lopen.

Ik ben ervan overtuigd dat Digitale TV gewoon een flop wordt. Waarom zoveel reclame maken ervoor? Een goed product verkoopt zichzelf immers wel.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

DTV wordt geen flop, simpelweg doordat de stekker vroeg of laat uit het analoge signaal gaat. Niet alleen bij UPC, ook bij de andere kabelaars en in de ether, niet alleen voor TV maar ook voor radio :o

DTV is de toekomst simpelweg omdat andere technieken wegens onnodig verslinden van bandbreedte (en te moelijk controleerbare kwaliteit) ten dode opgeschreven zijn...

Of *deze* implementatie van DTV daadwerkelijk op dat moment leidend blijkt, dat is vraag twee ;)

Wie weet zal IPTV de kaart vegen met dit soort dingen - ik betwijfel het, simpelweg doordat het streamen naar grote hoeveelheden klanten de downstream interface van DSLAM/CMTS gruwelijk zou overbelasten als significante hoeveelheden gebruik maken van zo'n dienst. Tenzij daar een doorbraak op capaciteitsgebied komt ga je problemen. Daarom dat zo'n DVB-C oplossing voordelen biedt - je kunt gewoon de transport streams los houden van de internet downstream. Dat scheelt ;)

De hardheidsclausule inroepen bij de stafachtige afdelingen...

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Inderdaad DTV zal zeker niet gaan floppen, over een aantal jaar zal iedereen eraan moeten.

Alleen of het dan ook op deze manier zal zijn is inderdaad de vraag. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Touch this
Reg. datum: 15 oktober 2000

Opzich ben ik wel tevreden over DTV van UPC. Heb nu bijna geen haperingen meer. En de beeldkwaliteit is stukken beter dan analoog (bij mij dan).
"Traagheid" bij zappen vindt ik niet erg. Wel erg is dat je zenders niet kunt blokkeren/skippen. Ik heb gewoon het basis pakket en bij veel zenders krijg ik dan de melding dat ze niet beschikbaar zijn. Dit komt hopelijk nog in eensoftware update. Verder vindt ik het grootste probleem dat je niet zelf en decoder uit kunt zoeken, omdat deze gewoon provider gebonden zijn. Dit moet echt veranderen in nederland. Dan kunnen tv's gewoon uitgerust worden met decoders.
Tevens vindt ik het jammer dat er geen twin tuners zijn. Ik kan nu niet digitaal opnemen en een ander station bekijken.
Voorlopig hou ik DTV nog, voornamelijk omdat de beeldkwaliteit beter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Professioneel azijnpisser

quote:
Het kastje wordt hartstikke heet! Kan de stekker eruit?
De mediabox wordt inderdaad warm. Zorg dat hij vrijstaat en z'n warmte kwijt kan. Dichte kastjes zijn funest. Het afkoppelen van de stroom wordt niet aangeraden. De Mediabox moet nl. kunnen communiceren met UPC. Bijvoorbeeld voor nieuwe software.

Even een opmerking hierover. Waarom zou je de stekker er niet uit kunnen trekken? Als ik af en toe terug ga naar het analoge signaal dan gaat echt wel die stekker eruit.

Dat dingt verbruikt standby mij te veel energie en lijkt me echt zinloos om dan de stekker erin te hebben als ik analoog zit te kijken.

De software update komt toch wel als ik hem er eens insteek.

quote:
Gunner schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:57:
De software update komt toch wel als ik hem er eens insteek.
Dat klopt. Maar dan moet je er wellicht op wachten, terwijl net die film/serie begint :)

//
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
hp38guser schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:51:
Thuis wel even netjes aangesloten, maar het bevalt gewoon niet. Je hebt toch steeds het gevoel dat er wordt meegekeken. Zeer slecht dat er geen Aan/Uit knop op zit en het apparaat dus altijd aan staat en kan worden uitgelezen door UPC.

Dat gevoel heb ik nou ook altijd bij m'n mobiele telefoon, probeer hem dan ook maar zo min mogeljk te gebruiken B)

quote:
Ook wordt er geknipt in het beeldmateriaal. Zeker aan de zijkanten er nog een strook af. Dat komt de resolutie ook niet ten goede.

Staat je box wel goed ingesteld?

quote:
Ik ben ervan overtuigd dat Digitale TV gewoon een flop wordt. Waarom zoveel reclame maken ervoor? Een goed product verkoopt zichzelf immers wel.
Het is nog niet af, maar straks wil je vast niet meer zonder ;)

//

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35::? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?
Het zenderaanbod is groter. Verder kan er een hogere beeldkwaliteit bereikt worden dan bij analoog. Of de hogere beeldkwaliteit in jouw geval bereikt zal worden, hangt onder andere af van het soort tv en het type bekabeling wat je gebruikt.

Leuk, maar zet er dan ook meteen bij dat de bereikte kwaliteit HEEL ERG afhangt van de kwaliteit (resolutie/bitrate) waarin de zenders uitgezonden of doorgegeven worden..
Met de premium/film/betaal kanalen zit dit vaak wel goed, bij de andere zenders kan de kwaliteit heel erg verschillen...

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

quote:
Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35:
:? Wat zijn de voordelen van digitale televisie?

Wederom een mooie openingspost Yohan, echter op bovenstaande heb ik (natuurlijk ik weer... 8) ) een opmerking:

Er kan inderdaad een betere kwaliteit worden bereikt dan bij het analoge signaal. Maar dit heeft mi meer met de kwaliteit van het analoge signaal te maken dan met de apparatuur die je gebruikt. Maar het is een feit dat je op de betere apparatuur de slechte eigenschappen van zowel het digitale als het analoge signaal duidelijker waarneemt. Tevens is het inderdaad van belang dat je bekabeling goed deugd!

Wanneer het analoge signaal veel ruis bevat (door bv een ietswat brak signaal) dan is het digitale signaal al gauw stukken beter. Ook wanneer je niet weet waar je op moet letten om de verschillen (buiten de aanwezige ruis) te zien, lijkt het digitale signaal al gauw beter.

Maar wanneer je analoge signaal goed is, zul je zien dat het digitale signaal vaak wat te vlak is. Zeker zijn de kleuren mooi (althans mooi, ze zijn wat voller/prominenter aanwezig, maar of dit waarheidsgetrouw is is nog maar de vraag) Ook is het beeld veelal rustiger, maar dit komt ook deels doordat veel kleine details uit het signaal zijn "gefilterd" en het komt ook omdat het analoge signaal doorgaans wat ruis bevat, wat een onrustig beeld kan geven.

quote:
Yohan schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:35:
:? Wat heb ik nodig?
De beste resultaten bereik je echter met een 100Hz, of een hoogwaardige LCD/Plasma-tv.

Inderdaad. Maar met goede apparatuur en met een goed analoog signaal zul je ook al gauw zien dat het digitale signaal helemaal niet zo'n grote verbetering is. En op een aantal punten zelfs een redelijk gote stap terug. Maar de algemene ervaringen hier laten blijken dat dit veelal niet wordt opgemerkt.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Hmmmzz
Reg. datum: 11 maart 2002

Krijg je het extra channel pack een maand op proef? Ik kan hier niks over vinden verder. Wel dat je 6 maanden mag proberen van UPC maar niet over hoe lang je van de extra zenders mag genieten.

Elke minuut geeft je de kans om alles te veranderen.

Twisted Pairs

quote:
Calavaro schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:57:
Krijg je het extra channel pack een maand op proef? Ik kan hier niks over vinden verder. Wel dat je 6 maanden mag proberen van UPC maar niet over hoe lang je van de extra zenders mag genieten.
Dit is volgens mij inderdaad een maand, maar bij vele is gebleken dat dit langer dan een maand aanhield. Ik heb volgens mij zo ongeveer een maand of drie/vier mogen genieten van de film1, sportzenders en andere zenders die in dit pakket zitten.

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Inderdaad. Het extra channel pakket krijg je 1 maand gratis.

Maar zoals hierboven al gezegt heb je bij Film 1 / Sport 1 kans dat dit langer duurt, maar dat is gewoon geluk hebben.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Reg. datum: 28 oktober 2001

Diegene die maar blijven mekkeren over "analoog is beter" beseffen blijkbaar niet
dat bij analoog geen echte anamorphic breedbeeld wordt uitgezonden en bij digitaal wel?
Jullie kijken waarschijnlijk nog op een oude vierkante beeldbuis? Sorry hoor maar het wordt toch echt eens tijd dat je dat ding het raam uit flikkert. :)

Apple wijzigde dit bericht 27-07-2006 17:31 (19%)

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

Reg. datum: 09 mei 2000

Idd.. anamorphic is een groot voordeel van digitale TV. Als RTL in januari breedbeeld gaat (waarna de andere zenders ook wel volgen denk ik) is dat echt wel een groot voordeel voor breedbeeld kijkers. Kun je eindelijk je breedbeeld TV eens fatsoenlijk gebruiken :) (palPLUS stelt niks voor vergeleken met echte anamorfe uitzendingen). In ieder geval worden nu de Nederlandse en Vlaamse omroepen, de BBC en Film-/Sport1 nu anamorf doorgegeven. Dat worden er alleen maar meer.

quote:
Bigs schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:40:
Idd.. anamorphic is een groot voordeel van digitale TV. Als RTL in januari breedbeeld gaat (waarna de andere zenders ook wel volgen denk ik) is dat echt wel een groot voordeel voor breedbeeld kijkers. Kun je eindelijk je breedbeeld TV eens fatsoenlijk gebruiken :) (palPLUS stelt niks voor vergeleken met echte anamorfe uitzendingen). In ieder geval worden nu de Nederlandse en Vlaamse omroepen, de BBC en Film-/Sport1 nu anamorf doorgegeven. Dat worden er alleen maar meer.
Ik ben nog wel ff benieuwd hoe RTL het met oud materiaal gaat doen. Vooral RTL7 (Law & Order, Murder, She Wrote)... Zal toch gewoon 4:3 moeten blijven neem ik aan? Of gaan ze snijden?

Twisted Pairs

quote:
Apple schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:30:
Diegene die maar blijven mekkeren over "analoog is beter" beseffen blijkbaar niet
dat bij analoog geen echte anamorphic breedbeeld wordt uitgezonden en bij digitaal wel?
Jullie kijken waarschijnlijk nog op een oude vierkante beeldbuis? Sorry hoor maar het wordt toch echt eens tijd dat je dat ding het raam uit flikkert. :)

Dus dat is jouw enige punt van aandacht wanneer je kijkt naar kwaliteitsverschillen :?

Kijk eens verder dan je neus lang is, deze discussie gaat trouwens ook helemaal niet alleen over dtv vs analoog. Dit is enkel voortgekomen uit de vergelijking dvd vs dtv. (daar waar upc zelf mee adverteerd)

Maar op een aantal punten is dtv zeker niet beter dan analoog, op andere punten weer wel...
En op alle punten is dtv niet beter dan dvd...
(Ik ben ervan overtuigd dat dit deels door de "brakke" mediaboxen komt, welke alleen over een scart-aansluiting bschikken. Maarja dtv van upc kent alleen nog maar de mediabox...)

ongeacht de verhoudingen van het scherm waarop je kijkt...

Ejorne wijzigde dit bericht 27-07-2006 18:06 (16%)

Stik er maar in!

Morgen wordt mn box vervangen, hopelijk werkt alles dan weer.

(Waarom? Zie t vorige topic maar ;))

Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
Dus dat is jouw enige punt van aandacht wanneer je kijkt naar kwaliteitsverschillen ?
Nee, maar wel een doorslaggevend punt. De ultieme TV-uitzending is (voor mij) per definitie anamorphic breedbeeld (nog beter HDTV uiteraard), digitaal wint voor mij dus. De kleine voordelen die analoog (nog) heeft kunnen de balans nooit doen doorslaan.

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
Apple schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:58:
[...]
De ultieme TV-uitzending is (voor mij) per definitie anamorphic breedbeeld (nog beter HDTV uiteraard), digitaal wint voor mij dus. De kleine voordelen die analoog (nog) heeft kunnen de balans nooit doen doorslaan.

Helemaal mee eens. Digitale TV heeft zeker toekomst.
De kwaliteit van de mediaboxen moet nog wel aanzienlijk worden verhoogd.
Andere aansluitmogelijkheden dan alleen scart zijn al genoemd. De temperatuur van de mediabox moet omlaag, een echte UIT-knop moet erop. De stabiliteit moet worden verbeterd (geen vastlopers meer en ook geen bevriezend beeld). De gebruikte compressie moet worden verbeterd, want er gaat veel te veel detail verloren en bij pannende camerabewegingen lijkt het vaak of er door een vuile ruit gefilmd is. Het gemis aan detail is vooral ook zichtbaar aan gelaatsuitdrukkingen, het is net of iedereen een enorme laag make-up op heeft, iedereen ziet er zo gladjes uit. Wat ook niet goed is dat men de scherpte probeert op te krikken omdat men een te hoge compressie heeft gebruikt, hierdoor krijg je trillende en rafelige randen aan lijnen . Er valt nog genoeg te verbeteren, maar het begin is zeker veel belovend. Wat betreft de kwaliteit van film1 of sport1 kan ik niet oordelen. Ik heb sinds een paar weken UPC-digitaal inclusief extra channel pack, maar ik heb de film kanalen niet op (gratis) proef gekregen. Moet je daar bij UPC om vragen?

Marix

Gimme Some Sugar Baby...
Reg. datum: 17 mei 2000

quote:
schnumi schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:51:
Inderdaad. Het extra channel pakket krijg je 1 maand gratis.

Maar zoals hierboven al gezegt heb je bij Film 1 / Sport 1 kans dat dit langer duurt, maar dat is gewoon geluk hebben.
Hmm had ik Film1 en Sport1 ook gratis moeten krijgen dan ? Had 1 maandje dat extra channel pakket, maar Film1 en Sport1 gaven een slotje :P

Don't let this world become a prison planet | Huge fan of Hattrick; BT Entertainment (205907)

Stik er maar in!

Zo, monteur langs geweest.

Heeft wat veranderd qua splitters. Eerst ging tv signaal e.d nog over zo'n grote oude witte box die bij ons aan de muur hangt, maar nu hebben die allemaal een eigen uitgang signaal. Nogmaals gemeten en signaal is nu nog beter dan voorheen. Maar de media box deed het nog steeds niet! Vervangen, en hij werkt.

Heb nu een smaller maar hoger type, werkt precies hetzelfde en het belangrijkste is dus dat het werkt. Al zei die monteur wel dat als er nu weer problemen optreden dat het dan wel daadwerkelijk aan de versterker ligt. (Gelukkig kwam nu dezelfde monteur als die eerst kwam voor een storing langs kwam, tenminste iemand met verstand van zaken)

:)

Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/

Professioneel azijnpisser

quote:
Tomba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:54:
[...]

Hmm had ik Film1 en Sport1 ook gratis moeten krijgen dan ? Had 1 maandje dat extra channel pakket, maar Film1 en Sport1 gaven een slotje :P
Als je je na 1 maart had aangemeld voor de proef kreeg je geen Film/Sport 1 meer voor zover ik weet.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: