Gathering of Tweakers

Quicksearch
KEFalicious..

Na een lange tijd post ik dan ook maar weer eens! Er heeft een upgrade plaatsgevonden die jullie waarschijnlijk allang niet meer verwacht hadden!

http://picserver.org/i/TAP3X0QJ37F5/p.jpeg
Front; met een andere tv! (dat was de upgrade :p) Mijn oude vertrouwde nokia tv, heeft uiteindelijk toch het veld moeten ruimen toen ik dit apparaatje op de kop kon tikken op marktplaats..
De voorspeakers zijn de alom bekende Kef Q5's

http://picserver.org/i/M4FLRQZ7QYSF/p.jpeg
tadaa :p Het is een redelijk eenvoudige Aristona 70cm breedbeeld tv. Het model, de menu's en ook de afstandsbediening zijn mijns inziens gewoon philips.

http://picserver.org/i/L3AEKO7SD7QQ/p.jpeg
De gebruikte apparatuur, hier is niks veranderd.. Onderaan zie je de Denon AVR-2105, daarboven een Marantz CD7300, een Marantz DV6400 en een Musical Fidelity X10-D. Rechts hiervan zie je twee Vincent SP996, die de eindversterking voor de voorspeakers voor hun rekening nemen.

http://picserver.org/i/6F0UBYBL898X/p.jpeg
De luister/kijk positie. Hier zijn ook de achterspeakers en de subwoofer te zien.

http://picserver.org/i/50NYZ6SD7S6P/p.jpeg
Nog een overzichtje

http://picserver.org/i/6L3O4W2RR9O1/p.jpeg
De sub naast de bank

http://picserver.org/i/H12B6X65Q8R2/p.jpeg
De sub er even tussen weg getrokken; het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..

Voor de liefhebber;
De voorspeakers gebruiken Van den Hul The Teatrack hybrid kabels, de achterspeakers bi-wired ofc draad. Als interlinks gebruik ik Van den Hul The Source hybrid, D-102 III hybrid, optocoupler en digicoupler.

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Reg. datum: 19 september 2004

quote:
Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:55:
Na een lange tijd post ik dan ook maar weer eens! Er heeft een upgrade plaatsgevonden die jullie waarschijnlijk allang niet meer verwacht hadden!

Nou ken ik jou helemaal niet dus ik had sowieso niet een upgrade van je verwacht :p (flauw)

ontopic
quote:
[afbeelding]
Front; met een andere tv! (dat was de upgrade :p) Mijn oude vertrouwde nokia tv, heeft uiteindelijk toch het veld moeten ruimen toen ik dit apparaatje op de kop kon tikken op marktplaats..

[afbeelding]
tadaa :p Het is een redelijk eenvoudige Aristona 70cm breedbeeld tv. Het model, de menu's en ook de afstandsbediening zijn mijns inziens gewoon philips.

[afbeelding]
De gebruikte apparatuur, hier is niks veranderd.. Onderaan zie je de Denon AVR-2105, daarboven een Marantz CD7300, een Marantz DV6400 en een Musical Fidelity X10-D. Rechts hiervan zie je twee Vincent SP996, die de eindversterking voor de voorspeakers voor hun rekening nemen.

[afbeelding]
De luister/kijk positie. Hier zijn ook de achterspeakers en de subwoofer te zien.

[afbeelding]
Nog een overzichtje

[afbeelding]
De sub naast de bank

[afbeelding]
De sub er even tussen weg getrokken; het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..

Voor de liefhebber;
De voorspeakers gebruiken Van den Hul The Teatrack hybrid kabels, de achterspeakers bi-wired ofc draad. Als interlinks gebruik ik Van den Hul The Source hybrid, D-102 III hybrid, optocoupler en digicoupler.

Gemineye

Leuk spul! Misschien hoef ik je het helemaal niet te vertellen maar die rechtsachterspeaker staat toch compleet verkeerd?!?!! De subwoofer helemaal in de verdrukking en dan ook nog eens pal voor die speaker! Ondanks de beperkte ruimte zou ik toch een beetje gaan schuiven want die speaker moet echt wat 'lucht' hebben.
Dit zul je zelf ook wel weten maar het viel me toch op :) Er lijkt nog aardig wat ruimte links van je bankstel te zitten dus ik zou het hele zooitje wat meer de ruimte in schuiven zodat de speaker los komt en de sub misschien anders neergezet kan worden. Misschien kan de sub zelfs wel linksvoor je tv?

Ik zie btw ook geen centerspeaker. Of staat die verdekt opgesteld??

peter77 wijzigde dit bericht 14-08-2006 15:03 (6%)

KEFalicious..

quote:
peter77 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:00:
[...]

Nou ken ik jou helemaal niet dus ik had sowieso niet een upgrade van je verwacht :p (flauw)

Pf, n00b :p

quote:

ontopic

[...]

Leuk spul! Misschien hoef ik je het helemaal niet te vertellen maar die rechtsachterspeaker staat toch compleet verkeerd?!?!! De subwoofer helemaal in de verdrukking en dan ook nog eens pal voor die speaker! Ondanks de beperkte ruimte zou ik toch een beetje gaan schuiven want die speaker moet echt wat 'lucht' hebben.
Dit zul je zelf ook wel weten maar het viel me toch op :) Er lijkt nog aardig wat ruimte links van je bankstel te zitten dus ik zou het hele zooitje wat meer de ruimte in schuiven zodat de speaker los komt en de sub misschien anders neergezet kan worden. Misschien kan de sub zelfs wel linksvoor je tv?

Dit heeft vooral te maken met het feit dat hier ook een vrouw rondloopt die zich mijn vriendin mag noemen.. ;) En die meent dan ook iets te zeggen te hebben hoe het geheel wordt neergezet. Uit het eindresultaat mag dan wel geconcludeerd worden dat zij mijn passie voor audio niet geheel deelt.

Dat de subwoofer in de verdrukking staat maakt niet zo heel veel uit, want hij staat vrij zacht (ook ivm de buren) Het is bovendien een closed-box downward firing systeem, wat behoorlijk plaatsingsvriendelijk is. Dit lijkt mij niet het grootste probleem ;)

Dat die speaker meer ruimte zou moeten hebben is correct ;)

Klankmatig is het grootste probleem op dit moment dat de opstelling 'schuin' is. De bank staat iets verder naar links dan de tv, en dus staan de speakers ook niet recht achter elkaar.

desondanks kan ik er wel mee leven :)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

TL1000S

quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nog een overzichtje

[afbeelding]
De sub naast de bank

[afbeelding]

Voor de liefhebber;

Gemineye

Die TV is inderdaad een hele verbetering! Net als je 'HT Ruimte' :P
Ik kan me nog herinneren dat jij op zo'n zolder (?) kamer zat met een schuine wand en een hele gare tv ;)

Mijn eigen set gaat binnenkort een downgrade te verwerken krijgen, helaas.
Vanwege mijn nieuwe passie motorrijden gaan de fronts, de Paradigm Reference Studio 20, eruit om zo wat liquide middelen te krijgen. Misschien gaat de SVS ook nog weg maar daar twijfel ik nog over... Die is namelijk heel erg verslavend bij films :9

\_Specs_/ [b]

KEFalicious..

quote:
peter77 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:00:
[...]Ik zie btw ook geen centerspeaker. Of staat die verdekt opgesteld??

Ik heb inderdaad geen centerspeaker. Vind ik op dit moment ook onzin. De voorspeakers staan dusdanig dicht bij elkaar dat een center daar eigenlijk niks aan toe voegt. Ook uit esthetisch oogpunt vind een center op dit moment een beetje overkill.

Ik gebruik het systeem vooral voor muziek DVD's, en bij muziek vind ik een fantoom-center erg prettig. Het systeem is keurig in staat om een fantoom-center weer te geven. Een fysieke center biedt volgens mij vooral bij films klankmatige voordelen. Vooral wanneer mensen niet recht voor de speakers zitten, biedt een fysieke center een beter geluid.
Maar dat geldt voor mij eigenlijk nooit, en de eventuele visite neemt het maar voor lief. :p

quote:
Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:11:

Dit heeft vooral te maken met het feit dat hier ook een vrouw rondloopt die zich mijn vriendin mag noemen.. ;) En die meent dan ook iets te zeggen te hebben hoe het geheel wordt neergezet. Uit het eindresultaat mag dan wel geconcludeerd worden dat zij mijn passie voor audio niet geheel deelt.

Dat de subwoofer in de verdrukking staat maakt niet zo heel veel uit, want hij staat vrij zacht (ook ivm de buren) Het is bovendien een closed-box downward firing systeem, wat behoorlijk plaatsingsvriendelijk is. Dit lijkt mij niet het grootste probleem ;)

Dat die speaker meer ruimte zou moeten hebben is correct ;)

Klankmatig is het grootste probleem op dit moment dat de opstelling 'schuin' is. De bank staat iets verder naar links dan de tv, en dus staan de speakers ook niet recht achter elkaar.

desondanks kan ik er wel mee leven :)

Ja zoiets dacht ik al hehe .. Vrouwen ook altijd! spelbrekers :(

Je kan het klankprobleem dan eigenlijk niet verhelpen tenzij je de kamer grandioos anders gaat indeling (in de lengte ofzo) maar aangezien je vriendin al moeite heeft met dat hoekje naast de bank zal dat er wel niet inzitten :p haha

Jammer maar het klinkt er vast niet veel minder door want die speakers en componenten zien er goed uit. Thanks for sharing :)

KEFalicious..

quote:
ZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:17:

Die TV is inderdaad een hele verbetering! Net als je 'HT Ruimte' :P
Ik kan me nog herinneren dat jij op zo'n zolder (?) kamer zat met een schuine wand en een hele gare tv ;)

Nou het was geen zolderkamer, maar die kamer was inderdaad nogal kut.. Voordeel was daar wel dat ik het geluid wat harder kon zetten ivm vrijstaand wonen. Nu heb ik een ruimte die klankmatig veel beter is, maar nu heb ik buren ;)
De tv is inderdaad een hele vooruitgang :p

De oude tv is overigens te koop! Wie biedt? :p

quote:
Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Ik heb inderdaad geen centerspeaker. Vind ik op dit moment ook onzin. De voorspeakers staan dusdanig dicht bij elkaar dat een center daar eigenlijk niks aan toe voegt. Ook uit esthetisch oogpunt vind een center op dit moment een beetje overkill.

Ik gebruik het systeem vooral voor muziek DVD's, en bij muziek vind ik een fantoom-center erg prettig. Het systeem is keurig in staat om een fantoom-center weer te geven. Een fysieke center biedt volgens mij vooral bij films klankmatige voordelen. Vooral wanneer mensen niet recht voor de speakers zitten, biedt een fysieke center een beter geluid.
Maar dat geldt voor mij eigenlijk nooit, en de eventuele visite neemt het maar voor lief. :p

oei oei...dat is een gevaarlijke opmerking! Een centerspeaker die niks toevoegt?? Ik spreek uit eigen ervaring dat zo'n center HEEEEL wat kan toevoegen ondanks een krappe opstelling. M'n pa heeft namelijk een complete B&W 5.1 set met een super goeie center van B&W en dat voegt ontzettend veel toe, vooral met DTS en DD opnames. Onze kamer is ook redelijk krap (ok iets minder dan de jouwe) maar je hoort die center constant ondanks dat er 4 enorme speakers omheen staan (2x 603 en 2x 604)
Ook hier ga jij natuurlijk zeggen dat je dat wel weet en dat er eigenlijk geen ruimte voor is :D Ik vind het toch een gemiste kans want als je een goede center koopt dan krijg je er echt weer een dimensie bij. Je hebt al prachtige speakers + sub, dan snap ik niet waarom er geen center meer van af kan :)
Anyway, your choice

vergis ik me nu heel erg, maar uit uw center speaker komt toch voornamelijk het gebabbel ?

KEFalicious..

quote:
peter77 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

oei oei...dat is een gevaarlijke opmerking! Een centerspeaker die niks toevoegt?? Ik spreek uit eigen ervaring dat zo'n center HEEEEL wat kan toevoegen ondanks een krappe opstelling. M'n pa heeft namelijk een complete B&W 5.1 set met een super goeie center van B&W en dat voegt ontzettend veel toe, vooral met DTS en DD opnames. Onze kamer is ook redelijk krap (ok iets minder dan de jouwe) maar je hoort die center constant ondanks dat er 4 enorme speakers omheen staan (2x 603 en 2x 604)
Ook hier ga jij natuurlijk zeggen dat je dat wel weet en dat er eigenlijk geen ruimte voor is :D Ik vind het toch een gemiste kans want als je een goede center koopt dan krijg je er echt weer een dimensie bij. Je hebt al prachtige speakers + sub, dan snap ik niet waarom er geen center meer van af kan :)
Anyway, your choice

Ik heb hier al een KEF q9c gehad, en die heb ik weer weg gedaan. Ook ivm vriendin die hem niet mooi vond (hoewel ik dat wel met haar eens was), maar het voegde gewoon eigenlijk niks toe.
Misschien wil ik nog eens de q10c proberen, maar ik verwacht geen wereldschokkende veranderingen gezien mijn ervaringen met de q9c.

Naar mijn ervaring is een goede versterker goed in staat een fysieke center te vervangen door dit geluid over de voorspeakers te mengen. Ik besef wel dat je dan wel enigszins recht voor de speakers moet zitten.

KEFalicious..

quote:
BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:29:
vergis ik me nu heel erg, maar uit uw center speaker komt toch voornamelijk het gebabbel ?
Ja, bij films wel. Sterker nog; bij films komt het grootste deel van het geluid uit de center. Maar als je geen center aangesloten hebt, kan je je versterker zo instellen dat hij dat geluid over de normale voorkanalen weergeeft.

quote:
BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:29:
Uit een center komt met films inderdaad ook gebabbel ja. Ik zit natuurlijk niet constant naar te luisteren maar het voegt echt iets extra's toe. Valt moeilijk te omschrijven maar ook bij muziek kun je horen dat het kanaal apart aangestuurd wordt. Ik zou zeggen: kom luisteren dan zul je horen dat een goede center echt van toegevoegde waarde is (en dan bedoel ik niet een lullig satteliet speakertje waar je alleen stemmen uit hoort).

quote:
Gemineye schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

Ik heb hier al een KEF q9c gehad, en die heb ik weer weg gedaan. Ook ivm vriendin die hem niet mooi vond (hoewel ik dat wel met haar eens was), maar het voegde gewoon eigenlijk niks toe.
Misschien wil ik nog eens de q10c proberen, maar ik verwacht geen wereldschokkende veranderingen gezien mijn ervaringen met de q9c.

Naar mijn ervaring is een goede versterker goed in staat een fysieke center te vervangen door dit geluid over de voorspeakers te mengen. Ik besef wel dat je dan wel enigszins recht voor de speakers moet zitten.
Nee nou ja, ik had het ook meer over deze center speaker:
http://www.uk-memory.co.uk/ebay_images/six-B&WCC6open.jpg

Ik kan alleen maar zeggen dat hij een belangrijk onderdeel uitmaakt van het geheel maar je zal er ongetwijfeld ook wel zonder kunnen :)

quote:

Een center is m.i. vitaal in zowel film als multi-channel muziek. Zelfs met speakers die een goed stereobeeld neer kunnen zetten ga je het verschil duidelijk merken wanneer er veel informatie over de fronts én de center wordt gestuurd. De discussie wordt helemaal plat geslagen wanneer je in je ruimte mensen hebt die niet in de sweet spot zitten.

Waarbij ik wel de kanttekening maak dat je beter geen center hebt dan een slechte of niet matchende center; ik heb een paar maanden met een el-cheapo Sony kreng gedraaid en dat was gewoon een verslechtering t.o.v. phantom mode. Nu ik een center uit dezelfde serie heb (lelijk ding trouwens) wil ik echter niet meer zonder.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 14-08-2006 15:43 (22%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

TL1000S

quote:
peter77 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

Anyway, your choice

Een center kan veel toevoegen, maar in een opstelling zoals hierboven voegt het weinig toe. Ik heb ook jaren zonder center films gekeken en pas sinds ik een ruime opstelling heb (3-4 meter tussen de fronts) kreeg ik problemen met de plaatsing van de stemmen. En dat overigens alleen als ik niet op de sweetspot zat.

Ik kijk vaak films met meerdere mensen (niemand op de sweetspot maar er langs) en de center zorgt er dan goed voor dat de stemmen daadwerkelijk uit het midden komen.

\_Specs_/ [b]

KEFalicious..

quote:
ZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:43:
[...]

Een center kan veel toevoegen, maar in een opstelling zoals hierboven voegt het weinig toe. Ik heb ook jaren zonder center films gekeken en pas sinds ik een ruime opstelling heb (3-4 meter tussen de fronts) kreeg ik problemen met de plaatsing van de stemmen. En dat overigens alleen als ik niet op de sweetspot zat.

Ik kijk vaak films met meerdere mensen (niemand op de sweetspot maar er langs) en de center zorgt er dan goed voor dat de stemmen daadwerkelijk uit het midden komen.
_/-\o_

quote:
het is een REL Strata III. Ik ben er zelf erg blij mee, de buren iets minder..
:O

quote:
ZiegoM schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:43:
[...]

Precies, ik zeg ook niet dat je er niet zonder kunt maar het kan wel degelijk veel toevoegen. Zijn opstelling is inderdaad krapjes maar hier bij ons klinkt die B&W center fantastisch en dat heeft alles te maken met de opstelling en de kwaliteit van de center.

This rent is for space!
Reg. datum: 10 augustus 2006

quote:
Nonkel pleuris schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:00:
@MJVR

Ziet er zeer mooi uit. Zit best wel duur gerief tussen zoals je tafel. Wat ik wel jammer vind is dat je front speakers nogal hoog hangen.

Ook de bar bevordert de gezelligheid wel. Volgens mij komen de buren vooral daarvoor 8)

Thnx. Frontspeakers hangen op 1,85 m1 en had achteraf gezien wel wat lager gekund. Volgende keer beter ;)

Omtrent de buren kan ik melden dat ze echt blij zijn met m'n nieuwe opstelling in vergelijking met de oude. Ze komen dan ook regelmatig op visite en dat er een bar is met veelal genoeg drank zal daaraan ook wel een grondslag hebben. Enige uitzondering zijn de onderburen maar die hebben de neiging zo'n beetje overal moeilijk over te doen helaas.

P.S. Die tafel (Le Corbusier) incl. stoelen zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Bijkomend geluk dat het een cadeau was. :)

2 x de helft

quote:

[afbeelding]
Subwoofer?? Hier heet dat gewoon hond. :D

~GleNnoS~

Woei! Ik heb nieuwe luidsprekers gekocht..: Mordaunt-Short 908! 8) Voor 400euro 2e hands met ook nog bijhorende center. Ik ga ze gebruiken voor 2.0 setup, dus geen idee wat ik met de center ga doen. Wil namelijk TV op computer aansluiten en 5.1 set op pc voor films. Hier voor had ik Eltac Concept 400 dingen, echt groot verschil met deze luidsprekers. Deze zijn veel zuiverder, en niet zon dreunende bass. Ben er erg blij mee. Alleen heb nu problemen met mijn versterker het rechter kanaal doet het perfect, maar het linker kanaal klinkt helemaal nergens naar. Gewoon geen hoge tonen en hele slechte bass.. Het is een erg oude versterker, Luxman L-3 is hij nu officieel overleden? of is het mayb nog fixable? M'n vader heeft ook nog een Marantz PM-80 die is overigens ook kapot maar hij zei dat die nog wel te maken is. Misschien moet ik dat anders maar proberen.

FZR 600R

quote:
PHiXioN schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:31:
[...]

Subwoofer?? Hier heet dat gewoon hond. :D

Hehe... omg :').

Blaft jullie hond subsonisch laag dan :D?

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:28:
[...]

Hehe... omg :').

Blaft jullie hond subsonisch laag dan :D?
Volgens mij ligt ie nu heel laag bij de grond te woefen. ;)

KEFalicious..

hieromtrent kan ik melden dat onze hond geen subsonische tonen weergeeft, godzijdank..

hij is wel lief ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws