Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."
Reg. datum: 06 juli 2005
quote:
Zeker wel
Maar ik heb dus beneden (Niet ik maar m'n ouders) de infinity oreus set staan, en kijk er 2 keer per week een dvd mee. Maar ik luister meer muziek; 50 cent, busta rhymes, eigenlijk alles door elkaar. Maar nu is mijn vraag: dringt die bass niet door in een rijtjeshuis? links en rechts van mijn huis wonen mensen, maar die hebben nog nooit geklaagt terwijl ik zelf echt weggetrilt wordt van de bass effecten van bijvoorbeeld war of the worlds. (toevallig vanmiddag gekeken
Reg. datum: 19 augustus 2002
Dat heb ik al meerde malen gevraagd aan de menschen hier, er moet altijd even vermeld worden dat de buren ook blij zijn met de speakers. Zodra mensen het over hun speakers hebben worden de buren ook ineens onderwerp van gesprekquote:SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:10:
[...]
Wat bedoel je eigenlijk met: de buren zijn ook blij want ze staan regelmatig voor de deur.
Bedoel je nu van: ze vinden het geluid mooi en willen het ook komen beluisteren
OF
Ze komen klagen over de veel te harde bass in jouw huis?
Reg. datum: 26 juni 2004
quote:baquelappe schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 02:09:
[...]
Dat heb ik al meerde malen gevraagd aan de menschen hier, er moet altijd even vermeld worden dat de buren ook blij zijn met de speakers. Zodra mensen het over hun speakers hebben worden de buren ook ineens onderwerp van gesprek
Inderdaad een beetje vreemd...
Het wordt namelijk pas echt interessant als ze van 5 huizen verderop aan de deur staan!
Even een "leuk" feitje, een vriend van me woont in een flat en heeft een subwoofer in zn kamer staan die normaal gesproken in een zwarte VW Golf met spoiler thuis hoort, en die kreeg iemand van 3 verdiepingen lager aan de deur. Trots dat ie was....
Das gewoon een kwestie van volume!quote:SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:44:
[...]
Zeker wel
Maar ik heb dus beneden (Niet ik maar m'n ouders) de infinity oreus set staan, en kijk er 2 keer per week een dvd mee. Maar ik luister meer muziek; 50 cent, busta rhymes, eigenlijk alles door elkaar. Maar nu is mijn vraag: dringt die bass niet door in een rijtjeshuis? links en rechts van mijn huis wonen mensen, maar die hebben nog nooit geklaagt terwijl ik zelf echt weggetrilt wordt van de bass effecten van bijvoorbeeld war of the worlds. (toevallig vanmiddag gekeken) Misschien durfen de buren het niet te zeggen, maar heeft iemand anders er ervaring mee?
Ga er maar van uit dat ze het horen, muren houden minder tegen dan je ooit zou verwachten.
Mijn buren horen het ook als ik een paar platen op m'n decks gooi en ik woon toch in een vrijstaande boerderij (tussen spouwmuren met 8cm rockwool) en de buren zitten minimaal 100m verderop en d'r staan een heleboel bomen tussen. Binnen zullen ze het niet horen denk ik, enkel 's nachts misschien als het verder heel stil is, maar wel als ze in de tuin zitten
Dan heb ik nog een vraagje:
Ik heb een Hitachi PJ-TX100 hier staan en die zit met een 10m lange Dual link DVI kabel aan een HTPC geknoopt die onder het beamerscherm staat. Nu wil ik graag ook de XBOX360 daarbij leggen, maar daarvoor is de standaart Component HD-kabel niet lang genoeg.
Zijn hier standaart +/-10m verlengkabels voor te krijgen?
Kan ik zelf zo'n verlengkabel maken en hoe? (guide of uitleg)
<pcmadman> Dan moet je naar de bios gaan, daar kun je dat zien!
<noob> Wat heeft de bios met mijn computer te maken?
http://www.bit-byters.net
Reg. datum: 31 december 2003
je kan namelijk van bas genieten zonder dat mensen huizen verderop komen aankloppen.. zodra jij alles op spikes zet en/of dempende matten weer daaronder doet.. is de doordringing van het geluid stukken minder maar jij hoort het nog steeds wel
ik ga binnenkort me kamer helemaal omgooien en overal spikes onderdoen en eventueel nog matten zodat mijn onder en zijburen geen last van mij hebben maar ik wel kan genieten
fotos volgen nog
Reg. datum: 27 september 2002
quote:slindenau schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:00:
[...]
Psychologisch effect wellicht?
Verder een hele mooie set...maar kan die center echt niet op/onder de tv? Je kan toch een meubel kopen waar je tv in kan, en de center op?
Tuurlijk speciaal voor Got kan er geen verschil in komen door de kabels
Nee de center kan helaas nergens anders, zeker niet ideaal.
Ik heb soundevolution gemaild maar nog geen reply gehad over de kosten.quote:sphere schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:15:
[...]
Heb je die DAC nog gemod? Je schijnt dat ding met een setje eenvoudige mods nog aardig wat te kunnen opleuken

Frontspeakers.

Achterspeakers.

HDD DVD recorder en vastloopbox.

De rest in de kast. Dat kastje met de rode lampje zitten alle aansluitingen in voor het geluid, zowel voor de pc als voor de DVD (waar ik ook tv mee kijkt, de scart van de mediabox zit in de HDD DVD.)

De specs:
TV: Samsung LE26R41B
Speakers: Logitech Z-5450 Digital
DVD recorder: Pioneer DVR-630H
Ik denk dat het voor jullie helemaal niks is wat ik heb, maar voor mij is dit meer dan voldoende
AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

(post alles even zonder type nummers, want anders moet ik die allemaal gaan opzoeken)
* Sony 5.1 versterker
* Kenwood CD-speler
* Deawoo DVD speler (waar een strak beeld/geluid uitkomt moet ik zeggen)
* JBL center
* Mordaunt Shorts fronts
* Mordaunt Shorts rears
* JBL subwoofer
* JVC vlakke breedbeeld tv
* Bekabeling Oehlbach
..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
GigaByte X38-DQ6, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3204mhz, GeiL Black Dragon 2GB PC-8500, Sapphire Radeon X1950 Pro
Reg. datum: 26 juni 2004
quote:truStie schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:42:
Ik zit ook te kijken naar die Mordaunt Short speakers (902i), komt daar een beetje leuk geluid uit? Prijs is iig erg aantrekkelijk en ze zien er goed uit.
Ik had voorheen een set Magnat Motion 88's (zuilen) die klonken opzich niet verkeerd, maar deze MS-speakers klinken vele malen strakker/zuiverder!
Gewoon gaan luisteren en neem vooral je eigen muziek mee voordat je een set gaat aanschaffen!
..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..
quote:spawnkamikaze schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:25:
dat mensen het huizen verderop horen is naar mijn mening een kwestie van slecht afgestelde geluids installatie..
je kan namelijk van bas genieten zonder dat mensen huizen verderop komen aankloppen.. zodra jij alles op spikes zet en/of dempende matten weer daaronder doet.. is de doordringing van het geluid stukken minder maar jij hoort het nog steeds wel
ik ga binnenkort me kamer helemaal omgooien en overal spikes onderdoen en eventueel nog matten zodat mijn onder en zijburen geen last van mij hebben maar ik wel kan genieten
fotos volgen nog
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huis
EDIT: Voor de mensen met een redelijke 5.1 set raad ik echt aan om de dvd van war of the worlds te kopen voor 7.50 bij mediamarkt Arena en het geluid op maximaal te zetten. Wat je DAN overkomt, dat wil je niet weten.
SOEDARKMASTER wijzigde dit bericht 13-08-2006 10:38 (10%)
je kunt ook gewoon de eindscene van Scarface afspelenquote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huisERG vreemd.
EDIT: Voor de mensen met een redelijke 5.1 set raad ik echt aan om de dvd van war of the worlds te kopen voor 7.50 bij mediamarkt Arena en het geluid op maximaal te zetten. Wat je DAN overkomt, dat wil je niet weten.
We Can't Get Enough
Reg. datum: 04 april 2004
Dat heb je met alles als je je geluid op max setquote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Ik heb ook wel soort van spikes onder de sub, maar de rechter buren zeggen er niet veel last van te hebben in hun eigen huis, maar toen ze op de verjaardag van hun buurman waren, 2 huizen verderop, beweerden ze de bass uit mjin huis veel harder te horen dan in hun eigen huisERG vreemd.
Dali: In Admiration of Music
quote:SOEDARKMASTER schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 01:04:
[...]
Dat heb je ook als je een willekeurige CD/muziekDVD van K3 erin doet en je volume vol op zet
Dus het zegt waarschijnlijk meer over 'volume vol open' dan de film
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."
Reg. datum: 17 november 2003
Ziet er zeer mooi uit. Zit best wel duur gerief tussen zoals je tafel. Wat ik wel jammer vind is dat je front speakers nogal hoog hangen.
Ook de bar bevordert de gezelligheid wel. Volgens mij komen de buren vooral daarvoor
Ja, me oren gaan dr aanquote:slindenau schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:01:
Dat begrepen we allemaal wel natuurlijk, maar je moet toegeven dat je ook niet weet wat je overkomt als je K3 vol open zet.
Reg. datum: 04 april 2004
Ik snap helemaal niks van je opstellingquote:Denizz schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:46:
TV.
[afbeelding]
Frontspeakers.
[afbeelding]
Achterspeakers.
[afbeelding]
HDD DVD recorder en vastloopbox.
[afbeelding]
De rest in de kast. Dat kastje met de rode lampje zitten alle aansluitingen in voor het geluid, zowel voor de pc als voor de DVD (waar ik ook tv mee kijkt, de scart van de mediabox zit in de HDD DVD.)
[afbeelding]
De specs:
TV: Samsung LE26R41B
Speakers: Logitech Z-5450 Digital
DVD recorder: Pioneer DVR-630H
Ik denk dat het voor jullie helemaal niks is wat ik heb, maar voor mij is dit meer dan voldoende.
Dali: In Admiration of Music
Reg. datum: 01 juni 2006
Je moet eens proberen het mooi op te stellen volgens hoogte en de 5.1 normen ;-)
Reg. datum: 19 september 2004
Misschien staat hun huis dan op spikes??quote:[b][message=26294268,noline]
Dit topic is gesloten. ![]()