Gathering of Tweakers

Quicksearch
X38 powered!

Dat is de AB die hoort bij de Denon receiver.

http://www.audiophile.no/Vedlegg/Publisering/Bilder/Denon%20AVR3805-remote.jpg

64 bit junkie.

quote:
Domino schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:30:
Dat is de AB die hoort bij de Denon receiver.

[afbeelding]
bedankt, dikke pech dus, me receiver is nog niet aan vervanging toe :+

quote:
Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
Ben net verhuisd, dus andere opstelling (en pics) :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.

Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.

Ben nog steeds erg tevreden met m'n spul :) Enige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.
Wilde effe zeggen, dat het er zeer goed uitziet!

Intel Core2Duo E6700 - MSI 975X Platinum - 2 x 1GB OCZ Platinum DDR2 EL XTC - Asus Extreme N7800GTX/2DHTV - 1.67 Terabyte - Be-Quiet P5-470W-S1.3 - Samsung 193P - Casema 20000/2000 - XBox360 Premium - Playstation 3 60GB - Nintendo Wii

Mac powered

quote:
Sharky schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 02:41:
[...]

nice setup, de mijne is exact hetzelfde op het feit dat ik alles net een klasse goedkoper/lager heb dan jij na.
Alleen vreemd dat je zulk mooi spul hebt en dan vervolgens een LCR60 als center, voor iets meer geld had je een LCR600 gehad. Het verschil is enorm groot. Ik heb ooit 's Master and Commander gekeken bij iemand die een LCR600 heeft en dat was echt te gruwelijk, wist niet dat er zo veel gebruik werd gemaakt van de center. Later heb ik een LCR60 geluisterd in een winkel en ik ben blij dat ik die nooit gekocht heb (wat ik bijna ooit had gedaan). Als ik eerlijk ben vind ik hem niet echt tussen al dat mooie spul passen.

Ik ga je helemaal gelijk geven; in films komt soms bijna alles door de center en dan merk ik het verschil wel tussen de LCR60 en m'n beide fronts. Echter, plaatsing telt ook mee; de LCR600 is een joekel en ik zou serieus niet weten hoe ik dat moet oplossen. Natuurlijk zijn er genoeg manieren maar het is en blijft ook de woonkamer (waar ook m'n vriendin wat te zeggen heeft :+ ). Als ik een meer dedicated ruimte zou hebben zou ik ook absoluut de stap 60 -> 600 nemen :)

Wat ik overigens nog wel eens wil testen is hoe het zal klinken zónder center, dan moeten m'n beide fronts dat werk dus geheel doen. Maar of het daar beter van wordt?

[edit]
En iedereen bedankt voor de opmerkingen :) Ik had voor de verhuizing naar m'n vriendin d'r huis nog twijfels of het allemaal wel goed zou passen en niet té overheersend zou worden maar dat valt ons beide heel erg mee. Over zo'n anderhalf jaar willen we gezamelijk voor wat groters gaan, maar voor het zover is gaat dit toch best prima lukken.

Abbadon wijzigde dit bericht 08-08-2006 12:32 (11%)

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

quote:
Darkman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Darkman, ik ben ook van plan binnen afzienbare termijn een projector aan te schaffen en ik ben op zoek naar wat userervaringen van o.a. de TX200. Zou je mij een mailtje kunnen droppen?

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

quote:
Abbadon schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:35:
Ben net verhuisd, dus andere opstelling (en pics) :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor staat de Sharp LC 26GA3E met B&W's 603 S3 en LCR 60. Achter en opzij de bank staan B&W's 602.5 S3 en een Elac sub. Het zaakje wordt aangestuurd door Denon's DVD 2910 en AVR 3805 plus een JVC CD speler van m'n vriendin.

Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is de plaatsting van de center; deze staat te laag bij de grond. Een andere manier wil niet, misschien later eens kijken voor een ander meubel waarin hij wat hoger kan komen te staan.

Ben nog steeds erg tevreden met m'n spul :) Enige waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe DVD spelers van Denon (met name de 3930 met Realta chip) die binnenkort uitkomen.

Erg smaakvol ingericht.... :)

Mijn complimenten voor je mooie setup... _/-\o_

Canon 40D + BG-E2N | Canon 300D | 8mm/3.5 | 17-55/2.8 IS USM | 50mm/1.4 | 28-135/3.5-5.6 IS USM | 70-200/4L IS USM | Canon Speedlite 580EX II

Bezoek nu ook... WWW.OELOE.TK

Niet mijn setje, maar vast wel interessant kijk-en-kwijl voer voor mensen:

http://my.hifi.nl/index.php?user=1613

Canon

Ben m´n kamer aan het omgooien, dus nu ook een chill/muziek/film hoekje :)

Alvast een beginnetje:
http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/hoekje1.jpg

http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/hoekje2.jpg

Ja, d´r komt een andere tv aan ;) Deze is tijdelijk, en hier heb je een vergrootglas voor nodig :P Er moet nog vanalles aan gebeuren, komt nog een andere DVD speler, en waarschijnlijk een satelliet reciever bij. Nog wat relaxete kussens, voetensteunen, een ander meubel en een barretje en ik ben tevreden :P Morgen even shoppen voor accesoires :)

Dat met die lampen is wel netjes, heb je die kant en klaar gekocht? Zo ja, waar?

Nee dat is zo gemaakt :) Vier spotjes in een plaat, en daar op de hoeken en in het midden 6 kokertjes tussen, voor de afstand :) Ik kan er eventueel ook nog wel sfeerverlichting bovenop doen, dan krijg je een mooi zacht licht :)

Het is allemaal niet zo groot, maar dat komt omdat dit m´n slaapkamer is ;) Ondanks dat kan ik deze nog wel indelen in 3 ruimtes :D Een slaapgedeelte, een relaxhoek en een studeerhoek :9~ Morgen verder met klussen ;)

Exigence wijzigde dit bericht 08-08-2006 21:30 (33%)

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:

Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
Is dat een zwart/wit tv? }:O Erg mooi gedaan met die spots, brengt mij weer op ideeen... Ik had van die stoelen een bank gemaakt :P

Dali: In Admiration of Music

The One And Only

* meendering is zojuist begonnen met een Home Cinema....

Vorige week heb ik de versterker aangeschaft, ben nu nog bezig met het inrichten.
Hier een plaatje van de setup, versterker staat inmiddels naast de tv.
Hij werd nl. wel aardig warm.... :o
Ben een vierkante mdf box aan het maken, daar komt hij om te staan. _/-\o_

http://img351.imageshack.us/img351/2972/img1111sxz7.jpg

Van boven naar onderen:
Panasonic 28PM11 70cm 100Hz breedbeeld
Panasonic S27 DVD speler
Denon DCD-625II CD speler
Marantz SR 5500 AV Surround receiver ( 7 x 90 Watt)

Heb de DVD/CD aangesloten met een Coaciale kabel van Audioquest, de VDM-Xr

Speakers die ik momenteel gebruik zijn 2 Missions, type 762
Werken nog prima, houd ze erbij. Eind van deze maand ga ik even kijken naar Wharfedale/Kef/Misson speakers.
Maybe als de financiën het toestaan een sub erbij.....

Zal te kijken naar de Wharfedale Diamond serie, erg strak. :)

Harmen wijzigde dit bericht 08-08-2006 22:32 (8%)

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Reg. datum: 27 september 2002

Ik had nog beloofd nieuwe pics te plaatsen omdat ik een nieuwe platenspeler heb gekocht.

We hebben de volgende apparatuur:

NAD T512 dvd speler
NAD T742 receiver
Rega P2, RMB250, Rega Super Bias
NAD PP2 phonoamp
5 * minipod speaker
Tannoy MX 10 Sub
Apogee Wyde Eye interlink
4 mm^2 Monitor das hifi speaker cable

Ik vind het geluid van de NAD en de minipods prima matchen. De NAD heeft genoeg power voor de kleine speakers. Het geluid zou wat helderder met scherpere kantjes van mij mogen. Andere speakerkabel en nieuwe componenten zullen daar vast voor gaan zorgen. Ik houd totaal niet van een sweetspot waar maar een iemand kan zitten en genieten dus de fronts staan vast iets te wijd. De center op deze positie is zeker af te raden, helaas kan het niet anders. Graag wil ik de officiele center maar deze kost 429,- en deze pods kon ik voor 150,- krijgen. De keuze was dus snel gemaakt. De officiele sub kost in Nederland 799,- en de tannoy kon ik nieuw voor 300 krijgen en heeft veel meer power, om 2 redenen hebben wij dus de tannoy gekozen.

Plaatje op imageshack (popups!)

Ooit komt er nog wat op de muur boven de TV.

Theofilter en Supra blok en kabel.

Het verschil vind ik vrij lastig te horen. Iets luider, helderder, minder breed. Het is niet super duidelijk.

M audio SuperDac 24/96.

http://img141.imagevenue.com/loc193/th_14076_Picture_001.jpg
http://img40.imagevenue.com/loc15/th_14083_Picture_003.jpg

Ik heb hem nu op de Jack uitgang met converter via cinch interlink (bettercable) op mijn receiver aangesloten. Vanaf de DVD speler gaat een Apogee Wyde Eye naar de Dac.
De bas is duidelijk strakker, het geluid is iets minder een brij en het klinkt meer laidback (of ieg is het geluidsbeeld iets naar achter geplaatst). Kleine verschillen die waarschijnlijk minder snel luister moe maken.

Rega P2

http://img103.imagevenue.com/loc495/th_36596_rega_495lo.jpg http://img18.imagevenue.com/loc397/th_36617_rega2_397lo.jpg http://img14.imagevenue.com/loc340/th_36622_rega3_340lo.jpg

De oude Dual deed het niet meer zo goed. Marleen en ik houden van plaatjes draaien dus het was tijd voor een update. Tweedehands konden we deze P2 overnemen en hij klinkt erg lekker. Nu alleen nog hem goed afstellen!

Thats it. We moeten zeer zeker wat aan de akoestiek doen, graag met een paar mooie schilderijen maar dat kost zo enorm veel. Projector willen we al een tijdje en zal ook nog wel een tijdje duren ($$).

Mijn nieuwe aanwinst:
http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/8.jpg

2 actema nexus 7 stands :)

en morgen komt mijn onkyo tx-sr603e binnen en dan is mijn set voorlopig weer compleet

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Tukker

quote:
Exigence schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:04:

Alvast een beginnetje:
[afbeelding]
Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?

The Truth Is Like A Ninja. Sometimes It Hurts, Especially If You Let It Sneak Up On You.

quote:
Robbie T schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

Erg mooi zo met die spots. Wil ook zoiets gaan doen in mijn nieuwe kamer, maar hoe heb je deze lichtbak opgehangen en waar heb je de kabels gelaten?
Die zitten met 6 schroeven in het plavond vastgeschroefd. Om de schroeven zitten nog afstandsbusjes, zodat de plaat niet strak tegen het plavond aanligt :) De kabels gaan via het plavond naar buiten deze kamer (daar is de zolder), waar de trafo en dergelijke hangt (als je door de deur links stapt, dan hangt het rechts aan de muur.). Het zit aangesloten op de dimmer en de schakelaar aan de linkerkant :)

FZR 600R

quote:
tatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:

Theofilter en Supra blok en kabel.
[afbeelding]

Het verschil vind ik vrij lastig te horen. Iets luider, helderder, minder breed. Het is niet super duidelijk.

Psychologisch effect wellicht :&#039;)?

Verder een hele mooie set...maar kan die center echt niet op/onder de tv? Je kan toch een meubel kopen waar je tv in kan, en de center op :)?

slindenau wijzigde dit bericht 09-08-2006 19:04 (16%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
tatata schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:24:
M audio SuperDac 24/96.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb hem nu op de Jack uitgang met converter via cinch interlink (bettercable) op mijn receiver aangesloten. Vanaf de DVD speler gaat een Apogee Wyde Eye naar de Dac.
De bas is duidelijk strakker, het geluid is iets minder een brij en het klinkt meer laidback (of ieg is het geluidsbeeld iets naar achter geplaatst). Kleine verschillen die waarschijnlijk minder snel luister moe maken.
Heb je die DAC nog gemod? Je schijnt dat ding met een setje eenvoudige mods nog aardig wat te kunnen opleuken :)

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

quote:
Spacejam schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:28:
Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]

2 actema nexus 7 stands :)

en morgen komt mijn onkyo tx-sr603e binnen en dan is mijn set voorlopig weer compleet
Vette stands gek. (heb ik ook)

PS2 & PC Gamer

Vandaag eindelijk mijn nieuwe reciever binnen gekregen :*) :

beide klikbaar

http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/9.jpg
De reciever (normaal gesproken zie je de lcd niet zitten maar dit komt door de flits)

http://members.chello.nl/a.vandijk33/speakers/10.jpg
totaalplaatje

het is echt een supergrote vooruitgang tegenover mijn oude philips prologic reciever (eindelijk dolby digital). het geluid is nou veel mooier _/-\o_

Blueone wijzigde dit bericht 10-08-2006 18:24 (8%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

I wear my sunglasses at night

quote:
Spacejam schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:20:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe reciever binnen gekregen :*) :

beide klikbaar

[afbeelding]
De reciever (normaal gesproken zie je de lcd niet zitten maar dit komt door de flits)

[afbeelding]
totaalplaatje

het is echt een supergrote vooruitgang tegenover mijn oude philips prologic reciever (eindelijk dolby digital). het geluid is nou veel mooier _/-\o_

Oeh nice :9~
Wat precies, waar en quanta costda :?
En waar heb je ze op aangesloten?

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Hier en hier staat de rest van mijn set. ze zijn aangesloten op een magnat motion speakset. De speakers worden door vele hier als slecht gezien maar voor mij voldoen ze perfect en vooral nou met de nieuwe reciever

verder is het een onkyo TX-SR603E de reciever kost 398 euro bij pick2pay.nl ongeveer 200 euro goedkoper dan bij andere winkels, opzich best vreemd maar ze hadden er veel op voorraad zeiden ze dus misschien hebben ze er een hoop ingekocht. Maar hij is gewoon helemaal netjes ongeopend aangekomen dus het klopt wel gewoon allemaal bij die winkel en ze hebben ook een goede shopsurvey

Blueone wijzigde dit bericht 10-08-2006 19:20 (37%)

This rent is for space!
Reg. datum: 10 augustus 2006

Moet nog wat kabeltjes beter wegwerken en een oplossing zoek voor de CD's, DVD's en VHS banden maar het is toch al aardig op orde.

Pics zijn clickable.

Plaatje op imageshack (popups!) Plaatje op imageshack (popups!)

Plaatje op imageshack (popups!) Plaatje op imageshack (popups!)

Wand met TV is voorzetwand met hierin meeste kabels uit zicht verwerkt. Monitor etc. staan op de bar die vanuit de keuken de huiskamer in komt. VGA aansluiting etc zijn ingebouwd in de barwand. Computer zelf is weggewerkt in hoek van de barwand.

Spec's:
Video JVC HR-S6850 Super VHS (vijf jaar oud, gekocht voor afspelen oude Miami Vice afleveringen)
Receiver Pioneer VSX 915
HD-recorder Pioneer DVR 530-H
Speakers Klipsch Quintet II incl woofer
TV (LCD) Philips 42PF7621

Na wat afstellen tevreden met het geluid. Buren ook want die staan regelmatig voor de deur :)

2 x de helft

quote:
MJVR schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:51:
Moet nog wat kabeltjes beter wegwerken en een oplossing zoek voor de CD's, DVD's en VHS banden maar het is toch al aardig op orde.

Pics zijn clickable.

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Wand met TV is voorzetwand met hierin meeste kabels uit zicht verwerkt. Monitor etc. staan op de bar die vanuit de keuken de huiskamer in komt. VGA aansluiting etc zijn ingebouwd in de barwand. Computer zelf is weggewerkt in hoek van de barwand.

Spec's:
Video JVC HR-S6850 Super VHS (vijf jaar oud, gekocht voor afspelen oude Miami Vice afleveringen)
Receiver Pioneer VSX 915
HD-recorder Pioneer DVR 530-H
Speakers Klipsch Quintet II incl woofer
TV (LCD) Philips 42PF7621

Na wat afstellen tevreden met het geluid. Buren ook want die staan regelmatig voor de deur :)

Wat bedoel je eigenlijk met: de buren zijn ook blij want ze staan regelmatig voor de deur.

Bedoel je nu van: ze vinden het geluid mooi en willen het ook komen beluisteren
OF
Ze komen klagen over de veel te harde bass in jouw huis? :+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws