Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Sproedie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:04:
[...]

Hij hangt alleen niet helemaal waterpas.

Nou hij hangt ook niet op het oog recht :)

Slindenau waar blijven de beamer pix? :o O+

Dali: In Admiration of Music

Watermanager
Reg. datum: 13 november 2000

quote:
lowfi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:52:
Ik ben tevreden met mijn Rel storm 5 ;)
Vergeet ook vooral de Quad L-Sub niet. Prima voor muziek.

Mooi zitten? Barcelona chair!

quote:
Sproedie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.

[afbeelding]
Mooie tv en meubel, maar hangt hij niet heel erg hoog??

jorg

quote:
Sproedie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.

Heeft m'n moeder ook last van, daar is dezelfde tv als die van jou (wel 40") ook opgehangen met een vogel's en een hoop aansluitingen (oa VGA) zijn hierdoor niet meer te gebruiken. Ligt dit nou aan vogel's of aan sony dat één van de twee niet slim heeft nagedacht ?

Bij mij thuis heb 'k de tv in de slaapkamer (26" philips lcd) ook opgehangen met een vogel's en hier kan gewoon alles netjes blijven gebruiken.

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
EurEx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Mja dat heb ik dus geprobeert, maar de resultaten waren niet echt lovend voor het beeld ;). Als ik die fotos zou posten schrik je je rot.

Conclusie: in een donkere ruimte kan ik geen goede foto's produceren :D.

Maar ik zal het nog een paar keertjes proberen...misschien met wat meer omgevingslicht :).

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
EurEx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Dat hij op het oog niet recht hangt komt omdat je hem ook naar links en rechts kunt draaien. Dus als hij ook maar iets naar links of rechts hangt en je kijkt naar de lijn waar het schuine gedeelte van het plafond begint dan is net alsof hij heel scheef hangt ja.

Ik theorie hangt die misschien te hoog maar ik vind het fijn kijken zo. Schuine gedeelte begint bij 1.40 ongeveer. Mijn lcd's van de pc hangen ook op deze hoogte.

Hoewel mijn pc nu ff op mijn sony lcd is aangesloten hehe.(vga) Morgen denk ik dvi kabel kopen.

Sproedie wijzigde dit bericht 31-07-2006 01:46 (8%)

PS2 & PC Gamer

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

Kleine update weer; een nieuwe universele remote :P

http://www.philips.at/assets/Downloadablefile/at-ge_news06_ce_SRU9600_1s-15917.jpg

Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.

Mordaunt-Short
Reg. datum: 21 september 2000

Zo, al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en inmiddels ben ik het huis uit, zodat mijn HT
nu echt tot zijn recht komt, inmiddels zijn er ook wat componenten Vervangen en toegevoegd !

Setup momenteel

Receiver : Marantz SR 9600 THX Ultra II 7x 140 watt RMS en HDMI video Switching + video Upconversion naar 1080p
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select + 2 extra ms-506 Dipole's voor 7.1 ipv 5.1
deze set wordt niet meer gemaakt, heel erg zonde , speaker van het jaar geweest van 2002 in de what hifi, maar gelukkig heb ik nog een set weten te bemachtigen, waarvan de fronts mooi in de slaapkamer komen te staan.
Dvd speler: komt binnenkort, Marantz DV 9600, momenteel nog even Toshiba SD-510E
Breedbeeld tv voor het standaard kijkwerk, Panasonic 82 cm pf10f 100 hz.

Projector, Hitachi-PJ-TX 200 HD-ready
Scherm, Projecta pro-cinema 117x200 High-Contrast-S white

http://i72.imagethrust.com/i/193783/setup004.jpg

Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd

Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.

Afijn bovenstaande set is zowel geschikt voor Muziek als voor Film, de 2 actieve fronts klinken met muziek super vlot en muzikaal terwijl ze met film wolven in schaapskleren zijn en echt los kunnen barsten als de betreffende soundtrack daar om vraagt.

Gisteren met een vriend V for Vendetta gekeken in vol ornaat... deze film kan erg veel in je losmaken door de bijzonder geslaagde monologen en we kregen dan ook beiden kippevel van het hele gebeuren. Voor mijn belevenis zit ik nu aan de top van het door mij betaalbare kwa geluid, wellicht dat er ooit nog wat nieuws komt, maar ik ben voorlopig echt tevreden want het niveau van de bioscoop is op zijn minst gehaald en in mijn belevenis vaak overtroffen. En wat het beeld aangaat, SIZE DOES MATTER !!. Beeld kan wel erg mooi en strak zijn op een plasma of watever, maar het kan nooit zo veel indruk op je maken als een groot beeld. Dus ik kan echt iedereen aanraden voor een beamer te gaan als je die mogelijkheid hebt. Bovendien zijn de hedendaagse beamers helemaal niet zo duur meer en ze presteren buitengewoon goed !!!. Zwart is echt zwart en de kleuren fantastisch !!

Film kijken is meer dan herrie luisteren en kogeltjes ontwijken.

Een film wordt nog altijd gedragen door de emoties die het in je los maakt en dan zijn top-speakers en versterking echt een must, want het is het geluid wat de emotie in je aanwakkert, vervolgens wordt dat door het beeld versterkt. Maar de kwaliteit van het beeld is hierin ondergeschikt aan de kwaliteit van het geluid, bij beeld gaat het echt op de eerste plaats om de grootte, dat is hetgene wat je overweldigd. Sinds ik de beamer heb is het niet meer even een dvd'tje kijken.. op het moment dat je aan het beleven bent dan vergeet je na zo'n 10 min al dat je een dvd aan het kijken bent en gaat helemaal op in de film.

Verder mooi spul in dit topic, ga zo door ;)

Darkman wijzigde dit bericht 31-07-2006 16:30 (3%)

Good things come to those who wait - nu als MCSE-er

Reg. datum: 19 januari 2004

quote:
Exirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:

[afbeelding]

Denk dat ik deze samen met m'n RU760 ga gebruiken ipv m'n TV-remote. Ben wel benieuwd hoe ie gaat bevallen.
Ik ben ook benieuwd hoe die jou bevalt. Laat het ons weten :) Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken en vond de logitech 525 niet echt goed gebouwd.

-

Reg. datum: 19 augustus 2002

quote:
Darkman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:16:
Bovendien zijn de hedendaagse beamers helemaal niet zo duur meer en ze presteren buitengewoon goed !!!. Zwart is echt zwart en de kleuren fantastisch !!
Helaas, zwart is gewoon wit van het doek. Een beamer kan nooit zwart beamen. :P

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
baquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Of er moet een techniek worden uitgevonden die fotonen lokaal vernietigt >:). Maar dat zal niet al te verantwoord zijn denk ik :+.

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Dido
Reg. datum: 18 augustus 2001

quote:
Speakers: Mordaunt-Short Declaration 500 THX-select
Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.

... Take my advice, I don't use it anyway | Specs | Profile

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
baquelappe schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
[...]

Wel, maar heb je een iets brutere lamp nodig die gewoon je projectiescherm wegschroeit }:O
Debian abuser

quote:
Exirion schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:26:

[afbeelding]

Doe jij die dingen betatesten ofzo?

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Mordaunt-Short
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Fido schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:35:
[...]

Ik zie dat je je fronts met de woofers naar buiten hebt staan. Heb je ook geluisterd met de woofers aan de binnenkant? Zo ja, wat is jouw mening daarover. Zelf heb ik de 908 als fronts en heb de woofers aan de binnenkant. Ik vind zelf het laag matig overkomen als de woofers naar buiten staan.

Hallo Fido, het is bekend dat het in sommige ruimtes kan helpen om de woofers naar binnen te plaatsen.

Verder is het zo dat de mijn speakers actief versterkt zijn en dat is wel heel wat anders dan bij standaard speakers natuurlijk. De 908 en de 502 lijken veel op elkaar, maar het laag loopt op de 502 dieper door. Ik moet toegeven dat ik het niet heb geprobeerd om ze om te draaien, maar de bassweergave is op deze manier voor mij in muziek fenomenaal... de laagste tonen in cd's hoor je prima, maar op een manier dat je niet zou beweren dat een subwoofer op dat moment meespeelt. De bass vult alles aan maar klinkt niet actief. Op het moment dat er films worden gedraaid, dan gedragen de subwoofers zich ineens compleet anders en bij explosies e.d. klinken ze zoals ik het zou verwachten :) Zoals je ook kunt zien heb ik een rechthoekige luisterruimte waarin ik ze precies heb opgesteld zoals MS het adviseert ( en elke 5.1 opstelling zou moeten staan voor optimale prestaties).

Verder kan je ook nog een eind komen met het notch-filter om de klankkleur van de bas af te stellen op de ruimte.

Bass vreet tevens vermogen aan een versterker en ik weet niet wat voor een versterker jij gebruikt om je 908 aan te sturen, maar uiteindeljik is bij jou de ruimte wellicht doorslaggevend, maar het kan zijn dat je versterker moeite heeft om de 908en te laten "knallen" in je ruimte ? In de manual van MS werd trouwens ook nog wel gezegd dat het in sommige situaties kan helpen om de woofers naar binnen te plaatsen. Zoals het nu klinkt ben ik erg happy en als ik nu een nog zwaardere bass response zou krijgen dan zou dit absoluut niet meer muzikaal te noemen zijn, dus ik laat het zo ;)

Good things come to those who wait - nu als MCSE-er

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Inmiddels aan het twijfelen geslagen of de DV 9600 er wel moet gaan komen, of ik toch voor HD ga aangezien men beweert dat een opschalende dvd speler er niet veel mooier uit ziet dan standaard dvd

Heb een review gevonden waarin dit werd beweerd door iemand met dezelfde beamer als ik heb.
Dit vind ik een interessante discussie. Ik ben benieuwd naar je bronnen, zou je die kunnen opzoeken? Ik twijfel ook of ik nog één keer een über DVD-speler zal aanschaffen met upscaling (Denon 3930 is de eerste kandidaat), of dat het de moeite niet waard is; de eerste berichten over Toshiba's HD-DVD speler zijn dat deze standaard DVDs ook erg mooi upscaled, en ik begrijp van jou dat je interne scaler van je PJ het ook niet al te shabby doet (er moet ergens gescaled worden). Aan de andere kant dicteert logica dat de uitstekende scalers in de laatste generatie DVD-spelers in theorie een veel mooier plaatje moeten leveren dan de goedkopere scalers in de gemiddelde sub-2000 euro PJ...

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
sphere schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:41:
Doe jij die dingen betatesten ofzo?

Ehm... je kunt ze gewoon in de winkel kopen hoor ;)

De eerste indruk van de SRU 9600 is redelijk positief maar er zijn wel dingen die absoluut beter zouden kunnen. Het is een Plug and Play RC, in die zin dat je geen codes van apparaten hoeft op te zoeken. Net als bij de RU760 kan ie scannen welk apparaat je waarschijnlijk hebt. Het probleem is alleen dat dit een tijdrovend en rommelig proces kan zijn als je bijvoorbeeld een Philips TV hebt en door 42 mogelijkheden heen moet lopen :{ Ik voer liever handmatig een code in.

Verder is de afwerking dik in orde, en als het eenmaal geinstalleerd is werkt het vrij aardig. Wel vind ik de plaatsing/afmetingen van de jog dial en de toetsjes ertussen niet optimaal. Met een beetje grote handen druk je al snel verkeerd, of bedien je de jog dial per ongeluk ipv de knoppen. En de RC is in z'n geheel zo groot dat je wel aardig grote handen moet hebben om 'm lekker in de hand te laten liggen.

Verder valt het tegen dat bij veel apparaten knoppen op het display staan die totaal niks met het apparaat te maken (bijvoorbeeld play/record/pause e.d. op een Arcam versterker). Je kunt geen knoppen verwijderen of toevoegen; je kunt wel wat opties toevoegen die naderhand met de jog dial te selecteren zijn.

Laat ik het zo zeggen: voor de 100 euro die het ding bij de grotere ketens kost (Block, BCC, etc) zou ik 'm niet weer kopen. Ook zou ik niet durven zeggen dat ie beter is dan de RU760. Voor de 55 euro die ik nu betaald heb is het wel de moeite waard, en ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Waarschijnlijk ben ik er volgende week een stuk positiever over ;) De eerste keer dat ik met een Logitech RC speelde was m'n indruk nog minder positief.

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:

Ik heb dezelfde projector en ik gebruik een upscaling OPPO DV-971H (met dvi-->hdmi) en het beeld is toch erg goed; ik heb het echter enkel vergeleken met een xbox (die deed het nog op 640x480 op component en vga) en een pc op native resolutie (1280x720 op vga en dvi). Het resultaat is veel beter en de speler koste ook niet de hoofdprijs (¤225 in NL).

as fake as can be
Reg. datum: 01 juni 2001

Mijn opstelling dan ook maar even.

* BenQ DV3250 32" LCD HD-TV
* Finepass DVB-S 40GB PVR
* Xbox XBMC Media Centre
* Philips FR966 DD/DTS Receiver
* JBL 5.1 surroundspeakers

Fotooke van t scherm:

http://www.neder-belg.be/images/100_2040.jpg

En eentje van de opstelling:

http://www.neder-belg.be/images/028.jpg

Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Do It Yourself
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Rtificial schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:30:
Mijn opstelling dan ook maar even.

* BenQ DV3250 32" LCD HD-TV
* Finepass DVB-S 40GB PVR
* Xbox XBMC Media Centre
* Philips FR966 DD/DTS Receiver
* JBL 5.1 surroundspeakers

Fotooke van t scherm:

[afbeelding]

En eentje van de opstelling:

[afbeelding]

Links en rechts van de TV op staanders de front-speakers, in het meubel de center-speaker, rechts naast het meubel de sub, en buiten beeld de rear-speakers.
Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.
Of niet; dat is de vraag
Reg. datum: 13 oktober 2003

Mijn slaapkamer:

Specs van HTPC:
Kast: MCE Kast (opnieuw gespoten, was zwart nu zilver met zwarte effecten en komt nog LCD'tje in)
Moederbord: Asus A8N-VM
Proccesor: AMD Athlon64 3200+ (2GHz, socket 939)
Geheugen: 512MB PC3200 Elixyer (moet nog een reepje bij in voor DC)
Grafische kaart: Onboard nVidia Geforce6100
DVD Brander Lite-on 16x
Monitor: Philips 107G5 (Mirai komt einde van de vakantie, dan word de hele kamer verbouwd)
TV Kaart: Hauppauge PVR-150MCE
Operating System: Windows Mediacenter 2005 NL
Extra: MCE Remote + Ontvanger

Specs van Notebook:
Merk/Type: MSI MegaBook M635
Proccesor: AMD Turion64 MT-30
Moederbord: MSI met ATi chipset
Geheugen: 1024MB PC3200 Kingston (1x1024MB)
Geluid: Creative Audigy2ZS Notebook (Super ding!)
Grafisch: ATi X700 Mobility
Monitor: 15,4" Widesreen (1280x800)

Versterker: Pioneer SA-508 , specs weet ik niet aangezien elke pagina wat anders zegt.
Equalizer: Pioneer CA-100, idem als hierboven
Speakers: Technics SB-3170

Pics!
http://i7.tinypic.com/21mdtso.jpg
http://i7.tinypic.com/21mdu2o.jpg
http://i7.tinypic.com/21mdu6x.jpg
http://i7.tinypic.com/21mdu88.jpg
http://i7.tinypic.com/21mdua0.jpg

Excuus voor de wat donkere foto's

Wat moet er nog gebeuren?
-Nieuwe monitor
-Nieuwe/andere front speakers (iemand een idee?)
-Tafel voor: HTPC, Versterker, Equalizer

Opel Vectra V6 CDX

as fake as can be
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Nightwish schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

Mooie kamer vooral. Ruim ingericht... top.

Is een grove 60 m2 dus wel ruim ja ;)

Merci :)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
triple_A schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:36:
[...]

Ziet er mooi uit :) maar wat voor tv en overige apparatuur heb je staan?
Daar gaat het hier toch om he :9

euhm
pc, tv, surround.
wat wil je nog meer?

Reg. datum: 01 juni 2006

quote:
peter77 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:48:
[...]

Mooi spul hoor! Allemaal goed onderbouwd alleen je laatste stukje over HDMI snap je niet helemaal? Ik weet niet of jouw tv full HD aankan, kan het scherm 1920x1080 aan?

Kun je ook nog wat foto's laten zien waarop je dvd films afspeelt?

wel via HDMI kannik tot 1920 x 1080 gaan.
maar da is alleen i en niet p
dus 720 p en 1080i lukt. full hd dus niet.

ik heb filmpics maar vind cam kabel even niet :p

BitchCrew wijzigde dit bericht 01-08-2006 14:25 (4%)

Dido
Reg. datum: 18 augustus 2001

quote:
Darkman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:36:
[...]
De 908 en de 502 lijken veel op elkaar, maar het laag loopt op de 502 dieper door.
Hiervoor heb ik aan de installatie een REL subwoofer toegevoegd.
quote:
Bass vreet tevens vermogen aan een versterker en ik weet niet wat voor een versterker jij gebruikt om je 908 aan te sturen, maar uiteindeljik is bij jou de ruimte wellicht doorslaggevend,
Ik heb de Onkyo TX-SR601 welke in 5.1 85 Watt per kanaal uit kan sturen. In stereo doet hij 110 Watt per kanaal. Verder is de opstelling en de ruimte zeker niet ideaal. Maargoed, ik ben nog niet zo gek om m'n huis er om te verbouwen. ;)

... Take my advice, I don't use it anyway | Specs | Profile

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: