Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Haol un tit oet!
Reg. datum: 04 maart 2006

quote:
nielsb14 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:27:
Wat denk je dan van een Rel sub? Rel is het subwoofer merk!
Beetje kort door de bocht niet?... ;)

Haol un tit oet!

Reg. datum: 25 augustus 2005

Er zijn inderdaad veel betere opties dan Rel, wat imo al lang niet meer het beste subwoofermerk is. Kijk ook eens naar SVS of BK, die verkopen subwoofers die lager en harder gaan en stukken minder kosten!

Reg. datum: 09 januari 2004

Svs is traaaaaag. En daardoor totaal niet geschikt voor muziek.

Tenminste dat was toen ik voor een subwoofer aan het shoppen was ;)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 25 februari 2001

Muzikale subs zijn inderdaad wat zeldzamer en op dat vlak zit je met REL nog steeds erg goed. Zelf heb ik een MJ Acoustics, dat merk levert ook muzikale subs voor een schappelijk bedrag. De meeste andere merken zijn prima om wat slam te leveren bij film, maar te traag om muziek netjes te ondersteunen, tenzij het om metal gaat ;)

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 29-07-2006 13:16 (29%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 25 augustus 2005

Dat SVS niet goed uit de verf komt met muziek kan kloppen, ik heb deze alleen een keer gehoord tijdens een film, wat overigens erg indrukwekkend was (was een PB12 geloof ik). Uit ervaring kan ik zeggen dat BK wel erg muzikale subs maakt, het ontwerp is ook gelijk aan Rel en MJ. Heb zelf de BK Gemini, voor een kleine kamer echt een aanrader.

http://img97.imageshack.us/img97/8195/geminixv7.jpg

quote:
lowfi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:57:
Svs is traaaaaag. En daardoor totaal niet geschikt voor muziek.

Tenminste dat was toen ik voor een subwoofer aan het shoppen was ;)
Dan kun je hun lagere subwoofers nemen, zoals de pb-10 en de nieuwe sb12-plus (gesloten!). De BK zijn ook erg mooi, anders kun je nog duurder bij velodyne zijn, maar wel prijzig (krijg je dan wel parametrische equilizer bij en afstandsbediening). Dit zijn wel subtiele dingen, geen bassbump en daardoor minder geschikt bij erg kleine speakertjs in mijn ogen.

jorg

Reg. datum: 09 januari 2004

Ik ben tevreden met mijn Rel storm 5 ;)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 26 december 2002

Na wat maandjes sparen eindelijk eens nieuwe luidsprekers gekocht. Na half uurtje luisteren bij Hobo Hifi in Haarlem was ik eruit, het werd de Kef iQ3. :) Ze staan op stands van Vogel's.

http://members.lycos.nl/poludump/kef/1.jpg
http://members.lycos.nl/poludump/kef/2.jpg

Sony TA-FE230 met een CDP-XE270 cd speler.

http://members.lycos.nl/poludump/kef/5.jpg

Films kijk ik op mijn computer. :)
Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
slindenau schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:31:
Hmm, die kast is niet vierkant...maakt dat iets uit?

Mijn subwoofer kast is zelfs een soort trapezoïde. :P
Enfin, over muzikale subs gesproken, Castle Acoustics hun sub is naar het schijnt zeer muzikaal.

@polu: Geen schrik dat iemand die deur opendoet en je KEF van z'n stand ramt? ;)

TomSwinnen wijzigde dit bericht 29-07-2006 15:49 (12%)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 26 december 2002

lol, die deur is gelukkig een kast. ;)
Reg. datum: 27 mei 2003

Werd eens tijd na een jaar lang dit topic te hebben gevolgd om mijn eigen foto's to posten.

Vanaf mijn zit plek:
Plaatje op imageshack (popups!)

Projectiescherm naar beneden (Handmatig :/ )

De zithoek vanaf de tuindeur gezien. ( en nee je kan je hoofd haast niet stoten tegen plank waarop de projector staat )

Projector in actie ( ik weet dat foto niet veel zeggen van beeld, maar het hoort er gewoon bij vind ik )

Specs:

TV:
Sony KV 28FQ86
Receiver: Yamaha RXV-357
DVD: Yamaha DVD-S557
Projector: Sanyo PLV-Z3
Projectiescherm: Proluxx (kan afmetingen even nergens vinden, ik geloof 170cm bij iets van 90cm )
Decoder: Samsung DCB-9401R voor casema TVD
Remote: Logitech Harmony 525 (heeft me nog luier gemaakt dan ik al was)

DVD en consoles via component verbonden met projector (via de receiver).
PC via s-video op tv aangesloten en via DVI-HDMI op projector, doormiddel van Nvidia profielen kan ik met de afstandbediening regelen waarnaar het signaal gestuurd moet worden.

Receiver wordt hopelijk volgend jaar vervangen, hij kan namelijk niet echt makkelijk grotere speakers aansturen. En ik maar denken dat 5x105watt vermogen wat zegt. Luistertest met zuilspeakers gaf een heel matig resultaat ( nieuwe speakers worden dan ook aangeschaft bij receiver, nog geen idee wat het allemaal haat worden ). Verder nog niet echt van plan een LCD of plasma te kopen, wacht lekker af tot HDTV wat meer is ingeburgerd en er meer technieken beschikbaar zijn ( SED, OLED en whatever er nog meer komt ).

Foto's zijn nog wat brak, heb voor het eerst een digitale camera en ik loop wat de klooien met de manual stand.

Erik070 wijzigde dit bericht 29-07-2006 18:00 (5%)
Reden: toevoeging

X38 powered!
Reg. datum: 16 juli 1999

quote:
sheepdog schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:41:
Dat SVS niet goed uit de verf komt met muziek kan kloppen, ik heb deze alleen een keer gehoord tijdens een film, wat overigens erg indrukwekkend was (was een PB12 geloof ik). Uit ervaring kan ik zeggen dat BK wel erg muzikale subs maakt, het ontwerp is ook gelijk aan Rel en MJ. Heb zelf de BK Gemini, voor een kleine kamer echt een aanrader.

[afbeelding]
Heb je deze over laten komen uit de UK of hier gekocht?

64 bit junkie.

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

Hehe, even een ervaring delen :).

Heb gisteren (met een testopstelling*) even Evolution (geen commentaar :+) gekeken op mijn nagelneue HT...en ik moet zeggen dat de Mivoc SW1100A me best goed bevalt >:). Meteorietinslagen, explosies, gunshots...lekker laag, en omdat het een sub is die down-fired trilde de vloer ook lekker mee :).
En mn ma zat beneden, en die zei zo na de film: we hoorde wat gerommel, en dachten dat er onweer op komst was :*).

*Testopstelling: 5.1 geluid verneuken tot mono (alles uit een hoek) vanwege een gebrek aan (lange) kabels.
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_IMG_2128.jpg
(klikbaar)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Reg. datum: 08 mei 2005

Zo te zien probeer je wat spullen voor ons verborgen te houden, lijkt wel LEGO :*)

MarcelDamhuis wijzigde dit bericht 30-07-2006 11:15 (10%)

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

FZR 600R

Mja, dat is ook niet mijn lego ;). En anders leidt het alleen maar af van de apparatuur :).

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

zou maar snel een schappelijke testopstelling maken :P Want dit is ook weer bagger :P

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

Formuleren kun je leren!
Reg. datum: 20 maart 2006

Ik zou even een surround testopstelling maken als ik jou was, nu zit je naar 5.1 te luisteren terwijl zowat alles van voren komt.

DriveSand wijzigde dit bericht 30-07-2006 12:09 (6%)

Coca Cola, onthou die naam...

Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
Neoflip schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:26:
Leuk ding hoor die Mivoc, ik heb gisteren bij Conrad de Mivoc SW1500A besteld. Met een 15" woofer dus en net als de SW1100 een bereik van 20-180hz (geloof ik). Toch denk ik dattie wel iets lager haalt, moet toch haast wel met zo'n joekel van een woofer+kastvolume :P

plaatje:
[afbeelding]

Ben benieuwd. Het ding kost "maar" 169 euro wat de goedkoopste 15" actieve sub op de markt is voor zover ik weet. Hopelijk klinkt het niet als de goedkoopste. Hoor verder wel goede dingen over Mivoc dus ik wacht het maar gewoon af.
Hé leuk :D Die heb ik dus ook. Ik zat ook met een redelijk krap budget en met toch wel wat eisen. Uiteindelijk de gok genomen en voor een stelletje Mivoc's gegaan. 2x SB 238 als fronts. 2 x RB 138 als rears. En de SW1500A dus, want ik vond het verschil met de SW1100 in prijs te klein om daarop te besparen. Alles is aangesloten op een Yamaha RX-V457. En ik moet zeggen dat ik er toch wel heel erg tevreden over ben. Crossover heb ik op 40 Hz en daarbij klinkt het geenzins bonkerig of goedkoop. Het intergreert juist mooi met de fronts. Bouwkwaliteit is ook zeker goed. En natuurlijk het mooie verlichte logo'tje >:)

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

FZR 600R

quote:
R-B schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:00:
zou maar snel een schappelijke testopstelling maken :P Want dit is ook weer bagger :P
quote:
DriveSand schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:09:
Ik zou even een surround testopstelling maken als ik jou was, nu zit je naar 5.1 te luisteren terwijl zowat alles van voren komt.

:X. Dat geef ik toch ook toe :+?

Maar ik heb dus een beetje geimproviseerd met een totaal van 2 meter aan stroomkabel...denk je echt dat ik voor de lol zo zit te testen ;).

Komende dinsdag heb ik weer tijd om te gaan shoppen voor kabels, dan kan ik inderdaad in 5.1 testen :).

quote:
The_nv40_man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:47:
[...]
[...]
Crossover heb ik op 40 Hz en daarbij klinkt het geenzins bonkerig of goedkoop. Het intergreert juist mooi met de fronts. Bouwkwaliteit is ook zeker goed. En natuurlijk het mooie verlichte logo'tje >:)

Ik heb de crossover nu nog op 80 Hz staan (via de receiver), maar ik zal eens kijken of ik met een lagere ook tevreden ben. Maar ik maak me niet zo druk om een 'bonkerige' bass, daar houd ik wel een beetje van O-).
Alleen heeft mijn SW1100A geen verlicht logo :'(.

slindenau wijzigde dit bericht 30-07-2006 14:47 (64%)

quote:
The_nv40_man schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:47:
[...]

Hé leuk :D Die heb ik dus ook. Ik zat ook met een redelijk krap budget en met toch wel wat eisen. Uiteindelijk de gok genomen en voor een stelletje Mivoc's gegaan. 2x SB 238 als fronts. 2 x RB 138 als rears. En de SW1500A dus, want ik vond het verschil met de SW1100 in prijs te klein om daarop te besparen. Alles is aangesloten op een Yamaha RX-V457. En ik moet zeggen dat ik er toch wel heel erg tevreden over ben. Crossover heb ik op 40 Hz en daarbij klinkt het geenzins bonkerig of goedkoop. Het intergreert juist mooi met de fronts. Bouwkwaliteit is ook zeker goed. En natuurlijk het mooie verlichte logo'tje >:)

Cool! Neon verlichting 8)

Maargoed, ik zei dus een stukje naar boven dat ik mijn 23" lcd tv kon ruilen voor een breedbeeld beamer. Ik heb dit toch maar niet gedaan, die tv ga ik wel missen voor het standaard gebruik (tv kijken dus). Misschien dat ik die breedbeeld beamer los erbij koop, voor gebruik met de xbox en films. De lcd gebruik ik dan wel voor bluray oid als dat ooit nog doorbreekt :D

Reg. datum: 20 mei 2003

Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.

http://members.home.nl/bonarsky/Klein%20LCD.JPG

PS2 & PC Gamer

Reg. datum: 19 januari 2006

quote:
Sproedie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:
Zo hier dan een pic van mijn lcd aan de muur. Ik had er eerst een erg grote kast staan. Deze is bij m'n zus gedumpt en heb er 2 kleine kastjes voor terug gehaald. De kleurencombinaties van het hout klopt niet helemaal, maar daar stoor ik mij niet aan. Heb er een vogel steun tussen hangen met hulpmiddel. Wel een beetje vaag aangezien je nu bij de helft van de ingangen achter niet meer bij kunt.

[afbeelding]

mooie tv! O+
mag ik vragen hoeveel inch deze is? :)

Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
jsnik schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:57:
[...]

mooie tv! O+
mag ik vragen hoeveel inch deze is? :)
Dank :), Dit is de 32". Hij hangt alleen niet helemaal waterpas. Maar met film kijken merk je er voor de rest niets van. Lijkt alsof er speling in de arm van de steun zit.

PS2 & PC Gamer

Reg. datum: 19 januari 2006

whoei , ik zat zelf te denken aan een 37* of 40* :D
heb mezelf vrijdag een dell 37* bestelt, die is dus nog net een slag groter als die van jou.
dat is dus nog best groot :9~

quote:
Sproedie schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:32:

[afbeelding]

Krijgt jouw receiver het niet heel erg benauwd met al die dvd-doosjes bovenop de luchtroosters?
Kan nooit bevorderlijk zijn voor de levensduur.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: