Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Gemineye schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:00:
hieromtrent kan ik melden dat onze hond geen subsonische tonen weergeeft, godzijdank..

hij is wel lief ;)
Mijn hond kan heel vreemd piepen als ie moet gapen :+

-- Veni, Divi, Vici -- Ik kwam, ik dook, ik overwon! --

quote:
slindenau schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs :D.

Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen _/-\o_.

Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).
[afbeelding]

En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels :+. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe :D)).
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.

Grappig, ik heb echt zo ongeveer dezelfde configuratie besteld bij Conrad. Moet zeggen dat die Eltax speakers me niet tegenvallen voor dat geld; het is geen top of the bill, maar hey, voor dat bedrag :P

Samen met die Mivoc sub hangen ze aan m'n Denon PMA-925R versterker met Philips CD/DVD speler. Omdat deze versterker vier speakers uitgangen heeft (geen surround, maar A & B) heb ik de Mivoc sub via high power kunnen aansluiten.

Versterker + CD Speler:
http://tweakers.net/ext/f/6124ced49766ddfd947cefb989ad418c/thumb.jpg

Eltax speakers:
http://tweakers.net/ext/f/2d6cd592466503e89a3764216edc085d/thumb.jpg

Mivoc, aangesloten via high power:
http://tweakers.net/ext/f/03833716fad1be8c1450d941e37b3846/thumb.jpg

Ik denk dat ik dan kijkende naar wat ik er in totaal voor heb uitgegeven (iets meer dan ¤300) een best aardige set bijelkaar heb geraapt :)

FZR 600R

Leuk om te zien :). Hoe bevalt die sub bij jou? Ik vind het toch wel een mooi ding voor 130 euro, vooral bij Ice Age en Finding Nemo :D klonk het laag vrij bruut >:).

En die speakers, zijn dat de Eltax Concept 500? Die ga ik misschien volgend jaar ook kopen, omdat die eltax Universe toch een beetje slapjes is ;) (de center doet het aardig met stemmen, maar muziek mag wel wat voller...dus die front zuilen wil ik gaan vervangen). Als het niet de Concept 500 serie is, mag ik vragen welke dan ;)?

Voor meer plaatjes etc. van mijn HT kan ik je nog doorverwijzen naar mn topic op dvd.nl :).

slindenau wijzigde dit bericht 15-08-2006 16:32 (30%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Speakers zijn inderdaad Eltax concept 500. Erg goeie prijs/kwaliteit verhouding, ik had niet verwacht dat het geluid zo goed zo zijn.

De sub had ik er bij genomen omdat dat zeker bij films gewoon een wat bruter effect geeft, achteraf gezien eigenlijk helemaal niet nodig, want die Eltax speakers geven zelf al meer dan voldoende laag.

Op m'n versterker heb ik het laag er bijna helemaal uitgedraaid, en dan de cut-off op de Mivoc wat hoger gezet; laatstelijk een middagje zitten testen en inregelen, daarbij uitgevonden dat er inderdaad bruut veel laag uit komt :P

Al met al zeer geslaagde koop :D

Knappe receiver overigens die Pioneer. Ik ben juist weer teruggegaan naar 2.1 omdat ik surround voor muziek toch niet je van het vond (luister meer CD dan dat ik film kijk). Radio luisterde ik evenmin al naar, dus was een losse versterker eigenlijk het meest voor de hand liggend. Deze Denon kon ik vrij goedkoop krijgen, en hij levert meer dan voldoende power.

Spacecowboy wijzigde dit bericht 15-08-2006 17:02 (23%)

Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:
Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).

Bedoel je die concept 500 of die universe? Van wat je beschrijft heb ik in ieder geval geen last; midden meer dan voldoende; hoog misschien iets té, maar door wat aan de treble te draaien heb ik daar ook geen last meer van.

Geluidsbeleving is uiteraard altijd een subjectief geheel... Wat de een mooi vind, vind de ander doffe ellende...

Ik bedoel de speakers die jij hebt staan. Behalve dat die van mij grijs zijn, is het uiterlijk ervan precies het zelfde. Het kan zijn dat Eltax en Lifetec wat met namen aan het goochelen zijn. ;) Om te kunnen oordelen of zo ook echt het zelfde zijn, zou ik de drivers, de aansluit terminal of het filter moeten zien...

Misschien leuk om te lezen: HIFI.NL :: Aldi luidsprekers!? door René van Es.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17:
Ik bedoel de speakers die jij hebt staan. Behalve dat die van mij grijs zijn, is het uiterlijk ervan precies het zelfde. Het kan zijn dat Eltax en Lifetec wat met namen aan het goochelen zijn. ;) Om te kunnen oordelen of zo ook echt het zelfde zijn, zou ik de drivers, de aansluit terminal of het filter moeten zien...

Misschien leuk om te lezen: HIFI.NL :: Aldi luidsprekers!? door René van Es.

Het zijn inderdaad dezelfde speakers.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik deze speakers niet heb gekocht met het idee een high-end systeem aan te schaffen. Als ik het vergelijk met mijn vorige set (samsung gecombineerde DVD-speler/receiver. Dat ding kon alleen ultra laag of ultra hoog...) is het geluid prima in orde. Uiteraard speelde ook het beschikbare budget mee, dus dan moet je gewoon een compromis maken.
quote:
Medion zegt in de handleiding: “Het zijn werkelijk één van de beste Hi-Fi luidsprekers op de markt”. De vervoeging van het werkwoord “zijn” is net zo fout als de stelling!
Stond bij mij ook in de handleiding; ik moest er wel even om lachen, want dat zijn het gewoon niet... Dat hoor ik zelfs als non-audiofiel :P

Spacecowboy wijzigde dit bericht 15-08-2006 17:45 (15%)

FZR 600R

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:

Hmm, nu ik jou review lees zie ik dat er in die Concept 500 'slechts' 2x130mm drivers zitten...dan denk ik dat ik toch voor de Concept 400 ga (met 2x200mm drivers). Dit zal toch zeker wel een verschil maken met de zuilen uit de Eltax Universe, zeker omdat ik die beide sets nu al in bezit heb en weet hoe het klinkt.
Persoonlijk ben ik er wel van overtuigd dat de Concept 400 zuilen een wereld van verschil zullen maken tov de zuilen die bij de 5.0 Universe set zitten...die heb jij misschien nooit gehoord, maar zonder de sub uit de 5.1 opstelling komt daar vrij mager geluid uit ;).

quote:
Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:55:
Knappe receiver overigens die Pioneer. Ik ben juist weer teruggegaan naar 2.1 omdat ik surround voor muziek toch niet je van het vond (luister meer CD dan dat ik film kijk). Radio luisterde ik evenmin al naar, dus was een losse versterker eigenlijk het meest voor de hand liggend. Deze Denon kon ik vrij goedkoop krijgen, en hij levert meer dan voldoende power.
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.

slindenau wijzigde dit bericht 15-08-2006 18:13 (32%)

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:31:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik deze speakers niet heb gekocht met het idee een high-end systeem aan te schaffen. Als ik het vergelijk met mijn vorige set (samsung gecombineerde DVD-speler/receiver. Dat ding kon alleen ultra laag of ultra hoog...) is het geluid prima in orde. Uiteraard speelde ook het beschikbare budget mee, dus dan moet je gewoon een compromis maken.
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.
Ze staan bij mij immers ook nog wat aangeeft dat ik er wel plezier aan heb, maar genieten kan ik er niet van...

Hifi.nl....

LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!

Nickname does not reflect reality

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....

LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!
Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing. 8)7

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

TL1000S

quote:
Daklem schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:28:
[...]

Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing. 8)7

Een site die artikelen als deze:
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2646
serieus publiceert kan ik ook niet meer serieus nemen.

\_Specs_/ [b]

quote:
slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.
Hier dus precies andersom. Die keer dat ik film kijk red ik dat ook wel met stereo. Als ik straks afgestudeerd ben koop ik wel een fatsoenlijke 5.1 receiver erbij voor video.
quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....

Voor wat betreft dat artikel op hifi.nl lees ik gewoon een stukje waarin iemand zijn mening geeft over bepaalde speakers. Ik zie daar het probleem niet zo in :?
quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:01:
[...]
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.
Ze staan bij mij immers ook nog wat aangeeft dat ik er wel plezier aan heb, maar genieten kan ik er niet van...
Zoals ik hiervoor al zei :P Als student heb je niet alle opties. Als ik straks afgestudeerd bent komt er een geheel nieuw home-cinema systeem. Dan ga ik gelijk speakers uit een hoger segment plus een nieuwe 5.1 receiver. (En een beamer :P )

FZR 600R

quote:
ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

:'( :')

quote:

Prijzen:
Basic: 200 euro
Silver: 360 euro
Gold: 900 euro
Gold Special: 900 euro
Platinum: 1650 euro
Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyone :D?

quote:
slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:10:
[...]

:'( :')

[...]

Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyone :D?
Idd zonde van je geld, kan je net zo goed een drol op tafel leggen.

Sterker nog... Je hoort verschil vanachter DUBBEL GLAS! Kom op mensen, laat me niet lachen. Zeg dan gewoon dat die hele site gewoon betaalde reclame-onzin is. Geen weldenkend mens kan dit soort lariekoek toch serieus nemen. Van een site met dit soort onzin is meteen élke review niet meer geloofwaardig.

Ook zo mooi: élke maar dan ook echt élke verandering is een verbetering. Of je nu een ander meubeltje koopt (hoorbaar), een matje onder je cd-speler legt (hoorbaar), je cd's schuin afsijdt (hoorbaar), de zijkant van de cd's een kleurtje geeft (hoorbaar), een houten blokje op je luidspreker plakt (!!!) (hoorbaar), het maakt allemaal niet uit.

Zo'n beetje elke fabrikant van welk produkt dan ook heeft dus incompetente mensen in dienst. Ik bedoel, waarom zien we nu niet op elke luidspreker een houten blokje???

Jammer dat er nog altijd (manipuleerbare) mensen zijn die dit soort meuk geloven.

Nickname does not reflect reality

"To much mind..."

quote:
slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:

Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?

Binnenkort ga ik op mezelf wonen \o/ en heb (na erg veel zoek werk :P) alvast een aller aardigst home-cinema setje samengesteld al zeg ik het zelf. :) Om de lucht wat in beroering te brengen is een Infinity TSS-750 5.1 verantwoordelijk, die zijn power krijgt van een Yamaha RX-V459 A/V 6.1 reciever. Mijn intentie is om goed geluid te verkrijgen bij het draaien van films, maar ook het afspelen van muziek (MP3) en eventueel films vanaf me PC (via stereo-aansluiting of Coax). Ik heb al ontdekt dat mijn reciever een optie heeft om het geluid Straigt, dus zonder effecten, te versterken en als 2.1 af te spelen. Wat ik me dan afvraag, waarom zou je dan nog een aparte stereoversterker willen hebben voor het afspelen van stereo-materiaal? :? Niet dat ik daar nog geld voor (over)heb, maar dat vroeg ik me gewoon af B)

Btw, als straks alles klaar is zal ik nog wel een paar foto's posten van het geheel, ben benieuwd wat julle ervan vinden. :)

Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs

The One And Only

Eind van deze maand ga ik op zoek naar een setje speakers.
Denk dat ik de oude speakers meeneem en ter plaatse even laat aansluiten, zo kan ik de klanken van speakers vergelijken.
Ik heb een oog op Wharfedale Diamond 8/9 speakers.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

FZR 600R

quote:
Silentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?

[...]
Ik heb al ontdekt dat mijn reciever een optie heeft om het geluid Straigt, dus zonder effecten, te versterken en als 2.1 af te spelen. Wat ik me dan afvraag, waarom zou je dan nog een aparte stereoversterker willen hebben voor het afspelen van stereo-materiaal? :? Niet dat ik daar nog geld voor (over)heb, maar dat vroeg ik me gewoon af B)

Btw, als straks alles klaar is zal ik nog wel een paar foto's posten van het geheel, ben benieuwd wat julle ervan vinden. :)

Dat heb ik inderdaad ook vaak gelezen, en ik kan het deels wel begrijpen...een dedicated 2.0 set kan zich volledig concentreren op twee kanalen, en een 5(/6/7).1 moet veel meer 'kunnen'. Dan kan ik best inzien dat er een beetje 'ingeleverd' wordt op elk kanaal.
Er zullen natuurlijk wel duurdere modellen zijn die het zowel goed doen in stereo en surround, en anders kan je ook nog 2 monoblokken gebruiken naast je surround receiver als een 'hybride' systeem ;).

Maar ik heb er zelf nog niet echt veel van gemerkt, en ik denk dat voor ons 'niet-audiofielen' het allemaal niet zoveel uitmaakt ;). Ik merk bijvoorbeeld weinig tot geen verschil tussen stereo muziek uit mijn 2.0 versterker of mn 5.1 surround receiver.

Veel plezier iig met je setje, nieuw speelgoed is altijd leuk :).

quote:
ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]

Vergeet ook deze niet: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2118
De favorieten van Exirion zijn die kabellifts volgens mij.

Sowieso lopen er op die site en het htforum een paar mensen rond die audiofiel verwarren met audiomaan. Je kan ze herkennen aan het feit dat ze als eerste wegspurten zodra het woord "dubbelblind" valt.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

quote:
Silentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]

Waar ik in mijn reply op doelde is het feit dat mijn samsung DVD-speler/receiver gewoon stereo minder goed trok. Aangezien ik erg graag muziek luister en bijna nooit fims kijk, lijkt mij een upgrade richting 2.0 (of 2.1) logischer dan een nieuwe 5.1 receiver kopen die toevallig ook stereo kan afspelen. Achteraf gezien is het geluid van mijn huidige set ook stukken beter dan dat van mijn vorige Samsung, en niet te vergeten, budget speelt hier ook een (te :/ ) grote rol in...

Samsung is dan ook niet echt een gerenomeerd hi-fi bedrijf, een goede x.1 reciever zal ook in stereo goed klinken (met goede muzikale speakers! (B&W, KEF, Dali, Quad etc. welke je eigen voorkeur heeft)) of je moet wel een heel erge purist zijn. Mijn marantz sr4600 gebruik ik in stereo en klinkt voor mij prima. Bij goede opnames is het dynamisch bereik gewoon goed.

PHiXioN wijzigde dit bericht 16-08-2006 10:21 (13%)

Als je voornamelijk 2-kanaals muziek luistert, ben je inderdaad beter af met een stereo-amp.
Is eigenlijk heel eenvoudig: Bij een stereo-amp gaan alle kosten zitten in 2 kanalen, bij een 5-kanaals amp in 5.
Als je zowel films als muziek luistert, ga ik ervanuit dat je met het 'compromis' van'n goede 5.1-receiver alsnog prima zit.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Wormaap schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:00:
Als je zowel films als muziek luistert, ga ik ervanuit dat je met het 'compromis' van'n goede 5.1-receiver alsnog prima zit.
Of een gewone receiver met een prima eindversterker/2x monoblok erachter ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws