Reg. datum: 15 juni 2005
Mijn hond kan heel vreemd piepen als ie moet gapenquote:
-- Veni, Divi, Vici -- Ik kwam, ik dook, ik overwon! --
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Mijn hond kan heel vreemd piepen als ie moet gapenquote:Gemineye schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:00:
hieromtrent kan ik melden dat onze hond geen subsonische tonen weergeeft, godzijdank..
hij is wel lief
-- Veni, Divi, Vici -- Ik kwam, ik dook, ik overwon! --
quote:slindenau schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs.
Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen.
Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).
[afbeelding]
En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe
)).
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.
slindenau wijzigde dit bericht 15-08-2006 16:32 (30%)
Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."
Spacecowboy wijzigde dit bericht 15-08-2006 17:02 (23%)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
quote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:
Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
quote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17:
Ik bedoel de speakers die jij hebt staan. Behalve dat die van mij grijs zijn, is het uiterlijk ervan precies het zelfde. Het kan zijn dat Eltax en Lifetec wat met namen aan het goochelen zijn.Om te kunnen oordelen of zo ook echt het zelfde zijn, zou ik de drivers, de aansluit terminal of het filter moeten zien...
Misschien leuk om te lezen: HIFI.NL :: Aldi luidsprekers!? door René van Es.
Stond bij mij ook in de handleiding; ik moest er wel even om lachen, want dat zijn het gewoon niet... Dat hoor ik zelfs als non-audiofielquote:Medion zegt in de handleiding: “Het zijn werkelijk één van de beste Hi-Fi luidsprekers op de markt”. De vervoeging van het werkwoord “zijn” is net zo fout als de stelling!
Spacecowboy wijzigde dit bericht 15-08-2006 17:45 (15%)
quote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:57:
Ik heb ze destijds bij de Aldi gekocht onder de naam Tangent Avantgarde 200. En deze raad ik af als up-grade. Dat is het namelijk niet snel, tenzij je de speakertjes van een mini-setje ermee vervangt.
Ik heb ze zelf ook en zou je het liefst vervangen, want als de muziek wat complexer wordt, wordt het al snel een rommeltje wat je hoort. Daarbij klinken ze vrij schel en is het midden gebrekkig. Ik zal eens proberen of ik ze met een up-grade van de (goedkope) interne bekabeling en condensatoren wat aan kan doen, maar het liefst schaf ik dus nieuwe speakers aan (ware het niet dat ik er nu geen geld voor heb).
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.quote:Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:55:
Knappe receiver overigens die Pioneer. Ik ben juist weer teruggegaan naar 2.1 omdat ik surround voor muziek toch niet je van het vond (luister meer CD dan dat ik film kijk). Radio luisterde ik evenmin al naar, dus was een losse versterker eigenlijk het meest voor de hand liggend. Deze Denon kon ik vrij goedkoop krijgen, en hij levert meer dan voldoende power.
slindenau wijzigde dit bericht 15-08-2006 18:13 (32%)
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.quote:Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:31:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik deze speakers niet heb gekocht met het idee een high-end systeem aan te schaffen. Als ik het vergelijk met mijn vorige set (samsung gecombineerde DVD-speler/receiver. Dat ding kon alleen ultra laag of ultra hoog...) is het geluid prima in orde. Uiteraard speelde ook het beschikbare budget mee, dus dan moet je gewoon een compromis maken.
Nickname does not reflect reality
Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing.quote:Brad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....
LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
quote:Daklem schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:28:
[...]
Onderbouw jouw mening eens, want deze reactie is lastig serieus te nemen zonder serieuze onderbouwing.
\_Specs_/ [b]
Hier dus precies andersom. Die keer dat ik film kijk red ik dat ook wel met stereo. Als ik straks afgestudeerd ben koop ik wel een fatsoenlijke 5.1 receiver erbij voor video.quote:slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.
Voor wat betreft dat artikel op hifi.nl lees ik gewoon een stukje waarin iemand zijn mening geeft over bepaalde speakers. Ik zie daar het probleem niet zo inquote:Brad Pitt schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:06:
Hifi.nl....
LOL! Echt de referentie ooit wat mij betreft. Jammer dat dat forum daar niet meer open is. Wat een ongelooflijke onzinsite is dat zeg!
Zoals ik hiervoor al zeiquote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:01:
[...]
Daarom raad ik slindenau ook af deze te kopen als hij een up-grade wil. Zoals ook al op HIFI.NL gezegd wordt, kan je beter nog even doorsparen en/of op koopjesjacht gaan bij "echte" merken. Daar heb je veel meer plezier van omdat de stap vooruit veel groter is.
Ze staan bij mij immers ook nog wat aangeeft dat ik er wel plezier aan heb, maar genieten kan ik er niet van...
quote:ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]
Een site die artikelen als deze:
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2646
serieus publiceert kan ik ook niet meer serieus nemen.
Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyonequote:
Prijzen:
Basic: 200 euro
Silver: 360 euro
Gold: 900 euro
Gold Special: 900 euro
Platinum: 1650 euro
Idd zonde van je geld, kan je net zo goed een drol op tafel leggen.quote:slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:10:
[...]
![]()
[...]
Die dingen zijn amper groter dan een lucifer...biostabiel anyone?
Nickname does not reflect reality
quote:slindenau schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58:
Als je muziek luisterd kan je toch het surround uitzetten? Maarja, als je echt de voorkeur geeft aan muziek is 'echt' stereo vast beter ja. Mijn set is 99% film, 1% muziek ofzo, dus daarom ben ik voor 5.1 gegaan.
Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II
quote:Silentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?
[...]
Ik heb al ontdekt dat mijn reciever een optie heeft om het geluid Straigt, dus zonder effecten, te versterken en als 2.1 af te spelen. Wat ik me dan afvraag, waarom zou je dan nog een aparte stereoversterker willen hebben voor het afspelen van stereo-materiaal?Niet dat ik daar nog geld voor (over)heb, maar dat vroeg ik me gewoon af
Btw, als straks alles klaar is zal ik nog wel een paar foto's posten van het geheel, ben benieuwd wat julle ervan vinden.
quote:ZiegoM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:40:
[...]
Een site die artikelen als deze:
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2646
serieus publiceert kan ik ook niet meer serieus nemen.
"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal
Waar ik in mijn reply op doelde is het feit dat mijn samsung DVD-speler/receiver gewoon stereo minder goed trok. Aangezien ik erg graag muziek luister en bijna nooit fims kijk, lijkt mij een upgrade richting 2.0 (of 2.1) logischer dan een nieuwe 5.1 receiver kopen die toevallig ook stereo kan afspelen. Achteraf gezien is het geluid van mijn huidige set ook stukken beter dan dat van mijn vorige Samsung, en niet te vergeten, budget speelt hier ook een (tequote:Silentpuma schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
Hmm, als beginnend HT-liefhebber klinkt dit onderwerp me wat vaag in de oren. Ik volg dit topic nu een tijdje en zie regelmatig langskomen dat je beter een aparte stereo-reciever kan hebben als je muziek wilt luisteren omdat een surround-reciever 'minder goed geluid geeft'?
PHiXioN wijzigde dit bericht 16-08-2006 10:21 (13%)
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Of een gewone receiver met een prima eindversterker/2x monoblok erachterquote:Wormaap schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:00:
Als je zowel films als muziek luistert, ga ik ervanuit dat je met het 'compromis' van'n goede 5.1-receiver alsnog prima zit.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus