Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
slindenau schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:06:
Zijn die DVD's onder je receiver je enige...dat lijkt me niet toch :D?

Nee op het bureau staat de rest B) , voor de rest staat het kastje vol met cd's.

quote:
Of gebruik je je HT apparatuur ook voor TV en gamen (en muziek via pc)?

ja, zo'n beetje voor alles (de 200GB Maxtor is al aardig vol aan het raken)

quote:
Wel een mooi hoekje gemaak zo, nog een koelkast erbij en je hoeft de hele dag niet meer weg :+ ;).
een beetje beweging op z'n tijd is niet verkeerd.

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

Hmmz, kon niet zo gauw een goed topic vinden.

Wat betreft de JBL E250P, Ik lees van meerdere dat je tal van aansluitingen heb. Tulp/Coax normaal speaker draad en nog een paar.

Ik ken nergens een fatsoenlijke foto vinden van de achterkant, zodat ik zelf kan zien wat de aansluitingen zijn.
Of iemand zo foto kan maken van jou 250P, of aansluitingen even opnoemen?
Bedankt! :)

[Edit]
http://manuals.harman.com...P-E250P%20(120V)%20OM.pdf

Laat maar dus, daar staat hetdus. Gewoon via speaker draad aansluiten. Staat zelfs mooie afbeelding bij hoe de draadjes moeten hehe :9 [edit]

Wat zijn jullie ervaringen met de JBL?

[Edit 2]
@ Guido, sorry. Die had ik al eens gezien. maar met de PDF van JBL zelf is het mij duidelijk geworden.

Mijn excuses? :?

R-B wijzigde dit bericht 26-07-2006 14:21 (38%)

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

quote:
R-B schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:09:
Hmmz, kon niet zo gauw een goed topic vinden.

Wat betreft de JBL E250P, Ik lees van meerdere dat je tal van aansluitingen heb. Tulp/Coax normaal speaker draad en nog een paar.

Ik ken nergens een fatsoenlijke foto vinden van de achterkant, zodat ik zelf kan zien wat de aansluitingen zijn.
Of iemand zo foto kan maken van jou 250P, of aansluitingen even opnoemen?
Bedankt! :)

kan ik gewoon beter zoeken dan jij, of??? serieus, dit heeft 2 seconden geduurd
http://electronicssuperst...-northridgee250p_back.JPG
FZR 600R

Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs :D.

Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen _/-\o_.

Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_IMG_1947.jpg

En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels :+. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe :D)).
Voor de sub gebruik ik een 'HQ' RCA-RCA kabel van 2.5 meter.

slindenau wijzigde dit bericht 26-07-2006 23:15 (6%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
slindenau schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
Zaterdagnacht besteld, dus maandag verwerkt...en dinsdag kwam de pakketdienst langs :D.

Mijn HT (Eltax Universe, Pioneer VSX416 en Mivoc SW1100A) is binnen _/-\o_.

Een preview (mn testopstelling) is hier te zien (klik voor grotere foto).
[afbeelding]

En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels :+. En dit was het enige dat ik nog had liggen...en het bleek niet echt goed (de uitgangen van de receiver werken niet echt perfect op zo'n solide stuk koper, heb het met moeite werkend gekregen (de fronts tot nu toe :D)).
Voor de sub gebruik ik een normale tulp kabel, en ik heb ook nog een HQ RCA-RCA liggen.
Altijd leuk als je zo'n boel spul in 1 keer binnenkrijgt :P Laat binnenkort even weten hoe die Mivoc sub klinkt. Ik zag zo'n ding bij de Conrad voor 169, alleen is dat dan de SW1500a. Ben wel benieuwd of die dingen nog een beetje zuiver klinken en niet dat grote boom effect hebben.

quote:

Hoe bevalt de Mivoc Sub je zover? Of heb je hem nog niet erg kunnen testen.
Als je hem goed opstelt dan zal 't je verbazen hoeveel laag dat ding kan produceren :)

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

Grappig, we vragen allebei om 22:52 hoe die mivoc sub bevalt :9

FZR 600R

Tja, ik heb nooit een echte subwoofer gehad...alleen bij een pc speakersetje en 20cm woofers in stereozuilen. Ik heb em tot nu toe alleen met muziek 'echt' kunnen testen (2.1), voor zover ik kan beoordelen kan ik er dit over zeggen: hij gaat hard :+.

Maar wanneer je oorhoogte niet gelijk is met de reflexpoort hoor je er eigenlijk vrij weinig van, pas zodra je je hoofd laat zakken tot gelijke hoogte hoor je echte bonken. Valt opzich wel mee dus, maar dit heb ik getest in een vrij grote ruimte. Mijn HT ruimte zal wat kleiner worden, dus misschien bonkt het daar meer.
Maar hard kan 'ie zeker, want de glas-in-lood ramen hoorde je meetrillen :o (maar de Pioneer VSX-416 stond daarbij wel op -25 dB, volume van sub vol open met crossover maximaal (180Hz)).

quote:
Pauluz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:52:
[...]

Hoe bevalt de Mivoc Sub je zover? Of heb je hem nog niet erg kunnen testen.
Als je hem goed opstelt dan zal 't je verbazen hoeveel laag dat ding kan produceren :)

Wat bedoel je precies met 'goed opstellen'. Is er een voorkeur qua positie tov de luister/kijkplek voor optimaal geluid? Of hangt dat ook weer van akoestiek af...en moet ik gewoon wat schuiven tot het goed klinkt :)?

En er stond een foutje in mijn bericht, ik had de HQ RCA-RCA* kabel gebruikt voor de sub :). Dus niet een standaard tulp kabel.
*:
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/th_IMG_0952.jpg

slindenau wijzigde dit bericht 26-07-2006 23:14 (55%)

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Mooh?

quote:
slindenau schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:41:
En ja ik weet dat ik stroomkabels gebruik, maar aangezien eltax vrij budget is was er blijkbaar geen geld meer voor speakerkabels :+. .
Maakt echt geen kont uit, waarschijnlijk zelfs lagere weerstand dan speakerkabel omdat het niet uit losse draadjes bestaat. Je kan zo 1500 watt door zo'n kabel jagen.
FZR 600R

Ja, maar zoals ik ook zei...de aansluiting met de receiver was niet 100%. Dus daarvoor zijn echte kabels beter denk ik. En het zal audiotechnisch ook wel niet verantwoord zijn ;). Maar ze moeten inderdaad wel 220v @ 16A aankunnen, dus dat zit wel goed ;).

Nog 3 foto's van de (tijdelijke) testopstelling. Enkel de Fronts + sub doen het tot nu toe, vanwege de slechte aansluitingen dus ;).
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_IMG_1939.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_IMG_1941.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/Home%20Theatre/th_IMG_1942.jpg

slindenau wijzigde dit bericht 26-07-2006 23:26 (58%)

quote:
Koeitje schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:15:
[...]

Maakt echt geen kont uit, waarschijnlijk zelfs lagere weerstand dan speakerkabel omdat het niet uit losse draadjes bestaat. Je kan zo 1500 watt door zo'n kabel jagen.
Dat durf ik niet te bevestigen. Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oid :P?
quote:
slindenau schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:16:
Ja, maar zoals ik ook zei...de aansluiting met de receiver was niet 100%. Dus daarvoor zijn echte kabels beter denk ik. En het zal audiotechnisch ook wel niet verantwoord zijn ;). Maar ze moeten inderdaad wel 220v @ 16A aankunnen, dus dat zit wel goed ;).

Nog 3 foto's van de (tijdelijke) testopstelling. Enkel de Fronts + sub doen het tot nu toe, vanwege de slechte aansluitingen dus ;).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er mooi uit :)

koop gewoon wat Canare 4S6 voor 1,25 per meter en je hebt prima speakerkabel! /(hifisupply verkoopt het... en nee ik ben totaal niet met hun verbonden)

jorg

Mooh?

quote:
Guido schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
[...]

Dat durf ik niet te bevestigen. Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oid :P?
Waarom gebruikt met dan niet speakerkabel als installatie draad dat jaren mee moet :P
FZR 600R

Hmmm, geen kabeldiscussies jongens...straks worden de modjes weer boos ;).

quote:
Koeitje schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:37:
[...]

Waarom gebruikt met dan niet speakerkabel als installatie draad dat jaren mee moet :P
Omdat dat niet zo stevig/solid is?
Stranded draad is AFAIK vooral makkelijker in't gebruik :Y)
Effect van elektronen die vooral aan de buitenkant 'stromen' is het skin-effect, en komt pas meetbaar voor in het MHz-gebied :P
Verder wil ik ook geen kabeldiscussie opwekken, ik post hierboven alleen hoe het natuurkundig gezien is. Wat mensen (denken te) horen laat ik volledig buiten beschouwing.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Mooh?

Ik wil ook geen kabeldiscussie beginnen, maar wilde alleen even melden dat installatiedraad als waardeloos beschouwen me te ver gaat. Speakerkabel doet in principe hetzelfde als elke andere electriciteitkabel :)
Feel the BASS!!

quote:

Leuke set :)
Ik hoop alleen wel dat je de crossover van je sub niet altijd op 180hz hebt staan? :P lijkt me niet echt de bedoeling ghehhe.

BTW als ik ergens speakerkabels voor nodig heb koop ik meestal bij de bouwmarkt van die standaard speakerkabels van 2.5mm :P voldoet prima, en het kost geen drol.

fun...anyone?

Gadgetfetisjist

quote:
Guido schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
Elektronen gaan in de buitenste schil stromen, bij meer adres heb je meer buitenste schillen en stromen ze makkelijker oid :P?
Een van de bekendste fabeltjes. Dat hele skin effect treedt alleen op bij hoogfrequentsignalen en is voor audiosignalen niet van invloed.

FZR 600R

quote:
triple_A schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:32:
[...]

Leuke set :)
Ik hoop alleen wel dat je de crossover van je sub niet altijd op 180hz hebt staan? :P lijkt me niet echt de bedoeling ghehhe.

BTW als ik ergens speakerkabels voor nodig heb koop ik meestal bij de bouwmarkt van die standaard speakerkabels van 2.5mm :P voldoet prima, en het kost geen drol.

Ik heb nog helemaal geen ervaring met crossover, maar ik meen te hebben gelezen dat 'ie rond de 100Hz moet staan? Ik vond 180 Hz bij muziek wel lekker klinken, omdat die fronts 180 echt niet mooi weergeven vind ik.

En nog bedankt allemaal over kabeladvies, zal eens wat gaan rondkijken ;).

slindenau wijzigde dit bericht 27-07-2006 06:11 (7%)

I wear my sunglasses at night

@Slindenau: Als je je sub echt goed wilt plaatsen, is daar eigenlijk een hele simpele manier voor: Zet je sub (mbv boeken, standaards of whatever) op de plek waar je normaal luistert en je met je hoofd zit.
En dan vervolgens rond gaan lopen luisteren waar ie het beste klinkt - en daar mag ie dan staan (ook al is dat misschien een hele onlogische plaats 8:7 ).
Als je met iets midner genoegen wilt nemen, dan voldoet met een beetje bijregeling op je sub zelf eigenlijk ieder hoekje van de kamer ;)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

in search of...

quote:
The_Eagle schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:18:
@Slindenau: Als je je sub echt goed wilt plaatsen, is daar eigenlijk een hele simpele manier voor: Zet je sub (mbv boeken, standaards of whatever) op de plek waar je normaal luistert en je met je hoofd zit.
En dan vervolgens rond gaan lopen luisteren waar ie het beste klinkt - en daar mag ie dan staan (ook al is dat misschien een hele onlogische plaats 8:7 ).
Als je met iets midner genoegen wilt nemen, dan voldoet met een beetje bijregeling op je sub zelf eigenlijk ieder hoekje van de kamer ;)

Ze hebben mij ooit een keer verteld dat door het zo lage geluid van een sub, het bijna niet te horen waar het geluid precies vandaan komt...

Of het zo is weet ik niet?

Maar dat zou dan dus betekenen dat het niet uitmaakt waar je je sub neerzet... :?

Is het zo? ik vind het niet helemaal onwaarschijnlijk eigenlijk
Of geldt het alleen voor kamers van bepaald formaat?
Of bij bepaalde toonhoogten?

Meer ontopic staat mijn subje waarschijnlijk ook niet op de meest geschikte plaats,
gewoon op de grond tussen de kast waar mijn tv opstaat en het kastje daarnaast,
het klinkt wel, het zal vast beter kunnen, maar qua kamer/ meubel inrichting kwam het gewoon het beste uit zo :P

I'm gonna chill to myself... Leave the stress of a world from inside me
I'm gonna walk all alone... And leave all my troubles behind me
I'm gonna chill to myself...

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

Dat had ik ook met mijn huidige subwoofer op mijn oude kamer.

Hij stond naast me tv. Je merkte gewoonweg niks van dat je de bas hoort. Toen zei iemand zet hem ergens anders. Ik gedaan. Volledig achter me bureau weggestopt in hoekje van mijn kamer.

En jawel, de bass veel beter hoorbaar :)

Maar, nu word de JBL E250P verwacht als sub ipv Pioneer sub. Moest flink boest geven :) :D

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

Gadgetfetisjist

quote:
Chillz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:33:
Ze hebben mij ooit een keer verteld dat door het zo lage geluid van een sub, het bijna niet te horen waar het geluid precies vandaan komt...

Of het zo is weet ik niet?

Zolang de frequenties ruim onder de 100Hz blijven klopt dit.

quote:
Maar dat zou dan dus betekenen dat het niet uitmaakt waar je je sub neerzet... :?
Dat heeft ook niet te maken met de hoogte van de frequenties opzich. Wel met de golflengte bij die frequenties en de afmetingen van de kamer. In smalle/kleine kamers heb je te maken met nogal hinderlijke staande golven die ontstaan. Daardoor kan het zo zijn dat je op sommige plekken in je kamer het laag amper hoort. Het hangt er dan heel erg af waar je zit. Afhankelijk daarvan hoor je het laag goed of zelfs versterkt, of juist nauwelijks.

I wear my sunglasses at night

quote:
Exirion schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:41:
[...]

Zolang de frequenties ruim onder de 100Hz blijven klopt dit.

[...]

Dat heeft ook niet te maken met de hoogte van de frequenties opzich. Wel met de golflengte bij die frequenties en de afmetingen van de kamer. In smalle/kleine kamers heb je te maken met nogal hinderlijke staande golven die ontstaan. Daardoor kan het zo zijn dat je op sommige plekken in je kamer het laag amper hoort. Het hangt er dan heel erg af waar je zit. Afhankelijk daarvan hoor je het laag goed of zelfs versterkt, of juist nauwelijks.

Kortom: Mijn verhaal klopt dus :)
Cutoff-frequentie heeft er dus idd ook zijdelings mee te maken, maar feit blijft idd dat weerkaantsing waarschijnlijk een grotere invloed heeft. Of je moet van een trillende bank houden ipv geluid :P
Desalwelteplus: worth the try om je sub ergens anders te parkeren, zeker als de buren komen klagen dat het binnen zo trilt en jij bijna geen bas hoort :P

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws