Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben goed luisterend
Reg. datum: 25 oktober 2000

Ik heb eindelijk mijn XGL aan de praat gekregen :) Maar nu heb ik nog 2 vraagjes.

1. Ik zie bij iedereen dat ze op de kubus kijken. Maar mijn desktop zit IN de kubus. Hoe kan ik dit veranderen ?

2. Hoe krijg ik andere thema's geinstalleerd. IK heb hier boven al gelezen dat je gnome decorator moet vervangen voor cgwd. Maar waar kan ik dit aanpassen.
Reg. datum: 09 juli 2000

Beide kun je gewoon bij de settings aanpassen (rechtermuisknop op je rode compiz vierkantje).

Ik ben goed luisterend

quote:
BCC schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:46:
Beide kun je gewoon bij de settings aanpassen (rechtermuisknop op je rode compiz vierkantje).

Ik heb nergen een rood compiz vierkantje ?

Het enige wat ik heb is onder "system" "preferences" cgwd themes. Deze start wel maar de themes kan ik niet laden.
cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

Toen ik nog een werkende Xgl had was het een kwestie van 'gconf-editor' starten en dan naar "Apps > Compiz > Plugins > Cube > Screen0 > Options" navigeren. Vervolgens "in = true" veranderen in "in = false"

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

Semoekber.

Valt me wel op dat dit topic voor ~60% over XGL/Compiz gaat.. Wat standaard niet eens aanwezig is in Ubuntu 6.06..

Anyway, mensen beschuldigen mij soms van offtopic posten, maar nu heb ik wat echte Ubuntu-vragen.

Ik heb network-manager geïnstalleerd om WPA te kunnen gebruiken voor mijn wireless netwerk. Nu werkt dat op zich wel (als mijn AP niet zo brak was), maar krijg ik iedere keer dat ik wil verbinden de melding dat ik het password voor default keyring in moet voeren. Dat is irritant. Het kan me niets schelen als iemand met local access mijn WPA-key kan lezen, dus hoe los ik dat op? En waar kan ik anders het password wijzigen zodat ik het leeg kan halen?

Ik vond wel http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=187874 maar dan moet ik iets vaags downloaden, volgens mij moet dit gewoon standaard kunnen op een of andere manier. http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=410266 "There is no mechanism to change the password." dat is toch onzin? Ik wil niet geloven dat Ubuntu zo amateuristisch in elkaar steekt.

Andere vraag: http://www.desandwich.nl/index2.asp?ID=0. Daar staat de link Handmatig abonneren (RSS-feed).

Wat ik zie in die file is uiteindelijk wat links naar Mp3-files. Echter geen gebruiksvriendelijke manier om ze af te spelen. Hoe krijg ik die zooi in een lijst, zodat je het aan kan klikken en dat die Mp3 dan begint te spelen?

Nog eentje: hoe kom ik aan een adresbalk waar ik vrij in kan typen in de filebrowser? edit prefs behaviour use text-entry

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 10-08-2006 06:29 (4%)

Marcel rijdt de ride!

quote:
Bram B. schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Nee, dan werkt het helaas ook niet :'( . Ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen :?

Als ik ctr+alt+f1 typ en dan sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg krijg ik die procedure weer op het linker scherm te zien en al ik vervolgens terug ga naar de desktopomgeving is het nog steeds fout.

Hoe kan ik eigenlijk die driver onder Linux installeren? Ik kan niet zien wat ik doe in de desktop-weergave :P?
die mga driver staat bij Matrox. Ik heb de procedure gevolgd die in de readme stond en vervolgens de xorg.conf handmatig aangepast.
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/lnx_44.cfm zijn de matrox drivers voor de G200.
Je hebt het steeds over links-rechts, maar welke kaart stuurt welke kant aan?
Los van de matrox driver kan het natuurlijk ook nog aan de nvidia driver liggen.

Het dual screen instellen moet je echt zelf doen in xorg.conf, lees de man even van xorg.conf.
succes

Organiseer je eigen babypool: http://baby.the-pool.nl/

quote:
Sjod schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:01:
[...]

Ik heb nergen een rood compiz vierkantje ?

Het enige wat ik heb is onder "system" "preferences" cgwd themes. Deze start wel maar de themes kan ik niet laden.
Je moet er voor zorgen dat gnome-window-decorator niet geladen en in plaats daarvan cgwd laden.
Heb je een opstart scriptje startcompiz oid?
In de bestandje moet je gewoon gnome-window-decorator vervangen door cgwd

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

Resistance will be futile...

Ik heb net ook XGL en Compiz geinstalleerd via de TS. Heb dat scriptje gedaan opnieuw gestart en dan links onder bij sesie voor XGL gekozen. Als ik dan wil inloggen onder die sessie vliegt hij telkens terug naar het inlog scherm. Ik kan dus niet inloggen onder die sesie.

Ik ga het nog ff met root proberen en ik zal eens kijken bij mijn aanmeld opties.

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 06:02:
Ik heb network-manager geïnstalleerd om WPA te kunnen gebruiken voor mijn wireless netwerk. Nu werkt dat op zich wel (als mijn AP niet zo brak was), maar krijg ik iedere keer dat ik wil verbinden de melding dat ik het password voor default keyring in moet voeren. Dat is irritant. Het kan me niets schelen als iemand met local access mijn WPA-key kan lezen, dus hoe los ik dat op? En waar kan ik anders het password wijzigen zodat ik het leeg kan halen?

Ik vond wel http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=187874 maar dan moet ik iets vaags downloaden, volgens mij moet dit gewoon standaard kunnen op een of andere manier. http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=410266 "There is no mechanism to change the password." dat is toch onzin? Ik wil niet geloven dat Ubuntu zo amateuristisch in elkaar steekt.
Wat is er mis met het rebuilden van PAM? Het zit standaard in Ubuntu, alleen niet met de feature dat je je password kan onthouden (mits password inlog == password keyring). Dus gewoon doen en proberen zou ik zeggen :? Wel eerst backup'pen ;)
quote:
Andere vraag: http://www.desandwich.nl/index2.asp?ID=0. Daar staat de link Handmatig abonneren (RSS-feed).

Wat ik zie in die file is uiteindelijk wat links naar Mp3-files. Echter geen gebruiksvriendelijke manier om ze af te spelen. Hoe krijg ik die zooi in een lijst, zodat je het aan kan klikken en dat die Mp3 dan begint te spelen?
Meestal is een RSS feed voor podcasts wel in te voeren in je favoriete muziekspeler. Bij Rhythmbox en Listen zit er een optie '+ add postcast', waarmee je een rss-feed kan invoeren om automatisch de podcasts te downloaden :)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

verdeelt de whooping.

quote:
Mithras86 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:07:
Wat is er mis met het rebuilden van PAM? Het zit standaard in Ubuntu, alleen niet met de feature dat je je password kan onthouden (mits password inlog == password keyring). Dus gewoon doen en proberen zou ik zeggen :? Wel eerst backup'pen ;)
Wat er m.i. mis mee is, is dat het een heel vergezochte workaround is voor dit probleem: waarom kan je in NM niet gewoon instellen dat je je wpa-key niet in de keyring wil opslaan maar in plain text? Dat lijkt me veel voor de hand liggender. NM is echt ontzettend minimalistisch... :)
titel onder

quote:
John_Glenn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:19:
[...]

Wat er m.i. mis mee is, is dat het een heel vergezochte workaround is voor dit probleem: waarom kan je in NM niet gewoon instellen dat je je wpa-key niet in de keyring wil opslaan maar in plain text? Dat lijkt me veel voor de hand liggender. NM is echt ontzettend minimalistisch... :)

instellingen past niet zo goed in de filosofie van gnome...

overigens vind ik het wel een goed idee om gewoon alle wachtwoorden in de keyring op te slaan.

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
htca schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:05:
[...]

die mga driver staat bij Matrox. Ik heb de procedure gevolgd die in de readme stond en vervolgens de xorg.conf handmatig aangepast.
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/lnx_44.cfm zijn de matrox drivers voor de G200.
Je hebt het steeds over links-rechts, maar welke kaart stuurt welke kant aan?
Los van de matrox driver kan het natuurlijk ook nog aan de nvidia driver liggen.

Het dual screen instellen moet je echt zelf doen in xorg.conf, lees de man even van xorg.conf.
succes

links = NVIDIA riva tnt
rechts = Matrox Graphics Millennium g200 sd pci

Ik zal die readme wel eens grondig bestuderen en dan maar hopen dat het gaat lukken :)

Semoekber.

quote:
smokalot schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

instellingen past niet zo goed in de filosofie van gnome...

overigens vind ik het wel een goed idee om gewoon alle wachtwoorden in de keyring op te slaan.

Ik vind het best, als ik maar niet om de haverklap dat PW op moet kloppen.

Ik ga later wel proberen de keyring te resetten en dan een leeg password gebruiken. Bah. Beveiliging, je kan ook teveel van het goede hebben.

En wat is er mis met het rebuilden van PAM: 1. het is VEEL te moeilijk voor novice gebruikers, 2. apt-get werkt dan waarschijnlijk niet jofel meer. Hier moet toch een zinnige oplossing voor zijn?

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 10-08-2006 13:06 (16%)

Resistance will be futile...

Ik heb dat probleem dus ook. Ik heb 2 schermen aan een 6600GT hangen. Hij start op vanuit beiden schermen, maar daarnaa valt scherm 1 uit en zie ik de desktop van Ubuntu op scherm 2. Ik zal eens op de Ubuntu community rond gaan zoeken.. Dit moet wel te doen zijn..

Kan iemand mij vertellen of XGL en Compiz (dat hele grafische gebeuren) gaat werken op 2 schermen? Er is er toch altijd maar 1 hardware accelerated?

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Ik vind het best, als ik maar niet om de haverklap dat PW op moet kloppen.

Ik ga later wel proberen de keyring te resetten en dan een leeg password gebruiken. Bah. Beveiliging, je kan ook teveel van het goede hebben.

En wat is er mis met het rebuilden van PAM: 1. het is VEEL te moeilijk voor novice gebruikers, 2. apt-get werkt dan waarschijnlijk niet jofel meer. Hier moet toch een zinnige oplossing voor zijn?

Als PAM met autoconf werkt (en dat doen de meeste projecten), dan is het redelijk simpel:

1. Download PAM source.
2. sudo apt-get install build-essential checkinstall
3. cd naar je pam-source map
4. ./configure
5. make
6. sudo checkinstall

Bij stap 4 zal het script waarschijnlijk wat dependencies uitspugen die nog niet op je pc staan. Die zijn meestal simpel binnen te halen met Synaptic.

Als je na het rebuilden van PAM 'checkinstall' gebruikt in plaats van 'make install', dan maakt-ie er een .deb file van die automatisch geinstalleerd wordt. Je kan dan via Synaptic de boel weer verwijderen als er een betere 'native' PAM uitkomt.

I wear the cheese, it does not wear me.

Voorkom verdronken kittens: steriliseer of castreer uw kat!

quote:
ragingbull schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:04:
Ik heb dat probleem dus ook. Ik heb 2 schermen aan een 6600GT hangen. Hij start op vanuit beiden schermen, maar daarnaa valt scherm 1 uit en zie ik de desktop van Ubuntu op scherm 2. Ik zal eens op de Ubuntu community rond gaan zoeken.. Dit moet wel te doen zijn..

Kan iemand mij vertellen of XGL en Compiz (dat hele grafische gebeuren) gaat werken op 2 schermen? Er is er toch altijd maar 1 hardware accelerated?
xgl en compiz werkt niet, omdat je dan 2 schermen hebben die de max renderbare resolutie voor 3d acceleratie overschrijven
Happy Happy Joy Joy
Reg. datum: 25 september 2000

quote:
Simon schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:45:
[...]

xgl en compiz werkt niet, omdat je dan 2 schermen hebben die de max renderbare resolutie voor 3d acceleratie overschrijven

Excuse me :?

http://www.mmorpg.nl/images/XGL/ubuntu-xgl-1_resize.png
code:
1
lspci | grep 6600
0000:01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV43 [GeForce 6600/GeForce 6600 GT] (rev a2)

2880*1200

@ ragingbull

Deze xorg.conf is geschikt om te gebruiken met je 6600GT, je zal alleen even de resoluties aan moeten passen en de nvidia driver moeten installeren.

Ace wijzigde dit bericht 10-08-2006 18:21 (19%)

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~

Reg. datum: 15 september 2003

quote:

Bedoel je dit?

http://www.youtube.com/watch?v=DUSn-jBA3CE

Marcel rijdt de ride!

quote:
Bram B. schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

links = NVIDIA riva tnt
rechts = Matrox Graphics Millennium g200 sd pci

Ik zal die readme wel eens grondig bestuderen en dan maar hopen dat het gaat lukken :)

Dus de riva werkt wel en de matrox niet? (te lui om terug te lezen).

Als ik vanavaond thuis ben zal ik mijn xorg.conf posten. Dan kun je die als leidraad gebruiken, maar als je de man even leest kom je ook al een heel eind.

Marcel rijdt de ride!

quote:

Ja dat kan werken. er is geen mogelijkheid om je instelling via een GUI te doen. Je moet de instellingen via xorg.conf doen. Verder kun je ubuntuforums.org bekijken, er staan meerdere forums over twinview.
Kijk eerst even of je speciale drivers voor je 6600 GT nodig hebt en ga dan aan de slag met xorg.conf. Ik had xinerama niet nodig (wordt gemeld op het ubuntuforum)

Ik ben goed luisterend

quote:
Icec_Old schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 09:38:
[...]

Je moet er voor zorgen dat gnome-window-decorator niet geladen en in plaats daarvan cgwd laden.
Heb je een opstart scriptje startcompiz oid?
In de bestandje moet je gewoon gnome-window-decorator vervangen door cgwd

Ik heb het volgende in mijn startcompiz script

#!/bin/sh
cgwd &
compiz --replace gconf &

En dit script laten starten via sessions. Maar hij blijft de gnome decorator gebruiken ?
Ff 2 lekenvraagjes over dat XGL:

1. is dat nou een vervanging van gnome/kde of een aanvulling erop?
2. draait dat een beetje lekker op een pc met 1024mb/ geforce fx5200 /xp1800?

>onder de tab<

quote:
HetWonder schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:44:
Ff 2 lekenvraagjes over dat XGL:

1. is dat nou een vervanging van gnome/kde of een aanvulling erop?
2. draait dat een beetje lekker op een pc met 1024mb/ geforce fx5200 /xp1800?

1. Een aanvulling erop.
2. Klik

Ik draai het zelf met 768MB/GF6600/XP2400 en het draait als een draaimolen :)

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Wanneer zal het trouwens standaard met Ubuntu meegeleverd gaan worden? Versie 7.04? Ik heb eigenlijk wel zin om het te proberen maar heb weinig lust naar het ge-experimenteer ;)

quote:
HetWonder schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:10:
Wanneer zal het trouwens standaard met Ubuntu meegeleverd gaan worden? Versie 7.04? Ik heb eigenlijk wel zin om het te proberen maar heb weinig lust naar het ge-experimenteer ;)
Edgy Eft ofzo toch? Als XGL/Compiz ook in VMWare draait kan je ook overwegen VMWare te installeren en daar een edgy eft alpha's op te installeren?

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws