Gathering of Tweakers

Quicksearch
Er zijn twee nieuwe varianten op Ubuntu uitgekomen.

Beide imho het niet echt waard om in de TS toe te voegen, maar ik wilde ze voor de volledigheid wel even melden. Als iemand er anders over denkt dan hoor ik het wel. :)

Tevens is (K)ubuntu 6.10 Knot-1 ondertussen gereleased.
quote:
Mithras86 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:09:
[...]
Dan wil ik je echt wat anders aanraden. Hoewel het misschien redelijk offtopic is, er zijn redelijk wat spelers voor Gnome:
• Rhythmbox
• XMMS
Banshee
Listen

Zelf heb ik grote voorkeur voor Listen, maar ook Banshee is een goed GTK programma. Listen probeert nu de tegenhanger van AmaroK te worden, en als standaard meegeleverd te worden ipv Rythmbox (hoewel dat nog wel een tijdje kan gaan duren) ;)
Ik vind zelf van die drie alleen banshee en listen echte concurrenten van amaroK, en ik heb zelf listen ook geprobeerd maar die beviel me toch niet helemaal. amaroK draait toch net ff gebruiksvriendelijker. Enige nadeel vind ik dat het vrij lang duurt voordat ie opstart, maja daar ontkom je niet aan als je het onder gnome draait. En ach, verder zijn dat soort dingen gewoon persoonlijke smaken, daar kan je niet over discussieren ieder moet gewoon zelf de tool uitkiezen die hij 't lekkerst vindt.

Semoekber.

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=185962

Mijn M-audio doet het weer met alsamixer :). Eindelijk normaal muziek luisteren onder Linux.

Als mijn DVB-kaart het nu ooit ook nog gaat doen in een beetje normaal bruikbaar programma is mijn noodzaak om Windows nog te starten een stuk kleiner.

Nouja, XMMS doet het.. Gxine lijkt geen geluid te geven.. En ik kan alleen FTA kanalen bekijken, dat is dus Nederland 1, TV Noord, Omrop Fryslan en The Box.. Zonder geluid.. En het werkt niet fijn..

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 06-08-2006 07:47 (24%)

Ubuntu 6.10 Knot 1 is er inderdaad. Ik heb em even getest, maar er valt (uiterlijk dan) nog weinig verandering te merken.

quote:
rulus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:40:
Ubuntu 6.10 Knot 1 is er inderdaad. Ik heb em even getest, maar er valt (uiterlijk dan) nog weinig verandering te merken.
Ik had ook niet veel verwacht. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat 6.10 Knot 1 opeens een wereld van verschil zou zijn van 6.06. Leuke site btw! Onderhoud je die zelf?
quote:
rulus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:40:

Ik heb je site even bekeken en ik denk dat je deze regel aan moet passen:
"Ubuntu Linux kan er spijtig genoeg niet voor zorgen dat uw harde schijf kapot gaat of uw computer gestolen wordt."

Staat bij Voordelen onderaan...

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

quote:
Jk_W schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:24:
[...]
Ik had ook niet veel verwacht. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat 6.10 Knot 1 opeens een wereld van verschil zou zijn van 6.06. Leuke site btw! Onderhoud je die zelf?

Ja, heb hem zelf gemaakt. Hij is nog niet helemaal klaar en de layout wordt binnenkort nog wat onder handen genomen.

@Icec_old: wat bedoel je precies?

iemand die weet hoe je wpa op ubuntu 6.06 aan de gang krijgt?
Voor wie propere CPU frequency scaling wil, heb ik dit artikel: http://dietrich.wordpress...u-ondemand-cpu-frequency/

Vooral gericht naar Centrino CPU's toe, en met de ingebouwde scaling governors van de kernel ipv via powernowd.

quote:
rulus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:58:
[...]

Ja, heb hem zelf gemaakt. Hij is nog niet helemaal klaar en de layout wordt binnenkort nog wat onder handen genomen.

@Icec_old: wat bedoel je precies?
Sinds wanneer is het spijtig dat je OS er niet voor kan zorgen dat je HD crashed of dat je PC gestolen wordt?

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

Ja inderdaad, nu je 't zegt, ik zal het aanpassen :)

>onder de tab<

http://www.ubuntuvideo.com/

Misschien wel handig om in de TS te plaatsen?

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Ik heb in mijn telefoon een 1gb kaartje zitten, en als ik mijn telefoon aan de computer link, wordt deze als usb massaopslag apparaat herkend. Ik kan er dingen vanaf kopieren, dat gaat prima, maar er vanaf de pc data opzetten wil om de een of andere reden niet lukken in Ubuntu. Ik kan het wel gewoon in de mappen zetten, en het lijkt ook alsof de data gekopieerd is, maar zodra ik de telefoon loskoppel en het ga checken is de betreffende map nog steeds leeg. Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen?

Rozijntjes

Je kiest wel netjes unmount voordat je hem loskoppelt?

Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----

Dat kan niet eens? Ik kan de optie unmount iig niet vinden. Heeft er iemand nog meer ervaring met removable usb flashdisks want ik heb het idee dat het nogal buggy werkt allemaal... na meerdere pogingen blijkt dat ie wel kopieert maar hij geeft gewoon geen progress bar. Het lijkt dus alsof de bestanden er direct op staan, maar als ik 100mb kopier en ik haal de stekker er na 2 minuten uit, dan staat er pas 75 mb oid op. Het lijkt dus een bug ofzo

Het werkt helemaal niet buggy. Je _moet_ alleen unmounten om data ook daadwerkelijk weg te schrijven. Gewoon het stekkertje eruit trekken, mag dus niet. Als je niet weet hoe je moet unmounten, check /media eens en kijk of daar iets bijstaat wat op je telefoon lijkt. Ga vervolgens naar je console, type daar 'sudo umount /media/naam_van_telefoon'. En dan wordt een en ander wel weggeschreven. Normaal zou je echter gemounte devices op je Desktop moeten krijgen...

God Bless America | Change We Can Believe In

quote:
Harm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:36:
Normaal zou je echter gemounte devices op je Desktop moeten krijgen...
Hoogst waarschijnlijk heeft HetWonder dat ook. Je moet dan rechtermuis->volume loskoppelen kiezen. Staat het volume niet op je desktop, moet je even kijken naar je gconf-editor naar de waarde apps/nautilus/desktop/volumes_visible en die moet op true staan

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Ik ben goed luisterend
Reg. datum: 25 oktober 2000

Ik ben een beetje aan het expirimiteren met Ubuntu. Ik wil eigenlijk van Windows af en overgaan op Ubuntu.

Grotendeels van mijn hardware heb ik nu aan de praat. Maar ik kan nergens iets vinden om SLI in te schakelen. Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mogelijk is?
Ik vermoed ook dat bij mij XGL niet werkt doordat ik 2 videokaarten heb. Heeft iemand SLI aan de praat met XGL ?
Semoekber.

quote:
Sjod schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:18:
Ik ben een beetje aan het expirimiteren met Ubuntu. Ik wil eigenlijk van Windows af en overgaan op Ubuntu.

Grotendeels van mijn hardware heb ik nu aan de praat. Maar ik kan nergens iets vinden om SLI in te schakelen. Ik vraag me af of dit uberhaupt wel mogelijk is?
Ik vermoed ook dat bij mij XGL niet werkt doordat ik 2 videokaarten heb. Heeft iemand SLI aan de praat met XGL ?

SLI zat dacht ik wel in de nVidia drivers?

Als je een ULi chipset had gehad zou het trouwens inderdaad totaal niet werken, maar met een nForce4 moet het kunnen volgens mij.
Ik ben goed luisterend

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:30:
[...]

SLI zat dacht ik wel in de nVidia drivers?

Als je een ULi chipset had gehad zou het trouwens inderdaad totaal niet werken, maar met een nForce4 moet het kunnen volgens mij.

Als ik nividia settings draai vanaf de cli krijg ik:

ERROR: NV-CONTROL extension not found on this Display.

ERROR: Unable to determine number of NVIDIA GPUs on ':0.0'.

ERROR: Unable to determine number of NVIDIA Frame Lock Devices on ':0.0'.

De geinstalleerde driver is nvidia-glx 1.0.8762 (geinstalleerd via apt-get).
Dat is normaal als je XGL als X-server draait.

Ik ben goed luisterend

quote:
Harm schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:51:
Dat is normaal als je XGL als X-server draait.
Hoe kan ik dan SLI instellen, moet dat via xorg.conf ?
quote:
Mithras86 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:45:
[...]

Hoogst waarschijnlijk heeft HetWonder dat ook. Je moet dan rechtermuis->volume loskoppelen kiezen. Staat het volume niet op je desktop, moet je even kijken naar je gconf-editor naar de waarde apps/nautilus/desktop/volumes_visible en die moet op true staan
Het heeft daar niet zovele mee te maken. Het probleem is dat het lijkt of ie al na 1 seconde klaar is met kopieren van bestanden, terwijl ie op de achtergrond er nog mee bezig is. Als ik hem er dan te vroeg uit trek leidt dat tot veel corrupte files enz.

quote:
Sjod schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:02:
[...]

Hoe kan ik dan SLI instellen, moet dat via xorg.conf ?
Door die nvidia-configtool te starten zonder dat je xgl draait :) . Hoe je dat doet, kan ik je helaas niet vertellen, omdat ik er ook nog naar op zoek ben.
quote:
HetWonder schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:25:
[...]

Het heeft daar niet zovele mee te maken. Het probleem is dat het lijkt of ie al na 1 seconde klaar is met kopieren van bestanden, terwijl ie op de achtergrond er nog mee bezig is. Als ik hem er dan te vroeg uit trek leidt dat tot veel corrupte files enz.
Veranderingen op usb-disks worden pas definitief doorgevoerd op het moment dat je het ding op de juiste wijze unmount. Dus als jij het ding eruit trekt, zonder op de juiste manier te unmounten, gaat het mis. Probeer het anders gewoon eens en vertel ons het resultaat. Ik lees namelijk nergens dat je wél unmount, terwijl dat toch echt nodig is.

Harm wijzigde dit bericht 07-08-2006 01:06 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws