Reg. datum: 09 juli 2000
Zowel de omschrijving als de link zijn:quote:
code:
1
| ftp://ftp.nerim.net/debia...layer_10.0.7-0.0_i386.deb |
Hier in FF
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
[Nieuw Topic]Zowel de omschrijving als de link zijn:quote:Jk_W schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:35:
[...]
Dat ligt toch echt aan jou.![]()
Bekijk de eigenschappen van de links maar eens. Er is niks mis mee!
1
| ftp://ftp.nerim.net/debia...layer_10.0.7-0.0_i386.deb |
quote:WorkForce schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:04:
[...]
Ik zelf kende hellaNZB nog niet. Van de week ga ik proberen Ninan aan de praat te krijgen.
Kaasplank wijzigde dit bericht 03-08-2006 17:04 (25%)
Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz
Akin wijzigde dit bericht 03-08-2006 20:46 (27%)
- No signal -
W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 03-08-2006 21:54 (16%)
- No signal -
quote:HetWonder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:12:
Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt voor we Edgy Eft kunnen verwachten? Het is nog amper twee maanden te gaan voor het oktober is, dat lijkt me wel erg kort dag voor een nieuwe release eigenlijk.
Ik merk overigens wel dat de updates hier langzamerhand steeds meer binnen beginnen te stromen sinds een week... is dat toeval of heeft dit met opkomende edgy eft te maken?
mithras wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:20 (0%)
Reden: ik kan niet rekenen ;)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
quote:Mithras86 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:18:
[...]
Edgy komt dus gewoon uit op 10/06, tenzij er weer melding gemaakt wordt van uitstel. Daarom zou EE minder "revolutionair" zijn als DD en komen er minder features in dan gepland voor EE. Helaas, maar Ubuntu 6.07 zal dan weer een grotere realease worden.
_DH wijzigde dit bericht 04-08-2006 11:41 (15%)
Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."
Live gamer tag : depl0y | iPhone 8GB 1st Gen | iPhone 16GB 3G White
1
2
| #!/bin/sh sleep 60 pppd call umtskpn |
1
| @reboot /root/startumts.sh |
1
2
3
4
| (CRON) STARTUP (fork ok) (CRON) INFO (running @reboot jobs) (root) CMD (/root/startumts.sh) ... (root) MAIL (mailed 52 bytes...) |
OverSoft wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:24 (9%)
http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen
quote:depl0y schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
Kan iemand misschien ook een soort van kleine how-to maken over het installeren van de NVidia drivers, ik krijg het niet voor elkaar. Heb ik eindelijk alle vereiste onderdelen geinstalleerd, moet ik weer uit X gaan om hem te installeren... Hoe doe je dat?
Waarom zet je het script in je cron? Als je het in je opstartsessie zet, wordt het automatisch bij je startup gedaanquote:OverSoft schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
Nou probeer ik het UMTS kaartje te laten connecten bij bootup. Dit lukt dus met geen mogelijkheid.
Ik heb de /etc/network/interfaces methode geprobeerd, maar de UMTS kaart heeft op het moment van laden van die module nog geen verbinding met het netwerk.
Nou heb ik een .sh aangemaakt onder root met daarin heel simpel:
code:
1 2 #!/bin/sh sleep 60 pppd call umtskpn
Dit .shtje is uiteraard chmod +x.
Als ik dit .sh run dan doet hij het gewoon, als ik em echter zo onder crontab zet:
code:
1 @reboot /root/startumts.sh
Dan zie ik wel dat CRON iets aan het doen is als ik kijk bij de systemlog, maar geen verbinding...
mithras wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:26 (64%)
OverSoft wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:52 (70%)
Je 'moet' dat gewoon doen met update-rc.d dusquote:OverSoft schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:35:
nja, ik heb em in init.d gegooid en ik weet dat ik daarna een symlink moet aanmaken in een van de rc*.d dirs, ik weet echter niet welke
# update-rc.d filename defaults
Thank you, dat werktquote:phsmit schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:16:
[...]
Je 'moet' dat gewoon doen met update-rc.d dus
# update-rc.d filename defaults
en dan plaatst ie in alle 7(toch?) mappen een symlinkje
Tja, in principe kan je alleen je eigen gebruiker verneuken. Dus daar alles (.gnome, .gnome2, .gconfd uit je homedir voor Gnome) weggooien bijvoorbeeld. Maar dan nog: bij een nieuwe startup wordt dan alles weer naar default teruggezet. Je bent je wallpaper kwijt, en je splashscreen, maar veel meer niet eigenlijk. Ik weet niet hoe zeer dit ook is bij KDE, maar het lijkt me vergelijkbaarquote:evert_ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:08:
Nu wilde ik de pc zo 'robuust mogelijk tegen kindjes en oude mensen maken' , want deze pc zal ook gebruikt worden door de kleinkinderen van mijn grooutouders. Op zich kunnen ze al niet veel verkeerd doen , zeker niet als ze het root passwoord niet kennen. Toch vroeg ik me af of er zaken zijn waarmee ik deze installatie zo 'robuust' mogelijk kan maken. Die kinderen kunnen er wat van , de xp installatie moest ik iedere paar weken weer eens helemaal opschonen omdat de kinderen weer vanalles misdaan hadden. Dus heeft iemand hier nog tips voor ?
In Gnome zitten standaard veel kleine games. Moet je er wel ff Ubuntu van makenquote:Verder vroeg ik me af welke applicaties mijn grootmoeder allemaal zou kunnen gebruiken ? Ik dacht aan een mail programma , OO.o , een msn chatprogramma , firfox , enkele leuke kleine spelletjes (welke ?).
Omdat hier ook geldt, dat Gnome vaak rustiger, stiller en eenvoudiger in lay-out is (naar mijn idee), zou ik ook voor dit punt sneller Gnome pakken dan KDE. Oude mensen (omdat ik toch het idee heb dat bomma iets oud isquote:Weten jullie ook nog een leuk theme , dat het allemaal een leuk en fris uitzicht geeft ?
Alle andere tips zijn ook nog welkom , alvast bedankt
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
evert_ wijzigde dit bericht 04-08-2006 15:15 (11%)
quote:evert_ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:13:
Het is juist de bedoeling dat ik even hier thuis alles een beetje instel , plus de nodige zooi aan
Dus wat ik liefst zou doen , is een soort van theme waarbij zo veel mogelijk overbodige rotzooi is weggehaald van het scherm. Verder was ik ook al van plan om op het scherm gewoon shortcuts te zetten van alle belangrijke programma's zodat ik bij de eerste 'computerlessen' de menu's een beetje met rust kan laten om alles eenvoudig te houden.
Ik dacht aan KDE ipv gnome omdat ik zelf liever kde gebruik (ik gebruik zelf ook kubuntu) , gnome oogt iets rustiger , maar ik vind de applicaties voor kde beter (ik weet niet hoe dit komt , zal wel persoonlijk zijn).
Nu doe je me wel twijfelen tussen gnome en kde.
Edit : ik zi nu pas je post gwystyl : Even misschien een heel domme vraag ; maar het settings menu is dat niet 'user' afhankelijk ? Dus als ik het settings menu wegdoe in de 'oma' account en ik wil iets van settings veranderen , kan ik dat dan gewoon onder mijn account doen ?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Het is juist de bedoeling dat ik even hier thuis alles een beetje instel , plus de nodige zooi aan programma's installeer en dat er dan niets meer aan moet gebeuren. Mijn grootmoeder (= bomma , blijkbaar een woord dat in nederland niet gebruikt wordt) is echt niet van plan om config files te gaan editen enzo. Ze wil gewoon 'met de pc leren werken' dus daar versta ik onder surfen , office , chatten , ...
quote:
Ik dacht aan KDE ipv gnome omdat ik zelf liever kde gebruik (ik gebruik zelf ook kubuntu) , gnome oogt iets rustiger , maar ik vind de applicaties voor kde beter (ik weet niet hoe dit komt , zal wel persoonlijk zijn).
quote:Edit : ik zi nu pas je post gwystyl : Even misschien een heel domme vraag ; maar het settings menu is dat niet 'user' afhankelijk ? Dus als ik het settings menu wegdoe in de 'oma' account en ik wil iets van settings veranderen , kan ik dat dan gewoon onder mijn account doen ?
Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!
Volgens mij ligt het helemaal niet aan Automatix, maar aan de halve install die je nog hebt staan. Probeer eens of "apt-get -f install" het kan fixxen en probeer dan opnieuw automatix te apt-getten.quote:maesalfons46 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:04:
zie eens naar automatics van mij geeft error onderaan?
<--- Heel verhaal -->
Dan wil ik je echt wat anders aanraden. Hoewel het misschien redelijk offtopic is, er zijn redelijk wat spelers voor Gnome:quote:HetWonder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:46:
[...]
Dan hou je mp3's afspelen over dat kan je met xmms doen als je het zo simpel als in winamp wil. Eventueel is ook amaroK nog een optie aangezien die zonder KDE kan draaien onder gnome, die heeft maar 1 extra bestandje nodig (draai ik zelf ook en dat werkt perfect).
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona