Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
Jk_W schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:35:
[...]
Dat ligt toch echt aan jou. :)
Bekijk de eigenschappen van de links maar eens. Er is niks mis mee!
Zowel de omschrijving als de link zijn:
code:
1
ftp://ftp.nerim.net/debia...layer_10.0.7-0.0_i386.deb

Hier in FF

E36 BMW 318iS

quote:
WorkForce schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:04:
[...]

Ik zelf kende hellaNZB nog niet. Van de week ga ik proberen Ninan aan de praat te krijgen.

oeh. dat ziet er wel vet uit :D
ff proberen :)

hmm.. programma loopt al. kijken of downloaden werkt :P
downloaden werkt dus ook.

Kreeg hem eerst niet aan de gang omdat ik java niet had.
ff sudo apt-get install sun-java5-bin en toen werkte het direct :)

Kaasplank wijzigde dit bericht 03-08-2006 17:04 (25%)

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

Oke... heb md5sum.exe gedl... waar vind ik de md5 van de iso?? ik zie alleen maar de drie iso's (desktop, server, en alternative)... waar vind ik de md5 bestanden die ik moet checken? op de gebrande iso vond ik em ook al niet...

Ik heb overigens net de desktop cd in me gewone pc gedaan, om te booten vanaf cd...
Kreeg toen de melding dat er iets mis was met de "X window manager"

Booten in "safe graphic mode" werkte wel, maar zodra de de desktop met "taak balk" enz. geladen was, bevroor de boel... iig weinig reactie (muis stond stil)

het lijkt me dus dat wanneer de server (waarop ik t wil installeren) vastloopt, dat dat niet aan de cd kan liggen?

- edit -

Oke vergeet mijn vorige edit, heb de waarde die ik kreeg van
E:\DL>md5sum ubuntu-6.06-desktop-i386.iso vergeleken met wat er op ubuntu.com te vinden is

Ook de md5sums van de alternate en de server ISO kloppen...

Kan ik hieruit dus concluderen dat de ISO's goed zijn?

Akin wijzigde dit bericht 03-08-2006 20:46 (27%)

- No signal -

Semoekber.

Ja. :)

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 03-08-2006 21:54 (16%)

Het blijft spannend...

Gister het desktop cd'tje maar weer in mijn ouder servertje gepropt, en nu gekozen voor "safe graphic mode" en zowaar, hij bootte door... (wel ontzettend traaaaag, maar dat veranderd wel als ik 256 MB ram bij prik denk ik)

Ik klikken op install... Begint mooi met installeren, aantal dingetjes ingevuld (tijdzones namen etc.) en t ding begint met installen...
Vervolgens ga ik "even weg" (was rond 9 uur), kwam om half 3 (niet smiddags ;) ) weer terug, staat ie nog op 95%...
Dus of het duurt gewoon te lang met 128 MB, of r kreng loopt ergens op vast...
Heb em overigens uitgezet, wilde graag slapen :P en t ding is niet bepaald stil.

Als ik vanmiddag thuis komt probeer ik t nog eens, en dan laat ik em wat langer aanstaan...

- No signal -

Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt voor we Edgy Eft kunnen verwachten? Het is nog amper twee maanden te gaan voor het oktober is, dat lijkt me wel erg kort dag voor een nieuwe release eigenlijk.

Ik merk overigens wel dat de updates hier langzamerhand steeds meer binnen beginnen te stromen sinds een week... is dat toeval of heeft dit met opkomende edgy eft te maken?

quote:
HetWonder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:12:
Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt voor we Edgy Eft kunnen verwachten? Het is nog amper twee maanden te gaan voor het oktober is, dat lijkt me wel erg kort dag voor een nieuwe release eigenlijk.

Ik merk overigens wel dat de updates hier langzamerhand steeds meer binnen beginnen te stromen sinds een week... is dat toeval of heeft dit met opkomende edgy eft te maken?

Voor DD was de release gepland om 04/06. Door uitstel kwam de release pas op 06/06, vandaar ook versienummer 6.06. Echter was het plan om toch de releases 6 maanden na elkaar te laten volgen, zodat EE op 10/06 uit zou komen.
Toen het uitstel van DD bekend werd, is ook gelijk gemeld dat de 6 maandelijkse cyclus door zou gaan. Edgy komt dus gewoon uit op 10/06, tenzij er weer melding gemaakt wordt van uitstel. Daarom zou EE minder "revolutionair" zijn als DD en komen er minder features in dan gepland voor EE. Helaas, maar Ubuntu 6.077.04 [small] zal dan weer een grotere realease worden.

Verder weet ik niet precies wanneer Gnome 2.16 uitkomt. Iedereen is er druk mee bezig, en misschien zal EE standaard geleverd worden met 2.16. Ook was XGL/Compiz standaard meegeleverd dacht ik.

mithras wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:20 (0%)
Reden: ik kan niet rekenen ;)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
Mithras86 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:18:
[...]
Edgy komt dus gewoon uit op 10/06, tenzij er weer melding gemaakt wordt van uitstel. Daarom zou EE minder "revolutionair" zijn als DD en komen er minder features in dan gepland voor EE. Helaas, maar Ubuntu 6.07 zal dan weer een grotere realease worden.

ubuntu 6.07?

EE wordt 6.10
EE+1 wordt 7.04

(edit: indien zonder vertragingen, that is... maar die verwacht ik ook niet... DD werd uitgesteld omdat het een LTS werd. Zowel EE als EE+1 worden dit niet)

_DH wijzigde dit bericht 04-08-2006 11:41 (15%)

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

Kan iemand misschien ook een soort van kleine how-to maken over het installeren van de NVidia drivers, ik krijg het niet voor elkaar. Heb ik eindelijk alle vereiste onderdelen geinstalleerd, moet ik weer uit X gaan om hem te installeren... Hoe doe je dat?

Live gamer tag : depl0y | iPhone 8GB 1st Gen | iPhone 16GB 3G White

Zo, ik heb Ubuntu nou ook draaien, en na wat config probleempjes met m'n UMTS kaartje heb ik eindelijk ook internet erop :)

Nou probeer ik het UMTS kaartje te laten connecten bij bootup. Dit lukt dus met geen mogelijkheid.

Ik heb de /etc/network/interfaces methode geprobeerd, maar de UMTS kaart heeft op het moment van laden van die module nog geen verbinding met het netwerk.
Nou heb ik een .sh aangemaakt onder root met daarin heel simpel:

code:
1
2
#!/bin/sh
sleep 60
pppd call umtskpn

Dit .shtje is uiteraard chmod +x.
Als ik dit .sh run dan doet hij het gewoon, als ik em echter zo onder crontab zet:

code:
1
@reboot /root/startumts.sh

Dan zie ik wel dat CRON iets aan het doen is als ik kijk bij de systemlog, maar geen verbinding...

/edit:
Knip-plak uit syslog:

code:
1
2
3
4
(CRON) STARTUP (fork ok)
(CRON) INFO (running @reboot jobs)
(root) CMD (/root/startumts.sh)
...
(root) MAIL (mailed 52 bytes...)

Iemand enig idee?
(Overigens heb ik bootmisc.sh ook al geprobeerd, daar maakt hij verbinding, blijft 1 seconde verbonden en verbreekt de verbinding)

OverSoft wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:24 (9%)

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

quote:
depl0y schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
Kan iemand misschien ook een soort van kleine how-to maken over het installeren van de NVidia drivers, ik krijg het niet voor elkaar. Heb ik eindelijk alle vereiste onderdelen geinstalleerd, moet ik weer uit X gaan om hem te installeren... Hoe doe je dat?
  • Je hebt 2 mogelijkheden:
    1. Synaptic->zoeken->nvidia-glx->installeren
    2. Terminal-> "sudo apt-get install nvidia-glx"
  • Terminal -> "sudo nvidia-glx-config enable" (zie ook het comment in synaptic bij nvidia-glx)
  • Restart X
quote:
OverSoft schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
Nou probeer ik het UMTS kaartje te laten connecten bij bootup. Dit lukt dus met geen mogelijkheid.

Ik heb de /etc/network/interfaces methode geprobeerd, maar de UMTS kaart heeft op het moment van laden van die module nog geen verbinding met het netwerk.
Nou heb ik een .sh aangemaakt onder root met daarin heel simpel:

code:
1
2
#!/bin/sh
sleep 60
pppd call umtskpn

Dit .shtje is uiteraard chmod +x.
Als ik dit .sh run dan doet hij het gewoon, als ik em echter zo onder crontab zet:

code:
1
@reboot /root/startumts.sh

Dan zie ik wel dat CRON iets aan het doen is als ik kijk bij de systemlog, maar geen verbinding...
Waarom zet je het script in je cron? Als je het in je opstartsessie zet, wordt het automatisch bij je startup gedaan :?

mithras wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:26 (64%)

nja, ik heb em in init.d gegooid en ik weet dat ik daarna een symlink moet aanmaken in een van de rc*.d dirs, ik weet echter niet welke :X

daarnaast draait die cron op de achtergrond, dus kan ik gewoon werken, terwijl de kaart nog verbinding moet maken (ipv 1 minuut wachten elke boot)

/edit:
Nu kom ik er achter dat ie bij de cron ook verbind, maar OOK direct weer ophangt.
Ik heb nu even een nohupje ervoor gezet, kijken of ie dan wel verbonden blijft.

/edit2:
Nope...
Dit is zo frustrerend, als ik het handmatig doe, doet hij het wel, wil ik het automatiseren, doet ie et niet...

OverSoft wijzigde dit bericht 04-08-2006 12:52 (70%)

loving structures

quote:
OverSoft schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:35:
nja, ik heb em in init.d gegooid en ik weet dat ik daarna een symlink moet aanmaken in een van de rc*.d dirs, ik weet echter niet welke :X
Je 'moet' dat gewoon doen met update-rc.d dus
#  update-rc.d filename defaults

en dan plaatst ie in alle 7(toch?) mappen een symlinkje
quote:
phsmit schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

Je 'moet' dat gewoon doen met update-rc.d dus
#  update-rc.d filename defaults

en dan plaatst ie in alle 7(toch?) mappen een symlinkje
Thank you, dat werkt :)

Reg. datum: 13 december 2005

Nu ga ik voor mijn bomma op basis van een oude pc (1ghz , 256Mb ram , 40Gb harde schijf) een desktop pc voor haar maken. Hier komt natuurlijk kubuntu op.

Ik ga voor haar al alles configureren , zoals haar mail , zorgen dat mp3's afspelen , zorgen dat flash in firefox werkt ed...

Nu wilde ik de pc zo 'robuust mogelijk tegen kindjes en oude mensen maken' , want deze pc zal ook gebruikt worden door de kleinkinderen van mijn grooutouders. Op zich kunnen ze al niet veel verkeerd doen , zeker niet als ze het root passwoord niet kennen. Toch vroeg ik me af of er zaken zijn waarmee ik deze installatie zo 'robuust' mogelijk kan maken. Die kinderen kunnen er wat van , de xp installatie moest ik iedere paar weken weer eens helemaal opschonen omdat de kinderen weer vanalles misdaan hadden :X . Dus heeft iemand hier nog tips voor ?

Verder vroeg ik me af welke applicaties mijn grootmoeder allemaal zou kunnen gebruiken ? Ik dacht aan een mail programma , OO.o , een msn chatprogramma , firfox , enkele leuke kleine spelletjes (welke ?).

Weten jullie ook nog een leuk theme , dat het allemaal een leuk en fris uitzicht geeft ?

Alle andere tips zijn ook nog welkom , alvast bedankt :)

quote:
evert_ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:08:
Nu wilde ik de pc zo 'robuust mogelijk tegen kindjes en oude mensen maken' , want deze pc zal ook gebruikt worden door de kleinkinderen van mijn grooutouders. Op zich kunnen ze al niet veel verkeerd doen , zeker niet als ze het root passwoord niet kennen. Toch vroeg ik me af of er zaken zijn waarmee ik deze installatie zo 'robuust' mogelijk kan maken. Die kinderen kunnen er wat van , de xp installatie moest ik iedere paar weken weer eens helemaal opschonen omdat de kinderen weer vanalles misdaan hadden :X . Dus heeft iemand hier nog tips voor ?
Tja, in principe kan je alleen je eigen gebruiker verneuken. Dus daar alles (.gnome, .gnome2, .gconfd uit je homedir voor Gnome) weggooien bijvoorbeeld. Maar dan nog: bij een nieuwe startup wordt dan alles weer naar default teruggezet. Je bent je wallpaper kwijt, en je splashscreen, maar veel meer niet eigenlijk. Ik weet niet hoe zeer dit ook is bij KDE, maar het lijkt me vergelijkbaar :)
Wat je kan overwegen is een aparte gebruiker 'bomma' (wat is dan btw :? 8)7) en een gebruiker 'kinderen' bij wijze van spreken.
quote:
Verder vroeg ik me af welke applicaties mijn grootmoeder allemaal zou kunnen gebruiken ? Ik dacht aan een mail programma , OO.o , een msn chatprogramma , firfox , enkele leuke kleine spelletjes (welke ?).
In Gnome zitten standaard veel kleine games. Moet je er wel ff Ubuntu van maken :p
quote:
Weten jullie ook nog een leuk theme , dat het allemaal een leuk en fris uitzicht geeft ?

Alle andere tips zijn ook nog welkom , alvast bedankt :)
Omdat hier ook geldt, dat Gnome vaak rustiger, stiller en eenvoudiger in lay-out is (naar mijn idee), zou ik ook voor dit punt sneller Gnome pakken dan KDE. Oude mensen (omdat ik toch het idee heb dat bomma iets oud is :p) hebben niets aan een drukke omgeving. Eenvoud en leesbaarheid is denk ik het belangrijkste.
offtopic:
Dit is wel een mening. Ik vind dat standaard Gnome rustig oogt dan KDE. Je kan bij KDE veels te veel instellen, waar beginnnende gebruikers last van kunnen hebben. Verder zou je vanuit Windows net zo makkelijk naar KDE als Gnome over kunnen stappen. Als je logisch nadenkt (programma's onder 'applicaties', je voorkeuren onder 'systeem', net als het beheer) kan je alles vinden. just my 2 cents ;)

Ik ga er van uit dat bomma 'oma' betekent. Ik zou voor de robuustheid in ieder geval de settings uit het panel/menu verbergen voor die gebruiker, en ze alleen voor jou zichtbaar maken. Voor simpele spelletjes moet je bij Synaptic maar ff de games secties doorspitten. Ga er maar van uit dat van een heleboel spelletjes (verschillende soorten kaarten, pacman, bubbles) al standaard iets in zowel KDE als Gnome zit.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Reg. datum: 13 december 2005

Het is juist de bedoeling dat ik even hier thuis alles een beetje instel , plus de nodige zooi aan programma's installeer en dat er dan niets meer aan moet gebeuren. Mijn grootmoeder (= bomma , blijkbaar een woord dat in nederland niet gebruikt wordt :P ) is echt niet van plan om config files te gaan editen enzo. Ze wil gewoon 'met de pc leren werken' dus daar versta ik onder surfen , office , chatten , ...

Dus wat ik liefst zou doen , is een soort van theme waarbij zo veel mogelijk overbodige rotzooi is weggehaald van het scherm. Verder was ik ook al van plan om op het scherm gewoon shortcuts te zetten van alle belangrijke programma's zodat ik bij de eerste 'computerlessen' de menu's een beetje met rust kan laten om alles eenvoudig te houden.

Ik dacht aan KDE ipv gnome omdat ik zelf liever kde gebruik (ik gebruik zelf ook kubuntu) , gnome oogt iets rustiger , maar ik vind de applicaties voor kde beter (ik weet niet hoe dit komt , zal wel persoonlijk zijn).

Nu doe je me wel twijfelen tussen gnome en kde :/ .

Edit : ik zi nu pas je post gwystyl : Even misschien een heel domme vraag ; maar het settings menu is dat niet 'user' afhankelijk ? Dus als ik het settings menu wegdoe in de 'oma' account en ik wil iets van settings veranderen , kan ik dat dan gewoon onder mijn account doen ?

evert_ wijzigde dit bericht 04-08-2006 15:15 (11%)

quote:
evert_ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:13:
Het is juist de bedoeling dat ik even hier thuis alles een beetje instel , plus de nodige zooi aan
Dus wat ik liefst zou doen , is een soort van theme waarbij zo veel mogelijk overbodige rotzooi is weggehaald van het scherm. Verder was ik ook al van plan om op het scherm gewoon shortcuts te zetten van alle belangrijke programma's zodat ik bij de eerste 'computerlessen' de menu's een beetje met rust kan laten om alles eenvoudig te houden.

Ik dacht aan KDE ipv gnome omdat ik zelf liever kde gebruik (ik gebruik zelf ook kubuntu) , gnome oogt iets rustiger , maar ik vind de applicaties voor kde beter (ik weet niet hoe dit komt , zal wel persoonlijk zijn).

Edit : ik zi nu pas je post gwystyl : Even misschien een heel domme vraag ; maar het settings menu is dat niet 'user' afhankelijk ? Dus als ik het settings menu wegdoe in de 'oma' account en ik wil iets van settings veranderen , kan ik dat dan gewoon onder mijn account doen ?

Een heleboel settings zijn natuurlijk wel user-afhankelijk, maar om het een beetje hufterproof te maken zou ik ze wel zo goed mogelijk verbergen. Vooral klein(e)kinderen klikken op alles wat los en vast zit en kunnen op die manier een heleboel settings overhoop gooien. Als ze die niet te makkelijk te zien krijgen voorkom je dat een beetje. Je zal dan wel zelf moeten weten hoe je weer bij de settings kan komen als je wat wil veranderen.
Nog een tip om je wat reisjes naar je oma te besparen: geef jezelf externe toegang met shell (als het goed is stel je dan een VNC server in die je met een willekeurige VNC client kan benaderen), zodat je evt wat op afstand kan veranderen.

Verder klinkt het alsof je een soort kiosk mode wil. Daarbij kan je alleen vooraf ingestelde programmas gebruiken. Ik meen me te herinneren dat er wel zoiets bestaat. HIER alvast een algemene KDE kiosk mode tutorial; voor een (K)ubuntu-specifieke manier moet je nog maar ff googlen dan.

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Het is juist de bedoeling dat ik even hier thuis alles een beetje instel , plus de nodige zooi aan programma's installeer en dat er dan niets meer aan moet gebeuren. Mijn grootmoeder (= bomma , blijkbaar een woord dat in nederland niet gebruikt wordt :P ) is echt niet van plan om config files te gaan editen enzo. Ze wil gewoon 'met de pc leren werken' dus daar versta ik onder surfen , office , chatten , ...

Maak dan een profiel waarin alleen die programma's toegankelijk zijn, dat kun je later nog wel weer aanpassen. Scheelt ook, kan er ook minder fout gaan doordat er een verkeerde optie is aangeklikt.

quote:

Doe ik er nog een schepje bovenop...met GNOME heb je nog een applicatie als Sabayon waarbij je een userprofiel kunt maken en instellen zoals je dat graag wil hebben. Vervolgens kun je dat profiel dan gaan toewijzen aan de gebruikers die er gebruik van moeten maken. Sabayon is er overigens alleen voor GNOME, niet voor KDE. Geen idee of KDE ook zo'n soort tool heeft.

quote:

Wat je in dat useraccount aan al die dingen instelt geldt alleen voor dat account. Sommige zaken zijn zogenaamde systemwide settings en daarvoor zal het root wachtwoord gevraagd worden. Kwestie van die dingen eruit zien te halen en het root wachtwoord niet aan een ander geven.

Overigens is er hier op het forum een topic geweest over een computer voor een opa waarop ook Linux werd gezet. Ga eens op zoek naar dat topic, daar zullen waarschijnlijk ook nog wel wat bruikbare zaken in staan.

zie eens naar automatics van mij geeft error onderaan?

alfons@alfons-desktop:~$ sudo gedit /etc/apt/sources.list
Password:
alfons@alfons-desktop:~$ wget http://www.beerorkid.com/automatix/apt/key.gpg.asc--17:44:53-- http://www.beerorkid.com/automatix/apt/key.gpg.asc
=> `key.gpg.asc'
Resolving www.beerorkid.com... 208.113.152.130
Connecting to www.beerorkid.com|208.113.152.130|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1,730 (1.7K) [text/plain]

100%[====================================>] 1,730 --.--K/s

17:44:53 (23.91 MB/s) - `key.gpg.asc' saved [1730/1730]

alfons@alfons-desktop:~$ gpg --import key.gpg.asc
gpg: key 521A9C7C: public key "Justin Hayes (Automatix Repository Master) <wildtangent@w1ldt4ng3nt.net>" imported
gpg: Total number processed: 1
gpg: imported: 1
alfons@alfons-desktop:~$ gpg --export --armor 521A9C7C | sudo apt-key add -
OK
alfons@alfons-desktop:~$ sudo apt-get update
Get:1 http://be.archive.ubuntu.com dapper Release.gpg [189B]
Get:2 http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates Release.gpg [189B]
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper Release
Get:3 http://security.ubuntu.com dapper-security Release.gpg [189B]
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates Release
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security Release
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/main Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/restricted Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/main Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/restricted Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/universe Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/multiverse Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/universe Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper/multiverse Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/main Packages
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/main Packages
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/restricted Packages
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/main Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/restricted Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/main Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/restricted Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/universe Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/multiverse Packages
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/universe Sources
Hit http://be.archive.ubuntu.com dapper-updates/multiverse Sources
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/restricted Sources
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/universe Packages
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/multiverse Packages
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/universe Sources
Hit http://security.ubuntu.com dapper-security/multiverse Sources
Get:4 http://www.beerorkid.com dapper Release.gpg [189B]
Get:5 http://www.beerorkid.com dapper Release [5161B]
Get:6 http://www.beerorkid.com dapper/main Packages [511B]
Fetched 5864B in 0s (6268B/s)
Reading package lists... Done
alfons@alfons-desktop:~$ sudo apt-get install automatix
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
The following NEW packages will be installed:
automatix
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
Need to get 31.4kB of archives.
After unpacking 0B of additional disk space will be used.
Get:1 http://www.beerorkid.com dapper/main automatix 6.4-5-6.06dapper1 [31.4kB]
Fetched 31.4kB in 1s (26.6kB/s)
Selecting previously deselected package automatix.
(Reading database ... 156766 files and directories currently installed.)
Unpacking automatix (from .../automatix_6.4-5-6.06dapper1_i386.deb) ...
Setting up gforge-db-postgresql (3.1-31) ...
Configuring for PostgreSQL 7.3 or later
cp: cannot stat `/etc/postgresql/pg_hba.conf': No such file or directory
dpkg: error processing gforge-db-postgresql (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 1
Setting up automatix (6.4-5-6.06dapper1) ...
Errors were encountered while processing:
gforge-db-postgresql
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
8)7

Slab word nu ook via automatix geinstalleerd :) erg handig dus.

Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!

quote:

Tip van mijn kant: welke programma's wil je je grootmoeder gaan geven die KDE zijn? Firefox voor internet (of evt. Opera), Thunderbird als emailclient, Openoffice voor het officewerk. Dan hou je mp3's afspelen over dat kan je met xmms doen als je het zo simpel als in winamp wil. Eventueel is ook amaroK nog een optie aangezien die zonder KDE kan draaien onder gnome, die heeft maar 1 extra bestandje nodig (draai ik zelf ook en dat werkt perfect).

Ik heb zelf ook lang getwijfeld, met name vanwege de kwaliteit van de KDE tooltjes maar aangezien dat toch naar mijn idee iets meer 'buggy' is in vergelijking met gnome, ben ik uiteindelijk voor gnome gegaan waarin ik een aantal KDE tools gewoon gebruik (waaronder amaroK). Werkt heerlijk simpel en dat is denk ik precies wat je hebben moet voor een grootmoeder. KDE is toch iets meer voor de 'nerds' (in de positieve zin van 't woord ;) )

quote:
maesalfons46 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:04:
zie eens naar automatics van mij geeft error onderaan?

<--- Heel verhaal -->
Volgens mij ligt het helemaal niet aan Automatix, maar aan de halve install die je nog hebt staan. Probeer eens of "apt-get -f install" het kan fixxen en probeer dan opnieuw automatix te apt-getten.
quote:
HetWonder schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:46:
[...]
Dan hou je mp3's afspelen over dat kan je met xmms doen als je het zo simpel als in winamp wil. Eventueel is ook amaroK nog een optie aangezien die zonder KDE kan draaien onder gnome, die heeft maar 1 extra bestandje nodig (draai ik zelf ook en dat werkt perfect).
Dan wil ik je echt wat anders aanraden. Hoewel het misschien redelijk offtopic is, er zijn redelijk wat spelers voor Gnome:
• Rhythmbox
• XMMS
Banshee
Listen

Zelf heb ik grote voorkeur voor Listen, maar ook Banshee is een goed GTK programma. Listen probeert nu de tegenhanger van AmaroK te worden, en als standaard meegeleverd te worden ipv Rythmbox (hoewel dat nog wel een tijdje kan gaan duren) ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws