Gathering of Tweakers

Quicksearch
Semoekber.

quote:
Arx schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:59:
[...]

Zit je in het buitenland ofzo? Dit zijn toch geen post tijden? ;)

Nee gewoon in Nederland. :P

Verstoord ritme :P.
quote:
Anyway. Die PCMCIA krijg je heust wel aan de praat. Je driver van je Xircom heet xirc2ps.

Hier wat linkjes 4 ur pleasure:
http://www.toms.net/rb/
http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/doc/PCMCIA-HOWTO.html
http://theochem.chem.rug..../medusa-manual/x1305.html
Onder Linux in het algemeen zal ie wel werken ja, maar ik heb zo mijn vrezen dat ik dingen moet compilen in de kernel van die etherbootfloppy moet recompilen voor het kan werken, en dat is voor mij veel te ver gezocht :). Ik heb de 2dehands cdromdrive al besteld dus ik ga het eerst daarmee proberen.
Als eerste: ik ben een echte noob op linux gebied, maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik las in de meuktracker dat er een nieuwe versie van Ubuntu was, en na veel topics lezen besloot ik om het te proberen op mijn oude P3 700 Mhz servertje...
Een probleem echter: de cpu was dood dus moest eerst wachten tot ik de op marktplaats bestelde cpu binnen had...

Gister binnen dus: installeren die zooi!
Via Ubuntu.com de desktop cd gedl. en gebrand... in de server: kreeg netjes een boot menu, nog even t geheugen gechecked, en installeren maar... In eerste instantie ging t allemaal wel lekker, en op een gegeven moment kreeg ik zon mooi gecentreerd balkje met Ubuntu, en een paar icoontjes linksonder in dat balkje... De installatie liep echter vast nadat het installeren van "nautilus". Zodra hij daarmee klaar is (tenminste ik denk dattie daarmee klaar is) krijg ik een zwart scherm met een muis pijltje, en na korte tijd reageert er niks meer... muis niet en toetsenbord niet. Het "cd activiteit lampje" op de speler licht af en toe wel op, maar veel gebeurd er volgens mij niet.

De server edition ook geprobeerd, doet precies hetzelfde... Duurt het dan echt zo ontzettend lang op zon oude bak (spec komen zo) om ubuntu te installen??

De specs van de server zijn:

HP Netserver E800
Pentium3 700 Mhz
128 MB ECC registered ram (was t dubbele, een van de 2 reepjes is volgens mij overleden)
9 GB USCSI HD
36 GB USCSI HD
Atapi cd spelertje
netwerk kaartje (2x) en onboard video (4mb shared)
ohja en een floppy gleuf _/-\o_

Kan iemand mij mis. iets vertellen hierover??
Doe ik iets fout?? Zie ik iets over t hoofd?? Duur t gewoon echt zo lang op een oude p3 met 128 MB???

- No signal -

Semoekber.

Nee, dat gaat gewoon niet zover ik weet. Je moet minimaal 192MB hebben, anders moet je voor de "alternative" CD gaan, zover ik weet. Maar daar heb ik me niet in verdiept.

Als ik jou was zou ik er een reepje 64MB of liever 128MB bijzoeken. Dat is straks met het ding "in productie" ook wel fijn.
Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
Akin schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:35:
De server edition ook geprobeerd, doet precies hetzelfde... Duurt het dan echt zo ontzettend lang op zon oude bak (spec komen zo) om ubuntu te installen??
probeer gewoon eens een tekst install, en dan een apt-get install gnome...

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

quote:
_DH schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:13:
[...]

probeer gewoon eens een tekst install, en dan een apt-get install gnome...

flapper flapper... mis. had je erover heen gelezen, maar ik ben dus nog compleet linux noob... :P

en ik had inderdaad ergens iets gelezen over 192 MB, maar heb ook weer tegenstrijdige berichten gelezen... en ja... als ik er geheugen bij wil prikken moet t volgens mij wel t zelfde geheugen zijn, en volgens mij ecc registered geheugen nog best prijzig... (weet niet zeker)

Maar goed, zal morgen de mogelijkheden van die "alternative" cd es opzoeken, en mezelf (proberen) in te lezen op dat "apt-get install gnome tekst install" gebeuren (spannend :) )

Akin wijzigde dit bericht 01-08-2006 00:37 (13%)

- No signal -

Semoekber.

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34775

Als ik me niet vergis werkt deze. ECC heb je niet nodig, registered zal de chipset mogelijk vereisen (wat voor chipset heb je?). Of goedkoop unbuffered werkt hangt van de chipset af :).

Zie ook PMG FAQ :)

[edit]Vergeet die V&A link, dees veel beter: pricewatch: 256MB PC133 SDR, ECC Reg. (Kingston)=

En als het goed is kan je die ook gewoon naast je 128MB zetten :).

Let op, niet bij MNM kopen, dat is weer wel unbuffered.. Oplichters..

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 01-08-2006 00:52 (44%)

quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:44:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/34775

Als ik me niet vergis werkt deze. ECC heb je niet nodig, registered zal de chipset mogelijk vereisen (wat voor chipset heb je?). Of goedkoop unbuffered werkt hangt van de chipset af :).

Zie ook PMG FAQ :)

[edit]Vergeet die V&A link, dees veel beter: pricewatch: 256MB PC133 SDR, ECC Reg. (Kingston)=

En als het goed is kan je die ook gewoon naast je 128MB zetten :).

Let op, niet bij MNM kopen, dat is weer wel unbuffered.. Oplichters..

[Edit] Lees dus net dat registered niet gemixd kan worden met unbuffered... dus moet of voor reg. gaan of voor unbuffered...

Ik zit nu op me werk, dus kan geen chipset "aflezen".. Tis een HP Netserver E800, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er perse ECC Reg bij moest... (omdat er nu al van dat gehuegen in zit?)

Heb net op markplaats wat geboden :| ben benieuwd...

Akin wijzigde dit bericht 01-08-2006 10:50 (7%)

- No signal -

quote:
Thunderbolt schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:03:
Nee gewoon een sataII schijf op het mobo aangesloten. Hoe kan ik die drivers dan installeren, als Kubuntu zelf nog niet eens geinstalleerd is?
Ben er nu achter dat 6.06 de sata2 controller van mijn mobo (asrock 939 dualsata) niet ondersteunt. Moet dus de kernel updaten

Thunderbolt wijzigde dit bericht 01-08-2006 13:18 (21%)

Heb net ff een Sweex Wireless Router en PCI-kaartje gehaald, alles ingeplugd en binnen no-time zat ik lekker wireless...

Dit is dus m'n eerste wireless post met Ubuntu :P, had niet gedacht dat t zo makkelijk zou gaan.

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Ik gebruik compiz onder ubuntu en heb twee vragen;

1. Hoe kan in windows in 1 programma op de voorgrond houden, bijvoorbeeld gimp, als ik een edit window open dan wil ik dat de afbeelding niet donker wordt, dat is nogal lastig?
2. Sinds kort werken compiz themes niet meer is dat er uit gesloopt of ligt het aan mij?

gr.

** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **

quote:
RD schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:19:
Ik gebruik compiz onder ubuntu en heb twee vragen;

1. Hoe kan in windows in 1 programma op de voorgrond houden, bijvoorbeeld gimp, als ik een edit window open dan wil ik dat de afbeelding niet donker wordt, dat is nogal lastig?
2. Sinds kort werken compiz themes niet meer is dat er uit gesloopt of ligt het aan mij?

gr.

dat faden van windows vond ik rete irritant dus die compiz plugin heb ik uitgezet met gconf-editor. Is evt. een optie.

Themes zijn enigszins verbouwd in compiz. Je moet de gnome-decorator vervangen voor cgwd en dan de meest recente versie van gcompizthemer gebruiken.

quote:
Soulfly schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:46:
Sinds een paar dagen Kubuntu geinstalleerd... werkt mooi / netjes maar Wifi krijg ik niet aan de praat. Gewoon netwerk (waar ik nu mee werk) werkt verder prima.

Op het moment dat ik de wifi kaart laat scannen naar beschikbare netwerken vind hij deze moeiteloos... verbinding maken is echter een heel ander verhaal. Dit wil met geen mogelijkheid, niet naar m'n eigen router (WEP) en niet naar de open router van een van mijn buren...

Ik heb 't nodige afgezocht maar ben nog niet veel wijzer geworden. Nu speelt een gebrek aan linux kennis hier ook een rol bij. Iemand enig idee?
Bijna zelfde probleem hier! Kan wel op het netwerk van buren komen, alleen signaal is erg zwak, maar mijn eigen beveiligde netwerk wil ie niet connecten. (Hij ziet hem wel) Ik ga vanavond https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WiFiHowTo eens door nemen om te kijken of ik daar mee verder kom. Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

"Gao" | Persoonlijke weblog. | Jippie 06-07-07 getrouwd

Pro

Probleempje, op mijn laptop (AMD Turion64 1,6ghz, 512mb ram, ATi X700) krijg ik na het "nautilus" geluidje een zwart scherm. Zonder pijltje, m'n verlichting lijkt zelfs uit te gaan (kon ik niet duidelijk zien omdat het daglicht was :p maar zodra ik de verlichting uitdeed door het scherm-palletje in te drukken zie ik geen verschil)

Ik heb zo'n 10 minuten gewacht, maar er gebeurt echt helemaal niks meer :/

Ik probeerde de X86-64 versie van Ubuntu 6.06

Ligt dit aan m'n videokaart?

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

Reg. datum: 01 augustus 2006

Ik heb best wel een vaag probleem... Als ik probeer te booten van CD (zowel de 32-bits als 64-bits versie), kan ik selecteren dat ie moet booten, dat doet ie ook. Ik krijg zo'n balkje, maar die blijft haken bij de het tweede onderdeel (iets met mounten ofzo). Ik heb het ook geprobeerd onder XP met VMWare en daar werkt het prima. Ik heb totaal geen verstand van Linux maar vond dit wel een mooie uitdaging.

Intel Pentium D805
2x512MB DDR2 533MHz
Asrock 775HDTV-Twins
Seagate 7200.7 200GB IDE
Maxtor DM9 120GB IDE
LG DVD-RW
Soundblaster Audigy
Avermedia M150

E36 BMW 318iS

Ik heb de serverversie van ubuntu draaien en nu heb ik daar hellanzb op staan. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat hellanzb altijd draait als de server aan staat? En hellanzb zegt dat ie 3 connections maakt maar blijven die altijd verbonden want ik zou graag ook nog via newsleecher wat dingen downloaden op m'n windows bak maar als hellanzb de verbindingen al op maakt met idle'en dan schiet dat ook niet op dat gaat wel goed dus :P

Kaasplank wijzigde dit bericht 02-08-2006 14:08 (3%)

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

Ik heb op zowel mijn werkstation als mijn server ubuntu staan. De server fungeert dmv samba als fileserver en heeft vier schijven. Twee daarvan zijn via een promise sata controller (sda en sdb) en de anderen twee via een onboard via chip (hda met ubuntu en hdc). Ik mount me shares met cifs.
Als ik een map via samba van hdc1 naar sda1 wil kopieren dan krijg ik een error: Error "Not on the same file system" while moving "/home/erik...films". Losse bestanden is geen enkel probleem. Alleen met mapjes gaat het fout. Hoe kan ik dit oplossen?

Nou ik heb dus gister de alternative cd van ubuntu gedl, en op cd gezet...

In me servertje, text intall gekozen, ging een tijdje goed, totdat iet "unpacking apt" gaat doen...
Daar bleeft ie 2 uur lang op 49% staan, toen heb em maar weer uitgezet...
krijg deze week wel een dimmetje met 256MB erbij, mis. dat het dan beter gaat, maar het lijkt erop alsof ie gewoon hangt op dat onderdeel...

- No signal -

zie mophor

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

zie mophor

quote:
Hans schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:35:
[...]

dat faden van windows vond ik rete irritant dus die compiz plugin heb ik uitgezet met gconf-editor. Is evt. een optie.

Themes zijn enigszins verbouwd in compiz. Je moet de gnome-decorator vervangen voor cgwd en dan de meest recente versie van gcompizthemer gebruiken.

Je kon ook de settings in een andere plugin (waar instonden waarheen gefade moest worden) aanpassen (ergens onderaan in het lijstje, heb het nu niet bij de hand :P) waardoor je andere fade-dingen zoals het donkermaken van ramen die niet meer reageren (dat vind ik wel nuttig) wel behoudt. :)

En waarom staan er letterlijke FTP-linkjes die afgekort zijn (dus met ...'s in de adressen) in de topicstart? :P

HunterPro wijzigde dit bericht 03-08-2006 09:36 (7%)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

quote:
Akin schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:09:
Nou ik heb dus gister de alternative cd van ubuntu gedl, en op cd gezet...

In me servertje, text intall gekozen, ging een tijdje goed, totdat iet "unpacking apt" gaat doen...
Daar bleeft ie 2 uur lang op 49% staan, toen heb em maar weer uitgezet...
krijg deze week wel een dimmetje met 256MB erbij, mis. dat het dan beter gaat, maar het lijkt erop alsof ie gewoon hangt op dat onderdeel...
Klopte de MD5SUM van de CD wel?

quote:
orillion schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:15:
[...]

Klopte de MD5SUM van de CD wel?

Nog niet gekeken. Dat is bedoelt om te kijken of de iso wel helemaal goed is gedl?

Ik heb nu nl. de desktop cd al gedl, en geprobeerd te installen, en de server versie, die blijven allebei hangen (na het "laden" van nautilus) krijg ik zwart beeld, met een bevroren muis en weinig tot geen cd acitviteit.
Op aanraden had ik dus de alternative cd met text install geprobeerd... is dus al de 3e cd die ik probeer...

- No signal -

quote:
Akin schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:45:
Nog niet gekeken. Dat is bedoelt om te kijken of de iso wel helemaal goed is gedl?
Ja. Liefst check je zelfs de gebrande CD, daar kunnen natuurlijk ook fouten geintroduceerd zijn. Maar onder Windows is dat helaas nogal lastig geloof ik, dus je zou in ieder geval eerste de MD5 checksum van het gedownloade image kunnen controleren.

use tomato::posts qw(rants flames off-topic);
local $perl = $perl--;
# More unfortunates

Oh yeah? Define well-adjusted.

quote:
Juggernaut schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:40:
Ik heb de serverversie van ubuntu draaien en nu heb ik daar hellanzb op staan. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat hellanzb altijd draait als de server aan staat? En hellanzb zegt dat ie 3 connections maakt maar blijven die altijd verbonden want ik zou graag ook nog via newsleecher wat dingen downloaden op m'n windows bak maar als hellanzb de verbindingen al op maakt met idle'en dan schiet dat ook niet op dat gaat wel goed dus :P

BTW: heb je HellaHella al geïnstalleerd? Machtig gewoon, web-control over je hellaNZB daemon.

Hellanzb altijd draaien als je ding opstart is kwestie van dat in je opstart-config te gooien; daar zijn in principe een aantal tuts voor (die ik ook nog eens moet lezen, met hetzelfde doel).

Only a hitman or a gamer would shoot a person in the face - Jack "the Joker" Thompson
Origin, Bullfrog, Westwood, DICE, Maxis. Pandemic and Bioware must be so thrilled to be in such good company.

quote:
DexterBelgium schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:50:
[...]

BTW: heb je HellaHella al geïnstalleerd? Machtig gewoon, web-control over je hellaNZB daemon.

Hellanzb altijd draaien als je ding opstart is kwestie van dat in je opstart-config te gooien; daar zijn in principe een aantal tuts voor (die ik ook nog eens moet lezen, met hetzelfde doel).
Ik zelf kende hellaNZB nog niet. Van de week ga ik proberen Ninan aan de praat te krijgen.

"Gao" | Persoonlijke weblog. | Jippie 06-07-07 getrouwd

quote:
HunterPro schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:33:
[...]

En waarom staan er letterlijke FTP-linkjes die afgekort zijn (dus met ...'s in de adressen) in de topicstart? :P

Dat ligt toch echt aan jou. :)
Bekijk de eigenschappen van de links maar eens. Er is niks mis mee!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws