Als eerste: ik ben een echte noob op linux gebied, maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik las in de meuktracker dat er een nieuwe versie van Ubuntu was, en na veel topics lezen besloot ik om het te proberen op mijn oude P3 700 Mhz servertje...
Een probleem echter: de cpu was dood dus moest eerst wachten tot ik de op marktplaats bestelde cpu binnen had...
Gister binnen dus: installeren die zooi!
Via Ubuntu.com de desktop cd gedl. en gebrand... in de server: kreeg netjes een boot menu, nog even t geheugen gechecked, en installeren maar... In eerste instantie ging t allemaal wel lekker, en op een gegeven moment kreeg ik zon mooi gecentreerd balkje met Ubuntu, en een paar icoontjes linksonder in dat balkje... De installatie liep echter vast nadat het installeren van "nautilus". Zodra hij daarmee klaar is (tenminste ik denk dattie daarmee klaar is) krijg ik een zwart scherm met een muis pijltje, en na korte tijd reageert er niks meer... muis niet en toetsenbord niet. Het "cd activiteit lampje" op de speler licht af en toe wel op, maar veel gebeurd er volgens mij niet.
De server edition ook geprobeerd, doet precies hetzelfde... Duurt het dan echt zo ontzettend lang op zon oude bak (spec komen zo) om ubuntu te installen??
De specs van de server zijn:
HP Netserver E800
Pentium3 700 Mhz
128 MB ECC registered ram (was t dubbele, een van de 2 reepjes is volgens mij overleden)
9 GB USCSI HD
36 GB USCSI HD
Atapi cd spelertje
netwerk kaartje (2x) en onboard video (4mb shared)
ohja en een floppy gleuf
Kan iemand mij mis. iets vertellen hierover??
Doe ik iets fout?? Zie ik iets over t hoofd?? Duur t gewoon echt zo lang op een oude p3 met 128 MB???