Gathering of Tweakers

Quicksearch
:'(
Mijn themes werken niet meer van gcompiz ... iemand hier die een oplossing weet? Ik weet dat er wat met cgwd en compiz aan de hand is (welkom in de beta wereld) maar tot op heden heb ik geen werkende oplossing gevonden :(

Link die het meeste in de buurt kwam was deze, maar dan heb ik helemaal geen window decorator meer. Vensters zonder boarders om het zo maar te zeggen.

Vind het wel jammer, want die themes waren erg gaaf en nu heb ik weer zo'n poepbruin randje :/

Ik draai overigens AIGLX met Quinn packages. (vanilla was toch wat ... traag en weinig aanbod om het zo maar te zeggen)

Machine
Het is overigens een i945 chipset, weet niet waarom ik i810 ook nodig heb. Draai iig alletwee de modules en krijg hem niet geforceerd op de i915 module.

rmmod i810
modprobe i915
update-modules
Mis ik wat? Of draait deze altijd omdat er nog geen xorg i915 driver is en de i810 het invult voor de 915 op Xserver gebied?

Mijn WebLog

Ik wil hier toch nog even op reageren :
quote:
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:42:

Ik kan er niet aan wennen. Ik ben een domme gebruiker.

Ik wil dingen kunnen doen zonder een handleiding open te moeten slaan. En het lukt mij toch werkelijk niet om al die commando's te onthouden! Dan werk ik een stuk sneller met een GUI waarin ik kan onthouden waar alles stond.

sudo apt-get install *insert programma dat je wilt installeren* is inderdaad wel bikkelend moeilijk om te onthouden imho en veel langzamer dan bijvoorbeeld synaptics op te starten en het dan te installeren. (8>

Maar goed, voor de rest zal ik dit topic en deze discussie weer vanaf de zijlijn volgen. Afgezien van het geblaat over de console (waar ik zelf nu ook aan meedoe 8)7 ) is dit goed topic.

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
LinuX-TUX schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:06:
Mijn themes werken niet meer van gcompiz ... iemand hier die een oplossing weet? Ik weet dat er wat met cgwd en compiz aan de hand is (welkom in de beta wereld) maar tot op heden heb ik geen werkende oplossing gevonden :(

Machine
Het is overigens een i945 chipset, weet niet waarom ik i810 ook nodig heb. Draai iig alletwee de modules en krijg hem niet geforceerd op de i915 module.

rmmod i810
modprobe i915
update-modules
Mis ik wat? Of draait deze altijd omdat er nog geen xorg i915 driver is en de i810 het invult voor de 915 op Xserver gebied?
Als driver heb je de i810 nodig, dat klopt. Maar heb je laatst toevallig geupdate naar de laatste versie van quin(10?) ? Die is borked voor in ieder geval intel. Terugrollen naar 9 loste het voor mij op. Check even je /var/cache/apt/archives

BCC wijzigde dit bericht 25-07-2006 11:44 (24%)

quote:
LinuX-TUX schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:06:

Link die het meeste in de buurt kwam was deze, maar dan heb ik helemaal geen window decorator meer. Vensters zonder boarders om het zo maar te zeggen.

Vind het wel jammer, want die themes waren erg gaaf en nu heb ik weer zo'n poepbruin randje :/
Op welke manier wordt compiz bij jou gestart dan? Bij mij nog via 'thefuture' in /usr/bin (maar ook compiz-start schijnt te bestaan) en als ik in dat bestand gnome-window-manager aanpas naar cgwd werkt het bij mij allemaal weer.
quote:
BCC schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:42:
[...]

Als driver heb je de i810 nodig, dat klopt. Maar heb je laatst toevallig geupdate naar de laatste versie van quin(10?) ? Die is borked voor in ieder geval intel. Terugrollen naar 9 loste het voor mij op. Check even je /var/cache/apt/archives
Compiz zit inmiddels op versie 0.0.13-0quinn23. Jij zou dus ook wel weer eens een keer een update mogen proberen ;) .

God Bless America | Change We Can Believe In

Reg. datum: 15 september 2003

Ligt het aan mij, of is de Nederlandse Ubuntu repo ontzettend brak? Ik gebruik nu al een tijdje de Duitse repo. Maar net heb ik weer even de Nederlandse repo gechecked. Helaas is die nog net zo traag als een tijdje terug.

>onder de tab<

quote:
El Cid schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:26:
Ligt het aan mij, of is de Nederlandse Ubuntu repo ontzettend brak? Ik gebruik nu al een tijdje de Duitse repo. Maar net heb ik weer even de Nederlandse repo gechecked. Helaas is die nog net zo traag als een tijdje terug.

Volgens mij aardig brak, ik krijg deze error als ik update:
Failed to fetch http://nl.archive.ubuntu..../dapper-backports/Release Unable to find expected entry main/binary-i386/Packages in Meta-index file (malformed Release file?)
Reading package lists... Done
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

Als ik andere repo's instel is er niks aan de hand.

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

Grazie mile, alles werkt nu weer naar behoren met de randjes.

Even wennen, maar dan heb je ook weer wat :Y)
Alleen dat zwart/wit voor vensters op de achtergrond is wel leuk, maar wil ik eruit slopen. (volgende zoektocht begint :Y))

Mijn WebLog

Reg. datum: 01 juni 2001

Ze hebben eergisteren een stroomstoring gehad in het datacentre in Londen waar ook de Ubuntu servers draaien. Het e.e.a. is nogal screwed up en niet alles werkt vlekkeloos. Zo is security.ubuntu.com of heel traag of hij geeft een timeout en de repository voor de backports geeft eenzelfde error over die Releases file als die kepslok beschrijft. Niet alles werkt dus nog vlekkeloos. Mogelijk valt dat wat kepslock heeft hier ook onder. Nou was die NL repository daarvoor een tijdje ook retetraag of gewoon niet toegankelijk, maar goed...it used to work just fine.

Vandaag even Ubuntu op mijn oude Pentium 3 500mhz met 512 MB en een Gforce 4 128 mb geinstalled. Ik wilde even kijken of het gebruikersgemak voldoende was om mijn schoonmoeder weer op internet te krijgen.
Ik moet zeggen, het begint er op te lijken. Als je niets anders doet dan mailen, een beetje surfen en wat meegeleverde spelletjes speelt, waarom zou je dan Windows XP kopen voor veel geld? Dat zou eeuwig zonde zijn. Ubuntu 6.06 lts vindt ik goed genoeg voor mijn schoonmoeder :)

In bezit van prehistorische Ipod van 245 kilo..................gram

Zoals in de startpost al staat, USLAB is de hype.
Nu is er ook een andere menu USP (Ubuntu System Panel).
http://www.ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=144

Vind deze persoonlijk nog net even fijner!
Ik zou zeggen neem een kijkje ;)

>onder de tab<

quote:
matinez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:37:
Zoals in de startpost al staat, USLAB is de hype.
Nu is er ook een andere menu USP (Ubuntu System Panel).
http://www.ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=144

Vind deze persoonlijk nog net even fijner!
Ik zou zeggen neem een kijkje ;)

Ik heb hem ook al een tijdje in gebruik, Hij werkt echt zeer fijn, is nog wel een beetje buggy, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Er wordt nog volop aan ontwikkeld, dus dat komt wel goed :*)

http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=2112 (de thread op het compiz forum)

Hij staat trouwens in de repo van quinn, onder de naam usp.

Tevreden Ubuntu gebruiker! :) Momenteel Xubuntu gebruiker!

ik heb sinds een aantal dagen geen video acceleratie meer (ati), ik denk dat het komt door libraries die zijn geupdate maar ik zou niet precies weten welke. de core-ati drivers worden wel geladen (ik kan normaal gnome gebruiken), maar 2D lijkt een beetje choppy te werken en fglrxinfo geeft een "Error: couldn't find RGB GLX visual!".

ik heb geprobeerd een aantal dingen te deinstalleren en vervolgens de restricted-modules en de ati-drivers (in die volgorde) de installeren, maar dat heeft geen soelaas geboden. ik heb dit en het vorige topic even doorgeskimmed maar zie ook geen concrete aanwijzingen hoe ik het zou kunnen fixen.

heeft iemand hier ook last van, of een werkende oplossing voorhanden?

edit: misschien heeft dit ermee te maken, ik zal nog even doorfröbelen

edit2: het werkt weer. :) bovenstaande link zat bijna goed, maar miste (voor mij) een paar stappen die wel hier beschreven staan

litemotiv wijzigde dit bericht 26-07-2006 14:18 (27%)

@Litemotiv,

Ik heb dat dus elke keer na een 'bepaalde' update. Bij mij is LibGL.so.1.2 het probleem tot nu toe 4x geweest. Oude versie plaatsen en het werkt weer. Maar goed, je probleem is al opgelost :)

Ik snap niet waarom het Suse menu opeens zo populair is. Classic gnome vind ik veel beter en vooral sneller. Makkelijk al je applicaties snel beschikbaar. Het zelfde geld voor je bestanden/media en instellingen. Ik zou het jammer vinden als het slabmenu standaard zou worden in ubuntu. Een configuratie panel zou wel weer mooi zijn.

Ik heb vandaag ubuntu geinstalleerd op me D620 dell laptop en ik moet zeggen uitstekend !

Alles werkt.

wifi , nvidia , usb keyboard/mouse etc etc

~~live life like you die tomorrow~~

quote:
E-jey schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:14:
Ik snap niet waarom het Suse menu opeens zo populair is. Classic gnome vind ik veel beter en vooral sneller. Makkelijk al je applicaties snel beschikbaar. Het zelfde geld voor je bestanden/media en instellingen. Ik zou het jammer vinden als het slabmenu standaard zou worden in ubuntu. Een configuratie panel zou wel weer mooi zijn.
Ik ben er zelf ook niet zo'n fan van om eerlijk te zijn. De "beagle" zoekfunctue vind ik dan weer WEL heel handig. Alleen de zoekfunctie integreren in Ubuntu zou genoeg zijn voor mij en voor de rest de menustructuur hetzelfde houden.
Ik mis zelf nog een beetje een 'centraal' configuratiescherm. De logica van zowel een "Voorkeuren" als een "Beheer" onder systeem ontgaat mij ook een beetje. Ik zou veel liever zien dat ze onder systeem alles ordenen op categorie: "Info Over Gnome" en "Info over Ubuntu" ook onder de hulp tab plaatsen en vervolgens een stuk of 5 categorieen daarboven met oa "beeldinstellingen", "geluidinstellingen", "randapparatuur", "netwerk & gebruikers" en nog een categorie "Overige", en dan natuurlijk alle gerelateerde tooltjes uit het beheer en voorkeuren menu daar in plaatsen. Dat zou dat hele systeemmenu een stuk fijner maken denk ik.

HetWonder wijzigde dit bericht 27-07-2006 21:50 (19%)

Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Ik weet niet hoe het in Kubuntu er nu uit ziet maar ik weet wel dat ik dat systeem menu in ubuntu nu rommelig en onduidelijk geordend vind.

Is het iemand ook opgevallen dat bij het inloggen in Ubuntu standaard de eerste letter die je intypt niet wordt gepakt? Ik log dan in met "erik" en moet "eerik" intypen....

Niet zo'n heel groot probleem, maar is dit op te lossen ergens?
proud ubuntu user

quote:
Silverstar schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:36:
Is het iemand ook opgevallen dat bij het inloggen in Ubuntu standaard de eerste letter die je intypt niet wordt gepakt? Ik log dan in met "erik" en moet "eerik" intypen....

Daar heb ik geen last van.

http://tweakers.be/gallery/60164/sys

quote:

Ik heb hier ook geen last van, maar kan dit niet iets met een soort van "slaapfunctie" van je draadloze toetsenbord te maken hebben? Dat hij, wanneer je opstart nog in een batterijbesparende mode staat en wordt geactiveerd bij de eerste druk. Het heeft dus niks met het inloggen te maken, maar met het feit dat het de eerste toets is die je indrukt bij het aanzetten van je pc.

Just a wild guess....
quote:
HetWonder schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:38:
Ik mis zelf nog een beetje een 'centraal' configuratiescherm. De logica van zowel een "Voorkeuren" als een "Beheer" onder systeem ontgaat mij ook een beetje.

Is het niet zo dat de meeste dingen in beheer een root paswoord vereisen? waar je in voorkeuren eerder niet zo systeemachtige dingen kan instellen naar je eigen voorkeur?

Ik vind dit persoonlijk wel nog kunnen...

quote:

Dat heb ik ook ja, maar bij is het gewoon te wijten aan men gnome omgeving die fucked-up traag gaat. Eerste maal het main menu openen duurt ook altijd lang en dus ook bij het inloggen waar ik men username moet invullen moet ik lang wachten alhoewel de cursor staat te knipperen je kan dus stellen dat één of meerdere letters verloren gaan...

Invisibal__ wijzigde dit bericht 28-07-2006 14:23 (44%)

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
Harm schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:47:
Compiz zit inmiddels op versie 0.0.13-0quinn23. Jij zou dus ook wel weer eens een keer een update mogen proberen ;) .
Punt van terugrollen blijft :) Maar die quinn zit niet stil. Zit nu op 26 :)

Reg. datum: 03 november 2002

Ik heb dus gisteren Ubuntu geïnstalleerd (totaal geen ervaring met linux) op een Dell 6400 laptop (T2250 cpu) en zit met het volgende probleem.
Als de laptop op DC werkt is er geen probleem, maar indien op AC dan is het net alsof er iets constant zit te veranderen van snelheid (niet zeker als dit de hd of een fan is (+het geluid is irritant).
Ik heb al op verschillende sites zitten zoeken voor een oplossing maar dat betrof telkens een ander probleem. Hier op tweakers stond volgende code, maar hielp ook niet:

code:
1
2
3
4
5
### battery life tuning
echo -n 1 > /proc/sys/vm/laptop_mode
hdparm -S20 /dev/hda
hdparm -B4 /dev/hda
hdparm -a16384 /dev/hda
echo -n ondemand > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

Dus is het misschien niet de hd.
Iemand enig idee hoe ik het instel dat dit niet meer zo is?

craio wijzigde dit bericht 28-07-2006 23:47 (9%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws