Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Alex Temora schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:30:
[...]

Je kan ze bestellen via de V Moda site. Al met al ben je 75 euro kwijt incl. verzending. V-Moda zet zelfs op de bon dat het product 10 dollar waard is, zodat ze de doane omzeilen. :)

https://shop.v-moda.com/default.aspx

Heb zelf de .Nero's aangeschaft. Zat te twijfelen tussen de .Chrome's en de .Nero's. Maar na drie setjes witte dopjes. Leek me zwart/zilver bij me Iphone toch ook wel een mooie keus.
Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus ¤72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?

quote:
heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)
Via Jaben.net?

Raymond wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:00 (89%)

quote:
Boris Jeltsin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Net ook een bestelling geplaatst, uiteraard ook de .Nero's. :9 Kosten waren totaal $106, dus ¤72. Is er nog kans dat de douane er belasting bij gaat rekenen?
Hoor verschillende verhalen. De meest recente verhalen zijn dat V-Moda op de pakbon zet dat het product een waarde heeft van $ 10,-, waardoor je de douane omzeilt.

Mijn Iphone is vandaag ook op de post gedaan vanuit de States, dus ik hoop ze tegelijktijd te ontvangen.

Ook het spammen van je V&A advertentie is niet de bedoeling

RoD wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:16 (16%)

Canon 30D

Lees de topicwaarschuwing nog eens door

RoD wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:26 (85%)

setup specs: ASUS P5E, Intel Core 2 Duo E8200@3800Mhz, 2x2GB OCZ XTC, Geforce 7900GTO 512mb, 2x 300GB SATA + 2x 500GB SATA

quote:
heracles schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:39:
Ik heb net de MylarOne x3i besteld, weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat je ze binnen hebt ongeveer? :)
<5 dagen bij mij (2x)

Het aanschaffen van een goede set oordopjes is funest.

Ik heb hier (nog steeds :D) het eerste en destijds enige 4.1 surroundsetje voor PC's hangen: die Cambridge Soundworks FPS2000. (Anno 1998, en zo lang hangt het ook al hier. Het begint over een maand aan zijn 11de jaar :P) Ik heb dat altijd voldoende gevonden, maar sinds ik nu 2 tot 4 uur per dag naar die Shure SE210's zit te luisteren, is het FPS200-setje... "toch iets minder geworden".

Tevens ben ik "genoodzaakt" geweest om een flink aantal CD's te re-rippen. 128 kBit is toch wat weinig, hoewel het 10 jaar geleden voldoende was. Nu rip ik ze in 192-320 kBit VBR. (De minimale ratio is dus 192 kbps, met ruimte tot 320 kbps; het resulteert in MP3's van gemiddeld 256 kbps.) Jammer dat ik sommige CD's ondertussen niet meer heb. (Waarschijnlijk kwijtgeraakt na zolderopruiming :X) Nou ja, die haal ik wel weer "ergens" vandaan...

Tevens moet ik zeggen dat ik heel veel muziekstukken opeens volledig opnieuw ontdek qua detail. Ik vraag me af of dat nog veel beter zou worden met een dual-driver SE430 of zelfs triple-driver SE530.

Ik heb altijd heel veel muziek geluisterd, maar nooit extreem aandacht aan een audiosysteem besteed. Maar... oh nee... naast fotografie kan ik een audioverslaving niet gebruiken... damn :P

Katsunami wijzigde dit bericht 27-01-2008 23:10 (58%)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Ik had nog een vraag... weet iemand iets van amplifiers? Ik heb het idee dat het geluid uit mijn iPod Classic 80 helemaal niet neutraal is. Mijn vaders Luxman-versterker klinkt veel mooier, ook al is dat ding 15 jaar oud. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen en zelfs op head-fi zie ik door de bomen het bos niet meer...

Wat had je willen weten dan?

Op head-fi is er wel een recent topic waar een hele berg <$150 amps met elkaar worden vergeleken.

Ik heb een voor mijn hoofdtelefoon wel een versterker gebouwd, niet een portable btw. Ik vond het de moeite en het geld wel waard.
Er zijn ook genoeg portable versterkers te koop. En het kan zeker wel een betere kwaliteit opleveren. Zeker bij koptelefoons met een hele lage of juist een hele hoge impedantie. Dan moet de bron een hoge stroom of een hoge spanning leveren en dat zal de gemiddelde mp3-speler niet kunnen. Een versterker geeft daar een duidelijk (en hoorbaar) voordeel.

Persoonlijk lijkt het me vooral aantrekkelijk als je bijvoorbeeld op je werk of op school oid veel naar muziek luistert. Als het puur voor onderweg is, lijkt het me minder interessant. Het lijkt me dat je in een trein bijvoorbeeld de betere geluidskwaliteit niet echt kan horen, bovendien moet je ook een extra apparaat meeslepen.

File not found: Loading something that looked similar.

Ikzelf heb daar geen ervaring mee, maar zie wel op andere fora dat ze snel zijn met versturen en een snelle verzendmethode gebruiken. Ik verwacht dat het maar een paar dagen onderweg zal zijn. En als je pecht hebt, ligt het dat een weekje bij de douane.
Ik heb bij iDealsound op eBay maar een zakje zwarte foams besteld. De helft goedkoper dan in Nederland, en in totaal 7 paar (die uit de Fit Kit meegeteld) zou wel een tijdje mee mogen gaan; laten we zeggen, 2 jaar ofzo :P

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Is het eigenlijk mogelijk via een soort "track&trace" mijn oordopjes te volgen die ik besteld heb bij Jaben.net ? :)

File not found: Loading something that looked similar.

Heb je een verzendbericht gekregen met een T&T nummer?

Anders mail je jaben.net even :+
(of kijk je op hun forum)

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Inderdaad. Wij werken niet voor Jaben.net dus het lijkt me handiger dat je zelf even contact met ze opneemt.

Reg. datum: 31 januari 2008

Dit topic is niet bedoelt voor aankoopadvies.

RoD wijzigde dit bericht 31-01-2008 13:00 (92%)

Mijn AudioTechnica ATH-CK7 is vandaag binnengekomen :)
Mijn eerste indrukken:

-Iets geluidsisolatie, maar niet veel. Hier staan ze ook om bekend, dus dat klopt dan.
-Je kan wel duidelijk de kabel horen, als die ergens langsschuurt, dat is wel jammer.
-Het dragen is even wennen. Ze moeten iets omhoog steken, met de kabel om het oor, naar achter. Maar de kabel is redelijk stug en het is een Y-kabel. Dus dat gaat niet makkelijk en er wordt aan 1 kant nogal getrokken, omdat het geen J-Kabel is. Ik draag de kabel dus maar voorlangs en dat gaat prima.

-Geluid vind ik lastig beoordelen, ik heb niet echt gouden oortjes, dus ik geef niet graag een oordeel :) Ze klinken redelijk gebalanceerd, niet opvallend veel bas of hoge tonen. Ze hebben wel voordeel bij een versterker of een goede speler. Blijkbaar is de 16ohm impedantie toch wel wat laag voor het mp3-spelertje waar ik ze eerst mee beluisterd heb. Als ik die mp3-speler op een hoofdtelefoonversterker aansluit en dan via die versterker luister, klinkt het wel beter.

Als ik er wat meer naar heb geluisterd, zal ik er wat meer over schrijven en ze dan ook even vergelijken met andere hoofdtelefoons (Sony MDR-E838 oordpojes, beyer DT931 en een senn PX100).
Vandaag heb ik mijn Sennheiser cx 400's ontvangen. Hierbij een kleine revieuw (voor zover dit kan na slechts een paar uur gebruik)

Ik heb ze besteld op e-bay. Wat op valt is dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse winkel, scheelt ongeveer de helft. Wat natuurlijk immer de vraag blijft is of ze echt zijn, aangezien ze uit Hong Konk komen. Ik had over de verkoper diverse goede verhalen gehoord en heb om deze reden toch gekozen ze bij hem te bestellen.

Dan over de dopjes zelf. Wat als eerste opvalt is de verpakking die op zich zelf al een uitdaging is om open te krijgen. Zonder fatsoenlijk gereedschap zoals een cirkelzaag of een snijbrander is deze bijna niet open te krijgen. Goed verpakt dus, dat wel. Wanneer het pakje open is valt op dat het setje erg kompleet is. Naast de dopjes zitten er totaal 3 verschillende maten van die rubbers in, een beschermhoesje, een stuk rubberachtig plastic om de dopjes in te doen en de overtollige kabel omheen op te rollen (klinkt erg minachtend, maar lijkt mij erg functioneel, vooral om kabelbruek te voorkomen) en een beschermhoesje voor het geheel, deze lijkt op de portemonee welke mijn vader altijd bij zich heeft. Zon ding dat open gaat wanneer men de hoekpunten naar elkaar toe knijpt dus.

Na het geheel uit gepakt te hebben en ik klaar was met verbazen heb ik de dopjes getest. Ik moet wel vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wat ik gewend was waren een set in-ear dopjes van sony ericson i.c.m. een K 750i. Het verschil wordt toch wel meteen duidelijk. De sennheisers klinken een stuk helderder. Daarnaast klinken ze een stuk gebalanceerder en is de bouw van de hele set een stuk degelijker en de afwerking beter voor elkaar. Wanneer men bedenkt dat ik de SE dopjes toender tijd voor 30E er bij heb gekocht, en de Sennheisers mij inclusief bami belasting 35 euro hebben gekost, vind ik dit toch wel een goed punt.

Zodra ik mijn MP3 speler heb ontvangen, kan ik meer laten weten over de prestaties i.c.m. deze speler.

Om nu toch maar even een korte conclusie te trekken:
Zeer goede oordoppen (echt of niet? ik vind ze echt wel goed klinken, i.i.g. voor het geld). Ik kan iedereen aaraden toch eens verder te kijken dan de nederlandse shops, met name op het gebied van oordopjes. Hier is op ebay o.i.d. toch wel veel voordeel te halen, en het risico vaak relatief klein is.

Bij mij is er 1 medium sleeve van mijn CX300 kwijtgeraakt/losgekomen. Is er een optie om bijv 2 paar te kopen ipv 10 paar en gelijk weer 20 euro te dokken? Zeer verrot als er 1 sleeve over is.. kan nu alleen nog met andere oortje luisteren 8)7

Ik ben ook een paar sleeves kwijt van m'n CX300 en ga nu de CX400 aanschaffen. Ik heb alleen 1 vraag hierover. Bij de CX300 zit het plugje zo ontzettend los in m'n speler dat hij er zo uitvalt plus dat hij vreselijke ruis veroorzaak zodra je 'm een millimeter beweegt. Echt zeer irritant en bij andere doppen heb ik dit nooit ondervonden...

Zijn er mensen die dit herkennen en wellicht weten of de CX400 hier geen last meer van hebben??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen" en "waar moet ik kopen" vragen. Zie de topicwaarschuwing

RoD wijzigde dit bericht 01-02-2008 15:20 (88%)

Canon EOS 400D - 18-55 Kitlens - Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO - Soligor Circular Polarizing Filter - Hama Star 61 tripod

Aan dit soort posts heeft niemand wat.

RoD wijzigde dit bericht 01-02-2008 16:32 (87%)

Reg. datum: 20 oktober 2005

Dit topic is niet bedoelt voor "wat moet ik kopen"-vragen.

RoD wijzigde dit bericht 01-02-2008 17:25 (95%)

quote:
reizende o Roel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:32:
Vandaag heb ik mijn Sennheiser cx 400's ontvangen. Hierbij een kleine revieuw (voor zover dit kan na slechts een paar uur gebruik)

Ik heb ze besteld op e-bay. Wat op valt is dat ze een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse winkel, scheelt ongeveer de helft. Wat natuurlijk immer de vraag blijft is of ze echt zijn, aangezien ze uit Hong Konk komen. Ik had over de verkoper diverse goede verhalen gehoord en heb om deze reden toch gekozen ze bij hem te bestellen.

Dan over de dopjes zelf. Wat als eerste opvalt is de verpakking die op zich zelf al een uitdaging is om open te krijgen. Zonder fatsoenlijk gereedschap zoals een cirkelzaag of een snijbrander is deze bijna niet open te krijgen. Goed verpakt dus, dat wel. Wanneer het pakje open is valt op dat het setje erg kompleet is. Naast de dopjes zitten er totaal 3 verschillende maten van die rubbers in, een beschermhoesje, een stuk rubberachtig plastic om de dopjes in te doen en de overtollige kabel omheen op te rollen (klinkt erg minachtend, maar lijkt mij erg functioneel, vooral om kabelbruek te voorkomen) en een beschermhoesje voor het geheel, deze lijkt op de portemonee welke mijn vader altijd bij zich heeft. Zon ding dat open gaat wanneer men de hoekpunten naar elkaar toe knijpt dus.

Na het geheel uit gepakt te hebben en ik klaar was met verbazen heb ik de dopjes getest. Ik moet wel vermelden dat ik geen audiofiel ben. Wat ik gewend was waren een set in-ear dopjes van sony ericson i.c.m. een K 750i. Het verschil wordt toch wel meteen duidelijk. De sennheisers klinken een stuk helderder. Daarnaast klinken ze een stuk gebalanceerder en is de bouw van de hele set een stuk degelijker en de afwerking beter voor elkaar. Wanneer men bedenkt dat ik de SE dopjes toender tijd voor 30E er bij heb gekocht, en de Sennheisers mij inclusief bami belasting 35 euro hebben gekost, vind ik dit toch wel een goed punt.

Zodra ik mijn MP3 speler heb ontvangen, kan ik meer laten weten over de prestaties i.c.m. deze speler.

Om nu toch maar even een korte conclusie te trekken:
Zeer goede oordoppen (echt of niet? ik vind ze echt wel goed klinken, i.i.g. voor het geld). Ik kan iedereen aaraden toch eens verder te kijken dan de nederlandse shops, met name op het gebied van oordopjes. Hier is op ebay o.i.d. toch wel veel voordeel te halen, en het risico vaak relatief klein is.
Ah, nog een tevreden gebruiker. Ikzelf heb ze ook uit Hong Kong gehaald (heb die verkoper ook aangeraden in dit topic) en ze zijn 100% genuine zoals hij dat zo mooi vertaald. Heb er zelf meerdere vergelijkingen met neppe op los gelaten (schema's zijn te vinden op Inet) en het zijn gewoon de goede. Bovendien schijnt uit de nep varianten wel zo'n bagger geluid te komen dat je het meteen zou horen.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Even een diepe respect buiging voor V-Moda.. _/-\o_

Maandagavond mijn V-Moda Vibe Duo's besteld via de webshop. Vanmorgen vroeg stond de UPS al voor de deur. Helemaal vanuit Hollywood naar hier in no-time. Daarnaast hebben ze ook nog op de doos gezet dat het om een pakketwaarde ging van 10 dollar. Dus niks geen douane en extra aanslagen.

Review ten opzichte van de JBL Reference 220's

Eerste indruk van de V-Moda's is wow! Ze zien er gelikt en degelijk uit. Daarnaast krijg je er ook nog een mooi leren etui bij waar je de dopjes veilig in kan bewaren wanneer je even niet naar je Iphone/Ipod wil luisteren.

Naar mijn mening zijn dit zeker de mooiste dopjes op de markt, ze voelen stevig aan en ze duwen lekker in je oren. Aan het rechter draadje het microfoontje voor wanneer je een gesprek aangaat. Ik heb mijn Iphone nog niet binnen, dus de belkwaliteit kan ik helaas nog niet niet testen.

Wel kan ik testen hoe hij klinkt, en omdat ik de JBL Reference 220's hier ook nog heb liggen kan ik een goede afweging maken tussen twee dopjes in dezelfde prijsklasse.

Wat mij meteen opviel bij de V-Moda's is dat hij een behoorlijk 'voller' geluid produceert dan de JBL's, ook leek het alsof het volume harder klonk wanneer ik naar de V-Moda's luisterde. Wat een duidelijk verschil maakt tussen de Vibes en de 220's is de weergave van lage tonen. De nadruk van bass ligt bij de Vibes duidelijk hoger dan bij de JBL's. Hoewel dit niet ten koste gaat van de midden- en lage tonen.

Het geluid van de Vibes klinkt lekker strak en vol terwijl die van de JBL's wat meer in balans liggen. Ik vind het op dit moment moeilijk om een duidelijke 'winnaar' tussen de twee aan te wijzen aangezien beide dopjes gewoon een geweldig geluid produceren. Ik heb hiervoor ook de CX300's gehad en beide oordopjes zijn qua geluid vele malen beter in balans dan het product van Sennheiser.

Ik heb om beide te testen drie verschillende soorten muziek beluisterd: Om de electro/techno sound te beoordelen heb ik naar Phanthom Pt. II van Justice geluisterd, Muse - Plug in Baby om de gitaren te beluisteren en The Roots - Pass the Popcorn om het Hip-Hop gedeelte te beoordelen.

Ik moet zeggen dat bij elk genre ik persoonlijk de voorkeur geef aan de Vibes. Het geluid dat de JBL's produceerde een iets te 'leeg' en 'klinisch' geluid na hetzelfde nummer met de Vibes te hebben beluisterd.

Conclusie:
Ik ben blij de JBL's via Tweakers verkocht te hebben voor nog een acceptabel bedrag. De Vibes passen perfect bij de Iphone en de handfree functie is absoluut een meerwaarde wanneer je in het bezit bent van Apple's telefoon.
Wanneer je de oordopjes puur en alleen gebruikt voor muziek beluisteren via je Ipod of andere MP3-speler dan is de keuze wat moeilijker. Beide geven een geweldige sound maar wanneer je iets meer luistert naar "bass" muziek dan zou ik persoonlijk kiezen voor de Vibes. Wanneer je op zoek bent naar zo neutraal mogelijke oordopjes, dan zou ik persoonlijk voor de JBL's gaan.

Hoop hier mensen mee geinformeerd te hebben.

Edit
Na meerdere malen beide oordopjes beluisterd te hebben gaat mijn voorkeur 100% uit naar de Vibes. Het geluid door de JBL's klinkt toch echt té klinisch naar mijn mening en alle warmte ontbreekt.

Alex Temora wijzigde dit bericht 01-02-2008 18:40 (3%)

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Goed, het is nu wel eens tijd om dit topic dicht te doen. Zoals gezegd mogen er nu per model/serie modellen/fabrikant topics geopend worden. Zie ook RoD in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8"
Wie zich geroepen voelt mag een topicstart aanmaken :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws