Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 april 2004

Als bezitter van Shure dopjes lees ik dit topic nu een tijdje, en het valt me op dat vrijwel niemand bij de aanschaf van welke dopjes dan ook kijkt naar de impedantie, terwijl me dat toch vrij essentieel lijkt.

In de startpost staan bijvoorbeeld voorbeelden van dopjes met een impedantie van zowel 30 als 16 Ohm. Die laatsten trekken twee keer zoveel stroom uit je mp3 speler als de eersten. Kan de speler dat eigenlijk wel? Om marketingtechnische redenen zou de fabrikant van de speler dat ding best zo gemaakt kunnen hebben dat de stroom enigszins beperkt wordt (de spanning wordt vrijwel altijd wel gehaald), zodat er nog een acceptabele accuduur overblijft. Vervolgens klinkt het geluid minder vol dan je zou mogen verwachten, simpelweg omdat de dopjes te weinig stroom krijgen.

Als je dan toch dure dopjes koopt, kijk dan ook eens naar een hoofdtelefoon versterker. Die dingen zijn kleiner dan een pakje sigaretten en je haalt dan pas echt alles uit je dopjes.

Reg. datum: 15 november 2002

Waar zou je zo'n versterkertje kunnen halen? en welke hebben dan de voorkeur? Ik heb hier wel al meer over gelezen maar ik heb nooit een shop kunnen vinden waar ik ze ook werkelijk kon bestellen.

quote:
HenkieGeertstra schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:13:
Waar zou je zo'n versterkertje kunnen halen? en welke hebben dan de voorkeur? Ik heb hier wel al meer over gelezen maar ik heb nooit een shop kunnen vinden waar ik ze ook werkelijk kon bestellen.
Goeie vraag. Eerlijk gezegd kende ik tot voor kort die dingen ook niet totdat iemand me erop wees. Even via Google zoeken naar headphone amplifier zou wel wat moeten opleveren denk ik. De mijne komt hier vandaan: http://www.electric-avenues.com. Ik ben er redelijk tevreden mee, het geluid klinkt inderdaad iets voller.

Reg. datum: 25 januari 2004

quote:
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:20:
Ik raad iedereen aan om de sennheiser cx300 ook te gebruiken in games. Het geluid is echt waanzinnig goed! Het komt zelfs in de buurt van m'n 1000 euro surround set. (naja.... Je snapt t wel :P )

Bijvoorbeeld heb ik toenet NFS MW gespeeld met de doppen in, bass beetje harder gezet in de geluidsinstellingen. WAT EEN GELUID!. Dit is echt aan te raden. Veel beter dan die logitech of creative speakertjes van 300 euro. Dat klinkt allemaal zoooo plastic. (blikkerig)
Even een reactie, ik heb zelf een logitech Z5500 speakerset en ook de sennheiser CX300 oordopjes en ik kan je vertellen dat de oordopjes echt niet beter klinken dan mn speakerset. Ze klinken beide evengoed, super dus! Maar sowieso ik denk dat je speakers niet moet gaan vergelijken met oordopjes... De oordopjes klinken wel stukken beter als ik hem via de headphone uitgang van de decoder van de Z5500 (digitaal aangesloten op mn moederbord) aansluit dan via de uitgang op mn moederbord (maar dit komt ook omdat ik een moederbord heb met de fameuze Soundstorm;) )

Reg. datum: 19 december 2005

Ik ben op zoek naar high-end oordopjes voor mijn Nokia 6230i. Heb een headset gemod, zodat er een normale 3,5mm jack op kan.
Tot nu toe deed ik het met de HS-8 dopjes van Nokia ('sports', die gaan met zo'n beugeltje over je oren heen). Maar naast dat de geluidskwaliteit ronduit bagger is, is het rechter dopje nu ook nog eens kapot.

Ik heb vreemde oren, waardoor een 'standaard' oordopje er gewoon uit valt (één van de bobbeltjes in je oor waar je het dopje achter schuift, staat bij mij naar buiten, en biedt dus geen ondersteuning aan het dopje. - Ben je d'r nog? :) ). In-ear oordopjes lijken me dus perfect, maar mijn vraag aan mede-GOTers met rare oren:
Zijn in-ear dopjes hier perfect voor?

De Creative EP-630 dopjes lijken me zeer geschikt, en in de openingspost zie ik dat er een snoer van 0,65 + 1m bij zit, dus een kort stuk met de oordopjes + een lang verlengsnoer. Op internet kan ik dit echter nergens weervinden...
Ik wil namelijk dopjes met een kort snoer, omdat mijn gemodde headset ookal een vrij lang snoer heeft.

Alvast bedankt voor de reacties!

In-ear dopjes zijn dan inderdaad een goede optie. Bij het dragen maken ze alleen gebruik van de gehoorgang, dus de vorm van de oorschelp is niet van invloed. Je kunt ze bij wijze van spreken zelf gebruiken zonder dat je oorschelpen hebt (met uitzondering van de modellen waarbij de draad achter de oren langs gedragen moet worden).

De snoerlengte van de EP-630 zoals die in de oppenigspost stond, was fout. Dat zijn namelijk nog de gegevens van de Sharp MD33s. De lengte van de graad van de Creatives is ongeveer 1,2 meter, zoals dat nu ook in de openingspost staat...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Proud Daddy of Iris!

quote:
Dickjeh schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:10:
De Creative EP-630 dopjes lijken me zeer geschikt, en in de openingspost zie ik dat er een snoer van 0,65 + 1m bij zit, dus een kort stuk met de oordopjes + een lang verlengsnoer. Op internet kan ik dit echter nergens weervinden...
Ik wil namelijk dopjes met een kort snoer, omdat mijn gemodde headset ookal een vrij lang snoer heeft.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb de aansluiting van mn Samsung D500 ook omgemod naar een 3,5 aansluiting.
De creative EP-635 heeft wel een kort snoertje...technisch gelijk aan de EP-630 alleen speciaal gemaakt om een mp3 speler als "ketting" te dragen.

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - --<< Stem op de moosite GoT-car van Forza 3 !! >>--

Reg. datum: 29 september 2005

Ik ga denk ik ook de Creative EP-630 halen. Ik denk dat deze al zeker goed genoeg zijn en een rechte jack is wel handig voor mn zen vision m.

Daarbij komt ook nog dat deze bij het Zen Vision M Accesoire pakket zit (59 euro voor de EP-630,screen protector,sillicon case,tv kable,net adapter).

Het enige wat ik nog mis is dan zon earbuddy.Maar ik vind deze van mp3shop.nl wel erg duur voor 25 euro.

Zijn er meer mensen die deze mening delen?
heeft iemand een alternatief?

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

Iemand nog Medium sleves voor CX300 over? Anyone?

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Me OS X

quote:
THRenault schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.
(Staat ook in de SP)

BTW link in SP klopt niet en linkt door naar verkeerde topic. Dit is de goede.
http://gathering.tweakers...message/26020926#26020926
quote:
eamelink schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:03:
Ik zou dat toch eerst enigszins beschaafd proberen voordat je het 'keihard' doet :X

[...]
Ik moest het dus echt keihard doen voor m'n rechterdopje het weer deed. Echte superbedankt voor de tip! Ik dacht serieus dat het dopje dood was! :D Ikke maar zuigen en blazen ( :X ) en kreeg het maar niet beter. Toen nog 1x extra hard gezogen en nu werktie weer als vanouds! *O* (EP630 gevalletje)

* Nieuwe MacBook Pro! \o/ - * DELL 2007WFP te koop

Reg. datum: 23 februari 2004

Ik zit te twijfelen tussen Sennheiser MX400 en de Logitech Playgear Stealth. Ik vind de kwaliteit van de Sennheisers erg goed en ze bevielen me ook prima(heb er nu ook een namelijk, maar helaas kabelbreuk). Maar is de geluidskwaliteit van de Logitech nu beter of slechter dan de Sennheisers? Ik weet dat ik vooral nu om een mening vraag, en die wil ik dan ook graag horen ;) .

edit: nevermind, heb ipv oordopjes de Sennheiser HD201 koptelefoon gehaald :z , klinkt zeer goed :D .

heracles wijzigde dit bericht 01-09-2006 14:27 (12%)

File not found: Loading something that looked similar.

Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
Ewald ! schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 01:27:
Iemand nog Medium sleves voor CX300 over? Anyone?

Zie je mailbox ;)

Heb vandaag de vervangers voor mijn Sony EX71 ontvangen, de CX300. In eerste instantie vond ik de Sony's geweldig, totdat ik een Sony-Ericcson telefoon kocht en de daarbij meegeleverde dopjes ging gebruiken. Deze waren vele malen beter dan mijn EX71 (hoewel uiterlijk gelijk). Bass was beter te horen, en dat was het eigenlijk :P . Maar tijdje terug heb ik de telefoon verkocht met uiteraard bijbehorende headset. En toen vielen mijn EX71 ineens erg tegen. Heb ook die verkocht voor 25 euro, en vervolgens voor 24 euro via Ebay uit China(aanrader) Sennheiser's CX300 besteld.

Heeft me dus niks gekost, en ik ben er helemaal weg van. De CX300 klinkt niet alleen veeeel beter in het laag, het hoog klinkt tevens een stuk beter. Ik vond de MX400 van Sennheiser altijd al ebter in het hoog dan mijn Sony's, alleen het draagcomfort was zo laag. En nu heb ik eigenlijk het beste van 2 werelden, Sennheiser geluidskwaliteit en in-ear. Superdopjes.

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

a800-V525-E630-K800i
Reg. datum: 18 juni 2006

hallo,ik ben nieuw op dit forum.Sorry als deze vraag verkeerd gesteld is .Maar volg dit al langer.Ik heb dus een Sony ericsson k800i en ik wil er graag een verloopstekker erby kopen.IK wou eerst het standaard oordtelefoon van de walkman kopen.Maar ik denk dat dat toch niet zo'n goede kwaliteit heeft
Ik ben tussen deze aan het twijfelen:

http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/creative/ep630/

of deze wel bijna 20 euro duurder :|
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/sennheiser/cx_300/

Of de sony ericsson (weet niet of jullei daar iets van weten :D )
http://www.nl.bol.com/is-...099814&Section=PHONES

Hopelyk kunnen jullie me helpen.Ik weet niet of ik dan nog radio kan luisteren met zo'n verloopstekkertje weet iemand dat toevallig?

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
jgoessens schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:09:
hallo,ik ben nieuw op dit forum.Sorry als deze vraag verkeerd gesteld is .Maar volg dit al langer.Ik heb dus een Sony ericsson k800i en ik wil er graag een verloopstekker erby kopen.IK wou eerst het standaard oordtelefoon van de walkman kopen.Maar ik denk dat dat toch niet zo'n goede kwaliteit heeft

Hopelyk kunnen jullie me helpen.Ik weet niet of ik dan nog radio kan luisteren met zo'n verloopstekkertje weet iemand dat toevallig?

Welkom hier op het forum :) ,
Heb helaas voor je geen ervaring met de genoemde modellen, maar om je wat meer informatie te geven:
quote:
Begin dit jaar heeft Sennheiser de CX300 geïntroduceerd. Het uiterlijk ervan is gelijk aan dat van de Sharp MD33s en de Creative EP-630. Hoewel het nog niet met zekerheid te zeggen is, lijkt het er echter op dat de CX300 en de EP-630 niet gelijk zijn. De Sennheiser IE4 is er wel gelijk aan, maar die is nooit populair geweest omdat hij slecht te verkrijgen was.
Het verschil lijkt echter wel in het voordeel van de CX300 te zijn. Ze gaan in ieder geval harder dan de EP-630, wat erop duid dat ze makkelijker aan te sturen zijn. Verder zou klinken ze helderder en transparanter. Ook in het laag is wat veranderd. Men noemt het gedefinieerder en dieper. Dit maakt ze volgens sommigen zelfs beter dan de Shure E2. Wel is zeker dat het draad anders is. Er zit een L-vormige plug aan en het draad is J-vormig (leg je door je nek).
Dit heb ik gehaald uit de startpost van dit topic

De laatste die je noemt zijn toch volgens mij standaard oordopjes van Sony-Ericson ? Iig wel van de walkman versies volgens mij. Dan ben je denk ik toch beter af met de CX300.

Dat de CX300 20 euro duurder is dan de EP630 lijkt misschien veel, maar als je gaat kijken naar hoeveel en hoelang je ze gebruikt, en dat in verhouding zet met de (meer)prijs, valt dat volgens mij nog wel mee ;) .

En met je laatste vraag kan ik je ook helpen, dat is namelijk te lezen vanaf hier: klik

File not found: Loading something that looked similar.

a800-V525-E630-K800i

kan iemand anders misschien helpen? Is een gewone plug niet beteer voor zo'n music adapter dat die minder makkerijk eruitgaaat?

Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
grun schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:02:In de startpost staan bijvoorbeeld voorbeelden van dopjes met een impedantie van zowel 30 als 16 Ohm. Die laatsten trekken twee keer zoveel stroom uit je mp3 speler als de eersten.
Hmm, volgens mij is het net andersom en vraagt 30 Ohm meer vermogen omdat dat meer weerstand biedt dan 16 Ohm (correct me if I'm wrong). Daarom pleit ik ook altijd voor een mp3 speler met een zo hoog mogelijk uitgangsvermogen zoals bij iAudio en de Meizu M6 speler.
quote:
Als je dan toch dure dopjes koopt, kijk dan ook eens naar een hoofdtelefoon versterker. Die dingen zijn kleiner dan een pakje sigaretten en je haalt dan pas echt alles uit je dopjes.
Koop liever een speler met een fatsoenlijk uitgangsvermogen (dus geen iPod) zoals de 2x18 mW van de Meizu M6 of de respectabele 2x30 mW van de iAudio U3. Jammer dat er daar geen 4GB uitvoering van bestaat, anders had ik die al lang gekocht. Nu zit ik te denken aan de 4GB Meizu M6 miniplayer. Met losse versterkers gaan kloten lijkt mij in iedergeval zeer onpraktisch met een portable device.

quote:
JazzySOB schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
Koop liever een speler met een fatsoenlijk uitgangsvermogen (dus geen iPod) zoals de 2x18 mW van de Meizu M6 of de respectabele 2x30 mW van de iAudio U3. Jammer dat er daar geen 4GB uitvoering van bestaat, anders had ik die al lang gekocht. Nu zit ik te denken aan de 4GB Meizu M6 miniplayer. Met losse versterkers gaan kloten lijkt mij in iedergeval zeer onpraktisch met een portable device.

Dat er betere spelers dan een iPod zijn ben ik wel met je eens, daarom heb ik ook een iAudio M5L.

Mijn punt was eigenlijk meer dat in de zoektocht naar de beste dopjes ook zeker het vermogen van de speler meegenomen dient te worden, daarover lees ik hier zelden iets. Als de geluidskwaliteit tegenvalt hoeft dat niet altijd uitsluitend aan de dopjes te liggen, dat wil ik er maar mee zeggen.

Uiteraard kan een losse extra versterker bezwaarlijk zijn om mee te nemen, hoewel zo'n ding erg klein is. Thuis gebruik ik de versterker echter altijd en kan toch wel verschil horen, in de zin dat het met versterker (nog) beter klinkt. Met beter bedoel ik niet harder natuurlijk, maar het geluid is net iets voller.

wilt geen iPod

quote:
HenkieGeertstra schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:13:
Compleet verkeerde plek, maar ik heb een headroom airhead over, werkt op 4 batterijen en is speciaal gemaakt om hoog -ohmige koptelefoons aan te sturen vanaf een portable device. Als iemand interesse heeft l punt immink at casema punt nl

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

wilt geen iPod

quote:
JazzySOB schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
[...]
Een AKG K340 (=2x 400ohm) kan ik met mn X5 niet aansturen hoor; niet dat je met een K340 over straat gaat lopen, maar toch :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

a800-V525-E630-K800i

Wie kan me de verschillen van de sennheiser cx-300of/en de creative ep-630 vertellen en eventuele gebruikerservaringen.Er zit 15 euro verschil in dopjes wat precies op elkaar lijken :| :/

Reg. datum: 29 september 2005

quote:
jgoessens schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:15:
Wie kan me de verschillen van de sennheiser cx-300of/en de creative ep-630 vertellen en eventuele gebruikerservaringen.Er zit 15 euro verschil in dopjes wat precies op elkaar lijken :| :/

ja volgens mij zijn ze nagenoeg het zelfde hoor.. mensen die de cx-300 hebben zeggen gewoon vaak dat ze beter zijn omdat ze trots op hun aankoop zijn, sennheiser een populair(der) merk is voor oordopjes en omdat je er wat meer voor betaalt.

Ik denk dat die 15 euro extra het niet 100% waard is maar kan nog niet echt oordelen omdat ik ze allebei nog niet heb getest.

Reg. datum: 25 januari 2004

Volgensmij zijn het exact dezelfde dopjes, ze lijken verschrikkelijk op elkaar. En dan nog het zijn beide gewoon perfecte dopjes, dus ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan. Of je moet perse een rechte of kromme plug willen. Ik heb zelf de CX300 en die geeft echt prachtig geluid.

Reg. datum: 15 november 2002

quote:
jgoessens schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:09:

Welkom hier.
Toevallig heb ik alle 3 de modellen waar je het over hebt. De onderste zijn de standaard dopjes die bij de W800 geleverd worden, deze geven goed geluid maar de CX300 of de EP-630 geven naar mijn mening beter geluid en ze zitten comfortabeler doordat ze net iets kleiner zijn.
Maar voor je telefoon raad ik toch de EP-635 aan, aangezien deze een korte draad hebben en aangezien je GEEN normale 3,5mm uitgang hebt op je telefoon moet je de bijgeleverde aansluiting gebruiken.
En ja je kan radio luisteren omdat je de bijgeleverde aansluiting moet gebruiken dus het maakt niet uit welke dopjes je gebruikt.
Hoop dat het duidelijk is genoeg omschreven is anders hoor ik het wel.

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Dan zou hij dus met de telefoon om z'n nek moeten lopen. Nogal maf en oncomfortabel.

Ik zou gewoon voor de optie van Sony Ericsson gaan, de HPM-70. Ik heb hem zelf ook voor mijn K750 en ik mag er graag naar luisteren. Ik vind het geluid niet onderdoen voor mijn iAudio M3L met CX300. Bovendien heb je dan meteen een fatsoenlijke converter (ik in ieder geval een verloopstukje van eBay dat na 2 dagen in tweeen brak) en hij is volgens mij ook goedkoper te krijgen dan de EP-630, maar dan moet je hem niet bij Bol kopen.

a800-V525-E630-K800i

oke.Hoeveel draad zit er dan aan? en zit er ook zó'n koord aan voor je nek ,dat hoef ik absoluut niet ik zou gwn graag een draad willen die gwn rechtstreeks naar mijn broekzak loopt waar mijn telefoon dan in zit.
welke is dan de beste?:D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: