Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 augustus 2006

quote:
MPmad schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:26:
Ik zag net de EP-630 voor ¤29 bij MP3shop.nl. Inclusief verzending, dus best goed geprijsd.

Heb hem daar vorige week besteld. Kwam een dag later gewoon in de brievenbus.

Het zijn mijn eerste in-ears, vind ze echt prachtig geluid geven! Ik kreeg ze meteen goed in, heb ze 24 uur in laten spelen op radioruis, en wende ook snel aan de druk op mijn oren!
Ik heb er ook al mee gefietst en vond het met het gesuis van de wind eigenlijk nogal meevallen. Wel is het een beetje onveilig maar de route naar mijn school is voor het grootste deel een lang recht fietspad.

Reg. datum: 06 juli 2005

Ik raad iedereen aan om de sennheiser cx300 ook te gebruiken in games. Het geluid is echt waanzinnig goed! Het komt zelfs in de buurt van m'n 1000 euro surround set. (naja.... Je snapt t wel :P )

Bijvoorbeeld heb ik toenet NFS MW gespeeld met de doppen in, bass beetje harder gezet in de geluidsinstellingen. WAT EEN GELUID!. Dit is echt aan te raden. Veel beter dan die logitech of creative speakertjes van 300 euro. Dat klinkt allemaal zoooo plastic. (blikkerig)

Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:20:
Ik raad iedereen aan om de sennheiser cx300 ook te gebruiken in games. Het geluid is echt waanzinnig goed! Het komt zelfs in de buurt van m'n 1000 euro surround set. (naja.... Je snapt t wel :P )

Bijvoorbeeld heb ik toenet NFS MW gespeeld met de doppen in, bass beetje harder gezet in de geluidsinstellingen. WAT EEN GELUID!. Dit is echt aan te raden. Veel beter dan die logitech of creative speakertjes van 300 euro. Dat klinkt allemaal zoooo plastic. (blikkerig)
Dat is nou net de reden waarom Shure de G-series heeft geïntroduceerd.
Ik heb zelf gewoon de Shure E4c(zelfde als Shure E4g), gebruik ze voor Hitman en natuurlijk voor mijn iriver, maar echt lekker geluid, zoals je zelf al zegt. En veel beter dan mijn speakerboxen(¤10,- of minder), en dan ben ik héél bescheiden!

FrenkyFal7 wijzigde dit bericht 25-08-2006 14:43 (1%)
Reden: ...speaker

-- emotion drives the world --
Reg. datum: 31 mei 2006

ik denk dat deze oordopjes overal wel goed geluid op hebben. ik heb zelf ook de cx300's en ze zijn idd erg relax.... qua geluid vind ik ze voor die prijs echt vet goed! :P

k heb deze voor 50¤ gekocht, helemaal onder rembours (wat erg prijzig is) en al....

de sony MDR-EX71's die k eerst had kosten nog steeds gemm 50 - 55¤.. sony moest zich es gaan schamen......:o

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

iemand hier ervaring met de creative EP380 of de Koss porta pro??

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

sucks @ solderen
Reg. datum: 04 mei 2005

naar aanleiding hiervan heb ik besloten de Creative EP-630 te nemen (in combinatie met Zen Sleek), en ze bevallen erg goed...ik stel geen hoge eisen, maar het moet wel goed klinken en lekker zitten...en dat doen ze

bedankt dus TS en anderen! :)

Simplicity is de bom...Kees Stacker

Species 5618
Reg. datum: 13 mei 2003

Hoewel subjectief heeft de consumentengids hierover in het september nummer een test. Heel kort samengevat:

Op het oor: Sennheiser PX 100
In het oor: Sony MDR-ED21LP

There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 887W, 87W sluipverbruik(+MV) en 800W halogeen vervangen voor LEDs.

voor de px100 kan ik (nog) niks zeggen, maar voor in het oor moet de consumentenbond nog es wat beter haar huiswerk gaan doen imo.

ik zou voor in-ear echt wel voor de sennheiser cx300 gaan. als ze dan met t argument 'prijs' komen op zn minst voor de sony mdr-ex51lp, maar niet deze... das echt niks vergeleken met de voorgaande modellen...

wilt geen iPod

quote:
FrenkyFal7 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:41:
[...]

Dat is nou net de reden waarom Shure de G-series heeft geïntroduceerd.
Ik heb zelf gewoon de Shure E4c(zelfde als Shure E4g), gebruik ze voor Hitman en natuurlijk voor mijn iriver, maar echt lekker geluid, zoals je zelf al zegt. En veel beter dan mijn speakerboxen(¤10,- of minder), en dan ben ik héél bescheiden!

koptelefoons zijn voor het zelfde geld bekant altijd wel beter dan speakers, of je nu IEM's met pc speakers of K1000's met 1000,- euro kostende speakers vergelijkt.
Nadeel is in sommige gevallen dat je met een koptelefoon de enige bent die er van kan genieten. Wat ook juist een voordeel is in andere gevallen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Reg. datum: 24 november 2005

Mensen ik heb nieuwe oordopjes nodig.

Ik heb 3/4 jaar gedaan met mijn MD33's en nou hoor ik nog maar heel zacht tot geen geluid uit het ene oordopje komen. Een vriend van me heeft al 3x nieuwe EP630's gehad vanwege hetzelfde probleem.

Ik heb het topic een beetje doorgeneusd, klopt het dat de CX300's nu de betere keus zijn? In de startpost zie ik ook nog de EP635's staan maar dat zijn zeker gewoon EP630 met een ander kleurtje?

quote:
kikkekees schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:

Ik heb 3/4 jaar gedaan met mijn MD33's en nou hoor ik nog maar heel zacht tot geen geluid uit het ene oordopje komen. Een vriend van me heeft al 3x nieuwe EP630's gehad vanwege hetzelfde probleem.

Ik heb het topic een beetje doorgeneusd, klopt het dat de CX300's nu de betere keus zijn? In de startpost zie ik ook nog de EP635's staan maar dat zijn zeker gewoon EP630 met een ander kleurtje?
Als er heel zacht geluid uit komt of je merkt dat het geluid slechter wordt, haal dan de sleeve er eens af, en dep eens een paar keer met een wattenstaafje met glassex (of alcohol oid, geeen wasbenzine). Grote kans dat er een hele berg oorsmeer uit komt zetten :p

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

met mijn Clio Williams

quote:
kikkekees schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:34:

Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.
(Staat ook in de SP)

BTW link in SP klopt niet en linkt door naar verkeerde topic. Dit is de goede.
http://gathering.tweakers...message/26020926#26020926

THRenault wijzigde dit bericht 27-08-2006 19:34 (6%)

Life is funny!

Ik zou dat toch eerst enigszins beschaafd proberen voordat je het 'keihard' doet :X

Mijn Shure E3c's zijn kaduuk, maar die worden as we speak (nouja, zal wel morgen worden ;)), met een nieuwe filter erin gefixt door TMaudio _O_

De Shure E2c's van mijn broertje hebben draadbreuk, iemand enig idee wat het kost om dat te laten vervangen? Anders vraag ik het morgen even aan de TMaudio knakkers :P

Klachten, vragen of opmerkingen? DM of mail mij, of ga naar het NSTM terugkoppelingstopic

Reg. datum: 24 november 2005

quote:
THRenault schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Je dopjes zijn niet kapot, ik heb er ook een paar keer last van gehad bij mijn senheisser mx500 en een keer bij mijn creative ep630. Het geluid is niet alleen zachter maar ook klinkt ook minder vol.
Volgens mij komt het doordat bijvoorbeeld een windvlaag in het oordopje het drivertje (het membraampje bedoel ik dan) van zijn plaats is gewaaid. Bij mij werkte altijd om het rubberje van het de oordopjes af te nemen en keihard te blazen of te zuigen (dus volledig omsloten in je mond) om het drivertje op zijn goede plek te duwen.
Hopelijk werkt dit voor je.
(Staat ook in de SP)

BTW link in SP klopt niet en linkt door naar verkeerde topic. Dit is de goede.
http://gathering.tweakers...message/26020926#26020926
thanks! dat werkt!

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

ruilactie: ik zoek naar een medium size sleeve voor Sennheiser CX300. heb nog een paar voor small en een paar voor large.. :)

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
MPmad schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:26:
Ik zag net de EP-630 voor ¤29 bij MP3shop.nl. Inclusief verzending, dus best goed geprijsd.

Bij bol.com zijn ze ¤24,95 (ex. verzendk. (als die er zijn :z ))

http://www.nl.bol.com/is-...mit.y=0&submit=search

SmiGueL wijzigde dit bericht 29-08-2006 17:33 (3%)

Q6600 @ 8x425=3400MHz || Asus P5K-E Wifi || 2x2048MB + 2x1024MB @ DC || nVidia 8800GTS 320MB OC'ed || 4x500GB WD @ dual RAID-0 || Zalman 600W HP || Logitech MX 518 || Samsung 226BW 22" widescreen

Reg. datum: 06 mei 2006

Ik wil ook graag in-ears. Maar ik twijfel toch behoorlijk. De shure e2c's zijn toch al een beetje afgevallen, omdat ik 80 euro toch wel veel vind. Dadelijk bevalt het niet :p.

Ik twijfel dus tussen de cx300 en ep630, maar kan iemand me vertellen wat het grote verschil is tussen deze 2 (behalve de 20 euro prijsverschil :P)

Huub Huub, Barbatruc!
Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
terb schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:52:
Ik wil ook graag in-ears. Maar ik twijfel toch behoorlijk. De shure e2c's zijn toch al een beetje afgevallen, omdat ik 80 euro toch wel veel vind. Dadelijk bevalt het niet :p.

Ik twijfel dus tussen de cx300 en ep630, maar kan iemand me vertellen wat het grote verschil is tussen deze 2 (behalve de 20 euro prijsverschil :P)
een L plug voor de CX en een rechte voor de EP ;)

Het leven is een Barbapapa! ----------------- "Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

Echt waar? Betaal je daar 20 euro voor? Dan ga ik denk ik voor de ep630. Er is qua kwaliteit geen verschil?

the heavens shall tremble.

quote:
terb schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:55:
Echt waar? Betaal je daar 20 euro voor? Dan ga ik denk ik voor de ep630. Er is qua kwaliteit geen verschil?
Op de L plug en merkje na exact hetzelfde.

:: Sr. System Engineer gezocht, DM voor meer info ::

Dus conclusie: 20 euro in mijn zak houden en voor de ep630 gaan? (of dus nog is 40 euro bijleggen en voor de e2c gaan :+)

Wat is eigenlijk het voordeel van een L plug?

edit: Ik zie dat het verschil ook in de draad zit (ongelijke draad tegenover Y draad)

terb wijzigde dit bericht 30-08-2006 18:04 (20%)

Life is funny!

Het ligt voornamelijk aan je mp3 speler of een L of een I plug handiger is :). Als de koptelefoonuitgang aan de lange kant zit, dan is een L vormige plug veruit het handigste, als hij aan de korte kant zit, maakt het niet zoveel uit, tenzij hij weer heel erg smal is (flashspelertje), dan is een rechte weer handiger, anders steekt een L plug uit :)

Ander voordeel van een L plug is dat hij er iets minder snel uitschiet als er aan het snoer getrokken wordt :)

Klachten, vragen of opmerkingen? DM of mail mij, of ga naar het NSTM terugkoppelingstopic

Reg. datum: 28 januari 2004

Er zit dus echt wel verschil tussen de CX en de EP wat betreft het geluid. Ze zijn absoluut niet hetzelfde. Ze zien er hetzelfde uit, maar persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit van de CX beter als de EP.

Music was my first love and it will be my last

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb een iriver h10, wat is dan dus handiger? of maakt het niks uit.

Life is funny!

Voor de visuele tweaker een plaatje :

http://www.eamelink.nl/zut/tekenskillllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllls.png

Een h10 heeft de aansluiting aan de korte kant en is breed genoeg, dus maakt het niet echt veel uit. Persoonlijk zou ik dan voor een L vormige plug gaan, dan is de kans groter dat je er in de toekomst nog blij mee bent; en het snoertje schiet iets minder snel los :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: