Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Nieuw Topic
Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Online checks en van de wazige progjes die de rest van je keten niet in acht nemen zijn totaal niet relevant voor het fatsoenlijk testen van je gehoor.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Reg. datum: 21 april 2005

Ik ben in het bezit van de Sennheisers CX300 dopjes. Kan iemand mij svp vertellen of ik hiervoor ook foamies kan gebruiken zoals in de OP staat vermeld ?

Ik zit zelf te denken aan de foamies voor de Etymotic er4p of de Sure E2c, maar heb geen idee of deze gaan passen op de CX300 ?

Silver_Wings915 wijzigde dit bericht 09-08-2006 10:22 (29%)

Reg. datum: 02 maart 2003

quote: Startpost
Op low-end gebeid kan je ook voor de Sony MDR-E931 kiezen. Ze zijn wat duurder dan de MX400, maar zitten wel beter.

Ik kan deze Sony oordopjes niet in de Tweakers.net Pricewatch vinden, heeft iemand wellicht een internetshop gevonden waar ze verkocht worden? :)

Die typo in de quote is niet van mij overigens. ;)

Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
gratis_vodka schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:00:
goedemorgen mensen, gisteren mijn nieuwe Zen micro ontvangen (zie het Zen topic; dit was al de 2e RMA ivm kapotte koptelefooningang :( ) dus ik vanmorgen lekker in de trein vers geladen Zen uit de tas, 630's erin en....niets. de 630's blijken bij nader testen dood..grr....

Ik mag dus iets nieuws uitzoeken :) Heeft er al iemand first hands ervaring met de Creative Aurvana? Deze review was redelijk positief, hoewel 't een nogal oppervlakkig verhaal is: http://zdnet.be/reviews.cfm?id=58745.

Verder overweeg ik CX300's te kopen op ebay, zijn maar een fractie duurder dan 630's. Zijn er al meer mensen die dit hebben gedaan en zijn er nog tips qua ebay sellers? Ik ben altijd een beetje achterdochtig namelijk..
http://search.ebay.nl/_W0...ppZ25QQsassZsupperauction ik had ze (cx300) van deze e-bayer binnen een week in huis voor ongeveer 20 euro incl verzending

If you love it - shoot it!

quote:
Davitos schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 03:01:
[...]

http://search.ebay.nl/_W0...ppZ25QQsassZsupperauction ik had ze (cx300) van deze e-bayer binnen een week in huis voor ongeveer 20 euro incl verzending
Thanks, ik heb ze gister al via een andere e-bayer gekocht (op advies van een mede-GoT'er) Ben benieuwd :)
Reg. datum: 06 mei 2006

Dat scheelt wel erg veel :/ voor 20 euro in huis. Bij samenkopen hebben ze ze nu voor 40 euro (ex verzending). Ik wilde eigenlijk de creative ep630's kopen, maar deze zijn dan goedkoper :D. Ik ga er nog is goed over nadenken :). @ gratis vodka. Zou je mischien de link naar ebay kunnen geven :)?

Reg. datum: 07 januari 2004

Zijn er goede oordopjes met verkorte draad? Ik kom nu uit op de MDR-EX90SL, maar ik zit nog heel erg te twijfelen vanwege het lekken van geluid en de prijs.
Hiervoor heb ik de EX71 gehad en deze is kapot gegaan door draadbreuk. Ik zoek eigenlijk iets zoals de CX300 of in de richting daarvan (prijs/kwaliteit), maar dan met verkorte draad, waar een afstandbediening tussen kan.

Reg. datum: 14 augustus 2006

Hoe zit dat met de sennheiser sport/street/style serie?
Zijn die van dezelfde/betere kwaliteit als de mx (400) serie?

(er zit namelijk een +- waterdicht model bij en zien er bovendien nice uit ;) )

Ik ben niet zo voor in-ears...

Het zou voor op de fiets zijn (heb al duurdere headphone liggen maar is te warm aan de oren....)

Don't mention the war
Reg. datum: 28 april 2000

OK ff een wat algemener vraagje. Ik ben even aan het shoppen voor nieuwe oordopjes (budget max rond de 50¤) maar ben nog niet helemaal uit het type:

Ik heb alleen ervaring met 'normale' dopjes (met zo'n sponsje zeg maar) maar die bevalklen slecht: donderen m'n oren uit. Da's geen optie dus. Blijven over: 'normale' kptelefoon, in-ear dopjes en dopjes met een haak voor achter je oor. ik neig naar die laatste (in-ear heb ik eigenlijk geen trek in (rij veel motor met oordoppen in en dat zorgt wel even voor genoeg irritatie)) en een 'normale' kptelefoon vind ik niet zo practisch.

Nou is m'n vraag: die dingen met die haken: blijven die in de praktijk wél goed zitten (ook bij sporten ed)? Zo ja: dan twijfel ik over de ovolgende types (puur gebaseerd op prijs en naamsbekendhied:

Sennheiser sport omx-70
Senheiser Street omx 50
Sony MDR-EX81SL (hmmm...zijn dit ook niet in-ears?)

Zijn die 'haak' dopjes überhaupt aan te raden?

I mentioned it once, but I think I got away with it....

If you love it - shoot it!

quote:
terb schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:25:
Dat scheelt wel erg veel :/ voor 20 euro in huis. Bij samenkopen hebben ze ze nu voor 40 euro (ex verzending). Ik wilde eigenlijk de creative ep630's kopen, maar deze zijn dan goedkoper :D. Ik ga er nog is goed over nadenken :). @ gratis vodka. Zou je mischien de link naar ebay kunnen geven :)?

http://stores.ebay.nl/1st-circleday-store

Alleen 20 euro daarvoor gaat 't niet lukken, ik was incl. verzekerde verzending 27 euro kwijt. Binnen een week in NL, alleen ze liggen nog op het postkantoor. Kan je dus nog niet vertellen of verkoper een baksteen of daadwerkelijk de goede oordoppen heeft opgestuurd ;)
Don't mention the war
Reg. datum: 28 april 2000

Hmmm...als je de negatieve feedbacks van die vent leest, verkoopt ie nogal 's wat imitatiemeuk....oppassen, zou ik zeggen

I mentioned it once, but I think I got away with it....

-- emotion drives the world --
Reg. datum: 31 mei 2006

heeft iemand hier ervaring met de sony mdr-e888 oordopjes?

is dat bio-cellulose echt een voordeel wat betreft geluid?

zoaja, wat IS dat voordeel dan t.o.v. bijv mdr-ex71 of sennheiser cx300?

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

Dizzy with sunstroke...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
UMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:20:
heeft iemand hier ervaring met de sony mdr-e888 oordopjes?

Ja

quote:
is dat bio-cellulose echt een voordeel wat betreft geluid?

Klinkt als een leuke marketingterm.

quote:
zoaja, wat IS dat voordeel dan t.o.v. bijv mdr-ex71 of sennheiser cx300?

Ze zijn heel anders...

De MDR-E888 zijn geen (semi) in-ear dopjes. Dat geeft nadelen; slechtere isolatie en ook voordelen; geen kabelgeluid. Daarnaast zijn er ook mensen die gewone dopjes prettiger vinden. Ze geven naar mijn mening beter geluid in een stille ruimte dan de EP-630. Maar het verschil is niet zo groot als soms wordt beweerd. Het is absoluut niet zo dat, zoals je op head-fi kan lezen, de E888 beter zijn of ook maar in de buurt kunnen komen van de Shure E4's. Het grootste verschil t.o.v. de EP630 zit em in de ruimtelijkheid van het geluid, die is beter bij de E888.

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Reg. datum: 22 mei 2005

Sinds er scheurtjes in mijn Shure EC4 zijn ontstaan, wil ik ze minder gaan gebruiken en heb ze voor even opgeborgen. Daarom zoek ik nu een paar In-Ears(IEM) die aan aan de volgende eisen moeten voldoen:
-Sterk/stevig/degelijk(!!!);
-Redelijk goed geluid(Niet dat ik te ver terug ga in vergelijking met de Shure EC4);
-Rond de ¤50,- (Ik zou wat meer kunnen besteden, maar liever niet, heb ook nog andere uitgaven)

In-Ears die ik in gedachte heb:
-Creative EP630;
-Sennheiser CX300;
Of is de Shure EC2 zo degelijk, dat ik daar maar voor moet gaan?!
Of toch de Creative Zen Aurvana?!
Óf toch een andere?!

Zelf heb ik dus In-Ears in gedachte, maar Misschien is een ander type oordoppen toch beter voor de eisen die ik stel.

Ik hoor graag jullie ervaringen over degelijke/stevige modellen met redelijk goed tot goed geluid.
Plaatje op imageshack (popups!)

Dizzy with sunstroke...

Waar heb je ze gekocht? De klantenservice van Shure is namelijk heel erg goed. Maar dan moet je ze wel via de officiele weg hebben verkregen...

Give me a look so cold... It gives me chills. I'll try to look through the gray skies in your eyes.
Cross your fingers, and pray for winter. I'll be there, painting the town your favorite color.

Ik had ze eerst in Amerika gekocht, kreeg er problemen(oa. wat ik nu heb(scheurtjes)) mee.
Ben ik naar TM Audio gegaan en daar heb ik een nieuw setje ontvangen(Shure heeft wereld wijde garantie).

Daarna heb ik ze(TM Audio) gemaild(paar maanden verder, nadat ik het nieuwe setje had gekregen/Ik was bang dat er weer die scheurtjes zouden ontstaan), en had gevraagd of dat te reparen zou zijn, waarop het antwoord 'nee' was, en er werd bijverteld dat de plastic uiteinden geen functie hebben voor het geluid.

Toch vind ik het niet mooi, en best jammer, kost namelijk nogal wat.(!!!)
En misschien moet ik nog een keer mailen naar TM Audio(misschien hebben meer mensen der klachten van, en heeft Shure nu een oplossing gevonden :/)om informatie te vragen.

Waarom ik nu niet eerst naar TM Audio ben gegaan, tsja ik denk omdat ik toch eerst een nieuw paar had gekregen, en dan weer aankloppen, ik weet het niet. Ze doen het namelijk toch goed (die doppen, TM Audio trouwens ook ;)) en heb nu geen ruis.

FrenkyFal7 wijzigde dit bericht 16-08-2006 14:43 (4%)

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:
Sinds er scheurtjes in mijn Shure EC4 zijn ontstaan, wil ik ze minder gaan gebruiken en heb ze voor even opgeborgen. Daarom zoek ik nu een paar In-Ears(IEM) die aan aan de volgende eisen moeten voldoen:
-Redelijk goed geluid(Niet dat ik te ver terug ga in vergelijking met de Shure EC4);
-Rond de ¤50,- (Ik zou wat meer kunnen besteden, maar liever niet, heb ook nog andere uitgaven)
Ik ben bang dat je, ongeacht je keuze, altijd teleurgesteld zult zijn. Een setje dopjes van 50 euro kun en mag je eigenlijk niet vergelijken met een setje dat 200 euro of meer kost, maar zelfs als je dat weet, zul je dat onwillekeurig toch gaan doen. Kun je niet gewoon de Shure's gebruiken tot ze echt stuk zijn? Van dat kleine scheurtje heeft het geluid immers niet te lijden, en je kunt alvast gaan sparen voor een nieuw setje. Wil je per se nu nieuwe, dan kun je denk ik beter voor een setje E2c's gaan.

quote:
FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:24:

In-Ears die ik in gedachte heb:
-Creative EP630;
-Sennheiser CX300;
Of is de Shure EC2 zo degelijk, dat ik daar maar voor moet gaan?!
Of toch de Creative Zen Aurvana?!
Óf toch een andere?!

Zelf heb ik dus In-Ears in gedachte, maar Misschien is een ander type oordoppen toch beter voor de eisen die ik stel.

Ik hoor graag jullie ervaringen over degelijke/stevige modellen met redelijk goed tot goed geluid.
[afbeelding]

ik heb sennheiser cx300 en sony mdr-ex71.

ik raad je de cx300's aan. ze zijn prima. vooral voor de prijs. ik vind t geluid echt goed.

ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met shure's, maar ik neem aan dat je dat duidelijk is.

ik zou idd zoals hierboven gezegd wordt w8en tot ze echt dood zijn en dan weer goeie kopen. ik ben altijd voorstander om iets anders te proberen dus misschien n setje ultimate ears?

| MacBook 2.0Ghz Core 2 Duo | V-moda Vibes | FuturSonics FS1 | Sennheiser CX300 | Nokia 6300 | iPod Touch

quote:
UMD schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:58:
[...]

ik heb sennheiser cx300 en sony mdr-ex71.

ik raad je de cx300's aan. ze zijn prima. vooral voor de prijs. ik vind t geluid echt goed.

ze zijn natuurlijk niet te vergelijken met shure's, maar ik neem aan dat je dat duidelijk is.

ik zou idd zoals hierboven gezegd wordt w8en tot ze echt dood zijn en dan weer goeie kopen. ik ben altijd voorstander om iets anders te proberen dus misschien n setje ultimate ears?

Ik denk dat ik gewoon een goedkoop setje neem, later koop ik wel weer Shure's.
De nieuwe Shures(Shure E500-PTH) vind ik wel wat, maar die koop ik pas over 1 jaar ofsow ;)

Maarja nog even een vraag voor UMD, zijn ze stevig/degelijk/sterk?!

quote:
FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:59:
[...]

De nieuwe Shures(Shure E500-PTH) vind ik wel wat, maar die koop ik pas over 1 jaar ofsow ;)

Maarja nog even een vraag voor UMD, zijn ze stevig/degelijk/sterk?!

zoals ik al zei heb ik de mdr-ex71 en dr cx300. de mdr-ex71 heeft een dunne draad. deze is vrij fragiel. de bescherming op de drivers zelf is n beetje slordig afgewerkt. de cx300 heeft een lichte draad, degelijk van kwaliteit. goeie afwerking (met ijzer look voor de drivertjes). ik vind de cx300's gewoon een stuk beter op alle punten dan de mdr-ex71. kwaliteit van geluid, draad en materialen zijn allemaal prima in orde. ze zitten absoluut comfortabel en zijn superlicht. lichter dan de mdr-ex71's

ik raad je, als je rond de 50 ¤ wil zitten, de cx300 aan. ze zijn gewoon degelijk en sterk. je moet er natuurlijk geen gekke dingen mee gaan doen maar voor alledaags gebruik zijn ze van prima kwaliteit.

maar je kunt natuurlijk ook verder kijken.

greetz

UMD wijzigde dit bericht 16-08-2006 21:31 (6%)

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
FrenkyFal7 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:59:
Als je die E4c's toch niet gebruikt, en het enige mankement zijn die haarscheurtjes aan de onderkant, dan wil ik ze wel van je kopen. Mail me eens (adres in profiel). Dan heb je je nieuwe dopjes praktisch voor niets.

Proud Daddy of Iris!

quote:
FiReFS schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:50:
Zijn er goede oordopjes met verkorte draad? Ik kom nu uit op de MDR-EX90SL, maar ik zit nog heel erg te twijfelen vanwege het lekken van geluid en de prijs.
Hiervoor heb ik de EX71 gehad en deze is kapot gegaan door draadbreuk. Ik zoek eigenlijk iets zoals de CX300 of in de richting daarvan (prijs/kwaliteit), maar dan met verkorte draad, waar een afstandbediening tussen kan.
De Sharps hebben een korte draad (en lange er extra bij geleverd).
Let wel op dat deze een "4 polige" stekker heeft...

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW

quote:
grun schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 08:03:
[...]

Als je die E4c's toch niet gebruikt, en het enige mankement zijn die haarscheurtjes aan de onderkant, dan wil ik ze wel van je kopen. Mail me eens (adres in profiel). Dan heb je je nieuwe dopjes praktisch voor niets.
offtopic: Sorry, ze zijn echt Níét te koop. (zie: FrenkyFal7 in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 8")
Ik ga ze minder gebruiken, maar ik laat ze niet verstoffen ;)
Ik gebruikte mijn Shure's overal(op de fiets, lopend, etc.), nu ga ik ze dus alleen op plaatsen gebruiken waar ik ze rustig kan gebruiken.

Die andere doppen ga ik dus overal gebruiken, daarom moeten ze sterk zijn! ;)

mensen,

ik heb een sony nw-a1200 DAP en heb daar sennheiser cx300 IEM's bij.

deze hebben een geweldig gedetailleerd en duidelijk geluid. maar erg direct.

ik had nu 2 vraagjes: ik wil ook van een iets meer ruimtelijker geluid kunnen genieten, maar wel even gedetailleerd en helder. dus stevige bas, heldere hoge tonen etc. maar dan allemaal net wat 'ruimtelijker'. heeft iemand een tip voor me? wat is bijv het verschil onderling tussen de sennheiser px100/px200/pmx100/pmx200?

wat is het verschil tussen de cx300 en de shure ec2? maakt dat veel verschil?

thx !

greetz

Dizzy with sunstroke...

Daar is maar één antwoord op: de Koss KSC 35 is echt ongelofelijk :9~

Als je iets in die prijsklasse wilt zorg dan dat je die te pakken kan krijgen via eBay, Head-fi of één of andere webshop. Die zijn echt heel erg goed. Het zijn hele comfortabele clip-ons, ze zijn namelijk heel licht. Het is namelijk alleen de driver, met haakje en een groot kussentje. Je moet overigens niet gaan voor de KSC50/55. Ik heb ze allebei, en ondanks dat ze heel erg op elkaar lijken (qua driver), is de KSC35 echt véél beter...

Ze zijn zelfs zo goed, dat ik sinds ik m'n Shures (E4) heb verkocht eigenlijk niet eens naar terug verlang. Tuurlijk zijn ze niet echt vergelijkbaar. Het hoog van de Shures is veel beter en het laag is veel strakker. Maar de KSC35 klinken gewoon zó lekker... Al komen de E500's er echt wel! Maar dat wordt wel nog even sparen :z

Mooie grado's zie ik overigens ook wel zitten ;)

Hoedje wijzigde dit bericht 18-08-2006 18:27 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 141 142 143 144 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: