Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Nieuw Topic
......

Heb idd ook geen echte problemen met CPU temp.

Maar wat me wel opviel is dat de HDD ook erg warm wordt (rond de 60 graden). Hebben andere gebruikers dat ook, want dat is toch wel redelijk warm ...

Game PC: Core 2 Duo 6750 @ 3,54 GHz - 2*1024 MB PC6400 - XFX Geforce 8800 GTS @ 730 / 2000 - Gigabyte P35C-DS3R | Werk PC: Athlon XP 2800+ - 1024 MB Ram - GeForce 6800 GT - Asus AN8X-X | Lappie: Core Duo T2300 - 1024 MB Ram - GeForce Go 7300 (256)

Reg. datum: 28 augustus 2003

Dat is wel redelijk normaal omdat er meestal geen airflow rond de harde schijf is. ;)

En de GPU op 90C, dat is voor de Mobility X700 in mijn laptop ook geen probleem. Start een game op en hij loopt aan de 90C. Idle hangt hij hier rond de 68C. :O

Frietsaus wijzigde dit bericht 18-07-2006 12:43 (50%)

......

GPU en CPU is geen probleem, maar die smart waarschuwing die ik eerder meldde treedt steeds op als mn HDD de 60 graden passeert.....

Is wel een beetje vervelend omdat NBprobe dan steeds fatal failure geeft....

Game PC: Core 2 Duo 6750 @ 3,54 GHz - 2*1024 MB PC6400 - XFX Geforce 8800 GTS @ 730 / 2000 - Gigabyte P35C-DS3R | Werk PC: Athlon XP 2800+ - 1024 MB Ram - GeForce 6800 GT - Asus AN8X-X | Lappie: Core Duo T2300 - 1024 MB Ram - GeForce Go 7300 (256)

Reg. datum: 06 februari 2004

nadat ik de laatste posts heb gelezen denk ik dat ik toch voor een simpelere laptop ga want ze worden (voor mij) te warm dacht aan de volgende :ASUS Z92Vm-Q052H
specs te zien op deze site: http://www.mycom.nl/MyCom...=119378&productType=1

wel een mooi prijsje zou ik zeggen iemand ervaringen hiermee?
dit is of een nieuw model of een niet erg aantrekkelijk model voor velen want ik kan hier nietzoveel over vinden zelfs bij pricewatch staat hij er niet tussen, wel staat er een Asus Z92U maar dat is weer een sempron. en verder heb ik hem niet bij andere bekende webshops gezien dan op de site van mycom (wel op een paar sites maar niet zo heel erg bekende sites en duurder dan bij mycom). bij somcom.nl staat hij er voor 888 euro deze heeft een iets snellere cpu alleen i.p.v een 5400rpm 100GB hd een 4200rpm 100GB hd.

ga toch liever voor een 5400 RPM schijf

in vergelijking met de a6ja hou ik ongeveer 500 euro over, dit kan ik dan weer spenderen aan mijn pc

iemad die zegt van nee dat moet je niet doen? of ervaringen?

key = key

Ik heb een klein probleempje met mijn a6t , het zal wel niks zijn maar ik kan het zo snel niet vinden.

Als de laptop uit standby komt blijft de wireless "uit" (Radio off).
Ik moet dan dus de wlan tool opstarten "Radio On" vinken en dan pas kan hij weer wireless verder.
Mocht iemand weten hoe hij uit standby wireless meteen netjes aanzet , gaarne :)

--edit
Hij lijkt het nu wel te doen nu ik de Wireless Console heb installed.
nm dus :)

GekkeR wijzigde dit bericht 18-07-2006 22:44 (15%)

Modder eter :P

Bij mij ook zo. Denk niet dat je er veel aan kunt doen, maar Fn+F2 werkt iig makkelijker :)
One step beyond!

quote:
HelpdeskBV schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:35:
nadat ik de laatste posts heb gelezen denk ik dat ik toch voor een simpelere laptop ga want ze worden (voor mij) te warm dacht aan de volgende :ASUS Z92Vm-Q052H
specs te zien op deze site: http://www.mycom.nl/MyCom...=119378&productType=1

wel een mooi prijsje zou ik zeggen iemand ervaringen hiermee?
dit is of een nieuw model of een niet erg aantrekkelijk model voor velen want ik kan hier nietzoveel over vinden zelfs bij pricewatch staat hij er niet tussen, wel staat er een Asus Z92U maar dat is weer een sempron. en verder heb ik hem niet bij andere bekende webshops gezien dan op de site van mycom (wel op een paar sites maar niet zo heel erg bekende sites en duurder dan bij mycom). bij somcom.nl staat hij er voor 888 euro deze heeft een iets snellere cpu alleen i.p.v een 5400rpm 100GB hd een 4200rpm 100GB hd.

ga toch liever voor een 5400 RPM schijf

in vergelijking met de a6ja hou ik ongeveer 500 euro over, dit kan ik dan weer spenderen aan mijn pc

iemad die zegt van nee dat moet je niet doen? of ervaringen?
Waarom vind je het zo erg dat ze vrij warm worden? Aan de buitenkant merk je het meestal toch niet zo...
Reg. datum: 06 februari 2004

bij mijn huidige laptop is de videokaart doorgebrand en wil er geen herhaling van + tis toch fijner als je een stille koele laptop hebt minder geluidsoverlast enzo

Reg. datum: 24 oktober 2004

Hmm jammer, laptops4u kan mijn A6T pas over 2 wkn leveren. De nieuwe voorraad is vertraagd. Nouja gelukkig is het vakantie en heb ik m niet heel hard nodig.

Maargoed mocht je een A6T willen en hem snel nodig hebben, hou hier dan even rekening mee :)

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Reg. datum: 10 juli 2006

quote:
B-Buster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:41:
Hmm jammer, laptops4u kan mijn A6T pas over 2 wkn leveren. De nieuwe voorraad is vertraagd. Nouja gelukkig is het vakantie en heb ik m niet heel hard nodig.

Maargoed mocht je een A6T willen en hem snel nodig hebben, hou hier dan even rekening mee :)
Owh balen... Ik wilde hem daar ook gaan bestellen. :P Vorige week zeiden ze nog dat de A6T eind deze week weer leverbaar was. Dat is nu dus pas over 2 weken? :?

Modder eter :P

Ben ik blij dat ik niet heb zitten wachten en hem al 1.5 week heb. De A6T is wel gewild zo te zien, tis natuurlijk ook de enige laptop met geweldige prijs/kwaliteit voor gamers die graag een AMD DC CPU willen en ook mensen waarbij de CPU niks uitmaakt is ook de A6T een geweldige keuze.
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
Thyss schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:07:
[...]

Owh balen... Ik wilde hem daar ook gaan bestellen. :P Vorige week zeiden ze nog dat de A6T eind deze week weer leverbaar was. Dat is nu dus pas over 2 weken? :?

Ja ik kreeg eerst ook een mailtje dat ie in de loop van deze week binnen zou komen. Echter "door een typhoon in azie heeft asus leveringsproblemen" zeggen ze.

En inderdaad het is een gewilde laptop. Daarbij is het een heel nieuw model, waardoor Asus waarschijnlijk nog bezig is nu met de eerste serie leveringen. Dat gaat altijd wat langzaam / met kleinere hoeveelheden.

Afwachten dus :)

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

One step beyond!

Ik ga hem zelf waarschijnlijk bestellen bij SallandAutomatisering (is nog goedkoper ook :P ) geloof dat daar ook standaard pixelgarantie op zit maar dat weet ik niet zeker.
VOS
Reg. datum: 02 juni 2005

ik ben begonnen met het opnieuw installeren van mijn a6va laptop.

alles tot dusver geinstalleerd alleen de audio wil niet.

heeft iemand mss de driver van de originele cd die erbij zat? die ben ik nl kwijt.

de driver van de asus download site werkt niet

please help

thanks!

VIS

HD Ready

A6Ja:

Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd en wilde natuurlijk de nieuwste videokaart drivers hebben. En tot mijn blijdschap ondersteund ATI de X1600 mobile in hun mobility pack. Maar je moet hierbij niet de 'check' downloaden van de ATI site. Want die verteld je dat het niet mogelijk is de mobility drivers te installeren. Als je naar http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/ gaat kun je de mobility catalyst drivers downloaden en deze installeert gewoon. :)

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

One step beyond!

quote:
tiz schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:32:
ik ben begonnen met het opnieuw installeren van mijn a6va laptop.

alles tot dusver geinstalleerd alleen de audio wil niet.

heeft iemand mss de driver van de originele cd die erbij zat? die ben ik nl kwijt.

de driver van de asus download site werkt niet

please help

thanks!
Volgensmij werkt http://tweakers.net/meukt...ealtek-HD-Audio-1.41.html daar wel op.
......

Ik heb de topics doorgezocht, maar kon het antwoord nergens vinden. Is er een mogelijkheid de fan eerder aan te laten slaan? Wil hem niet (zoals ie nu staat) pas vanaf 60 graden. Notebook Hardware Control wilde niet werken....

One step beyond!

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje... Is het nuttig om een pixelgarantie af te sluiten bij de aanschaf van de A6T? Aan de ene kant vind ik dat een beetje bullshit omdat je gewoon een goed product hoort te krijgen maar aan de andere kant zou ik het kut vinden om een laptop met een paar dode pixels te hebben welke ik niet kan omruilen...

quote:
sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:58:
Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje... Is het nuttig om een pixelgarantie af te sluiten bij de aanschaf van de A6T? Aan de ene kant vind ik dat een beetje bullshit omdat je gewoon een goed product hoort te krijgen maar aan de andere kant zou ik het kut vinden om een laptop met een paar dode pixels te hebben welke ik niet kan omruilen...
Jah ik zat hier ook een tijd over te twijfelen. Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor de zekerheid toch maar pixelgarantie erbij moet nemen. Asus geeft namelijk maar voor een paar modellen de zogenaamde Zero Bright Dot garantie. Voor de overige modellen gelden de standaard garantie voorwaarden. In deel 5 van dit topic staat ook al het een en ander over dit onderwerp :)

FongWan schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:15:
Even een opheldering van pixelgarantie bij Asus. Sommige modellen hebben dus een scherm waarvoor ASUS ZBD geldt, dus let goed op of het model dat je wilt halen Asus ZBD geldt of niet

quote:
Thyss schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:37:
De ASUS ZBD Garantie
Onverzettelijke toewijding aan kwaliteit is de drijfveer achter de ZBD Policy’s belofte. ASUS is de eerste die zich onderscheidt en gebruikers wereldwijd een belofte doet die LCD-panelen met zero bright dots garandeert in geselecteerde notebook-series. Zelfs indien slechts één bright dot wordt gevonden, wordt een gratis paneelomruil gegarandeerd binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aanschaf. http://www.laptops4u.nl/e...Brigh%20Dot&pagina=49
Is dat niet het geval dan gelden de standaard pixelgarantie zoals dat hier vermeld staat:
quote:
Technokiddy schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:27:
Even een stukje uit de asus garantie policy:

- TFT LCD Defect Policy -
Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film transistor ( TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your ASUS notebook. However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS notebook's TFT LCD screen when there are at least :

(a) 3 bright dots or 5 dark dots or 8 bright and/or dark dots in total; or

(b) 2 adjacent bright dots OR 2 adjacent dark dots ; or

(c) 3 bright and/or dark dots within an area of 15 mm in diameter

These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers. ASUSTeK will therefore, at its option, repair or replace the product.

Please note: A bright dot is a white or sub-pixel that is always on. A dark dot is a black or sub-pixel that is always off.

Dan is dat ook maar weer duidelijk, linkje: (http://support.asus.com/r...o=201&SLanguage=en-us)

Thyss wijzigde dit bericht 20-07-2006 17:39 (5%)

One step beyond!

Hmm... Dus je zit dan alsnog met de gebakken peren (geweldige uitdrukking :+ ) als je geen bright dot maar een black dot hebt...

offtopic:
Is het mogelijk om meer pixels dood te maken zodat je garantie kan claimen? :+ Nah waarschijnlijk is dat illegaal hier op t forum dus geef daar maar geen antwoord op :Y)

Wat trouwens erg vreemd is, op verschillende sites uit de pricewatch, waaronder SallandAutomatisering, staat er op die sites dat er maar 128mb videogeheugen in zit :/

sOid wijzigde dit bericht 20-07-2006 19:27 (21%)

quote:
sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:56:
Hmm... Dus je zit dan alsnog met de gebakken peren (geweldige uitdrukking :+ ) als je geen bright dot maar een black dot hebt...

offtopic:
Is het mogelijk om meer pixels dood te maken zodat je garantie kan claimen? :+ Nah waarschijnlijk is dat illegaal hier op t forum dus geef daar maar geen antwoord op :Y)
Ik heb weleens ergens gehoord dat statische elektriciteit dode pixels kan veroorzaken. Verder is duwen op het scherm (met n naald bv) ook niet echt bevorderlijk voor het goed functioneren van de pixels :Y)

Maar zoals ik al eerder zei, ik zou er gewoon pixelgarantie bij kopen, want zo hoort het natuurlijk ook als je geen dode (sub)pixels wilt hebben O-) :)

Echt 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, want dode (sub)pixels kunnen ook pas na een tijdje ontstaan. Bij laptops4u geven ze bijvoorbeeld maar voor 8 (!) dagen pixelgarantie, dus als je na die 8 dagen een defecte pixel tegenkomt ben je alsnog in de spreekwoordelijke aap gelogeerd |:(

random gestoord
Reg. datum: 03 juni 2002

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗ T.net ID en Specs
╚═╩═╩═╝

One step beyond!

quote:
Thyss schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:33:
[...]
Echt 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, want dode (sub)pixels kunnen ook pas na een tijdje ontstaan. Bij laptops4u geven ze bijvoorbeeld maar voor 8 (!) dagen pixelgarantie, dus als je na die 8 dagen een defecte pixel tegenkomt ben je alsnog in de spreekwoordelijke aap gelogeerd |:(

Das waar. Ik heb SallandAutomatisering een mailtje gestuurd over hun pixelgarantie want dat staat niet duidelijk aangegeven op de site (daar hebben ze het alleen over losse monitoren) waar ik morgen antwoord op hoop te krijgen. Daar hebben ze iig 14dagen garantie, en als je een nieuw product krijgt omdat die andere niet goed was krijg je weer 14dagen garantie. Daar is de garantie volgensmij ook goedkoper dan bij Laptops4u.

Enige wat raar is, is dat er staat dat ie 128mb geheugen heeft terwijl het wel de 0008 versie is, welke gewoon een 7600 256mb videokaart heeft...

quote:
sOid schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:44:
[...]Enige wat raar is, is dat er staat dat ie 128mb geheugen heeft terwijl het wel de 0008 versie is, welke gewoon een 7600 256mb videokaart heeft...
Mjah raar inderdaad. Het zou kunnen gaan om een 7600GO met turbocache, dus 128 eigen en 128shared. De A6T-AP008-B die o.a. Gremlin heeft via laptops4u bevat echter wel zelf 256mb.
Waarschijnlijk is het een typfout van Salland, ik zou het nog wel even navragen voor de zekerheid :)

One step beyond!

quote:
Thyss schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:26:
[...]
Mjah raar inderdaad. Het zou kunnen gaan om een 7600GO met turbocache, dus 128 eigen en 128shared. De A6T-AP008-B die o.a. Gremlin heeft via laptops4u bevat echter wel zelf 256mb.
Waarschijnlijk is het een typfout van Salland, ik zou het nog wel even navragen voor de zekerheid :)

Die bij Salland is ook de Asus Laptop A6T-AP008B (staat er letterlijk) dus dat moet hem wel zijn... Zal het voor de zekerheid nog wel even navragen tho, want volgensmij hebben ze het daar over de A6J want dat wordt ooke en paar keer in de beschrijving genoemt:

quote:
Top cost effective choice
Have instant communication with the high quality mega pixel web camera& microphone! Featuring 15.4" widescreen display, the ASUS A6J notebook is a powerful digital multimedia solution, with built-in high quality web camera & microphone, S/PDIF, card-reader, Audio DJ, and the BluetoothR V2.0 EDR. As versatile as it proves, the A6J Series are the best laptop choice for your shopping list
Beetje maf want erboven hebben ze het wel steeds over de A6T :X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: