Gathering of Tweakers

Quicksearch
YARR!

http://www.wfmynews2.com/assetpool/images/0551322247_dell%20logo.jpg

Ik voelde vrij dit topic te openen... Mocht jij al druk bezig zijn geweest met een TS die nog beter en mooier is dan die van mij, neem gerust contact met mij en/of een modje op.

[20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP (Dit is deel 1 van dit topic)

Dit topic gaat over de 20,1" en de 24" breedbeeldschermen van Dell. Veel mensen vinden dit scherm erg mooi/praktisch. Vooral vanwege het feit dat ze breedbeeld zijn (16:10) en het minimalistische
design. Hier zijn de specs van beide schermen:

gejat van de Dell site

Dell UltraSharp™ 2007WFP
http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-38594.jpg
  • Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
  • Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m˛ / 800:1
  • Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
  • Gewicht : 6,5 kg
  • Kenmerken : VESAŽ 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
  • Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
  • Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
  • Compatibiliteit : Pc
  • Garantie : 3 jaar

Link naar de product site op www.dell.nl:

klik

Dell UltraSharp™ 2407WFP

http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/860-10023.jpg
  • Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
  • Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
  • Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
  • Gewicht : 8,3 kg
  • Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
  • In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
  • Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
  • Geďntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
  • Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
Reviews:

Dell UltraSharp™ 2007WFP

Dell UltraSharp™ 2407WFP
Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen zit. Hier een quote van DroogKloot om e.e.a. uit te leggen:

quote:
die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.
Bedankt DroogKloot :)

Deze chip hoorde dus in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

klik

weebl wijzigde dit bericht 11-07-2006 07:51 (24%)

EOS 450D - EF-S 18-55mm F3.5-5.6 iS - EF 50mm F1.8 - EF 70-200mm F4.0L iS USM

4launch op=op voor de Dell TFT Monitor 2407WFP 24" (¤ 948.00 (incl. BTW))

NiscoRacing wijzigde dit bericht 10-07-2006 21:54 (4%)

2x XFX 8800 GTX SLI, QX6700@3.5GHz,Asus P5K Deluxe,2 GB Dominator 9136CD5,2x 74 GB Raptor (raid 0),X-Fi,G5 on S&S steel ,EIZO FlexScan HD2441W-BK,CM 850W, CM Stacker 830

depenisvanjezus

quote:
weebl schreef:

[..]

Banding probleem

Beide schermen hadden aanvankelijk erge last van zogehete gradient banding. Dit resulteerd in duidelijk zichtbare lijnen (horizontaal & verticaal) als er gradients getoond worden op het scherm. De oorzaak hiervaan bleek de Faloudja-beeldverwerkingschip te zijn die in beide schermen kleur-optimalisaties regelt en berekend. Deze chip hoorde in de 'desktop-mode' uitgeschakeld te zijn., en was dus ingeschakeld. Dit was eigenlijk alleen met de A00 revisies van de schermen het geval. Bij beide schermen is dit probleem met de A01 revisie opgelost door middel van een firmware-update. Dat mensen bij deze (en latere) revisies nog steeds dit probleem ervaren heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste TFT schermen nog niet in staat zijn alle 16,7 miljoen kleuren die een 24 bits kleurenpaneel heeft tevoorschijn te toveren. Mensen die ervaring hebben met de A01 versies en later van beide schermen zeggen dat dit probleem niet meer storend aanwezig is.

Er is een topic op het dell support forum (zeer oud) waar dit probleem uitgebreid besproken wordt:

klik
Kleine correctie: die Faroudja-chip is uitsluitend bedoeld voor het up- cq. rescalen van lage- of niet-native resolutie inputs (ie. composite, s-video, en HD signalen) naar de native resolutie van het scherm waar de chip inzit, en nadrukkelijk NIET voor het scalen van een inputbron die al in de native resolutie wordt aangeleverd (ie. de DVI-output van een videokaart), wat bij rev. A00 van de 2x07 dus wel gebeurde in alle display modes. Eigenlijk hoort die chip uberhaupt niet actief te zijn tenzij je de monitor op een non-standaard input aansluit, maar volgens Dell zijn er geen plannen voor een A03.

"Succes is the result of good judgement, good judgement is the result of experience, experience is the result of bad judgement." | Front anti-specs-in-signatures | "Those who talk, do not know, and those who know, do not talk."

YARR!

Ik keek vanochtend even op de Track 'n Trace pagina van UPS. En ik zag dat mijn 2007WFP vandaag afgeleverd wordt. M'n moeder blijft er vandaag speciaal voor thuis ( O+ ). Dus jullie kunnen vandaag of morgen mijn review van dit scherm verwachten.

UPDATE:

Ik zie net dat ie afgeleverd is. Vanmiddag ga ik de review maken :)

weebl wijzigde dit bericht 11-07-2006 09:56 (19%)

En mijn review van mijn voor het weekend ontvangen 2007WFP-Revisie A02 komt ook vanmiddag. Kunnen we ervaringen vergelijken :D
YARR!

Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02 Review

Ok, hier mijn beloofde review van het Dell 2007WFP TFT scherm. Ik heb deze review in de volgende ‘hoofdstukken’ ingedeeld:

• Specificaties
  • Verpakking
  • Installatie
  • Eerste indruk
  • Gebruik
  • Banding probleem
  • Conclusie
Specificaties
  • Monitorformaat en -type : 20,1-inch flatpanel / Active Matrix TFT - Desktop
  • Resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
  • Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m˛ / 800:1
  • Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 472,7 x 177,7 x 332 tot 513 mm
  • Gewicht : 6,5 kg
  • Kenmerken : VESAŽ 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H, inclusief in hoogte verstelbare standaard
  • Aantal (vrije) poorten / connectortype : 15-pins D-sub/DVI-D/S-Video/Composietvideo-connectors
  • Pixelgrootte : 0,255 mm (pixel pitch)
  • Compatibiliteit : Pc
  • Garantie : 3 jaar
Verpakking

De verpakking is erg netjes gedaan door Dell. Het scherm zit in een grote doos met veel piepschuim. Het enige dat me opvalt is dat Dell blijkbaar drie dozen nodig heeft om dit scherm los te leveren (m’n ouders hebben de 2005WFP bij een computer gekocht en toen zat alles in een doos, of bij de computer).

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4452%20(Small).JPG [/img]

In de allerkleinste doos zat de stroomkabel…

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4453%20(Small).JPG [/img]

En de iets grotere doos bevatte de handleiding 8)7

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4454%20(Small).JPG [/img]

En de grote doos het scherm :)

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4455%20(Small).JPG [/img]

Dat de kabel en de handleiding in aparte dozen zit komt waarschijnlijk omdat ze vrij weinig schermen retail verkopen en meestal in combinatie met een pc.

Installatie

Dit is erg makkelijk. Je zet de voet op je bureau:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4457%20(Small).JPG [/img]

En klikt het scherm er gewoon aan vast:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4459%20(Small).JPG [/img]

Op de installatieposter staat dat je het beste het scherm een kwartslag kan draaien om de kabels aan de sluiten. Hierdoor kan je een stuk makkelijker de schroeven van de stekkers vastdraaien.

In totaal moet je drie kabels aansluiten VGA (of in mijn geval DVI), Stroom en USB (hoeft niet perse.) Hierna start je je computer op, stopt de cd erin, laat de drivers installeren (windows herkent wel dat de resolutie van het scherm 1680x1050 is, maar niet dat het een Dell 2007WFP is) en je bent klaar :)

Eerste indruk

Mijn eerste indruk is erg goed. De kwaliteit van het scherm (hoe het gemaakt is enzo) is erg hoog. De materialen voelen stevig en duurzaam aan. Er zitten absoluut geen overbodige frutsels op zoals speakers enzo :) Daar houd ik wel van ;)

De kwaliteit van het beeld is erg goed. Vooral in vergelijking met mijn 6 jaar oude Dell E771a 17" CRT scherm. Het beeld is erg helder en rustig. Wat ik vooral erg fijn vind is dat je gewoon je zijbalk met favorieten in Firefox kan laten staan en dat je nog ruimte zat hebt voor alle websites. Dit browsed erg fijn.

Ik heb ook geen dode pixels of iets anders in die trant kunnen ontdekken.

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4461%20(Small).JPG [/img]

Gebruik

Zoals ik in het vorige hoofdstuk al zei browsed dit scherm echt heel erg fijn. Je hebt tijdens normaal windows gebruik echt ontzettend veel ruimte. In word kan ik de grootte op 200% zetten, en dan nog is er ruimte links en rechts over :P . Tevens kunnen er nu meer taken op de taakbalk terecht waardoor bepaalde applicaties (explorer) minder snel gegroepeerd hoeven te worden. Dit zorgt ervoor dat het net even iets overzichtelijker werkt.

Al met al ben ik erg tevreden over het gebruik van dit scherm.

Banding probleem

Welk banding probleem :?

Ik zie niks hoor :)

Hier wat foto's:

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4464%20(Small).JPG [/img]

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4462%20(Small).JPG [/img]

[img=600]wwwhttp://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4463%20(Small).JPG [/img]

Alleen bij de laatste zijn er wat balken zichtbaar (echt minimaal hoor). Maar ik kan me echt niet voorstellen dat een mainstream-user daar last van gaat hebben.

In de andere twee modes (multimedia & gaming) is het probleem er inderdaad nog wel. Maar ook hier zou ik er geen last van hebben :)

Conclusie

Ik ben van mening dat dit een erg goed beeldscherm is voor z'n prijs. Ik heb hem met de aanbieding van Dell gekocht (duurt nog tot 1/8/2006) voor 472 euro. Normaal kost het scherm zo'n 630 euro. Het banding probleem is volledig opgelost in mijn ogen (ga de andere twee mode's toch niet gebruiken). En het design is gewoon erg mooi. Absoluut een aanrader :)

Mochten jullie nog meer willen weten, post het hier, of stuur me een mail. Ik geef je graag antwoord :)

Dure hobby....:\

quote:
weebl schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:03:
Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02 Review

Lange quote kortgemaakt

Mochten jullie nog meer willen weten, post het hier, of stuur me een mail. Ik geef je graag antwoord :)

_/-\o_
dank u! :D Denk dat ik dit schermpje ook maar es ga bestellen dan :D Misschien nog voor het weekend thuis.
Heb je al gegamed op dat scherm trouwens, Weebl? Hoe beviel dat?

Yellowneck wijzigde dit bericht 11-07-2006 16:17 (85%)

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

depenisvanjezus

Mooie review. :) Zou je ter vergelijking misschien nog twee foto's kunnen maken van dit gradientje, 1 in desktop-mode en 1 in gaming of multimedia? Ben benieuwd hoe sterk de verbetering tov. een A00 nu werkelijk is...

DroogKloot wijzigde dit bericht 11-07-2006 16:24 (7%)

"Succes is the result of good judgement, good judgement is the result of experience, experience is the result of bad judgement." | Front anti-specs-in-signatures | "Those who talk, do not know, and those who know, do not talk."

quote:
DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:19:
Mooie review. :) Zou je ter vergelijking misschien nog twee foto's kunnen maken van dit gradientje, 1 in desktop-mode en 1 in gaming of multimedia? Ben benieuwd hoe sterk de verbetering tov. een A00 nu werkelijk is...
offtopic:
Lol, zo ziet het er uit op mijn 17" CRT
Plaatje op imageshack (popups!)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

YARR!

quote:
YellowNeck schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:17:
[...]

_/-\o_
dank u! :D Denk dat ik dit schermpje ook maar es ga bestellen dan :D Misschien nog voor het weekend thuis.
Heb je al gegamed op dat scherm trouwens, Weebl? Hoe beviel dat?

Gamen gaat prima. Al moet je voor somige spellen wat *.ini files aanpassen. Maar daar is een mooie site voor :

http://www.widescreengami...index.php?title=Main_Page
quote:
DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:19:

Hier in desktop mode:

http://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4467.JPG

En hier in multimedia mode:

http://www.xs4all.nl/~rdehoog/2007wfp/DSCN4468.JPG

Zoals je ziet is dat een stuk minder... Maar imho is de hele beeldkwaliteit in multimedia-mode en in game-mode minder. Is misschien leuk als je hem aan je DVD-speler of XBOX hangt...

depenisvanjezus

Ah, dank je. Op mijn (nog te ruilen) A00 kun je ook heel mooi de cirkeltjes tellen, maar gelukkig is dat in DM dus niet meer mogelijk. :+

DroogKloot wijzigde dit bericht 11-07-2006 16:43 (15%)

quote:
weebl schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:31:
[...]

Gamen gaat prima. Al moet je voor somige spellen wat *.ini files aanpassen. Maar daar is een mooie site voor :

http://www.widescreengami...index.php?title=Main_Page

[...]

Hier in desktop mode:

[afbeelding]

En hier in multimedia mode:

[afbeelding]

Zoals je ziet is dat een stuk minder... Maar imho is de hele beeldkwaliteit in multimedia-mode en in game-mode minder. Is misschien leuk als je hem aan je DVD-speler of XBOX hangt...
huh, maar is dat nou normaal in Multimedia mode? Anders wacht ik nog ff tot een nieuwe revisie waarin dat is verholpen
Dat je die gradients zo duidelijk ziet overlopen? In Desktop helemaal niets inderdaad :9~

Yellowneck wijzigde dit bericht 11-07-2006 16:43 (5%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Ik ben van plan om een 2407 te kopen. Mijn vraag is als dit scherm veel warmte afgeeft? Ik heb momenteel een 17" tft en die geeft heel veel warmt af.

Mijn videokaart is een 9800pro. Is het te doen om games te spelen op een kleinere resulutie? Ik speel enkel call of duty 1 en 2, nfs most wanted en half life 2 deathmatch.

http://www.winmetmsn.nl Dell Inspirion 9400 T7200 ; 2048MB 667MHz; 100gb 7200tr; 17" WUXGA (1920 x1200); 7900gs 256mb; Vista Ultimate legaal; Toshiba 320GB Extern HDwinmetmsn

MOo.

Wat denken jullie van deze eBay aanbieding voor de Dell 2407WFP?
quote:
7-10 DAY SHIPPING TO EUROPE FOR 839.90 TOTAL!
3-6 WEEK SHIPPING TO EUROPE FOR $769.90 TOTAL!
Da's dus respectievelijk 658.70 EUR en 603.78 EUR :o Een dikke 200 EUR minder dan deze NLse eBay aanbieding, maar moet dan wel uit de VS komen. Voor $35 extra heb je ook nog een nul-dode-pixel garantie, alhoewel die in die NLse bij de prijs zit inbegrepen. Iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? (Ik heb tot nog toe vrijwel altijd bij reguliere webshops gekocht en ben er een beetje huiverig voor.)

Ik ben eindelijk tot de beslissing gekomen dat ik ook voor de Dell 2407 ga ipv een 20 inch ACD :*) Ik wil gewoon m'n PS2 erop aansluiten en zo lekker breedbeeld gamen, dat wil ik echt niet missen!! Alleen hoop ik dat er nog een fix komt voor de component aansluiting want die schijnt nog slecht te zijn (en die wil ik nou juist veel gaan gebruiken). Maar gelukkig zit er ook composiet op zodat ik die ook nog kan gebruiken intussen :)

quote:
kokorico schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:59:
Ik ben van plan om een 2407 te kopen. Mijn vraag is als dit scherm veel warmte afgeeft? Ik heb momenteel een 17" tft en die geeft heel veel warmt af.

Mijn videokaart is een 9800pro. Is het te doen om games te spelen op een kleinere resulutie? Ik speel enkel call of duty 1 en 2, nfs most wanted en half life 2 deathmatch.
Vanboven word hij warm, maar niet heet. K'heb em hier met de warmste dagen op gehad en geen problemen gehad ofzo.

FLEX IS NOT PLATFORM INDEPENDENT DO NOT BELIEVE THE ADOBE LIES!!

quote:
GekkeKoe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:17:
Wat denken jullie van deze eBay aanbieding voor de Dell 2407WFP?
[...]

Da's dus respectievelijk 658.70 EUR en 603.78 EUR :o Een dikke 200 EUR minder dan deze NLse eBay aanbieding, maar moet dan wel uit de VS komen. Voor $35 extra heb je ook nog een nul-dode-pixel garantie, alhoewel die in die NLse bij de prijs zit inbegrepen. Iemand ervaring met dit soort aanbiedingen? (Ik heb tot nog toe vrijwel altijd bij reguliere webshops gekocht en ben er een beetje huiverig voor.)
Kuh kuh 1 dollar = 1.2 EUR dus de bedragen zijn respectievelijk 1007EU en 922EU + nog invoerkosten .... Maw deze prijzen zijn duurder dan de samenkopen en inkoop acties :)

kokorico wijzigde dit bericht 11-07-2006 18:10 (8%)

http://www.winmetmsn.nl Dell Inspirion 9400 T7200 ; 2048MB 667MHz; 100gb 7200tr; 17" WUXGA (1920 x1200); 7900gs 256mb; Vista Ultimate legaal; Toshiba 320GB Extern HDwinmetmsn

YARR!

quote:
kokorico schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Kuh kuh 1 dollar = 1.2 EUR dus de bedragen zijn respectievelijk 1007EU en 922EU + nog invoerkosten .... Maw deze prijzen zijn duurder dan de samenkopen en inkoop acties :)

Ehm..

1 dollar = 0,74 euro hoor...

bron: GWK koersconvertor

De Dollar is inderdaad goedkoper dan de Euro.

Hou alleen rekening met de importbelasting. Aangezien het online-bedrag zonder twijfel zonder BTW is (zowel Amerikaanse als Europeese) zul je nog 19% extra moeten betalen.

Dat wordt opnieuw rekenen ;)

Hou dan ook meteen rekening met een nieuwe, Nederlandse, stroomkabel.

MOo.

'k had xe.com gebruikt voor de koerswisseling.
quote: xe.com
1 USD = 0.784830 EUR
1 EUR = 1.27416 USD
quote:
bartsmakman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:35: Hou alleen rekening met de importbelasting. Aangezien het online-bedrag zonder twijfel zonder BTW is (zowel Amerikaanse als Europeese) zul je nog 19% extra moeten betalen.

Dat wordt opnieuw rekenen ;)

Hou dan ook meteen rekening met een nieuwe, Nederlandse, stroomkabel.
Ugh.. niet aan BTW gedacht (stroomkabel is geen probleem). Als je de goedkoopste verscheping kiest, incl nul-dode-pixel garantie, incl 19% BTW, dan kost 'ie ruwweg 752 EUR, nog altijd dikke 100eur goedkoper (en dan doe ik 't vast niet eens goed, aangezien ik hier BTW meetel over de verschepingskosten).

Maar ja, is er dan wat mis met dat ding en Dell zegt dat ik via de leverancier contact moet opnemen ben ik mooi genaaid natuurlijk. :/ Die actie op Samenkopen.net geeft namelijk ook aan dat het contact voor garantieclaims via de SK-organisatoren zal lopen die 3 jaar.

Ik overweeg nog wel die Nederlandse eBay actie.. Sk-actie biedt namelijk (uiteraard) geen pixelgarantie.

quote:
GekkeKoe schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:53:
'k had xe.com gebruikt voor de koerswisseling.
[...]

[...]
Ugh.. niet aan BTW gedacht (stroomkabel is geen probleem). Als je de goedkoopste verscheping kiest, incl nul-dode-pixel garantie, incl 19% BTW, dan kost 'ie ruwweg 752 EUR, nog altijd dikke 100eur goedkoper (en dan doe ik 't vast niet eens goed, aangezien ik hier BTW meetel over de verschepingskosten).

Maar ja, is er dan wat mis met dat ding en Dell zegt dat ik via de leverancier contact moet opnemen ben ik mooi genaaid natuurlijk. :/ Die actie op Samenkopen.net geeft namelijk ook aan dat het contact voor garantieclaims via de SK-organisatoren zal lopen die 3 jaar.

Ik overweeg nog wel die Nederlandse eBay actie.. Sk-actie biedt namelijk (uiteraard) geen pixelgarantie.
Niet letterlijk nee maar als je een scherm met een dode pixel hebt doen ze niet moeilijk hoor bij SK ;)

Review Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02

Om maar niet teveel in herhaling te vallen zal ik zeggen dat ik het met Weebl eens ben op alle punten die hij noemt.

Ik wil graag nog even wat dingen toevoegen.

Gaming

Ik heb dit scherm vlak voor ik naar Drome 13 ging gekocht en heb er dit weekend dus al aardig wat uurtjes mee gegamed.

Wat me vooral opviel is dat er in de multimedia modus geen ghosting is maar in desktop modus een heel klein beetje. De gaming mudus geeft als enige verschil dat het beeld wat lichter wordt en dus de schaduwvalken wat meer detail krijgen.
Ik heb het grootste deel van de tijd gespeelt op multimedia omdat anders het scherm wat flets aandeed.

De brightness van het scherm is zeker in een donkere omgeving zoals de hal waar Drome wordt gehouden erg goed. 50% is meer dan genoeg anders is het eigenlijk wat fel.

Conclusie

Ik heb heel lang gewacht met het kopen van een TFT omdat ik de kleuren van mijn 21"crt altijd beter vond dan TFT schermen.
Ik heb de gok toch maar genomen toen mijn CRT de geest gaf om een TFT te kopen. De kleuren en het contrast van de Dell UltraSharp 2007WFP is echt heel goed.

Ik ben dan ook heel blij met dit schermpje en ga er nog vele jaren plezier van hebben vermoed ik.

Foto

Ik heb ook nog even wat fototjes gemaakt van het scherm in zijn omgeving. Enoy!

Scherm samen met mijn 15,4" laptop
http://img407.imageshack.us/img407/6931/p71012211fd.jpg

http://img407.imageshack.us/img407/903/p71112352xo.jpg

GoT en Tweakers.net langs elkaar :)
http://img407.imageshack.us/img407/6227/p71112329rm.jpg

Beetje brakke fotos camera is niet zo heel best.

quote:
Megadwerg schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:43:
Review Dell UltraSharp 2007WFP Rev. A02

Lange quote kortgemaakt

Beetje brakke fotos camera is niet zo heel best.

Uhm, misschien dat jij mij dan antwoord op mijn vraag kan geven:
Is het normaal dat in multimediamode die gradient er zo f*cked up uit ziet zoals bij Weebl: weebl in "Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WF..."
Heb jij dit ook in multimediamode of 'hoort' dit (want in Desktopmode zie je nix van deze 'bandingproblemen')? Of is dit iets dat in latere revisies zal worden opgelost, want dan wacht ik nog ff :P

Yellowneck wijzigde dit bericht 11-07-2006 20:58 (56%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

depenisvanjezus

Nee, dat is zelfs voor geen enkele TFT normaal. ;) Het komt dus omdat Dell die Faroudja-chip (zie dit artikel waar dat ding voor hoort te dienen) voor de gaming- en multimedia-displaymode van de A02-revisie domweg niet heeft uitgeschakeld, wat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet zullen doen in toekomstige revisies (als die er al komen). Kortom, je bent min of meer aan desktop-mode gebonden.

DroogKloot wijzigde dit bericht 11-07-2006 21:49 (17%)

quote:
DroogKloot schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:43:
Nee, dat is zelfs voor geen enkele TFT normaal. ;) Het komt dus omdat Dell die Faroudja-chip (zie dit artikel waar dat ding voor hoort te dienen) voor de gaming- en multimedia-displaymode van de A02-revisie domweg niet heeft uitgeschakeld, wat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet zullen doen in toekomstige revisies (als die er al komen).
Pff, :'( . Toch maar geen Dell misschien, of is die in Desktopmode voor gamen/films ook wel voldoende (lees: even goed als andere schermen)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws