Gathering of Tweakers

Quicksearch
Een wide version houd in dat je tablot meer breder is dan hoog in verhouding met niet wide tablots. Uiteindelijk wil je 1 op 1 tekenen dus pas je in de instellingen aan dat de verhouding van het tablot-gebruik aangepast word op je beeldschermverhouding. Op het moment dat je een wide beeldscherm hebt dan is het nuttig een wide tablot te nemen omdat je dan geen loss hebt in nuttig oppervlakte. Ik heb een normal tablot en tegenwoordig een wide beeldscherm. Dit houd niks anders in dan dat ik een stuk van mn tablot niet gebruik omdat mn lijnen in 45 graden anders 60 graden zouden zijn ofzo. Niet dat het veel uitmaakt met mn A4.

Kort samengevat. Beeldscherm en tablot stem je op elkaar af en in dat geval heeft een zelfde verhouding in mijn ogen meer nut. A4 A5 of A6? ik heb nu A4 en heb A6 gehad. A6 vind ik te klein, A5 weet ik niet, A4 vink prima.

Hoop dat je hier iets aan hebt, ga anders bij iemand testen die je kent die zon ding al heeft.

quote:
Berk schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:04:
Een wide version houd in dat je tablot meer breder is dan hoog in verhouding met niet wide tablots. Uiteindelijk wil je 1 op 1 tekenen dus pas je in de instellingen aan dat de verhouding van het tablot-gebruik aangepast word op je beeldschermverhouding. Op het moment dat je een wide beeldscherm hebt dan is het nuttig een wide tablot te nemen omdat je dan geen loss hebt in nuttig oppervlakte. Ik heb een normal tablot en tegenwoordig een wide beeldscherm. Dit houd niks anders in dan dat ik een stuk van mn tablot niet gebruik omdat mn lijnen in 45 graden anders 60 graden zouden zijn ofzo. Niet dat het veel uitmaakt met mn A4.

Kort samengevat. Beeldscherm en tablot stem je op elkaar af en in dat geval heeft een zelfde verhouding in mijn ogen meer nut. A4 A5 of A6? ik heb nu A4 en heb A6 gehad. A6 vind ik te klein, A5 weet ik niet, A4 vink prima.

Hoop dat je hier iets aan hebt, ga anders bij iemand testen die je kent die zon ding al heeft.
Oke duidelijk! Testen zal lastig gaan, ken alleen iemand met een a6 tablet. Maar ik heb zo een vermoeden dat ik met A5 goed uit te voeten zal komen en blijven als beginnener :)

Peer op pootjes

A5 lukt het wel mee hoor :) zelfs op een widescreen gaat dat nog redelijk, al denk ik dat een widescreen tablet wel lekkerder is idd.

offtopic:
@Berk: ik weet dat ze in Brabant en Limburg soms vreemde benamingen hebben voor bepaalde dingen, maar noemen ze een tablet daar serieus echt een "tablot"? :$

Dudes, ik wil niet de mod uithangen hoor, maar heeft dat eindeloze "welke wacom tablet" vraag-en-antwoord niet een eigen topic here ergens? Volgens mij is dit topic meer voor 't posten van tekeningen enzo...

Hier:
welke wacom
intuos vs graphire

rashmatash wijzigde dit bericht 05-08-2008 17:29 (32%)

[RashMatash]

quote:
rashmatash schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:23:
Dudes, ik wil niet de mod uithangen hoor, maar heeft dat eindeloze "welke wacom tablet" vraag-en-antwoord niet een eigen topic here ergens? Volgens mij is dit topic meer voor 't posten van tekeningen enzo...

Hier:
welke wacom
intuos vs graphire
Pfff hang jij ff de mod uit :z

Nee grapje hoor, ik vind dat je een heel goed punt maakt. Misschien moet er gewoon maar eens een Wacom-faq komen?

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

quote:
Dark Blue schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:31:
Nee grapje hoor, ik vind dat je een heel goed punt maakt. Misschien moet er gewoon maar eens een Wacom-faq komen?
* RobIII noteert: DB is een Wacom-FAQ aan 't schrijven. Wanneer kan ik 'm ongeveer verwachten voor peer-review? ;)

We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.

Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!

Peer op pootjes

Kan er op GoT (of Tweakers in het algemeen) niet een soort wiki komen voor dit soort dingen? Dan ben je tenminste niet afhankelijk van 1 persoon die zoiets in elkaar moet knutselen, je kan de startposts in die wiki bewaren, anderen kunnen zien hoe ver iemand al is met een nieuw "groot" topic, enz...

quote:
RobIII schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:32:
[...]

* RobIII noteert: DB is een Wacom-FAQ aan 't schrijven. Wanneer kan ik 'm ongeveer verwachten voor peer-review? ;)
Haha, een Wacom-faq op mijn naam. :') Doe eens een search op de posts where user is Dark Blue en trefwoord is 'Wacom'. Dan krijg je een eenduidig, maar zeker niet objectief advies:

'A6 Ought to Be Enough for Everybody'. :D

Nee, laat iemand anders die faq maar schrijven ;) , anders hebben we er nog niks aan!

quote:
Stukfruit schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 04:16:
A5 lukt het wel mee hoor :) zelfs op een widescreen gaat dat nog redelijk, al denk ik dat een widescreen tablet wel lekkerder is idd.

offtopic:
@Berk: ik weet dat ze in Brabant en Limburg soms vreemde benamingen hebben voor bepaalde dingen, maar noemen ze een tablet daar serieus echt een "tablot"? :$
* Clay zweert bij de a5 wide. 1 widescreen kan mss nog zonder, maar zodra je met 2 (of meer) schermen zit wordt het echt een must; met een A6'je krijg je dan gewoon kramp :P

Peterned & Blog & Flickr
Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

Gij boert evul ok goe!

oh ja.. en voor geinteresseerde, vorige week airbrush set binnengekregen. bijstaande link is mn eerste custom projectje.
http://www.airbrushforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1219

Berk wijzigde dit bericht 08-08-2008 20:49 (82%)

quote:
RobIII schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:32:
[...]

Misschien moet er van het Wacom topic een sticky gemaakt worden... of een nieuwe beginnen met als start-post een soort FAQ, maar waar ook gediscussieerd kan worden? Zodat alle problemen, vragen en discussies eens bij elkaar komen.

Kan er niet iemand van Wacom benaderd worden om een FAQ te schrijven?! Die zal beter weten welk model voor welke gebruiker beter geschikt is. Gewoon maar een ideetje :P
Ik bedoel, voor hen is dat ook best handig, het zorgt toch voor verkoop.
1) Nou, zoals ik al zei, daar lijk ik me niet de geschikte persoon voor....

2) Als je een beetje 'n breed perspectief wil hebben kun je wel eens gaan kijken naar de Wacom aankopen in de Pricewatch... Als we daar eens wat artikelen en user reviews van bij elkaar scharrelen, krijgen we misschien al een redelijk beeld van de Wacoms die er zijn?

3) repeat from step 1

quote:
Berk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:33:
Hier even m'n laatste werkjes, allemaal verschillende stijl, maar ben wa aan t proberen en wachten op mn airbrush!

[afbeelding]
Eva Mendez?

Website
lordpalf of the flapdrols

quote:
Dark Blue schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:50:
1) Nou, zoals ik al zei, daar lijk ik me niet de geschikte persoon voor....

2) Als je een beetje 'n breed perspectief wil hebben kun je wel eens gaan kijken naar de Wacom aankopen in de Pricewatch... Als we daar eens wat artikelen en user reviews van bij elkaar scharrelen, krijgen we misschien al een redelijk beeld van de Wacoms die er zijn?

3) repeat from step 1
Als dit een reactie was op mijn bericht... Die was niet gepost in de veronderstelling dat jij hem zou schrijven. So don't worry.
quote:
Tjeemp schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Als dit een reactie was op mijn bericht... Die was niet gepost in de veronderstelling dat jij hem zou schrijven. So don't worry.
Doe ik ook niet hoor :* :P

For the win

vandaag ook eindelijk weer is wat gemaakt:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/db012_wip001.jpg

Bijna af :)

Ook weer eens bezig geweest gister en vandaag:
http://www.erikverberkt.nl/gallery/wacom/images/A.A%20Slash.jpg
Je kan wel zien wie t voor moet stellen neem ik aan. Lang niet zoals ik m eigenlijk wilde maken maarja..

Nice. :)

Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven: de hand. De vingers zijn opzich goed, maar ze lijken bijna gekloond. Het is allemaal een beetje recht en ook wat klein.
http://tweakers.net/ext/f/Kbkxq8CGPQixolVISf6b8ZVK/thumb.png

Testje met m'n nieuwe Wacom. Achtergrond is puur ter opvulling :P .

Hij staat scheef, dus dat moet ik nog even rechttrekken...

Spelling is een keuze | Weblog

It wasn't me
Reg. datum: 30 oktober 2001

quote:
Killzone schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:11:
[afbeelding]

Testje met m'n nieuwe Wacom. Achtergrond is puur ter opvulling :P .

Hij staat scheef, dus dat moet ik nog even rechttrekken...
De proporties zijn oke, het enigste wat je moet doen is wat zekerder zijn met het trekken van je buitenlijnen, op dit moment zijn ze erg trillerig.. Ik neem aan dat het een schets is, maar anders: probeer eens te denken in rondingen, je hebt nu een heel erg "harde" buiten-belijning terwijl de binnenkant redelijk zacht is qua schaduwen.
Het scheve vind ik wel wat hebben, geeft iets van een beweging mee aan de tekening. (alsof ze net naar iemand toedraait o.i.d.)

Echt Hema

Tja, het was ook meer een testje (eerste keer met een tekentablet is best lastig). Ik heb trouwens gewoon met 50% opacity overgetrokken :P .

Spelling is een keuze | Weblog

Genius Or Madman?.. You Decide

Mijn eerste Chibi probeersel :D

http://i37.tinypic.com/5dw5cm.jpg

Niet helemaal tevreden nog.. Handen zijn wazig, haar ziet er vreemd uit (vooral de staart). En ook de uil mag wel opnieuw :P

Commentaar is altijd welkom :)

Aan gebrek aan inspiratie moet het trouwens mezelf aan het werk voorstellen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)

Misschien de staart eraf knippen, dan ben je makkelijker te tekenen ;)

Verder ziet het er geinig uit.. Schoenen zijn nog wat plat, en zoals je zei, de handen.
maar hebben dit soort figuurtjes over het algemeen niet 4 vingers, dan zien ze er niet zo gek uit.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws