Reg. datum: 16 januari 2005
Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 januari 2005
Hyperpen heb ik nog 1 liggen (een 6000 a6 volgens mij) en raad 'm behoorlijk afquote:link0007 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:04:
...
Welke kan ik nou het beste pakken? en werkt dat wel fijn op een klein tablet? Werken ze ook onder alle programma's, of alleen onder speciale tekenprogramma's?
ten eerste zitten er batterijtjes in (zwaar) die vrijwel nergens te krijgen zijn (AAAA geloof ik; heb iig nogal rond moeten zoeken)
ten tweede laat de gevoeligheid te wensen over
ten derde had die van mij na verloop van tijd de neiging af en toe "vast" te lopen wat dan op te lossen was door je pen van het tablet af te bewegen en dan weer erop.
Uiteindelijk maar een wacom aangeschaft en heb er nooit spijt van gehad, superapparaat
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
ik heb hem volgens mij wel relatief staan, maar dit is heel handig als je continu op je scherm kijkt, dan is de inschatting toch makkelijker dan dat je met je gedachten bij het tablet moet zitten...quote:sdomburg schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:57:
Vanwaar die vergelijking met een muis telkens? Ik mag toch hopen dat jullie je tablets absoluut ingesteld hebben, en niet relatief zoals een muis?
maar het is toch gewoon zo dat je het als muis kunt gebruiken, vandaar de vergelijking...
(ik zat te slapen trouwens haha)
hij staat natuurlijk wel op absoluut haha
Tjeemp wijzigde dit bericht 29-12-2006 19:02 (6%)
Tuurlijk is die bij mij ingesteld als absoluut, maar met de vergelijking van een muis bedoel ik dat je gewoon hetzelfde kan als bij een muis. Niet dat je hem alleen maar voor tekenen kan gebruiken in het canvas wat je op dat moment hebt zegmaar.quote:sdomburg schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:57:
Vanwaar die vergelijking met een muis telkens? Ik mag toch hopen dat jullie je tablets absoluut ingesteld hebben, en niet relatief zoals een muis?
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Aan de andere kant: is de wacom ook te gebruiken in Blender (3D)? En zou ik niet beter een muis-pen achtig ding kunnen kopen? (als hier: aiptek optical pen mouse?
Is het anders niet gewoon mogelijk om een marker leeg te maken, optical muisje kopen, muis leeghalen en sensor en knoppen in de marker, met draadje naar een 'center' waar de printplaat ligt?
Klinkt als een boel werk, maar een muis kost net 5 á 10 euro..
A closed mind is like a closed book; just a block of wood
Ten eerste heb je dan geen drukgevoeligheid, ten tweede heb je dan geen absoluut systeem, maar relatief, en ten derde zal het er niet uitzien
-DG- wijzigde dit bericht 29-12-2006 21:33 (33%)
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
De pen is ook bruikbaar met Blender, maar voor drukgevoeligheid moet je dan wel even een cvs-build gebruiken of tot Januari wachten voor versie 2.43 (wat op dit moment bijna hetzelfde zal zijn als cvs, aangezien cvs nu wordt klaargemaakt voor een release).
Maar wees alsjeblieft geen cheapskate en ga voor een echte pen *met* op z'n minst drukgevoeligheid, want je gaat jezelf anders nog keihard voor je kop slaan wanneer je er achter komt dat je zonder drukgevoeligheid niet lekker kan kleien met de sculpt mode in Blender 2.43
Om drukgevoeligheid te gebruiken in Blender moet je wel even het "P"-tje aanklikken achter alles waar je het voor wil gebruiken (screenshot uit cvs-build):

(voor sculpten gaat het automatisch)
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
Reg. datum: 02 januari 2007
Ik zou graag hetvolgende willen weten...
Na lang twijfelen ben ik van plan mezelf een Wacom Tablet aan te schaffen....
Het gaat hier om de Volito
Is dit een goed idee? Zojah, waarom?
Nu rest me nog de volgende vraag, gezien ik nergens een echte bevestiging krijg.
Is dit Tables compatibel in Photoshop en Illustrator (wat betreft de drukgevoeligheid in deze programma's)?
Alvast bedankt!
En wbt de drukgevoeligheid...
Photoshop, Artrage, Paintshop Pro, Painter, The GIMP, Illustrator, Inkscape, enz, enz. Bijna ieder serieus teken, vector of schilderprogramma ondersteunt het wel.
Steeds meer 3d-programma's ondersteunen het ook ivm de sculptmogelijkheden die sind vorig jaar ieder pakket binnenvallen. ZBrush, Mudbox, Maya, Modo, Silo, Blender, enz, enz.
Dus over die ondersteuning zou ik me maar geen zorgen maken
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
Reg. datum: 22 november 2001
iemand hier een workaround/fix voor?
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex

Iig, hier mijn 1e tekeningen met de wacom. Ik teken eigenlijk haast nooit maar ik vond het vanmiddag toch wel erg leuk om even bezig te zijn. Verwacht echter geen kunstwerken
http://dehupie.leetzor-hosting.com/photoshop/waccom/
3DS Max / PS gebruiker
Eigenlijk wilde ik geen hoofd tekenen, maar omdat ik puur wat aan het oefenen was, heb ik het maar af gemaakt. UIt de losse hand, op de Wacom.

Phaerion wijzigde dit bericht 05-01-2007 20:38 (5%)
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Hier nog een stripje wat ik net gemaakt heb:
http://dehupie.leetzor-hosting.com/photoshop/wacom/strip%20'een%20grapje'%20final2.jpg
C&C is welkom, houdt er echter wel rekening mee dat ik een totale beginner ben
De Hupie wijzigde dit bericht 06-01-2007 16:53 (7%)
3DS Max / PS gebruiker
Reg. datum: 13 oktober 2005
En ten tweede, om de basis van Wacom en Photoshop te leren kun je wat tutorials doen, bijv deze.
Hier staan er nog veel meer: klik.
Daar kun je wel wat mee verder denk ik.
Edit: Oh en om een klein beetje op je vraag in te gaan:
Je kan dat doen met een layer mask in photoshop.
[uit-mijn-hoofd]Wat wit is laten ze niet zien, en wat zwart is wel. Kan ook andersom zijn.[/uit-mijn-hoofd]
Jepz wijzigde dit bericht 06-01-2007 16:45 (21%)
JE MAAKT MAAR ZIN.

Omdat ik de ramen had gecolored met Photoshop in plaats van Flash zit er helaas een wit randje omheen.
En wielen blijven moeilijk om goed te tekenen.
WCG #26 | WP #5
Lisa,The Simpson! | Simpsons Realities Gallery
dan is het niet zo moeilijk meer, en je moet ze wat groter maken
maar misschien nog wel het makkelijkste als je het in een tekenprogramma doet om gewoon een cirkel in een perspective transform te gooien...

klikbaar voor 2048x1536
Ik had geen scanner in de buurt, dus vandaar een foto.
Gewoon potlood op a3 papier. Vind ik nog steeds veel fijner werken dan een wacom.
C&C welkom!
Maar niet zeuren over die "mooie" koplamp, weet dat die flare niet echt gelukt is.
Voor de rest wel echt heel mooi! Hoe lang duurt het om zo'n plaatje te maken?
Over die stoelen en dat stuur heb je gelijk. Is ook m'n eerste echte interieur dat ik gemaakt heb.
Hoe lang ik daar over doe? Heb geen idee eigenlijk.
allereerst wat voorstudies voor onder andere de vos en de olifant. Het nijlpaard heeft het helaas nooit gehaald:

dit zijn schetsen en uitwerkingen voor het introfilmpje

en nog een stel schetsen voor de sponsors

En natuurlijk een heleboel schetsen en tekeningen van alle andere figuren in het level

Dus jij wil VJ worden, zo doe je dat: VjAcademy

Dat ben ik dus
En hier nog wat andere testjes met het natrekken van mensen:

Borat en AliG zijn nog van vanmiddag, toen was ik dus nog maar net begonnen met illustrator..
Bij borat wist ik nog niet hoe ik paden aan de live-paint groep toe moest voegen (of ik wist iig niet wat dat zou doen), dus de voeten heb ik maar eraf gehaald. Deze doe ik opnieuw zodra ik wat beter met belichting ben, zodat ik de schoenen kan laten blinken
commentaar is natuurlijk welkom.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last