quote:
XangadiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:25:
[...]
eerlijk gezegd vind ik het mooier als je in staat bent om details te laten ontstaan, en niet ze allemaal 1 voor 1 toe te voegen. Als je bijvoorbeeld op
Goodbrush kijkt dan zie je dat hij door middel van slim aanbrengen van licht en bijna schetsmatig zijn streken te zetten een heleboel detail maakt, terwijl het er eigenlijk niet is.
Rembrandt doet dat trouwens ook. Heeft inderdaad niet zoveel met resolutie te maken, maar meer met manier van werken denk ik.
De pentekeningen die ik maakte zitten vaak ook erg suggestief in elkaar. Details zijn er vak niet écht aanwezig maar ontstaan eigenlijk ook vanzelf, door de penstreken. Het is bij een aantal tekeningen op mijn site wel te zien.
Maar nu ik met kleur aan het werk ben, bekijk ik de mogelijkheden weer op een nieuwe manier. NU ga ik er voor zitten, terwij lik eerst alleen tekende als ik me ergens zat te vervelen. Veel tekeingen zijn ook ontstaan op momenteen, dat ik niet zop lekker in mijn vel zat, en gewoon een beetje mijn shit van me af tekende.
Tekenlessen heb ik nooit gehad. Ik doe eigenlijik gewoon maar wat, naar eigen inzicht. De ene keer ben ik tevreden over het eindresultaat, maar ook ettelijke keren gooi ik iets net zo hard weer weg, als ik het gemaakt heb.
Mja...in ieder geval...werken op deze manier is dus eigenlijk nog wat nieuw voor me. Het zal even duren voor ik alle mogelijkheden ontdekt heb, nu ik eindelijk een tekentablet heb. I
Over dat suggestieve werken heb je dus wel gelijk. Ik ben eigenlijk te veel bezig met dat resoluitie gedoe. Op papier kun je dat immers ook niet zo maar even veranderen.
Phaerion wijzigde dit bericht 17-07-2006 15:55 (12%)