Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Judge80 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:28:
Nee dat hoeft idd niet maar dan kun je wel véél meer detail in je werk stoppen!

Dan ben ik blij als ik mijn nieuwe pc heb. Want op mijn 800mhz, kan dat soms nog wel eens een beetje traag werken. vooral bij het gebruik von brushes boven de 60 of 70 pixels

Maar goed.....zo gaat het teveel offtopic.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties: [view][quote]

Door: XangadiX Moderator WEB/GFX
trepanatie is zóó kinderachtig

quote:
Judge80 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:28:
Nee dat hoeft idd niet maar dan kun je wel véél meer detail in je werk stoppen!

en dat plaatje laat je dan vervolgens bij een breedte van 550 pixels zien ;)

even zonder gekheid, over het algemeen worden plaatjes op internet niet bijster groot, ook in de drukwereld valt het best wel mee met die resoluties; vaak ben je dan aan het overdetaileren en dus aan het prutsen en poetsen o elementen die je in het eindresultaat niet meer terugziet (om over video maar te zwijgen :x )

Dus jij wil VJ worden, zo doe je dat: VjAcademy

quote:
XangadiX schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:30:
[...]

en dat plaatje laat je dan vervolgens bij een breedte van 550 pixels zien ;)

even zonder gekheid, over het algemeen worden plaatjes op internet niet bijster groot, ook in de drukwereld valt het best wel mee met die resoluties; vaak ben je dan aan het overdetaileren en dus aan het prutsen en poetsen o elementen die je in het eindresultaat niet meer terugziet (om over video maar te zwijgen :x )

nou ben ik het niet helemaal meej eens,. alle grote digitale tekenaars tekenen op grote resoluties,. zekker 3000 pixels =). en met printen wil, bijvoorbeeld ballisticpublishing:

guideline is 2657 pixels wide and/or 3636 high, 300 DPI (portrait), or 3636 pixels wide and/or 2657 pixels high, 300 DPI (landscape). Your image aspect ratio and layout will dictate the final resolution. These are given as guidelines. To be safe, render images that are larger than these specified

dus voor print willen ze groot ook lekker hoge resoluties hebben en dan kom je er niet met 800 pixels breed of hoog =).

Reg. datum: 23 december 2002

Feit is dat als je op grootte resoluties werkt dat je dan ongelooflijk detail in je werken kunt steken, en dus ook datgene veel beter uitwerken. En geloof me als je dan je afbeelding terugscaled naar 800px ofzo dan zie je nog altijd dat daar een hoop detail inzit die je anders onmogelijk kunt bereiken.

http://www.behindthescreens.nl/ - Nederlandse 2D/3D art en gamedev community.

quote:
Judge80 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:04:
Feit is dat als je op grootte resoluties werkt dat je dan ongelooflijk detail in je werken kunt steken, en dus ook datgene veel beter uitwerken. En geloof me als je dan je afbeelding terugscaled naar 800px ofzo dan zie je nog altijd dat daar een hoop detail inzit die je anders onmogelijk kunt bereiken.
Zeker als je het wil laten afdrukken, dan is een flinke resolutie geen overbodige luxe. Hier ben ik zelf nu ook achter gekomen en de volgende tekeningen zullen allemaal op een grotere resolutie gestart worden.

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Waar Xangadix wel gelijk in heeft is dat je ook teveel pixels tot je beschikking kan hebben en dan teveel in details gaat treden. Je moet er een balans in vinden.

Ga maar eens schetsen op A2 en je zult zien wat hij bedoelt.
True....Maar als je in geval van bijvoorbeeld wimpers in staat bent om op elke haar apart glans aan te brengen, dan komt het wel natuurgetrouwer over.

Ik denk dat je dit per project moet bepalen. Want natuurlijk heb je niet overal een hele hoge resolutie bij nodig. Kwetsie van uitproberen lijkt me.

quote:
Phaerion schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:34:
True....Maar als je in geval van bijvoorbeeld wimpers in staat bent om op elke haar apart glans aan te brengen, dan komt het wel natuurgetrouwer over.

Ik denk dat je dit per project moet bepalen. Want natuurlijk heb je niet overal een hele hoge resolutie bij nodig. Kwetsie van uitproberen lijkt me.

Je gaat voor een conceptschetsje niet in dat soort details treden nee, dat is het hele punt.
Vaak schiet ook de compositie te kort als je te vroeg in details gaat treden.

Een goede techniek is de compositie op te zetten in een redelijk lage res, en als je dan toch gaat renderen, de res opschroeven.
De ruwe schets hoeft inderdaad niet persee een hoge resoluite te hebben. Ik doelde dus ook op de afwerking..dan is die hoge reso soms wel fijn.

Maar als je een grote poster wilt laten drukken van je werk, dan zie je dat er een lage resolutie is gebruikt. Voor simpel illustratiewerk in bladen, zal een hoge reso weer overdone zijn.

GoTzijdank!

Pff, lig ik lekker te slapen, schrik ik toch wakker.
Moet waarschijnlijk in m'n achterhoofd hebben gehad dat hier iemand ook aan het tekenen is geslagen 's nachts een keer, want voor ik het wist zat ik achter mn pc.
Maar ff afgemaakt, half uurtje, photoshop.
truste.

http://xs203.xs.to/xs203/06280/tree.jpg.xs.jpg

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
Features schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:40:
Pff, lig ik lekker te slapen, schrik ik toch wakker.
Moet waarschijnlijk in m'n achterhoofd hebben gehad dat hier iemand ook aan het tekenen is geslagen 's nachts een keer, want voor ik het wist zat ik achter mn pc.
Maar ff afgemaakt, half uurtje, photoshop.
truste.

[afbeelding]
Ja, 's nachts tekenen is leuk he :)
(door de week dan, in het weekend hoor je niet te slapen)

Ziet er leuk (en een beetje eng :P) uit. Alleen jammer van die standaard bushbrush :P

Aardbei. wijzigde dit bericht 16-07-2006 06:27 (4%)

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Voor een half uurtje vind ik het een leuk resultaat. Meestal ben ik s nachts te duf om op te staan en ben ik de ideeen de volgende dag al weer vergeten... jammer eik.

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Gekke ZBrush-verslaafde

Leg dan wat papier en een potlood binnen handbereik, hoef je niet op te staan ;)

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

quote:
Phaerion schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:34:

eerlijk gezegd vind ik het mooier als je in staat bent om details te laten ontstaan, en niet ze allemaal 1 voor 1 toe te voegen. Als je bijvoorbeeld op Goodbrush kijkt dan zie je dat hij door middel van slim aanbrengen van licht en bijna schetsmatig zijn streken te zetten een heleboel detail maakt, terwijl het er eigenlijk niet is. Rembrandt doet dat trouwens ook. Heeft inderdaad niet zoveel met resolutie te maken, maar meer met manier van werken denk ik.

quote:
XangadiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:25:
[...]

eerlijk gezegd vind ik het mooier als je in staat bent om details te laten ontstaan, en niet ze allemaal 1 voor 1 toe te voegen. Als je bijvoorbeeld op Goodbrush kijkt dan zie je dat hij door middel van slim aanbrengen van licht en bijna schetsmatig zijn streken te zetten een heleboel detail maakt, terwijl het er eigenlijk niet is. Rembrandt doet dat trouwens ook. Heeft inderdaad niet zoveel met resolutie te maken, maar meer met manier van werken denk ik.

ja heel vet ziet dat er uit =),. dat is echt concept art tekenstijl,.. heel mooi vind ik dat,.

dat doet deze gast trouwens ook http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=72395

XangadiX wijzigde dit bericht 17-07-2006 20:22 (135%)

quote:
XangadiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:25:
[...]

De pentekeningen die ik maakte zitten vaak ook erg suggestief in elkaar. Details zijn er vak niet écht aanwezig maar ontstaan eigenlijk ook vanzelf, door de penstreken. Het is bij een aantal tekeningen op mijn site wel te zien.
Maar nu ik met kleur aan het werk ben, bekijk ik de mogelijkheden weer op een nieuwe manier. NU ga ik er voor zitten, terwij lik eerst alleen tekende als ik me ergens zat te vervelen. Veel tekeingen zijn ook ontstaan op momenteen, dat ik niet zop lekker in mijn vel zat, en gewoon een beetje mijn shit van me af tekende.

Tekenlessen heb ik nooit gehad. Ik doe eigenlijik gewoon maar wat, naar eigen inzicht. De ene keer ben ik tevreden over het eindresultaat, maar ook ettelijke keren gooi ik iets net zo hard weer weg, als ik het gemaakt heb.

Mja...in ieder geval...werken op deze manier is dus eigenlijk nog wat nieuw voor me. Het zal even duren voor ik alle mogelijkheden ontdekt heb, nu ik eindelijk een tekentablet heb. I

Over dat suggestieve werken heb je dus wel gelijk. Ik ben eigenlijk te veel bezig met dat resoluitie gedoe. Op papier kun je dat immers ook niet zo maar even veranderen.

Phaerion wijzigde dit bericht 17-07-2006 15:55 (12%)

quote:
nr12 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:59:
[...]

ja heel vet ziet dat er uit =),. dat is echt concept art tekenstijl,.. heel mooi vind ik dat,.

dat doet deze gast trouwens ook http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=72395

jezus heilige maria _/-\o_

heeft die kerel een site? ik kon hem zogauw niet vinden op dat forum

Linkje naar zen site

Join the Gamer Army Now! My software never has bugs. It just develops random features.

lamaar. :Z

Zamorano wijzigde dit bericht 17-07-2006 21:07 (94%)

quote:
nr12 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:16:
[afbeelding]

Hier is een update van me tekening,. Ik probeer dit me beste werkje tot nu toe te maken en het zou me ontzettend helpen als mensen hier nog eens kritisch naar willen kijken,.
Dus opmerkingen of verbeter punten zijn meer dan welkom! =)

wow... ze lijkt echt heel sterk op een vriendin van me.
Verder heel strak getekend... je moet wel een processor hardhandig in je hoofd gedrukt hebben om die 'caustics' zo te kunnen bedenken ... ik zou zelf weer eens wat moeten krabbelen. Misschien toch maar m'n wacom mee naar CampZone, tijd zat daar ;)

Dark Blue wijzigde dit bericht 19-07-2006 01:58 (3%)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Vliegt rechtsom...

quote:
Dark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:58:
[...]

Verder heel strak getekend... je moet wel een processor hardhandig in je hoofd gedrukt hebben om die 'caustics' zo te kunnen bedenken ... ik zou zelf weer eens wat moeten krabbelen. Misschien toch maar m'n wacom mee naar CampZone, tijd zat daar ;)
Niet je pen daar kwijtraken hè :P

quote:
Dark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:58:
[...]
Jij bent vriendinnetjes met Jessica Alba? :o

quote:
XangadiX schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Jij bent vriendinnetjes met Jessica Alba? :o
ik wilde net roepen: please introduce us :+
Weer een tekening met muis gemaakt.

http://www.mesu.nl/images/stpdDraw/003.gif

Website
lordpalf of the flapdrols

Gekke ZBrush-verslaafde

Het duurde even voordat ik doorhad wat er gebeurde :D

Brr.. :D

Bij dat mannetje onder had je trouwens beter een knik in zijn knie kunnen tekenen. Dit rechte been dat zich afzet tegen de muur staat een beetje vreemd :)

Aardbei. wijzigde dit bericht 22-07-2006 11:48 (55%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws