Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm
quote:Spike_wolf schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:42:
Zijn er nog andere manieren om kleiner te worden, dan door water blijven rollen of grote gebouwen te verven?
Ik heb al een paar keer gehad dat ik klem kwam te zitten in smalle straatjes... en echt NIET meer weg kon.. had ik bijna alle targets geverfd.. zat ik vastmoest ik stoppen
Das dan weer jammer.. maar het blijft wel een meesterlijk spel zeg
Als je een paar minuten niks doet, wordt je automatisch gerespawned in de buurt (ingebouwd voor de versie voor in het informatiecentrum).
Voor de rest: het fixen van al die kleine bugs, dat zou nog zeker een volle maand extra tijd in beslag nemen. Met name dat klemzitten, dat is een physics-ding en dat zijn de moeilijkste dingen om te fixen. Zo zijn er nog stapels kleine details die minder storen, maar wel jammer zijn (autootjes door gebouwen heen, autootjes die op lage framerates door elkaar heen rijden, etc.). De laatste 20% van het werk kost 50% van de tijd...
Dat is gewoon een kwestie van oefenen hoor. Op hele lage framerates is het bijna niet te doen, maar vanaf 20fps is alles goed te doen. Ik kan in een minuut of 5 à 10 alle hoofdgebouwen verven. Zelfs mijn nichtje van 4 krijgt de meeste nog voor elkaar, dus wat zegt dit over jou...?quote:Savantas schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:40:
Briljant! Wel is het (met muis) onmogelijk om sommige gebouwen te verven. Het is me maar bij 2 of zo gelukt aan de overkant van het station... Maar dat zal wel een kwestie van oefenen zijn
De plannen voor het stationsgebied zijn goeddeels nog niet definitief. Tijdens het komende jaar zullen we misschien als freelancers nog een aantal gebouwen gaan veranderen aan de hand van de plannen zodra ze definitief bekend zijn.quote:Eskimootje schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:00:
Ik vindt het ook een mooie game, jullie zijn alleen vergeten dat het gebouw van de Rabobank naast het "spiegelgebouw" nu word afgebroken en daar een nieuwe toren komt (ietsje minder hoog dan de Dom. Misschien is het leuk om die ook mee te nemen in de game?
www.oogst3d.net: mijn portfolio
Ronimo Games: mijn gamebedrijf
Swords & Soldiers: onze eerste Wii game
Het spel doet me op de een of andere manier een beetje denken aan psychonauts, qua sfeer en gameplay.
Was dit ook een inspiratiebron?
Misschien is het een idee om a la CS:Source om dit probleem heen te werken door bepaalde dingen (hekjes bijv.) een afstotende werking te geven zodra je er bijna tegenaanzit? Je kunt in die gevallen toch niet verder vooruit dus stuur je spelers meteen de goede kant uit en werk je om een paar bugs (en irritatiebronnen) heen.quote:Oogst schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:39:
Voor de rest: het fixen van al die kleine bugs, dat zou nog zeker een volle maand extra tijd in beslag nemen. Met name dat klemzitten, dat is een physics-ding en dat zijn de moeilijkste dingen om te fixen. Zo zijn er nog stapels kleine details die minder storen, maar wel jammer zijn (autootjes door gebouwen heen, autootjes die op lage framerates door elkaar heen rijden, etc.). De laatste 20% van het werk kost 50% van de tijd...
Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn bikes
Leuk dat je open-source tools gebruikt om het te maken,. maar het zou ook erg tof zijn als de source beschikbaar komt om zelf een versie voor linux/mac/bsd/* te fixen.
Zo veel werk kan het voor een doorgewinterde linux coder niet zijn lijkt mij.
Ook zin in een outdoor geek-fest? ETH-0.nl
gwn machtig:p
Pro's:
- de stijl van het spel is geweldig
- de individuele poppetjes zijn zeer goed gevonden (zag ik er nou 1 met een paar poedels
- grote spelwereld (dit is persoonlijk, maar ik vond em redelijk aan de grote kant, nice work)
- de animaties van de blob, beetje indeuken als ie stuitert enzo
- al die reclame borden, iBlob, Blobwars, feeling gray grab a blob.
en mijn persoonlijke favoriet: Im blobbin it, moest hard lachen toen ik dat zag!
- de UI vind ik mooi afgewerkt, past ook goed bij het spel
wat minpuntjes:
- de besturing is nogal rough
- nahja die clipping problemen die iedereen post idd
- niet kunnen saven
- wat andere bugs met springen vooral, dat je opeens 3 km de lucht in vliegt
Dus makers, als ik er een cijfer voor mag / moet geven is het een 8.3. Maargoed doe wat je wilt met mijn mening, all i'm saying is dat het spel me heel erg lang vermaakt heeft. En misschien zit er wel wat meer in dan alleen als schoolopdracht... ?
Anyway top, als jullie nog een keer besluiten iets te maken, post het zeker op GoT (misschien ook van te voren zodat we met z'n allen lekker kunnen testen
uLu wijzigde dit bericht 02-07-2006 23:10 (5%)
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
't Ziet er wel ok uit btw, ga 'm zo even proberen.
.edit: wel lache, afgezien van die paar bugs en de lange laadtijden
Hebben jullie alles from scratch gemaakt of is er een 3rd party engine gebruikt?
.oisyn wijzigde dit bericht 03-07-2006 02:30 (54%)
[T.net karma monitor] - [Deus Ex 3]
Mam, ik ga ons huis vervenquote:Larixk schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:17:
prima spel, ik ben echt onder de indruk. Ik kan helaas net niet mn eigen huis verven, scheelt een straat.
*laat screenshot zien* IK ben klaar
Ik ben hem ff aan het downloaden om ff te kijken of het wat is.
Edit:
Damn, dit is best wel een grappig spelletje met een hoog fun gehalte
Hou ik wel van.
Al zitten er nog wel een paar schoonheidsfoutjes zijn zoals de reeds beschreven bugs enzo.
Maar toppie
Rakkerzero wijzigde dit bericht 02-07-2006 23:35 (25%)
[ My System ][ My Tweakblog ][ WoW: Zeror @ Al'Akir realm ]
quote:uLu schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:53:
hmm, multiplayer blobbing, elke blob z'n eigen kleur en wie dan 't meeste gebouwen zijn eigen kleur verft ofzo
Koell!!!! Daar zou ik echt uren mee bezig kunnen zijn
Misschien een idee Oogst en companen?
Wij melden ons vast voor het Blob Multiplayer beta team
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
Reg. datum: 20 december 2004
Want dan ga ik zon mijn huisje maar even zoeken
Edit: Huis is toch echt iets te ver van het centrum.
Maar goed wat vet is dit
Wel een beetje kleuter niveau maar echt super voor in een info centrum.
P.S. Als dit daar komt gaan er zeker rijen komen
tiescarbo wijzigde dit bericht 03-07-2006 00:12 (47%)
Ik zat gister trouwens met mijn hoofd vast in het hek
Join het DPC Whatpulse team ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' , ' Last.fm
quote:.oisyn schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:20:
En wat voor kansen denk je nou te hebben nadat je straks bent afgestudeerd? (Sorry, ik geloof niet zo in die gamesopleidingen)
't Ziet er wel ok uit btw, ga 'm zo even proberen.
.edit: wel lache, afgezien van die paar bugs en de lange laadtijden
Hebben jullie alles from scratch gemaakt of is er een 3rd party engine gebruikt?
En daar zit je er dus gruwelijk naast. Gelukkig maar, want ik houd niet van uitkeringen.
Zoals in de startpost stond: we hebben natuurlijk engines gebruikt: Ogre voor graphics, FMOD voor audio en ODE voor physics. Proberen alles zelf te doen als je zo weinig tijd hebt, dat is echt het domste dat er is.
Je bent niet de enige die over Psychonauts begon, maar hoe kom je erbij? Ik had het erover met onze art director en we zien het er totaal niet in. Maar aangezien je niet de enige bent, komt het vast niet doordat je zelf een beetje maf bent.quote:Larixk schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:17:
prima spel, ik ben echt onder de indruk. Ik kan helaas net niet mn eigen huis verven, scheelt een straat.
Het spel doet me op de een of andere manier een beetje denken aan psychonauts, qua sfeer en gameplay.
Was dit ook een inspiratiebron?
Het hele punt van dat vast komen te zitten is dat er plekken zijn waar je als kleine Blob wel doorheen past, maar als grote Blob niet. Zit je precies op de grens, dan kun je klem komen te zetten. Het belangrijkste voorbeeld hiervan is het station, waar je als kleine Blob onderdoor kunt rollen. Je oplossing met wegduwen van hekjes is dus niet van toepassing op ons probleem.quote:Not Pingu schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:06:
[...]
Misschien is het een idee om a la CS:Source om dit probleem heen te werken door bepaalde dingen (hekjes bijv.) een afstotende werking te geven zodra je er bijna tegenaanzit? Je kunt in die gevallen toch niet verder vooruit dus stuur je spelers meteen de goede kant uit en werk je om een paar bugs (en irritatiebronnen) heen.
We willen misschien commerciële dingen gaan doen als groep en dan is het niet slim om onze code-base vrij te geven. Ook als we hierna een andere game gaan maken, zit hier nog een flinke hoeveelheid bruikbare code in daarvoor. Dus vandaar.quote:killercow schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:25:
Toch wel behoorlijk jammer dat er geen linux versie in de pipe-line zit.
Leuk dat je open-source tools gebruikt om het te maken,. maar het zou ook erg tof zijn als de source beschikbaar komt om zelf een versie voor linux/mac/bsd/* te fixen.
Zo veel werk kan het voor een doorgewinterde linux coder niet zijn lijkt mij.
En je dacht zeker dat multiplayer niet bijna net zoveel werk is om degelijk in te bouwen als wat we nu in totaal hebben... Dat idee kwam bij ons ook al ter sprake, zou idd vet zijn, maar het is veeeeel teveel werk om te maken.quote:uLu schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:53:
hmm, multiplayer blobbing, elke blob z'n eigen kleur en wie dan 't meeste gebouwen zijn eigen kleur verft ofzo
Voor een project waar ik van de vakantie aan werk in mijn uppie is dat wel een optie ja.quote:Spike_wolf schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:12:
Oeh Oeh.. idd volgendekeer list je ons gewoon als Beta Testers
Oogst wijzigde dit bericht 03-07-2006 13:02 (11%)
Verder een echt leuk spel. Painter revisited!
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
quote:
We willen misschien commerciële dingen gaan doen als groep en dan is het niet slim om onze code-base vrij te geven. Ook als we hierna een andere game gaan maken, zit hier nog een flinke hoeveelheid bruikbare code in daarvoor. Dus vandaar.
Oke, beetje jammer wel.
Anyway, juist op linux/mac lijkt het mij gemakkelijker om voet aan de grond te krijgen, misschien kun je het spel wel bij een grotere ditributie laten bundelen. Zodat je alvast wat marktaandeel kunt opbouwen.
Kijk bijvoorbeeld naar Tux-racer. eerste paar levels waren gratis, de rest moest je kopen bij Het bedrijf dat tuxracer gebouwd had. Zij hadden verder distrubtie deals met een console/arcade bedrijf, en over heel de wereld kon je ineens tux-racer spelen in je favoriete game-tent.
Dat je de engine en een of twee levels vrij moet geven om makkelijker meegedistribueerd te worden lijkt me toch wel een overkombaar probleem, niet? Het meeste werk zit hem namenlijk in de finishing touches van je programma/game. De levels, textures, ideen, muziek etc etc.
Ps, je weet dat je voor Fmod een licentie moet betalen zodra je commercieel gaat?
killercow wijzigde dit bericht 03-07-2006 11:59 (4%)
Ook zin in een outdoor geek-fest? ETH-0.nl
Reg. datum: 22 oktober 2000
Networx wijzigde dit bericht 03-07-2006 11:57 (5%)
quote:Oogst schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:26:
[...]
En je dacht zeker dat multiplayer niet bijna net zoveel werk is om degelijk in te bouwen als wat we nu in totaal hebben...
en je denkt zeker dat ik een of andere ******** ben ofzo? ... wtf Ik snap toch ook wel dat daar bizar veel tijd in gaat zitten. Het was ook niet als serieuze comment bedoelt maar meer als grap: "stel je voor dat...". Je moet juist blij wezen dat dit soort reacties van mij en Spike_Wolf er zijn, betekent dat we het zo leuk vinden dat we er zo in mee gaan dat we er ook ideeen bij krijgen, iets wat niet was gebeurd als het een gruwelijk tergende game was geworden.
Dus jouw reactie gaat nergens over, dat je een game opleiding doet wil nog niet meteen zeggen dat je meer weet dan iedereen en dit ook moet laten zien ... complimenten ontvangen gaat iig een stuk makkelijker dan kritiek zie ik alweer.
uLu wijzigde dit bericht 03-07-2006 12:44 (6%)
quote:uLu schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:43:
[...]
en je denkt zeker dat ik een of andere ******** ben ofzo? ... wtf Ik snap toch ook wel dat daar bizar veel tijd in gaat zitten. Het was ook niet als serieuze comment bedoelt maar meer als grap: "stel je voor dat...". Je moet juist blij wezen dat dit soort reacties van mij en Spike_Wolf er zijn, betekent dat we het zo leuk vinden dat we er zo in mee gaan dat we er ook ideeen bij krijgen, iets wat niet was gebeurd als het een gruwelijk tergende game was geworden.
Dus jouw reactie gaat nergens over, dat je een game opleiding doet wil nog niet meteen zeggen dat je meer weet dan iedereen en dit ook moet laten zien ... complimenten ontvangen gaat iig een stuk makkelijker dan kritiek zie ik alweer.
Ik bedoelde het helemaal niet zo negatief! Relax! Ik legde alleen maar uit waarom het er niet inzit, want het is in mijn team ook al wel eens ter sprak gekomen.
Ik weet het, op een forum kun je toon niet horen want het is alleen maar tekst, maar de bedoelde toon van die opmerking was in elk geval lang niet zo arrogant als hoe die blijkbaar overkwam.
Oogst wijzigde dit bericht 03-07-2006 13:01 (10%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last