Hoofdcategorieën
Topicacties

DFI Infinity i975X ~ Core 2 duo E6600 ES ~ Corsair 5400UL

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Clio RS 172

Ik verwacht ook results van Peter natuurlijk, niet alleen de hardware hebben en dan na singlestage phase stoppen ;).

Ik mag onderhand wel van de 1st page @ pifast verdwijnen :)

Change phase!

woei :) succes mensen!! ben benieuwd!!

Framerate is life
Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
DaWaN schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:26:
[...]

P5W DH zijn toch al redelijk leverbaar, de meeste shops hebben levertijd op 1-2 dagen staan :)

Ja, maar dat ding komt er niet meer in hier. Ik heb gister nog wat onderzoek gedaan naar dat bord en daaruit heb ik geconcludeerd dat het niks is icm een E6600.

Asus heeft voor het ontwerp weer het zelfde systeem aangehouden als bij de P4C800-E. Dat betekend dat ze de northbridge voeden via de vcore van de CPU. Om dus een hoge FSB te kunnen draaien heb je een hoge vcore nodig. Die vcore wordt namelijk ook geleverd aan de northbridge. Nu heb je bij die Asus een vcore van 1.75v nodig om over de 450MHz FSB te gaan. 450MHz FSB is niet genoeg in mijn geval en ik wil geen 2v door de CPU jagen om richting de 500MHz FSB te kunnen. Vandaar dat ik die P5W DH niet wil.

DFI is de only way to go op dit moment, alleen zijn ze zover ik weet al op :'(

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
waus schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:22:
Merom zuigt hard. Net als yonah een bottleneck in de fsb.
Conroe all the way!
Ik zat juist te wachte op een laptop met een memron core omdat deze zo veel sneller zouden zijn als andere cpu's (amd ook enzo) Maar dat blijkt dus toch niet helemaal zo te zijn?. nouja ze zuige dus dat is lekker als je laptop op je schoot ligt :+. (Toch maar even benchmarks afwachten)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

OCZ help needed? Just ask :)

Peter gaat uiteraard aan de slag
voor de kleine komt rond de 20ste juli :)
morgen me DFI oppikken bij grote vriend Dave hehehehe
slijmbal lol
Iemand in de buurt van dordt die me Dewar wil vullen ??? wel met LN2 natuurlijk :)

Lian keuken----- Waar ik review ----- Waar ik werk -----Conroe rigs

Lian-Li Power
Reg. datum: 18 september 2002

Jongens we kunnen er helaas niks aan doen dat DFI er zo weinig heeft gestuurd,Er waren er slechts 20 beschikbaar voor heel EUROPA, wj hebben ze nu gewoon eerlijk verdeeld op bestel volgorde. Zach van Dfi heeft ons beloofd ons snel weer te bevooraden.

Greets Dave :)

New Specs Soon....

30K 06..... op naar de 33K

mag ik vragen welke shop?
vooral na het verhaal hierboven over de P5W DH weet ik zeker dat ik voor de DFI ga

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Lian-Li Power
Reg. datum: 18 september 2002

ik mag eigenlijk geen reclame maken , maar omdat je het vraagt, www.icomputers.nl , asus is inderdaad direct leverbaar in grote aantallen :)

New Specs Soon....

Change phase!

quote:
AMD 64 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:19:
[...]

Ik zat juist te wachte op een laptop met een memron core omdat deze zo veel sneller zouden zijn als andere cpu's (amd ook enzo) Maar dat blijkt dus toch niet helemaal zo te zijn?. nouja ze zuige dus dat is lekker als je laptop op je schoot ligt :+. (Toch maar even benchmarks afwachten)
we hebben het hier over die hard overclocken met subzero koeling en niet hoe ze presteren in een laptop natuurlijk.

gathering of google

quote:
unknown_road schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:45:
[...]

we hebben het hier over die hard overclocken met subzero koeling en niet hoe ze presteren in een laptop natuurlijk.
En ik had het hier even over een meron, wat mss een alternatief zou zijn voor de conroe (teminste dat dacht ik, hetzelfde als met de P-M die zo goed ocbaar waren). En blijkt dus niet zo te zijn. en meron is voor de laptop.

Join the Arena!
Reg. datum: 16 september 2004

quote:
petervandamned schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:35:
Peter gaat uiteraard aan de slag
voor de kleine komt rond de 20ste juli :)
morgen me DFI oppikken bij grote vriend Dave hehehehe
slijmbal lol
Iemand in de buurt van dordt die me Dewar wil vullen ??? wel met LN2 natuurlijk :)
ik wil hem ook wel met mijn overclock wonder vullen? }) Ur1N3

DFI Lanparty nF4 Ultra-D || AMD A64 3700+ || 2 * Corsair 512TWINX3200LL (v1.1 - BH5) || GeForce 7800GT </br> Cooled by Zalman Reserator V2 -||- The Inglorious Bastards clan page

Reg. datum: 15 september 2004

quote:
DaWaN schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:35:
[...]

Ik verwacht dat meer als 500mhz er niet in gaat zitten. Naar mijn weten is het eerder de i975 / CPU die op z'n sloffen gaat lopen dan de borden zelf. Maar we zullen zien. WR so far is 500mhz FSB op een Bad Axe
je bedoelt hier 500MHz FSB? dus quadpumped = 2000MHz FSB! WTF dat gaat echt hard!
Change phase!

quote:
AMD 64 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:12:
[...]

En ik had het hier even over een meron, wat mss een alternatief zou zijn voor de conroe (teminste dat dacht ik, hetzelfde als met de P-M die zo goed ocbaar waren). En blijkt dus niet zo te zijn. en meron is voor de laptop.
merom is niet geschikt als overclocker, conroe wel. Dat was Waus zijn point. jij hebt het opeens over de prestaties voor je toekomstige laptop, daar gaat het hier niet over en daar heb je tegenwoordig een speciaal subforum voor ;) edit ---> Complete Systemen & Laptops

unknown_road wijzigde dit bericht 29-06-2006 17:25 (6%)

gathering of google

quote:
unknown_road schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:24:
[...]

merom is niet geschikt als overclocker, conroe wel. Dat was Waus zijn point. jij hebt het opeens over de prestaties voor je toekomstige laptop, daar gaat het hier niet over en daar heb je tegenwoordig een speciaal subforum voor ;) edit ---> Complete Systemen & Laptops

Ach hiele likker :P. Jij maakt er nu een discussie van.

Als ik genoeg geld bezit tegen de tijd dat de conroe uit is, ga ik mss ook eens een serieuse poging doen. (met me cascade als die af is EN werkt hehe O-) ). Al begin je dan nog weinig tegen LN2.

@ waus, welke temps loaded ga je gebruiken met LN2, ik neem aan niet -160 ofzo, dat trekt de cpu toch nooit?. Of is dat nog niet bekend wat hij doet op die temps?

Met deze moederborden is een cascade denk ik toereikend om de max fsb te halen. De chip gaat miss wat sneller met LN2.

of lul ik nu onzin :P

www.ocxtreme.org
Reg. datum: 27 oktober 2003

Ik heb altijd een voordeel ten opzichte van phase.. al is het 10x meer werk!

-150 -160 trekt hij wel. mayb op andere borden wel fully -196 base.

MCSA Messaging + Security | MCP | CCNA | ITIL F

Overclocking Madness

Dfi borden gaan +/- 460 fsb max , dus 460x9=4140mhz

De chips die komen doen 4ghz 1m stable @ AIR ......room temp 25gr

dus goede airkoeler of waterkoeling zit je al aan max bord, dan kan je beter die cascade op je chipset proberen/zetten.

heb je een E6700-E6800 word het een ander verhaal.
gathering of google

dan heeft het ook totaal geen zin om de cpu te koelen met LN2, maar beter de NB?

Tweet Tweet

Dat komt ook niet vaak voor, dat de CPU niet het limiet is, maar het moederbord gewoon niet harder wil. En dat dan ook nog zonder sub-zero koeling, althans, bijna ;)

Volg me op Twitter: twitter.com/fixernl || Beter windows verkrachten dan je vriendin.

Jamoi!
Reg. datum: 01 februari 2006

quote:
p43000 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:15:
[...]

met memrom zal je wel merom bedoelen? Die is nog niet uit ;) de Conroe (officieel) ook nog niet, maar Waus heeft deze kunnen regelen. Als jij de keuze hebt tussen: NU de allersnelste CPU ter wereld OF over een paar maanden de snelste CPU ter wereld, dan weet ik het wel hoor &gt;:) Verder is het ook de vraag of de merom wel draait op standaard desktop moederborden ivm voltages enz.

Je bent toch niet aan het overstappen he.. vind het net zo gezellig @ 805 topic

Nee onzin.. volgens mij hebben jullie overclockers een goede kennisen kring bij intel.. iig succes.. nu wedstrijdje wat hoger komt.. een 805 of een conroe ( mhz he niet snelheid :&#039;( )

Intel ligt wat beter in de smaak omdat deze geen/minder last hebben cold-bug.
en een C2D is leuker als een 805 (hoewel ik die eigenlijk ook nog wel wil testen)

Extera wijzigde dit bericht 29-06-2006 22:53 (36%)

Reg. datum: 15 september 2004

quote:
Extera schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:53:
Intel ligt wat beter in de smaak omdat deze geen/minder last hebben cold-bug.
en een C2D is leuker als een 805 (hoewel ik die eigenlijk ook nog wel wil testen)

wil best met je ruilen hoor ;) alleen dan komen de results wel in TCA aangezien ik phasechange enzo nogal eng vind ;)

hoewel, peltiers vallen ook onder DOC tegenwoordig hè, antarctica blok erop met een 2x120MM rad moet toch wel een flinke pelt kunnen koelen toch &gt;:) * P43000 goes DOC O-)
Jamoi!
Reg. datum: 01 februari 2006

quote:
p43000 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:55:
[...]

wil best met je ruilen hoor ;) alleen dan komen de results wel in TCA aangezien ik phasechange enzo nogal eng vind ;)

hoewel, peltiers vallen ook onder DOC tegenwoordig hè, antarctica blok erop met een 2x120MM rad moet toch wel een flinke pelt kunnen koelen toch &gt;:) * P43000 goes DOC O-)
offtopic:
heb jij ondanks dat de 805 redelijk ver komt ook de honger naar meer snelheid ( al gebruik ik het iig niet :P )

Nou maar hopen dat jullie de 5 ghz grens breken

quote:
AMD 64 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:48:
[...]

@ waus, welke temps loaded ga je gebruiken met LN2, ik neem aan niet -160 ofzo, dat trekt de cpu toch nooit?. Of is dat nog niet bekend wat hij doet op die temps?

Core temp wordt ook nooit lager dan -150graden, dan zou ie het sowieso niet meer doen.
Het is wel bekend wat die doet op die temps, dan gaat ie namelijk keihard :9~

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

www.ocxtreme.org
Reg. datum: 27 oktober 2003

Update: Conroe arrived

MCSA Messaging + Security | MCP | CCNA | ITIL F

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: