Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ondertussen dus geüpload. Ziet er op het eerste zicht wel interessant uit. Ik moet nog even kijken welke packages/macro's er beschikbaar zijn. Zo zou ik graag wel multilanguage-ondersteuning zien als dat tot de mogelijkheden zou behoren.

Ik ga er in elk geval mee spelen en dit gebruiken voor mijn eigen site :) http://yoeri.be :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Het is niet "true-multilanguage", het CMS kan je wel voor meertalen beschikbaar maken.
Een goede manier om het te implementeren is om per itemtype, een extra tabsectie per taal te maken, en vervolgens in je XSLT af te vangen welke velden je wilt tonen.
Je zou eventueel op het Umbraco Forum advies kunnen vragen wat de beste manier is om dit op te lossen.

Ik dacht ik probeer het ook eens, maar op de een of andere manier blijft hij met deze melding komen:
quote:
Your database has been found and is identified as:
Unavailable
Ik snap er niks van, meerdere databases geprobeerd, meerdere users, trusted en untrusted connections, niks werkt. Krijg veel zin om het maar weer weg te smijten...
quote:
sig69 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:55:
Ik dacht ik probeer het ook eens, maar op de een of andere manier blijft hij met deze melding komen:

[...]

Ik snap er niks van, meerdere databases geprobeerd, meerdere users, trusted en untrusted connections, niks werkt. Krijg veel zin om het maar weer weg te smijten...
Wat voor database gebruik je? En gebruik je NT of Sql security?

quote:
sig69 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:55:

[...]

Dat had ik ook eerst, maar uiteindelijk werkte het wel gewoon toen ik de connection string echt goed gezet had :)

Betekent 'unavailable' niet gewoon dat je een database hebt, maar dat de umbraco-structuur er nog niet in zit? Zo was het bij mij althans, gewoon op next klikken en hij vult de db op met de nodige tabellen en inhoud en daarna pas wordt ie gedefinieerd als 'identified as v211'

Yoeri wijzigde dit bericht 01-08-2006 13:13 (22%)

Mjah ik vermoed dat het toch de connectiestring is ;)

quote:
raptorix schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:10:
[...]

Wat voor database gebruik je? En gebruik je NT of Sql security?

Ik gebruik SQL Sever 2000, zowel NT en Sql security gebruikt en diverse connection string formaten geprobeerd (van connectionstrings.com):
• "Data Source=Aron1;Initial Catalog=pubs;User Id=sa;Password=asdasd;"
• "Server=Aron1;Database=pubs;User ID=sa;Password=asdasd;Trusted_Connection=False"
• "Data Source=Aron1;Initial Catalog=pubs;Integrated Security=SSPI;"
• "Server=Aron1;Database=pubs;Trusted_Connection=True;

Heb het op m'n werk ook even geprobeerd en daar doet ie het idd wel, vanavond nog maar een poging wagen dan...
<add key="umbracoDbDSN" value="Server=127.0.0.1;Database=jedatabase;User ID=sa;Password=123456;Trusted_Connection=False"/>

Gebruik ik op sqlserver 2000

<add key="umbracoDbDSN" value="Server=sql.hostingcentral.be;Database=yoeri_mssql;User ID=yoeri_mssql;Password=*******;Trusted_Connection=False"/>

hier :)

Heb er even mee gespeeld, maar het voelt nog niet echt "af" aan. Veel foutmeldingen, simpele dingen die niet werken..
Zo ben ik bijvoorbeeld die weblog-demo aan het doen, en dan krijg ik bij elke keer als ik een xslt wil saven de melding dat er een fout in zit (zelfs met xslt's uit templates die er al in zitten). Als ik die melding dan onderdruk en de xslt gewoon gebruik, doet hij het op zich wel alleen er komt niet echt veel uit. Na de "<xsl:for-each select="$currentPage/ancestor-or-self::node [@level=1]/node" >" gebeurt er niks meer. Jammer.
Iemand anders wel gelukt een menu te maken? Ik gebruik versie 2.1.4 overigens.

Edit: zie net ook dat ik op m'n site helemaal niks zie, behalve "No node found (http://server/default.aspx?umbPage=/Default.aspx, '/root/node [@urlName = ""] | /root/node') "? Iemand een idee wat dat kan zijn?
Edit2: zie nu net dat hun eigen demopagina het ook heeft...

sig69 wijzigde dit bericht 02-08-2006 20:44 (19%)

quote:
sig69 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:20:
Heb er even mee gespeeld, maar het voelt nog niet echt "af" aan. Veel foutmeldingen, simpele dingen die niet werken..
Zo ben ik bijvoorbeeld die weblog-demo aan het doen, en dan krijg ik bij elke keer als ik een xslt wil saven de melding dat er een fout in zit (zelfs met xslt's uit templates die er al in zitten). Als ik die melding dan onderdruk en de xslt gewoon gebruik, doet hij het op zich wel alleen er komt niet echt veel uit. Na de "<xsl:for-each select="$currentPage/ancestor-or-self::node [@level=1]/node" >" gebeurt er niks meer. Jammer.
Iemand anders wel gelukt een menu te maken? Ik gebruik versie 2.1.4 overigens.

Edit: zie net ook dat ik op m'n site helemaal niks zie, behalve "No node found (http://server/default.aspx?umbPage=/Default.aspx, '/root/node [@urlName = ""] | /root/node') "? Iemand een idee wat dat kan zijn?
Edit2: zie nu net dat hun eigen demopagina het ook heeft...

Die XSLT fout is bekend, heeft volgens mij ook met de .net versie te maken die je gebruikt.
Ik zou zeggen, haal die level 1 node eens weg, dan zou het gewoon moeten werken.
Doe even een print van de level er tussen, waarschijnlijk is dat bij jou dan 0 of 2.

Er zijn inderdaad nogal wat puntjes in umbraco die nog niet helemaal lekker werken, punt is alleen dat het maar uit een klein team bestaat, en de resources schaars zijn.

Ik gebruik gewoon v1.1.4322, moet goed zijn toch?
quote:
Ik zou zeggen, haal die level 1 node eens weg, dan zou het gewoon moeten werken.
Doe even een print van de level er tussen, waarschijnlijk is dat bij jou dan 0 of 2.

Kan je een voorbeeldje geven? Mijn xslt is al niet zo goed en al helemaal niet met die vage umbraco-code erbij...

Edit: hij komt gewoon niet in die for-each, alles wat ik daarvoor zet zie ik namelijk wel gewoon...

sig69 wijzigde dit bericht 03-08-2006 17:00 (87%)

Ok:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE xsl:Stylesheet [ <!ENTITY nbsp "&#x00A0;"> ]>
<xsl:stylesheet 
    version="1.0" 
    xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" 
    xmlns:msxml="urn:schemas-microsoft-com:xslt"
    xmlns:umbraco.library="urn:umbraco.library"
    exclude-result-prefixes="msxml umbraco.library">

<xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="yes" />

<!-- Input the documenttype you want here -->
<xsl:variable name="documentTypeAlias" select="string('folder')"/>
<xsl:param name="currentPage"/>
<xsl:template match="/">
<!-- The fun starts here -->
<ul>
    <li>
        <a href="/">
            Home
        </a>
    </li>
<xsl:for-each select="umbraco.library:GetXmlNodeById(1050)/node [@nodeTypeAlias = $documentTypeAlias and string(data [@alias='umbracoNaviHide']) != '0']">
    <li>
        <a href="{umbraco.library:NiceUrl(@id)}">
            <xsl:value-of select="@nodeName"/>
        </a>
    </li>

</xsl:for-each>
</ul>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>

Vervang de 1050, voor de Rootfolder (dus waar de items onder hangen die je in je menu wilt).
Pas ook de documenttypealias aan in de variable.

Dan zou het echt moeten werken :)

Hmmm wil nog steeds niet :(
Waar haal je die id vandaan? Ik heb het uit de database gehaald, zou anders niet weten waar?
Als ik je een DM stuur, zou jij dan niet even willen kijken of het allemaal wel klopt?
quote:
sig69 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:41:
Hmmm wil nog steeds niet :(
Waar haal je die id vandaan? Ik heb het uit de database gehaald, zou anders niet weten waar?
Als ik je een DM stuur, zou jij dan niet even willen kijken of het allemaal wel klopt?
Is prima

raptorix wijzigde dit bericht 04-08-2006 15:37 (4%)

Ben ook naar Umbraco aan het kijken en het lijkt idd een gave CMS. @Raptorix, je praat over versie 3.0 en 4.0, waar kan ik daar meer info over vinden?
Ben vooral wanneer ASP.NET 2.0 versie komt, kan daar op de umbraco site zelf geen info over vinden, de DEV site is immers ook nog niet operationeel... :(

IJsbeer wijzigde dit bericht 21-08-2006 17:20 (9%)

quote:
IJsbeer79 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:29:
Ben ook naar Umbraco aan het kijken en het lijkt idd een gave CMS. @Raptorix, je praat over versie 3.0 en 4.0, waar kan ik daar meer info over vinden?
Ben vooral wanneer ASP.NET 2.0 versie komt, kan daar op de umbraco site zelf geen info over vinden, de DEV site is immers ook nog niet operationeel... :(

De website is inderdaad nogal rommelig, dat vind men zelf ook.
Helaas liggen bij hun even de prioriteiten anders, de verwachting is date de BETA van 3, elk moment kan komen.

Hier vind je wat meer info:

http://www.umbraco.org/sponsorumbracov3.aspx

Roadmap is keer op mailinglist gepost, komt er met name op neer dat in versie 3 totaal naar .net 2.0 wordt overgestapt, en dat de richtext editor wordt verbeterd.

Release ergens eind herfst.

Versie 4 staat pas voor eind 2007, belangrijkste feature zal zijn een ORM zodat ook andere db's als SQL server kunnen worden gebruikt.

Mooie timing van mij. Zie dat ze vandaag idd de umbracoStats banner hebben vervangen voor V3 sponsering... :)

Als je nu ook een donatie doet!

Heb ik trouwens ook gedaan... ;)

quote:
Common.Sense schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:44:
Als je nu ook een donatie doet!

Heb ik trouwens ook gedaan... ;)

Ik heb gisteren mijn Baas erop aangedrongen om een donatie te doen :)
Zal zelf binnenkort ook wat sponsoren.

heb 12 dollar gedoneert.. alles wat er nog op m'n paypal account stond.
m'n paypal account is alleen van m'n vorige project, dus ff niels gemaild of ie naam wil veranderen in m'n huidige project ;)

begin volgende maand even meer doneren maar denk ik, want dit is wel erg weinig haha

Wou nog even deze link plaatsen:

http://umbraco.psyhost.net/links.aspx

Een handig overzicht van allerlei Umbraco gerelateerde links.

Voor maandag staat trouwens de release van Umbraco V3 geplant, een enorme verbetering ten opzichte van versie 2 :)

De beta ja. Leuk om mee te spelen maar nog niet geschikt voor productie in mijn ogen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws