Hoofdcategorieën
Topicacties

Y3Net glasvezel in Deventer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 oktober 2004

Daarom zit ik nu ook al jaren bij xs4all :-) maar toen @home begon was er nog geen andere keuze als @home of dialup :-)

Dark...Link...!
Reg. datum: 21 maart 2007

Dat was in Raalte hetzelfde :P je werd semi-gedwongen om @home te nemen :P

On-topic: Ze mogen die glasvezeltjes wel ff een aantal kilometers mijn kant opleggen :P

Darklink wijzigde dit bericht 15-04-2008 14:48 (38%)

Kupo?

Reg. datum: 14 april 2008

Home had ik toen ik er mee starte geen probleem mee.
Maar Y3net is en franchise en de diensten worden geleverd door Concepts ICT. En deze Concepts ICT is niet nieuw en heeft reeds glasvezel in Enschede, Rotterdam en geloof ook Breda dus het hele verhaal zou bekend moeten zijn.

Het probleem zit vooral in de organisatie bij Y3net. Ik geloof ook nooit dat ze alles op tijd af krijgen. De vertraging is nu al merkbaar. Het enige waar ze bij Y3 wel goed in zijn is afschuiven op anderen.

nog best moeilijk..... linux

Hmm... ik wordt niet heel hoopvol gestemd als ik sleuvenspitter zo hoor.
Het zal een week of 2 geleden zijn dat aan de Vlaamse Gaai de kabels zijn gelegd tot de buitenmuur. De laatste activiteiten zie ik aan de Vogelslag. Daar zijn bossen kabel afgemonteerd in kasten. Ik hoop dat ze hier snel verder gaan met oppakken van de werkzaamheden.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Reg. datum: 16 mei 2000

quote:
sleuvenspitter schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:19:
Toen 14 dagen later zouden de boxen voor digitv komen maar niet dus. Uit eindelijk kwamen die er. Wat nooit is verteld is dat deze boxen we hebben er twee niet zonder speciale kabels werken. je moet rj45 kabels hebben. Die worden echter alleen met stekkers voor gemonteerd geleverd echter zijn die stekkers te dik voor en pvc buis. Einde liedje was dat we nog eens 50 euro kwijt waren aan stekkers en tang. Toen moest er ook nog en speciale splitter komen. Dit kan via rj45 stekkertjes maar mn vader heeft zich om laten kletsen om en kastje te kopen beeld verder perfect.
Dat het aansluiten NOOIT gemeld is wil ik hierbij even onkrachten. Bij elke info-avond wordt uitdrukkelijk verteld hoe zo'n Amino-kastje aangesloten moet worden. Via UTP dus. Tevens is het officeel niet echt mogelijk om 2 kastjes te gebruiken.

UTP kabels kan je ook beter van een rol gaan trekken en dan connectoren op maken. Heb je ook tevens betere kwaliteit kabels. Voorgemaakte kabels zijn vaak soepele kabels. Ik ben zelf van mening dat masieve kabels veel beter zijn.

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

Nou, vandaag maar is even gebeld met y3Net... Waarom ik nog niks gehoord had. Beetje heen en weer bellen en ik kwam bij de afsrpakenlijn terecht. Nu komen ze op mijn verzoek volgende week vrijdag middag de boel afmonteren. Als ik niet gebeld had vraag ik me af wanneer ik bericht gehad zou hebben.
Reg. datum: 14 april 2008

Steven2 de eerste bij ons bekende info avond vond plaats toen bij ons de boel reeds was aangesloten. Ik ben zelf niet naar zo en avond geweest maar kennissen wel en die moesten zelf nadrukkelijk vragen hoe aansluiten verliep anders hadden ze het nooit geweten.
En over het aantal kastjes er wordt door Y3net 1 kastje ondersteunt echter is dat het stekkertje op de glasvezelmodem. Wij hebben twee boxen zonder problemen en de zelfde kennis heeft er drie gelinkt zonder ook maar enig beeld verlies.

Voor waneer stond je op de planning om aangesloten te worden The - DDD ? De postcode checker zegt voor mij nog steeds week 20, en als er kans is dat ze dat een beetje gaan halen dan kan ik mijn adsl op gaan zeggen

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:58:
Voor waneer stond je op de planning om aangesloten te worden The - DDD ? De postcode checker zegt voor mij nog steeds week 20, en als er kans is dat ze dat een beetje gaan halen dan kan ik mijn adsl op gaan zeggen
Als er iets is dat men tegenwoordig geleerd zou moeten hebben, is dat bij dit soort nog redelijk nieuwe projecten je niet je oude abonnementen moet opzeggen voordat de nieuwe verbinding daadwerkelijk operationeel is.

Vanwege de zeer diverse omstandigheden (architectuur, grond, bewoners) is het heel lastig dit soort projecten van te voren te plannen en loopt e.e.a. nog wel eens uit (zie vrijwel alle threads over glasvezelprojecten). Je neemt dus bewust een risico door voortijdig dingen op te zeggen - dat mag wel, maar als je dan straks met de gebakken peren zit is dat erg vervelend...

Valt wel mee hoor, ik kan altijd nog terugvallen op umts :-)

Maar behalve dat ik niet te lang dubbel wil betalen, ben ik ook erg benieuwd of y3net het nu opgegeven schema nog een beetje weet te halen, of dat ik er al van uit kan gaan dat het nog wel een paar weken opschuift.

quote:
Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:05:
Valt wel mee hoor, ik kan altijd nog terugvallen op umts :-)

Maar behalve dat ik niet te lang dubbel wil betalen, ben ik ook erg benieuwd of y3net het nu opgegeven schema nog een beetje weet te halen, of dat ik er al van uit kan gaan dat het nog wel een paar weken opschuift.
Bij ons ging het precies volgens schema, glasvezel is vorige week in de meterkast opgeleverd (heeft altijd op week 16 gestaan), en als het goed is gaat vandaag of maandag het abo in. (modem enzo hebben we al).

Ben tevens ook wel benieuwd waarom jouw ervaringen met @home in deventer zo slecht zijn. Ik heb sinds de maand dat het mogelijk was bij ons de vijfhoek een @home abo gehad. en als ik in al die jaren 5-6 dagen totaal downtime buiten mijn eigen schuld gehad gehad heb is het veel. denk dat gezien de duur dat ik het abo heb zeker op 99.xx% uptime zit. Aangezien ik denk (pin me er niet op vast) dat het abo al zeker zo'n 8 jaar als het niet meer is loopt.
Reg. datum: 01 maart 2008

Woon zelf al 4,5 jaar op het fetlear (leoanard springerlaan) en sindsdien aansluiting op glasvezel,had hiervoor de breedband versie van @home,over de service als er problemen waren was ik goed te spreken alleen met het opzeggen ging het niet zoals het moet.
Had na 2 maand nog steeds signaal op de kabel(coax) en weer maar een keertje bellen,eindelijk voormekaar.
Heb nog steeds de router ? van @home bij mij thuis liggen,die zouden ze op komen halen.
dit is mijn ervaring met @home,over y3net(heb het originele 20/20 pakket) kan ik alleen zeggen dat het mij gigantisch goed bevalt.
1 keer een probleem gehad met geen tv signaal effe gebeld en een uur later weer beeld(op een vrijdag avond).
Verder alleen als ik een andere netwerk kaart nodig had en later een router erachter most ik effe bellen om de lijn te ressetten
Verder zeer tevreden ,heb vorige week bericht gekregen over het nieuwe pakkett van de niuewe provider,ga gewoon overstappen naar triple.

zZzZzZz.....
Reg. datum: 26 juni 2001

Ga binnenkort verhuizen naar de nieuwbouw in Hoornwerk (Jordensplein). Op de website van Y3Net een postcodecheck gedaan maar kreeg als antwoord dat het buiten de servicegebied van Y3Net valt. Volgens mij komt dit doordat de woningen net opgeleverd zijn. Want Hoornwerk zit dicht bij het centrum.

Iemand enig idee of ik een glasvezel abonnement kan nemen via Y3Net in Hoornwerk? Want volgens mij zijn de woningen incl. glasvezel opgeleverd.

QUILIX wijzigde dit bericht 20-04-2008 12:46 (7%)

Even een update, ons abbonement lijkt inderdaad opgeleverd te zijn vandaag. Net de "modem" aangesloten op de router en even een die 100MB.BIN test download van xs4all gedaan. Ging met 4.1MB/sec wat mij redelijk overeen lijkt te komen met 35mbit. Baal er alleen van dat je in het weekend geen extra e-mail accounts kan aanzetten via het web. Dit moet gebeuren via een klantenservice die alleen ma t/m vrij open is. Hoop dat als ik morgen de adressen ga aanvragen deze niet al bezet zijn zodat wij hier thuis redelijk soepel kunnen overstappen van xxx@home.nl naar xxx@concepts.nl zonder xxx overal iets nieuws voor te moeten verzinnen.

quote:
Dennism schreef op zondag 20 april 2008 @ 05:53:
[...]

Ben tevens ook wel benieuwd waarom jouw ervaringen met @home in deventer zo slecht zijn. Ik heb sinds de maand dat het mogelijk was bij ons de vijfhoek een @home abo gehad. en als ik in al die jaren 5-6 dagen totaal downtime buiten mijn eigen schuld gehad gehad heb is het veel. denk dat gezien de duur dat ik het abo heb zeker op 99.xx% uptime zit. Aangezien ik denk (pin me er niet op vast) dat het abo al zeker zo'n 8 jaar als het niet meer is loopt.
Ik heb @home echt een heel aantal jaren gehad, en heel lang heeft het prima gewerkt. Alleen ging het op een gegeven moment fout met de ip adressen. Iedereen kreeg een adres toegewezen op zijn officiele naam. Alleen wilde @home zo af en toe de dhcp leases wel eens resetten en dan kreeg iedereen weer een nieuw adres. Opzich was dat nog niet zo'n ramp, alleen hadden veel mensen de ip adressen vast ingesteld op hun pc/router die achter het modem zat, en dan kreeg je ip conflicten. Als je daar het slachtoffer van werdt dan was de helpdesk echt weken bezig het op te lossen, en daar werdt ik echt helemaal gaar van. Toen ze dat weer opgelost hadden kreeg ik ineens allerlei snelheids problemen, plus dat ze steeds poorten van b.v. smtp blokkeren... uiteindelijk heb ik de stekker er uit getrokken :-)

Later toen ze met digitale tv begonnen heb ik dat nog weer geprobeerd, en toen hebben ze me ineens afgesloten zonder enige waarschuwing, omdat ik zogenaamd de rekening niet had betaald, terwijl hun automatische incasso niet goed had gelopen. Dat heeft toen 3 weken geduurd om weer aan de praat te kijken, en ook dat is inmiddels het huis weer uit. Op dit moment lukt het ze sinds een paar weken ineens ook niet meer om een fatsoenlijk analoog tv signaal te leveren, dus alles bij elkaar ben ik het meer als zat met athome.

Waarschijnlijk zat je niet op deze frustratie's te wachten, maar het voelt wel ff goed om het eruit te gooien ;-)

quote:
Mags schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:58:
Week 17 en morgen is het week 17.
Reg. datum: 16 mei 2000

quote:
sleuvenspitter schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:16:
Steven2 de eerste bij ons bekende info avond vond plaats toen bij ons de boel reeds was aangesloten. Ik ben zelf niet naar zo en avond geweest maar kennissen wel en die moesten zelf nadrukkelijk vragen hoe aansluiten verliep anders hadden ze het nooit geweten.
Ik ben vanaf begin november al bij de informatieavonden geweest en daar werd telkens verteld hoe die aansluiting van de kastjes is. Het praatje is in de loop van de tijd wel veranderd maar men heeft wel bij elke avond verteld hoe de aansluiting liep.

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

Reg. datum: 08 april 2008

maandag de 15e zijn wij aangesloten op de glasvezel door y-3 net. ( colmschate deventer )
analoge tv werkt----internet werkt.
telefoon is gisteren ( de 21ste ) geporteerd....werkt wel maar hoor dat de andere kant last heeft van een piep.
digitale pakket waar ik me voor aangemeld heb werkt nog steeds niet.
zal wel komen dat ik een gratis kassie heb.
ben benieuwd wanneer dit goed komt

@1alfa156:
Heb jij op voorhand post gehad of stonden ze zomaar ineens voor de deur?

quote:
The - DDD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:37:
@1alfa156:
Heb jij op voorhand post gehad of stonden ze zomaar ineens voor de deur?
ongeveer 2 weken voor we aangesloten zijn hebben we 2 brieven gekregen van y-3 net.

1e brief was met de datum van aansluiting en afmontering.

2e brief was er 1tje als je nog niet had besloten om lid te worden dat het later zo'n ¤ 400 zou kosten om het te laten aansluiten en afmonteren.

wij hadden ons al in juni of zo opgegeven dus voor ons was brief 1 belangrijk

Hmm ja. Die brief over aansluiting en afmontering heb ik ook gehad. Ik had me al aangemeld als abbonee, dus die tweede brief heb ik uiteraard niet gekregen.

Vervolgens komen ze op de genoemde dag langs, hebben ze enkel de glasvezel aangelegd. De afmontage binnenin de woning mocht de monteur niet doen van Y3-NET, daar moesten ze een andere keer nog voor terug komen zei hij.

Ik heb toen ook gelijk gezegd, dat ik dat niet op prijs stelde, immers nu moet ik twee keer thuis aanwezig zijn om de aanleg voor elkaar te krijgen.

Hopen dat het vrijdag allemaal in orde gemaakt wordt en ik dan ook gelijk verbinding heb.

The - DDD wijzigde dit bericht 22-04-2008 16:08 (8%)

quote:
The - DDD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:08:
Hmm ja. Die brief over aansluiting en afmontering heb ik ook gehad. Ik had me al aangemeld als abbonee, dus die tweede brief heb ik uiteraard niet gekregen.

Vervolgens komen ze op de genoemde dag langs, hebben ze enkel de glasvezel aangelegd. De afmontage binnenin de woning mocht de monteur niet doen van Y3-NET, daar moesten ze een andere keer nog voor terug komen zei hij.

Ik heb toen ook gelijk gezegd, dat ik dat niet op prijs stelde, immers nu moet ik twee keer thuis aanwezig zijn om de aanleg voor elkaar te krijgen.

Hopen dat het vrijdag allemaal in orde gemaakt wordt en ik dan ook gelijk verbinding heb.
zowel de buren als wij hebben dus 2 brieven van y3-net gehad op dezelfde dag.
de 15de gingen ze als volgt te werk :
om 8.00 uur ging de kabel door de muur ( 5 minuten werk )
om 8.30 uur stond er een stratemaker op de stoep om 2 tegels erin te leggen
om 9.00 uur kwam iemand om het kastje te monteren ( 8 minuten werk of zo )
om 9.30 uur kwam er nog een persoon om de modem erin te hangen.
dus binnen anderhalf uur 4 personen aan de bel gehad om de boel in orde te maken.
maar ja....nu de digitale tv nog
heb dus maar 1 dag vrij hoeven te nemen in principe ( heb een week vakantie genomen hoor om de gehele boel aan te sluiten en de bedrading onder de grond weg te werken ;) .

Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
DIE-HARD64 schreef op zondag 20 april 2008 @ 06:56:
Woon zelf al 4,5 jaar op het fetlear (leoanard springerlaan) en sindsdien aansluiting op glasvezel,had hiervoor de breedband versie van @home,over de service als er problemen waren was ik goed te spreken alleen met het opzeggen ging het niet zoals het moet.
Had na 2 maand nog steeds signaal op de kabel(coax) en weer maar een keertje bellen,eindelijk voormekaar.
Heb nog steeds de router ? van @home bij mij thuis liggen,die zouden ze op komen halen.
dit is mijn ervaring met @home,over y3net(heb het originele 20/20 pakket) kan ik alleen zeggen dat het mij gigantisch goed bevalt.
1 keer een probleem gehad met geen tv signaal effe gebeld en een uur later weer beeld(op een vrijdag avond).
Verder alleen als ik een andere netwerk kaart nodig had en later een router erachter most ik effe bellen om de lijn te ressetten
Verder zeer tevreden ,heb vorige week bericht gekregen over het nieuwe pakkett van de niuewe provider,ga gewoon overstappen naar triple.
Even over die router van @Home, die heb jij waarschijnlijk destijds gekocht. Daarom is die van jou en mag je 'm houden. Ik heb zelf ook nog zo'n ding voor de sier thuis staan.

Verder had ik nare ervaringen met de helpdesk van @Home, tentijde dat ik kabel internet incl. bellen over de kabel had.

Ik zit nog te twijfelen wat voor wifi modem ik nou moet kopen. Ik heb nu dus nog zo'n Speedtouch 580 ADSL router. Maar die kan ik niet gebruiken voor de glasvezel aansluiting (toch?). Zelf ben ik erg gecharmeerd van Linksys, maar nu lees ik hier dat de Linksys WRT350N onstabiel zou zijn.

Wie van jullie heeft er een 802.11n router en wil zijn ervaringen delen?

Make music, not war

quote:
musiman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:00:
[...]

maar nu lees ik hier dat de Linksys WRT350N onstabiel zou zijn.

Wie van jullie heeft er een 802.11n router en wil zijn ervaringen delen?
Ik heb zelf inmiddels de dir-655 van dlink gekocht en aangesloten. De thomson heb ik ook, maar die werkt inderdaad echt niet meer met glas.
Zoals het er nu uitziet moet ik nog een week of 3 wachten tot ik zelf aangesloten wordt, maar mijn schoonouders hebben nu ook @home met de standaard @home router (de witte netgear) en hadden daar veel problemen mee. Ik heb nu sinds dit weekend de dlink daar aangesloten als test, en tot nu toe draait die prima, en heeft hij in elk geval een stuk beter draadloos bereik als de netgear.

Reg. datum: 26 maart 2000

Wow, die dir-655 ziet er gaaf uit (qua features bedoel ik).

En de prijs is gemiddeld, niet te duur: ± 123,- de goedkoopste.

Make music, not war

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: