Hoofdcategorieën
Topicacties

Y3Net glasvezel in Deventer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 april 2008

quote:
Mags schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:16:
Ik hoor ook tot de gelukkigen die binnenkort een glaskabeltje in huis krijgt. Ik ben alleen erg benieuwd of er ook een router door y3net wordt geleverd zoals nu ook bij de meeste adsl verbindingen gebeurd, of dat je standaard maar 1 pc kan aansluiten, en dat je zelf voor een router moet zorgen.
Een router krijg je er niet bij. Je kunt dus maar 1 pc aansluiten.
Via mijn draadloze router meet ik een snelheid (via numion.com) van 23 mbit/s (2,9mbyte/s) en een upload van 17 mbit/s.

nog best moeilijk..... linux

Mijn straat moet eind april begin mei aan de beurt zijn. De kabels zijn al wel in de grond gelegd, maar nog niet afgemonteerd in de meterkast.
Nog eventjes geduld!!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Reg. datum: 26 maart 2000

quote:
The - DDD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:58:
Hmmja, stomme is dat ik nu dus sinds 14 maart een glasvezeltje in mijn huis heb liggen, maar er is nog geen kastje op gemonteerd. Daar komen ze nog een keer voor terug.

Echt gestoord dit, niks geen informatie als er uitstel is. Geen idee hoelang het gaat duren. Ik vindt het sowieso van den zotte dat ze me nu verplichten 2 keer thuis te zijn ipv. 1 keer. Maar goed, ik wacht geduldig af. XS4All heeft net de snelheden van de abbo's omhoog gegooid. Niet dat ik daar wat aan heb, want veel meer dan 5.5 MBit down haal ik toch niet.
Ik heb gisteren 2 brieven gehad. Ze komen bij mij (wijk Graveland) op 5 mei zowel de glasvezel naar binnen brengen als het activeren van de aansluiting verzorgen! Zonder dat ik dit heb hoeven vragen.
Vreemd dat het bij jou dan niet goed ging.

5 Mei is week 19. Oorspronkelijk zou ik volgens de postcode check in week 13 de aansluiting krijgen. Het is wel een vertraging van 6 weken, ben benieuwd hoeveel vertraging ze uiteindelijk aan het eind van dit hele project opgelopen zullen hebben .....

Make music, not war

Reg. datum: 13 oktober 2004

quote:
melensuup schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:06:
[...]

Een router krijg je er niet bij. Je kunt dus maar 1 pc aansluiten.
Via mijn draadloze router meet ik een snelheid (via numion.com) van 23 mbit/s (2,9mbyte/s) en een upload van 17 mbit/s.
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben al aan het zoeken geweest naar routers die 35mbit doorvoersnelheid kunnen halen, maar die info is lastig te vinden, en de routers die het zeker weten kunnen zijn allemaal flink aan de prijs.
Welke router gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?

Mijn wrt54g met Tomato doet hier > 4 MB/s down. Upload weet ik niet exact, maar ik heb sowieso > 3 MB/s up gehaald :)

quote:
Sv3n schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:45:
Mijn wrt54g met Tomato doet hier > 4 MB/s down. Upload weet ik niet exact, maar ik heb sowieso > 3 MB/s up gehaald :)
Misschien dat hij door je custom firmware wat sneller is, maar normaal gesproken haalt die wrt54g naar wat ik heb kunnen vinden maar 20mb doorvoer.
Maar ik heb uit een andere post op tweakers een leuke link gehaald, en die geeft aardig inzicht in de verschillende routers.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Reg. datum: 02 april 2008

quote:
Mags schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:41:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ben al aan het zoeken geweest naar routers die 35mbit doorvoersnelheid kunnen halen, maar die info is lastig te vinden, en de routers die het zeker weten kunnen zijn allemaal flink aan de prijs.
Welke router gebruik jij op dit moment als ik vragen mag?
Ik heb een SMCWBR14S-N2. In mijn bericht noemde ik trouwens de internet snelheid. Ivm die 35 mbit heb ik een router met 802.11n aangeschaft (de SMC was goedkoopste die ik hiermee vorig jaar kon vinden, samen met een kaart voor de laptop en een usb voor de pc was ik ongeveer Eur 90 kwijt). De router staat beneden in de meterkast. Boven met de laptop heb ik ongeveer 70 mbps.

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

Tip: haal een D-Link DIR-655. Ik had in 't verleden een Asus WL-500G router op de huidige 20/20mbit lijn, die trok dat niet. D-Link DIR-655 kan 't makkelijk aan en staat ook vrij hoog op de hierboven genoemde link.

-I am Jack's wasted life.

quote:
oCe schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:15:
Tip: haal een D-Link DIR-655. Ik had in 't verleden een Asus WL-500G router op de huidige 20/20mbit lijn, die trok dat niet. D-Link DIR-655 kan 't makkelijk aan en staat ook vrij hoog op de hierboven genoemde link.
Bedankt voor de tip, die staat bij mij inderdaad ook erg hoog op de lijst. Eigenlijk is het enige wat me nog tegenhoud het feit dat Salland Automatisering aangeeft dat dit een uitlopend model is. Ik heb alleen verder nog nergens iets kunnen vinden over een opvolger.
Maar ze komen me pas in week 20 aansluiten, dus ik kan er nog even over denken :-)

9.5, Opera Rocks.
Reg. datum: 25 oktober 2000

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe router, maar ik heb ook nog een 500Gg usb hdd die ik ook als netwerk drive wil laten fungeren. nu heb ik deze gevonden:Lnksys WRT350N

Zijn er nog andere routers die ook een extra usb aansluiting hebben ??

Just enjoy the Ozzy... , and shut up !!
Elizabeth is lief :)
06-09-06 de grote dag :)
Help China wake up

Reg. datum: 08 april 2008

oké dan , ik zal ook eens wat vragen nadat ik alles eens lekker doorgespit heb.
wij worden dinsdag de 15e april aangesloten nadat al zekers 5 weken geleden de kabel tot de voordeur was gekomen. ( colmschate deventer )
mijn vraag betreft eigenlijk de router : ik heb nu een belkin G + router ( draadloos ) en een idem dito netwerkkaart in mijn pc.
de router staat nu natuurlijk naast de "waardeloze" modem van @t home achter de pc.
Echter vanaf volgende week hang ik hem in mijn meterkast.
Is deze router uberhaupt geschikt voor de doorvoer van de 35 Mbps ( er komt een desktop pc en een laptop aan te hangen ??

de reden van mijn overstap is dat ik met regelmaat een slechte verbinding heb met internet en niet fantsoenlijk kan bellen met @t home ( regelmatig uitval van de verbinding )
tig keer doorgebeld met de helpdesk maar tot heden ( al anderhalf jaar bezig ) nog het probleem niet opgelost.

quote:
RZB schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:06:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe router, maar ik heb ook nog een 500Gg usb hdd die ik ook als netwerk drive wil laten fungeren. nu heb ik deze gevonden:Lnksys WRT350N

Zijn er nog andere routers die ook een extra usb aansluiting hebben ??
Die heb ik eerst ook naar gekeken, maar er zijn erg veel mensen met stabiliteits problemen met die linksys, ook hier op tweakers. En daarmee viel hij voor mij af

Aansluitend bij het router verhaal. Ik ben van plan om een Apple Time Capsule te gaan gebruiken.
Only visiting this planet

Ik heb sinds gisteren de aansluiting (Versteegstraat) en zal binnenkort kijken of m'n draytek het een beetje kan bijbenen. Er zitten wel 4 netwerkaanluitingen op het modem trouwens, (http://www.genexis.eu/fiberxport) weet niet of ze allemaal werken, heb alleen de eerste in gebruik. Het mooie van de Draytek is de ingebouwde VoIP aansluiting waardoor je bijna gratis kunt bellen. Hoop daarom ook dat 'ie de snelheid een beetje aankan zodat ik niet naar iets anders op zoek hoef.

Ja ik heb ook een computer.

Grunts are people too!
Reg. datum: 29 december 2003

quote:
CyberJoe schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:24:
Ik heb sinds gisteren de aansluiting (Versteegstraat) en zal binnenkort kijken of m'n draytek het een beetje kan bijbenen. Er zitten wel 4 netwerkaanluitingen op het modem trouwens, (http://www.genexis.eu/fiberxport) weet niet of ze allemaal werken, heb alleen de eerste in gebruik. Het mooie van de Draytek is de ingebouwde VoIP aansluiting waardoor je bijna gratis kunt bellen. Hoop daarom ook dat 'ie de snelheid een beetje aankan zodat ik niet naar iets anders op zoek hoef.
hey nog meer mensen in de versteegstraat :). woon ik ook, volgens mij is alleen de eerste poort op het modem geactiveerd, en moet je er gewoon een router achter habben.

Grunts are people too!

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Tp21 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:45:
volgens mij is alleen de eerste poort op het modem geactiveerd, en moet je er gewoon een router achter habben.
Klopt. Het is gebruikelijk dat op glasvezelnetwerken je niet zoals bij DSL een 4-poorts LAN-switch krijgt, maar dat de vier poorten voor aparte diensten gebruikt kunnen worden, zoals Internet, IP-TV, en eventuele andere diensten. Meestal wordt dan een vast schema aangehouden, zodat bijvoorbeeld de eerste poort altijd Internet is, de tweede IP-TV, etc. Die werken natuurlijk alleen als je ook echt een abonnement op de betreffende dienst neemt, anders staat de poort gewoon 'dicht'.

niemand een antwoord op de vraag van de router ???
quote:
1alfa156 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:33:
oké dan , ik zal ook eens wat vragen nadat ik alles eens lekker doorgespit heb.
wij worden dinsdag de 15e april aangesloten nadat al zekers 5 weken geleden de kabel tot de voordeur was gekomen. ( colmschate deventer )
mijn vraag betreft eigenlijk de router : ik heb nu een belkin G + router ( draadloos ) en een idem dito netwerkkaart in mijn pc.
de router staat nu natuurlijk naast de "waardeloze" modem van @t home achter de pc.
Echter vanaf volgende week hang ik hem in mijn meterkast.
Is deze router uberhaupt geschikt voor de doorvoer van de 35 Mbps ( er komt een desktop pc en een laptop aan te hangen ??

de reden van mijn overstap is dat ik met regelmaat een slechte verbinding heb met internet en niet fantsoenlijk kan bellen met @t home ( regelmatig uitval van de verbinding )
tig keer doorgebeld met de helpdesk maar tot heden ( al anderhalf jaar bezig ) nog het probleem niet opgelost.

quote:
1alfa156 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:54:
niemand een antwoord op de vraag van de router ???

[...]
Ik heb wel even voor je gekeken maar ik kan van dat type geen specs vinden. Maargoed, je merkt het snel genoeg als je hem aansluit of je wel of niet de snelheid haalt, en dan kun je altijd nog een nieuwe kopen lijkt mij.

quote:
Mags schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:19:
[...]

Ik heb wel even voor je gekeken maar ik kan van dat type geen specs vinden. Maargoed, je merkt het snel genoeg als je hem aansluit of je wel of niet de snelheid haalt, en dan kun je altijd nog een nieuwe kopen lijkt mij.
het betreft deze router :

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=185243

Reg. datum: 16 juli 2004

Wanneer bij mij de aansluiting gereed is koop ik de D-Link DIR-655 router. Erg snel, en lees er veel goede verhalen over.

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
uiterlix schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:10:
Wanneer bij mij de aansluiting gereed is koop ik de D-Link DIR-655 router. Erg snel, en lees er veel goede verhalen over.
Goede keus :)

Tip, flash wel de laatste firmware van de dlink.com-site. Die zijn, zo uit m'n hoofd, bij versie 1.11 en die zijn sneller + stabieler dan de laatste 1.03-versie. Werkt prima. Mocht je echter ooit een garantieclaim in willen/moeten dienen, flash hem dan weer even terug naar de laatste NL-versie voor de zekerheid...

-I am Jack's wasted life.

quote:
uiterlix schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:10:
Ik heb de knoop doorgehakt en doe met je mee :-) Ik heb hem gisteren besteld.

Reg. datum: 14 april 2008

Drama echt drama. 8 februari kregen we internet en tv (nog niet de digitale). Eerst deed de boel het niet maar naar veel gescheld tegen de arme monteur werd plotseling rond half 12 aan de deur geklopt. 3 man sterk kwam kijken wat het probleem was en binnen 5 minuten tv en internet. Inderdaad daarna draadloos dlink router gekocht en alles werkt perfect. TV werkt ook goed zelfs meerdere tv door gelinkt zonder problemen.

Toen 14 dagen later zouden de boxen voor digitv komen maar niet dus. Uit eindelijk kwamen die er. Wat nooit is verteld is dat deze boxen we hebben er twee niet zonder speciale kabels werken. je moet rj45 kabels hebben. Die worden echter alleen met stekkers voor gemonteerd geleverd echter zijn die stekkers te dik voor en pvc buis. Einde liedje was dat we nog eens 50 euro kwijt waren aan stekkers en tang. Toen moest er ook nog en speciale splitter komen. Dit kan via rj45 stekkertjes maar mn vader heeft zich om laten kletsen om en kastje te kopen beeld verder perfect.

Eindelijk alles aangesloten en na weer enkele dagen bellen en kwaad worden werd ook digitv geactiveerd. HEHE ook digitv deed het en eerlijk gezegd werden we 100% verrast, was ons op voorhand bekend dat het weinig was in werkelijkheid was het nog veel waardelozer. Ik kijk alleen maar de normale tv via de coax.

Toen in eens (we hadden ook telefoon) op en slechte woensdag middag floep internet uit. Het heeft 5 dagen geduurd en uiteindelijk en hoop schelden en dreigen naar de krant te stappen om alles voorelkaar te krijgen. Wat blijkt ergens in de diepste spelonken van Concepts ict kunnen ze zonder waarschuwing alles er af gooien.

Weer later problemen met de telefoon onbekend probleem sorry we werken er aan. Dit keer was het makkelijker want na enkele uren weer telefoon.

De dramas van het opzeggen van de andere abonnementen zal ik jullie niet geven.

Conclusie is.
Internet oke.
Tv via coax oke.
Tv digitaal via Y3net now way never nooit niet doen. veel te duur en stelt geen ruk voor.
Telefoon? valt licht tegen kon echt beter vooral het geluid. maar verder okee. en gratis als je tussen abonnementen belt die ook op glasvezel zitten.

Ik hoop dat jij de uitzondering bent sleuvenspitter. Digitale tv wil ik toch al niet dus dat maakt me niet veel uit, maar ik hoop niet dat ze heel veel storingen gaan hebben.

Toen @home in deventer begon was ik 1 van de eersten met een abbo, en dat was ook veel ellende, ik heb er niet veel zin in weer door zo'n traject heen te gaan.

Dark...Link...!
Reg. datum: 21 maart 2007

OT:
quote:
Mags schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:18:
Toen @home in deventer begon was ik 1 van de eersten met een abbo, en dat was ook veel ellende, ik heb er niet veel zin in weer door zo'n traject heen te gaan.
Dan noem je ook wel een provider op ook :S :P

@home heeft suck-internet, suck-service en suck-opzegging ;) dat was in het begin zo en hedendaags is er weinig veranderd.

Kupo?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: