-I am Jack's wasted life.
Nou, lekker is dat. Unet (momenteel de provider voor internet op het Y3net-netwerk) levert wel binaries. Snelheid is heel erg variabel, ene moment een paar honder KB/sec en het andere moment nagenoeg volledige snelheid, maar 't werkt wel. Retentie lijkt ook niet hoog te zijn, maar zoveel gebruik ik 't nou ook weer niet. Anyway, wel iets waarmee/waardoor de oude-abonnee achteruit gaat.
Afgelopen week een brief ontvangen van Y3net met het bericht dat ik binnen een paar weken gebeld ga worden voor een afspraak. De modem zal dan vervangen worden en ze zetten alles over naar het 'nieuwe' netwerk; oftewel ConceptsICT. Ben benieuwd!
Reg. datum: 25 maart 2005
Reg. datum: 25 maart 2005
Hmm, das jammer. Maar ik heb op dit moment een eweka acount, en dat gaat erg goed. Ik haal altijd de max snelheid van m'n adsl verbinding. Straks met glas moet dat helemaal snel gaan.quote:musiman schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:12:
[...]
Volgens de site van Concepts ICT bevat die alleen maar tekst, geen binaries
Een kwootje van hun site:
[...]
Dat vind ik wel slecht! Iets werkt niet goed en het dan maar helemaal afschaffen. pfff
Eweka is max 20mbit, ga maar vast opzoek naar een andere usenet-providerquote:Greenman2 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:58:
[...]
Hmm, das jammer. Maar ik heb op dit moment een eweka acount, en dat gaat erg goed. Ik haal altijd de max snelheid van m'n adsl verbinding. Straks met glas moet dat helemaal snel gaan.
Wanneer heb je de brief eigenlijk ontvangen?quote:The - DDD schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:45:
Maandag komen ze het in de woning aanlegen...
Heb ik dan ook gelijk al internet?
IK meen me te herinneren dat er wel zoiets in een brief stond die ik gekregen heb.
Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0
yay, heb vandaag ook een brief gekregen, dat ze het 9 april hier aan gaan leggen (ik woon op de vijfhoek) 
Grunts are people too!
bij ons ligt ie er al , nmaa hij wordt pas in week 16 aangesloten
--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--
Het was eerst wk 11, nu is het wk 17 volgens www.ikkrijgglas.nl.
Just enjoy the Ozzy... , and shut up !!
Elizabeth is lief :)
06-09-06 de grote dag :)
Help China wake up
@steven2
Ik denk zo'n twee weken terug inmiddels. Heb ook even gebeld met Y3Net en Concepts... Over en weer wisten ze weinig van de actuele status. Bij Concepts zeiden ze dat het nog wel een paar weken zou duren voor ik daadwerkelijk aansluiting zou hebben, want ze zagen in het systeem nog niet dat ik aangesloten ga worden. Mijn aanvraag hadden ze echter wel.
Ik denk zo'n twee weken terug inmiddels. Heb ook even gebeld met Y3Net en Concepts... Over en weer wisten ze weinig van de actuele status. Bij Concepts zeiden ze dat het nog wel een paar weken zou duren voor ik daadwerkelijk aansluiting zou hebben, want ze zagen in het systeem nog niet dat ik aangesloten ga worden. Mijn aanvraag hadden ze echter wel.
Bij mij geeft 'ie nog steeds aan: week 13.quote:RZB schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:12:
Het was eerst wk 11, nu is het wk 17 volgens www.ikkrijgglas.nl.
Maar ik heb nog geen bericht wanneer het glas mijn huis ingebracht wordt. En week 13 is eind maart al...
Make music, not war
bullshit, op school haal ik dik 4 mb/s via eweka.quote:oCe schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:51:
[...]
Eweka is max 20mbit, ga maar vast opzoek naar een andere usenet-provider
- Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
http://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
Dat je bijvoorbeeld geknepen word ligt natuurlijk niet aan Eweka.
http://www.eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/
Dat je bijvoorbeeld geknepen word ligt natuurlijk niet aan Eweka.
uhuuummm
lekker die postcode check nu al week 16, ik kan niet wachten
--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--
Reg. datum: 16 juli 2004
Omdat ik ook niet kan wachten tot ik op de glasvezel aangesloten wordt, en ik er nieuwsgierig was naar de aanlegvolgorde heb ik een kleine app gemaakt die periodiek gegevens van ikkrijgglas.nl ophaalt en projecteert op google maps.
Zie http://demo.mijncomputer.com/
Hij laat voor iedere postcodereeks in Deventer zien wat het weeknummer van aansluiting is. (prognoses die op ikkrijgglas.nl nog een kwartaalnummer opleveren worden niet getoond). De postcodes die al aangesloten zijn zijn voorzien van een groene marker.
Zie http://demo.mijncomputer.com/
Hij laat voor iedere postcodereeks in Deventer zien wat het weeknummer van aansluiting is. (prognoses die op ikkrijgglas.nl nog een kwartaalnummer opleveren worden niet getoond). De postcodes die al aangesloten zijn zijn voorzien van een groene marker.
Reg. datum: 24 juli 2000
Reg. datum: 24 juli 2000
Handig! Ben benieuwd hoe de kwartaal nummers voor andere wijken eruit zien, voor wijk 4 waar ik woon is er nog helemaal geen prognose helaas.quote:uiterlix schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:43:
Het valt me trouwens mee van @home dat ze nog geen actie zijn gestart om selectief in gebieden die al glasvezel krijgen/hebben in Deventer goedkopere abonnementen aan te bieden.
Reg. datum: 24 oktober 2001
Reg. datum: 24 oktober 2001
Weet iemand misschien of je ook een extra abonnement kunt afsluiten bij y3net voor onbeperkt bellen??
Hallo,
Ik was laast bij een bijeenkomst van Y3net en daar vertelden ze me dat in loop van het jaar verschillende pakketen komen voor telefonie.
En dat er bv een nieuwe decoder komt die ook FULL-HD aan kan.
door middel van een omruil actie zou dat worden gedaan.
ook TV zender Pakketten komen eraan ..nu nog 70 zenders digitaal voor 7,50.
standaard krijg je 40 analoge zenders in het pakket , dat vind ik nog steeds raar want in deze
tijd mag je meteen al standaard digitaal verwachten we krijg GLASVEZEL for god sake ..
woon zelf op het Jeurlink vijfhoek iemand anders nog meer ..
mvg Robert
.
Ik was laast bij een bijeenkomst van Y3net en daar vertelden ze me dat in loop van het jaar verschillende pakketen komen voor telefonie.
En dat er bv een nieuwe decoder komt die ook FULL-HD aan kan.
door middel van een omruil actie zou dat worden gedaan.
ook TV zender Pakketten komen eraan ..nu nog 70 zenders digitaal voor 7,50.
standaard krijg je 40 analoge zenders in het pakket , dat vind ik nog steeds raar want in deze
tijd mag je meteen al standaard digitaal verwachten we krijg GLASVEZEL for god sake ..
woon zelf op het Jeurlink vijfhoek iemand anders nog meer ..
mvg Robert
.
Ja bij die bijeenkomst was ik ook. Onbegrijpelijk idd dat ze niet meteen ook gratis een basispakket digitaal aanbieden. Ik heb het daar voor de zekerheid nog gevraagd, maar je hebt meteen een abonnement nodig.
Dat maakt die gratis set top box die ik krijg omdat ik me vroeg aangemeld had maar een beetje een half kadootje ...
Ik woon trouwens ook op het jeurlink. Ik zie de graafwerkzaamheden steeds dichterbij komen, maar mijn woning zijn ze nog niet langs geweest.
Dat maakt die gratis set top box die ik krijg omdat ik me vroeg aangemeld had maar een beetje een half kadootje ...
Ik woon trouwens ook op het jeurlink. Ik zie de graafwerkzaamheden steeds dichterbij komen, maar mijn woning zijn ze nog niet langs geweest.
Hoi uiterlix
Ja ik zie dat je in de Cornelis Lelylaan woont ik zelf op het Calandhof ( iets verder de wijk in) zal in week 25 aan de beurt zijn volgens de postcode check.
die decoder krijg ik inderdaad ook gratis ivm vroege reageren.
ik zie inderdaad ook op verschillende plekken dat ze aan het graven zijn , ook op het Jeurlink.
moet toch zeggen dat de werkzaamheden niet op een hoog tempo ligt , mede denk ik dat er soms maar 3 mensen lopen op een hele straat , waarom niet gewoon wat meer mensen
maar ach toch leuk dat ik deze forum thread ondekt heb.
houd me een beetje op de hoogte van de vordering van y3net etc
vraag van mijn kant weet iemand hier een newsprovider die 35mbit aan kan
zelf heb ik eweka maar die gaat tot 20mbit ook leuk natuurlijk hahaha
groet
Ja ik zie dat je in de Cornelis Lelylaan woont ik zelf op het Calandhof ( iets verder de wijk in) zal in week 25 aan de beurt zijn volgens de postcode check.
die decoder krijg ik inderdaad ook gratis ivm vroege reageren.
ik zie inderdaad ook op verschillende plekken dat ze aan het graven zijn , ook op het Jeurlink.
moet toch zeggen dat de werkzaamheden niet op een hoog tempo ligt , mede denk ik dat er soms maar 3 mensen lopen op een hele straat , waarom niet gewoon wat meer mensen
maar ach toch leuk dat ik deze forum thread ondekt heb.
houd me een beetje op de hoogte van de vordering van y3net etc
vraag van mijn kant weet iemand hier een newsprovider die 35mbit aan kan
zelf heb ik eweka maar die gaat tot 20mbit ook leuk natuurlijk hahaha
groet
Analoge TV heeft nog steeds veel voordelen boven digitaal hoor. Misschien niet voor de gemiddelde tweaker, maar je kunt met analoge TV zoveel TVs aansluiten als je wilt, zonder (extra) settopboxen, zappen gaat sneller, en indien het signaal goed ingeregeld is kan de beeldkwaliteit hoger uitvallen dan digitaal omdat hier en daar behoorlijk veel compressie wordt toegepast op digitale signalen...quote:7thbase schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:05:
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Ja dat is wel zo maar dan moet je inderdaad een heel goed signal hebben en als je meerder tv's aansluit is dat helaas vaak niet het geval.
digitaal heeft toch echt mij voorkeur mede ook omdat EPG mee wordt verstuurt , al moet ik wel zeggen dat bij y3net nog niet het geval is ..
wel jammer want ik wil proberen het kastje aan tesluiten op mijn Mediacenter kast (zelfbouw) zonder EPG heb je er niet zo veel aan. want kan je niks voor uit programmeren.
maar analoog signaal houd jer ook gewoon bij hoor bij het digitaal signaal ..
zal wel over aantal jaren gaan afnemen en zelfs verdwijnen.
maar er komen steeds meer tv's met decoders aanboord..
groet
digitaal heeft toch echt mij voorkeur mede ook omdat EPG mee wordt verstuurt , al moet ik wel zeggen dat bij y3net nog niet het geval is ..
wel jammer want ik wil proberen het kastje aan tesluiten op mijn Mediacenter kast (zelfbouw) zonder EPG heb je er niet zo veel aan. want kan je niks voor uit programmeren.
maar analoog signaal houd jer ook gewoon bij hoor bij het digitaal signaal ..
zal wel over aantal jaren gaan afnemen en zelfs verdwijnen.
maar er komen steeds meer tv's met decoders aanboord..
groet
Reg. datum: 13 oktober 2004
Reg. datum: 13 oktober 2004
Ik hoor ook tot de gelukkigen die binnenkort een glaskabeltje in huis krijgt. Ik ben alleen erg benieuwd of er ook een router door y3net wordt geleverd zoals nu ook bij de meeste adsl verbindingen gebeurd, of dat je standaard maar 1 pc kan aansluiten, en dat je zelf voor een router moet zorgen.
Hmmja, stomme is dat ik nu dus sinds 14 maart een glasvezeltje in mijn huis heb liggen, maar er is nog geen kastje op gemonteerd. Daar komen ze nog een keer voor terug.
Echt gestoord dit, niks geen informatie als er uitstel is. Geen idee hoelang het gaat duren. Ik vindt het sowieso van den zotte dat ze me nu verplichten 2 keer thuis te zijn ipv. 1 keer. Maar goed, ik wacht geduldig af. XS4All heeft net de snelheden van de abbo's omhoog gegooid. Niet dat ik daar wat aan heb, want veel meer dan 5.5 MBit down haal ik toch niet.
Echt gestoord dit, niks geen informatie als er uitstel is. Geen idee hoelang het gaat duren. Ik vindt het sowieso van den zotte dat ze me nu verplichten 2 keer thuis te zijn ipv. 1 keer. Maar goed, ik wacht geduldig af. XS4All heeft net de snelheden van de abbo's omhoog gegooid. Niet dat ik daar wat aan heb, want veel meer dan 5.5 MBit down haal ik toch niet.