Ik ben wél tevreden over het oude netwerk en ondervind daar geen problemen mee. Echter, ook ik vind het niet netjes dat je de oude klanten -die je 'groot' gemaakt hebben- min of meer in de kou laat staan. Ik betaalde 49,95 euro/maand voor enkel radio/tv en 20/20mbit internet. Telefonie had ik niet aangesloten en wil ik ook niet, de bundel radio/tv/internet/telefonie was echter goedkoper dan los radio/tv en internet afnemen.
In ieder geval, de nieuwe abonnee's kunnen wel enkel radio/tv en internet afnemen. Dat is dan 35/35mbit voor 44,95 euro/maand. Oftewel; 5 euro per maand minder én bijna dubbel zo snel internet. Niet netjes lijkt me, dat terwijl je al lange tijd een trouwe klant bent. Heb ik ze over gemailt, kreeg na enige discussie 5 euro/maand korting. Betaal nu dus sinds een paar maandjes 44,95 euro/maand voor radio/tv en 20/20mbit internet. De prijs is nu in ieder geval gelijk aan de nieuwe abonnee's maar toch krijg ik circa de helft zo snel internet. (snel zat, daar gaat de discussie ook niet over) Echt netjes vind ik het nog steeds niet maar ik snap wel dat ze tijd nodig hebben voor de omschakeling.
Wat ik niet snap, waarom moet het omschakelen zo lang duren. Het gehele netwerk ligt er al. Glasvezel is glasvezel. Misschien dat ze ergens in de wijkcentrale's iets aan moeten passen of dat je een andere modem krijgt, ok... maar dat hoeft geen jaar te duren. Volgens de laatste informatie zou ik ergens in augustus 2008 omgezet worden naar het nieuwe netwerk. Vreemd genoeg kreeg ik circa een maand geleden wel een brief van ze, hier moest ik mijn handtekening op zetten voor het overgaan naar Concepts-ICT in verband met de doorspeling van mijn gegevens als abonnee. De informatievoorziending en communicatie richting abonnee's is op zijn minst slecht, involleig, onduidelijk en erg wisselvallig te noemen.
Ben benieuwd wanneer ik nu ook netjes overga op het nieuwe netwerk, in de hoop dat dat net zo snel en stabiel is als het huidige...Daarnaast, misschien ze er beter aan hadden gedaan om eerst de oude abonnee's over te zetten. Die weten hoe het was en kunnen dus beter vergelijken en testen, die hebben al ervaring met glasvezel en alles eromheen. Maarja, dat zal mijn logica wel zijn

oCe wijzigde dit bericht 01-03-2008 11:40 (8%)