Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het is mij!

Onderzoek klachten glasvezel- bellers

DIJKERHOEK/DEVENTER - Internet en tv kijken is geen probleem, maar de telefoonlijnen kraken.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Er komt een nader onderzoek naar problemen die glasvezelklanten in Dijkerhoek en Deventer ondervinden met hun telefoonverbindingen. Dat zegt provider Concepts ICT.

Dijkerhoek heeft sinds medio vorig jaar glasvezel en in Deventer is de aanleg van het glasvezelnet in volle gang. Concepts ICT heeft de afgelopen maanden tientallen klachten gekregen over slechte telefoonverbindingen bij klanten die van de nieuwe glasvezelkabel gebruik maken. Er is sprake van galm, een blikkerig geluid en het af en toe wegvallen van het geluid. "We hebben daarom aangedrongen op een snelle evaluatie met de provider", zegt voorzitter Bertha Boode van de dorpsvereniging in Dijkerhoek.

Volgens een woordvoerder van Concepts ICT is een deel van de problemen de afgelopen weken al opgelost. "Eind vorig jaar constateerden we een aantal identieke klachten. Na metingen bleek dat er een softwarefout was. Toen die hersteld was, waren veel klachten verholpen. Bij dertig klanten zijn de problemen er nog steeds", aldus woordvoerder Paul van Dongen. Het bedrijf gaat bij een aantal van hen volgende week onderzoek aan huis doen. "Er is ons alles aan gelegen om deze problemen op te lossen, zeker omdat er nu volop aan het nieuwe glasvezelnet in Deventer gewerkt wordt."

Van Dongen benadrukt dat de klachten alleen telefonie betreffen. "Over internet en televisie is men zeer tevreden." Dat beaamt ook Boode. "In Dijkerhoek zijn we heel blij met deze voorziening, maar er moet natuurlijk wel een goed product geleverd worden."

http://www.tctubantia.nl/...ten-glasvezel-bellers.ece

I intend to live forever. So far, so good.

Heb sinds gisteren glasvezel.
Heb mijn router er tussen uit moeten halen en ging van 2.0 naar 3.9 download.
Meer mensen problemen met een router gehad en welke werken er wel goed?

Canon 300D "Black"

Het is mij!

quote:
garfieldnl schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:25:
Heb sinds gisteren glasvezel.
Heb mijn router er tussen uit moeten halen en ging van 2.0 naar 3.9 download.
Meer mensen problemen met een router gehad en welke werken er wel goed?
Welke router gebruik je dan, misschien wel even handig om te vermelden...

I intend to live forever. So far, so good.

Ik had een netgear, inmiddels een d-link aangeschaft deze werkt perfect.

Canon 300D "Black"

-nevermind-

atari_sttt wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:25 (99%)

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

Ik zit nu nog op het 'oude' netwerk en krijg dus 20 mbit up/down, welke ik ook daadwerkelijk altijd zonder problemen haal. Zowel up als down. Geen gezeur qua traffic en geen caps, ook niet op usenet. Ik gebruik wel een payserver voor usenet, de usenet-server van unet (huidige provider over het y3net netwerk voor internet) is erg wisselvallig qua snelheid. Maarja, die krijg je er maar gratis bij...

Ik had een Asus WL-500G router. Daarmee haalde ik de volle snelheid net niet. Bij een beetje traffic zoals bittorrent liep de hele verbinding dicht / vast . Zonder router geen last van. Router vervangen voor een D-Link DIR-655 en altijd volle snelheid zonder gezeur. Super router, ook met het oog op de toekomst. Lees diverse reviews maar door, 100mbit up/down moet hier ook geen probleem mee zijn.

Televisie ook prima, geen ruis, storing of wat dan ook. In de meterkast gaat een glasvezelkabeltje naar het 'omzetkastje' en van daaruit een COAX-kabel. Heb zelf vervolgens hoge kwaliteitkabels gebruikt, maar wel met een passive splitter gesplitst welke uiteindelijk overgaat in twee keer +/- 10 meter in loze leidingen (in de muur) met in diezelfde leiding een CAT5E kabel. (past net, met moeite) Prima tv-beeld, prima teletekst. Over de CAT5E kabel gaat tegelijk Gbit-ethernet, no problem. (+/- 30 MB/sec)

Telefonie gebruik ik niet, heb om deze reden 5 euro/maand korting gekregen t.o.v. het oude all-in-one abonnement. (zelf om gevraagd, vond het niet redelijk dat ik ook 49,50/maand betaalde en geen telefonie in gebruik had + ook niet heb aan laten sluiten) Voor datzelfde bedrag krijgen we binnenkort 35mbit up/down via ConceptsICT op het nieuwe netwerk samen met ConceptsICT tv. Helaas wel wat minder zenders, maarja dat zijn van die zenders waar ik toch nooit naar kijk. Is de kwaliteit hetzelfde dan vind ik dat niet erg. (zeker gezien het snellere internet)

Heb deze week een brief gekregen dat de omzetting van het 'oude' naar het nieuwe netwerk gebeurd is en ik moest tekenen voor de overgang. Ben benieuwd wanneer 't daadwerkelijk omgezet gaat worden. In ieder geval, ik wil echt niet meer terug naar @Home als de kwaliteit zo blijft. Daar had ik juist ruis in 't tv beeld en een instabiele verbinding + een veel lagere upload. (snelle upload is echt heerlijk voor remote werken, gameserver, bestanden doorsturen, etc)

-I am Jack's wasted life.

Reg. datum: 29 oktober 2007

@ oCe:

Helder verhaal, zo had het bij mij ook moeten werken maar helaas.
Met name de upload en het tv signaal waren beroerd.
Ik had wel telefonie in het pakket. Misschien dat dit ergens een probleem veroorzaakte bij mij.
De installatie ging destijds ook al niet geheel vlekkeloos. De monteur was bijna 4 uur bezig om het modem te installeren waarbij hij allerlei problemen tegen kwam zoals: totaal "geen licht" hebben (er was dus helemaal geen verbinding mogelijk) tot de melding dat er misschien een kabelbreuk was ergens tussen de straat en mijn voordeur. Ook moest er nog 2 keer in de patchkast verderop in de wijk worden gewerkt.
Al met al had ik er pech mee.
Heb nu Telfort en dat gaat prima. Surfen is niet merkbaar langzamer. Geluid van de telefoon is veel duidelijker. TV van @home werkt ook zeer goed. Dus de bekabeling bij mij thuis is in orde.

Overigens had ik eerst ook een Asus WL500G modem (die worden her en der zo geweldig getest...). Die gaf ook problemen, liep compleet vast door de download snelheid. Deze vervangen voor een Belkin en dat ging goed (op genoemde problemen na dan maar dat lag niet aan dit modem want heb meerdere getest)

quote:
edjex schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:51:
@ oCe:

Helder verhaal, zo had het bij mij ook moeten werken maar helaas.
Met name de upload en het tv signaal waren beroerd.
Ik had wel telefonie in het pakket. Misschien dat dit ergens een probleem veroorzaakte bij mij.
De installatie ging destijds ook al niet geheel vlekkeloos. De monteur was bijna 4 uur bezig om het modem te installeren waarbij hij allerlei problemen tegen kwam zoals: totaal "geen licht" hebben (er was dus helemaal geen verbinding mogelijk) tot de melding dat er misschien een kabelbreuk was ergens tussen de straat en mijn voordeur. Ook moest er nog 2 keer in de patchkast verderop in de wijk worden gewerkt.
Al met al had ik er pech mee.
Je was dus een pilot-klant op het oude netwerk? Het zou met het nieuwe netwerk beter moeten werken.

Als het allemaal goed gaat wordt er volgende week bij ons in de straat weer gegraven en wordt ca week 8 de verbinding afgemonteerd in de woning.

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

aka Dookie.

quote:
edjex schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:51:Overigens had ik eerst ook een Asus WL500G modem (die worden her en der zo geweldig getest...). Die gaf ook problemen, liep compleet vast door de download snelheid. Deze vervangen voor een Belkin en dat ging goed (op genoemde problemen na dan maar dat lag niet aan dit modem want heb meerdere getest)
De Asus WL-500g is een prima router, meer inmiddels heel wat jaartjes oud. Heb de router zelf denk ik zo'n 3 a 4 jaar gebruikt, in combinatie met @Home. Dat ging altijd prima maar de router is simpelweg niet berekend op dit soort snelheden.

Misschien dat jou problemen veroorzaakt werden door telefonie of idd een breuk in de kabel, jammer dat je er niet tevreden mee was. Ik wil niets anders meer, maar ik gebruik dan voornamelijk de upload veel en dat kan geen enkele concurrent bieden. (remote desktop (waarin zelfs streaming video werkt!), gameserver, etc)

Installatie ging bij mij juist heel snel. Ik woon op de Vijfhoek, nieuwbouw. De vloer moest er nog in, de badkamer nog volledig gebouwd worden maar de glasvezelverbinding lag er al. Monteur had 't met 15 minuten klaar, kwestie van kastjes aan de muur en kabeltjes aansluiten. Hopelijk gaat de switch naar 't nieuwe netwerk ook zo snel / goed. Ik hoop dat met heel Deventer aangesloten de snelheid en kwaliteit wel goed blijft en niet inkakt!

oCe wijzigde dit bericht 29-01-2008 19:45 (3%)

Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
oCe schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:43:
[...]

Installatie ging bij mij juist heel snel. Ik woon op de Vijfhoek, nieuwbouw. De vloer moest er nog in, de badkamer nog volledig gebouwd worden maar de glasvezelverbinding lag er al. Monteur had 't met 15 minuten klaar, kwestie van kastjes aan de muur en kabeltjes aansluiten. Hopelijk gaat de switch naar 't nieuwe netwerk ook zo snel / goed. Ik hoop dat met heel Deventer aangesloten de snelheid en kwaliteit wel goed blijft en niet inkakt!
Hmm, lijkt er toch op dat er bij mij iets niet in orde is als ik jouw verhaal zo lees.
Ook bij mij lag de glasvezelkabel er al toen het huis werd opgeleverd (allereerste huizen op Spikvoorde, oktober 2005)

De monteur moest alleen het modem + tv converter nog aanleggen. Dat had inderdaad een klein half uurtje moeten duren leek me. Maar het werden echt uren.

Grappig, ik had het Asus modem ook lange tijd in gebruik met @home. Wel opmerkelijk dat een relatief eenvoudig merk als Belkin (en van dezelfde leeftijd) geen problemen gaf.

Bedankt voor je reacties!

Zoals al eerder aangegeven door iemand in dit topic hebben ze flinke vertragingen opgelopen. Stond eerst voor week 4, maar dat is nu dus week 12 geworden.

Wel jammer...
quote:
The - DDD schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:04:
Zoals al eerder aangegeven door iemand in dit topic hebben ze flinke vertragingen opgelopen. Stond eerst voor week 4, maar dat is nu dus week 12 geworden.

Wel jammer...
Tijdens deze vertraging hebben ze wel verder gewerkt op andere plaatsen, dus ik vind het van hun geen excuus om zo'n vertraging te hebben. Maximaal een week of twee was begrijpelijk, maar geen 8 weken. :(

Het is bij mij zelfs 9 weken, volgens de planning van ikkrijgglas.nl.
Mij is maandag verteld , dat mijn straat in week 6 wordt afgemaakt met het graven onder de huizen door met de 'huiskabels' en dan 2 weken later het naar binnen voeren van de kabel en afmonteren. Van waar die extra weken???

steven2 wijzigde dit bericht 30-01-2008 12:08 (23%)

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

9.5, Opera Rocks.

Bij mij is het week 11, volgens www.ikkrijgglas.nl

De graafwagen staat eral wel bij ons voor de deur.

Just enjoy the Ozzy... , and shut up !!
Elizabeth is lief :)
06-09-06 de grote dag :)
Help China wake up

quote:
RZB schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:01:
Bij mij is het week 11, volgens www.ikkrijgglas.nl

De graafwagen staat eral wel bij ons voor de deur.
ik heb dat gezien ja, daarom snap ik ook niet dat het bij jou pas in week 11 gepland staat

Overigens hoorde ik vandaag van een buur dat er iemand bij de Gildenburg 1xx nummers (ik weet wel welk nummer, maar voorkom liever even een ruzie) geweigerd heeft om zijn stoep open te laten maken. Kortom nu moet er WEER een brief rond om dit te regelen. Dit terwijl dit allang opgelost moet zijn. Men heeft mij in week 46 al verteld dat er iemand van y-3net langs de huizen zou gaan om de goedkeuringen te regelen. Dit is allang bekend, dat het geen zin heeft om te protesteren, want het staat al geregeld in je koopcontract bij punt 10 en de telecom wet heeft ook een soort regeling. Daarom moet de graafwerkploeg, als het aan mij ligt, gewoon doorgaan met werken :(

Ik hoop niet dat dit weer oponthoud geeft, vooral omdat het weer waarschijnlijk gaat vriezen :(

steven2 wijzigde dit bericht 30-01-2008 21:36 (5%)

Grr hier van week 12 naar week 19 verplaatst.
Achja @Home heeft de snelheid toch verhoogd dus ik kan nog wel even wachten.

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

* Potjiekos *

quote:
Bierkameel schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:32:
Grr hier van week 12 naar week 19 verplaatst.
Achja @Home heeft de snelheid toch verhoogd dus ik kan nog wel even wachten.
Of je stap over op Telfort. Is een stuk goedkoper.

Howzit?

tuurlijk, maar dan zit je met een 1mbit upload......
* Potjiekos *

quote:
saL-onE schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:22:
tuurlijk, maar dan zit je met een 1mbit upload......
Upload is zó 2007 :*) 8)

Howzit?

aka Dookie.

quote:
edjex schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:49:
[...]
Hmm, lijkt er toch op dat er bij mij iets niet in orde is als ik jouw verhaal zo lees.
Ook bij mij lag de glasvezelkabel er al toen het huis werd opgeleverd (allereerste huizen op Spikvoorde, oktober 2005)
Off-topic, ik woon ook op Spikvoorde. Rechtsachter, gezien vanaf de 'inrit' de wijk in; in 't Rond.

aka Dookie.

quote:
1mbit upload wel ja :P

aka Dookie.

quote:
steven2 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:35:
[...]
Overigens hoorde ik vandaag van een buur dat er iemand bij de Gildenburg 1xx nummers (ik weet wel welk nummer, maar voorkom liever even een ruzie) geweigerd heeft om zijn stoep open te laten maken. Kortom nu moet er WEER een brief rond om dit te regelen.
Ik snap dat soort mensen echt niet. Laat die gasten die kabel aansluiten, ookal gebruik je het niet zelf; het is wel een waardeverbetering voor je eigen woning. Aangesloten op hét netwerk netwerk van de toekomst... arme paar stoeptegels die eventjes van hun plaats af moeten...

Can you taste my....

Hier niet eens de stoep er uit. Gewoon onder de grond door geboord. >:) (Volgens mij bij de meeste woningen zo, gaat veel sneller)

jah jah

quote:
oCe schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:42:
[...]

Ik snap dat soort mensen echt niet. Laat die gasten die kabel aansluiten, ookal gebruik je het niet zelf; het is wel een waardeverbetering voor je eigen woning. Aangesloten op hét netwerk netwerk van de toekomst... arme paar stoeptegels die eventjes van hun plaats af moeten...
Het gaat ook erg laks. In week 46 zou het aangesloten worden, maar dit ging niet, want er was een buur tegen het open leggen van de stoep (Dit wist men dus al in week 44). Er werden toen meerdere redenen genoemd, zoals een VVE werkt niet meer. Andere reden was dat de SAVO niet mee zou werken. Dus moest er eerst gegeken worden wat er gedaan kan worden om toch te mogen leggen. Een buur en ik hebben toen geholpen aan een koopcontract waar in de Algemene Akte stond bij punt 10, dat men toegang moet verlenen om kabels door de grond te leggen.

In december werd er op de informatieavond door Dhr. Holtrigter gezegt dat men de bewoners zou langs gaan om alsnog die toestemming te krijgen voor het leggen.

In januari wordt er verteld op de informatieavond, dat men toch gaat leggen en dat ze dan vanzelf wel gaan zien wie er problemen zou gaan geven ( Inmiddels hadden ze toch allang die huizen af kunnen gaan voor akkoord :? )

Nu blijkt dat er weer een of twee buren last geven op de 100-nummers, dus wordt het weer niet gedaan. En deze zitten nog geen eens op de kast waar ik op zit, want dat zijn de 300,500 en gedeelte van de 800 nummers.

Het lijkt er steeds meer op dat men geen zin heeft om het te leggen. Het gaat dus nu alleen maar om een zwarte kabel naar de kast en dan de dunne oranje kabels naar de huizen.

Ik kan vrijwel nu al zeggen, dat er in week 12/13 weer een reden is om het niet aan te gaan sluiten :(

Hier is de datum juist een week naar voren geschoven (Cornelis Lelylaan). Eerst was het week 20, nu week 19...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws