Hoofdcategorieën
Topicacties

Y3Net glasvezel in Deventer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juni 2005

y-3net heb ik sinds het begin gehad. Prima en nooit problemen afgezien van bellen. Woon in Fetlear vijfhoek. Wegens kosten begin dit jaar overgestapt. Kreeg een week later een brief dat het 15 Euro goedkoper en naar 20Mb ging.

Heb ook een nieuwe folder gehad. Y-3net stapt over naar concept IT, en gaat ook hdtv en de snelheid wordt 100Mb. _/-\o_

Wordt inmiddels ook in de stad mee geadverteerd op de grote billboards. Site is echter nog niet bij.

Nog een 6 maand dan loopt mijn huidige contract af en stap ik waarschijnlijk weer over.

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

100mbit? Ik heb op dit moment nog 20mbit via ze. De laatste informatie die ik op de Y-3net site kan vinden is dat het 'deze zomer' 35mbit zal gaan worden. Vandaag stond ook een artikel over Y-3net in de Stentor (Deventer Dagblad). Daar hadden ze het over 35 megabyte, wat vast een fout moet zijn. En dat dat later een gigabyte zou worden, wat me niet geheel reeel lijkt. Maar 100mbit klinkt helemaal leuk... :D

In ieder geval, ik ben nog steeds superhappy met ze!

-I am Jack's wasted life.

Reg. datum: 13 juni 1999

Oké dan, ik heb ook de Stentor/Deventer Dagblad gelezen, heel uitgebreid artikel, en mijn wijk (voorstad) is in december 2008 aan de beurt. Het gaat echt wel met een rap tempo, moet ik zeggen....
Reg. datum: 21 november 2005

Maar als dat 100mbit verhaal waar is, dat is wel erg nice. Wat is het kostenplaatje voor een 100mbit verbinding dan?

Baiko wijzigde dit bericht 02-11-2007 01:34 (135%)

Lian-Li A10B, Intel C2D E6850@3.00ghz, Asus P5K-E/Wifi, 4GB PC6400, EVGA Geforce 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB (RAID 0)

Reg. datum: 13 januari 2001

er loopt ook een XMS topic over glasvezel, begonnen bij Portaal (verhuurder). ze zijn nu bezig (XMS) om niet huurders te polsen. Bij ons in de wij hebben we een aanbod van 24/24MB, radio/TV, telefonie voor 50 euro gekregen, Vast net onbeperkt bellen is + 10 euro (relatief duur in vergelijking tot Tiscali of Voipbuster) en 2e nr extra 4.50 extra.
ik heb de internet optie voor getekend, 32.50 euro, haast net zo duur als T12. Voipbuster werkt hier ook al een tijd, bevalt prima. Hun telefonie vind ik vrij duur. TV/radio maakt niet zoveel uit.....

andre_at_home wijzigde dit bericht 17-06-2007 08:49 (6%)

André

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik kan nergens de postcode check vinden? Iemand die een linkje heeft?

Ah gevonden :) Is er dus pas eind deze maand.

SyphOn wijzigde dit bericht 17-06-2007 12:58 (28%)

jah jah

aka Dookie.

Reed vandaag Deventer binnen, vanaf de A1. Ter hoogte v/d McDonalds hangt zo'n groot reclamebord, daar staat nu op '100 Mb voor iedereen'. Reclame voor Y3net. Op de Y3net site staat echter nog 35mbit, op de ConceptsICT site staat 35mbit en tegen bijbetaling 50mbit. Nergens info over eventueel 100mbit... m'n lijn is nu 20mbit. Veel verschillende getalletjes voor hetzelfde. Iemand wat concretere info? :S

aka Dookie.

Ik heb ze gemailt, met een aantal vragen. Zie hieronder de reactie, zie er veelbelovend uit:

Concepts ICT is de nieuwe provider voor alle diensten en levert deze diensten vanaf midden augustus aan bestaande abonnees en aan de nieuw aangesloten abonnees bij de grotere glasvezeluitrol in Deventer.

Bestaande abonnees krijgen tot die tijd internet via UNET, telefonie via Pilmo Gold en Y-3net TV. Wij houden bij het omzetten van onze bestaande abonnees naar Concepts ICT zeker rekening met dit introductie aanbod. Wij zullen in ieder geval vast uw naam toevoegen aan onze lijst van mensen die gebruik willen maken van het introductieaanbod. U hoeft verder niks te doen. Te zijner tijd krijgt u van ons bericht over de omzetting. Hiervoor zal de inschrijving van Concepts ICT moeten worden ingevuld.

Uw Unet e-mail adres mag u behouden, wanneer u dat wenst. De vraag over uw iP adres zal ik nader informeren en krijgt u nog van ons te horen.
(vraag: hou ik mijn huidige (statische) ip?)

Bij de migratie zal getracht worden dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat onze abonnees hier zo weinig mogelijk hinder van ondervinden.

Over telefonie: u kunt kiezen voor een abonnement zonder telefonie. (Zie de aanmelding)

Het netwerk wordt uitgerust met een verbinding tot 100Mbps tot de meterkast. Wij hebben op dit moment nog maar twee mogelijkheden van snelheden: 35Mbps en 50Mbps. In de toekomst zal ook de 100Mbps beschikbaar worden als abonnement.

Uw vraag over de 35Mbps en het Fair use policy: eigenlijk kloppen beide meldingen: wanneer Concepts ICT merkt dat men misbruik maakt van het netwerk, waardoor bijvoorbeeld het netwerk wordt platgelegd dan zullen zij zich hierop beroepen. U kunt er van uitgaan dat dit in 99,9% van alle gebruikers niet van toepassing zal zijn.
(vraag: In Y3net folder staat onbeperkt, op Concepts ICT site staat Fair Use)

Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag van u. U kunt ons bereiken via de mail of telefonisch onder nummer 0570-606290.

Met vriendelijke groet,

Y-3net

oCe wijzigde dit bericht 02-07-2007 21:20 (3%)

Reg. datum: 08 juni 2005

Op concepts-ict staan inmiddels prijzen.

TRIPLE de Luxe met:
-50Mbps internet
-Telefonie met 2 telefoonnummers
-Televisie & radio
64,50 / mnd

TRIPLE
met:
-35Mbps internet
-Telefonie
-Televisie & radio
49,50 / mnd

Reg. datum: 04 september 2007

quote:
oCe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:21:
Sinds mijn glasvezel lijn ben ik mijn internetverbinding ook anders gaan gebruiken, ik download nu bijvoorbeeld spul vanuit de nieuwsgroepen voor vrienden
De nieuwsgroepen benader je via hun eigen nieuwsserver?
Ik downloadde ook spul via FTD, maar sinds de nieuwsserver van @home echt zuigt, denk ik over alternatieven.
Dit zou dan een goede kunnen zijn.

Reanimeerder wijzigde dit bericht 05-09-2007 11:50 (194%)

aka Dookie.

quote:
Reanimeerder schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:27:
[...]

De nieuwsgroepen benader je via hun eigen nieuwsserver?
Ik downloadde ook spul via FTD, maar sinds de nieuwsserver van @home echt zuigt, denk ik over alternatieven.
Dit zou dan een goede kunnen zijn.
Nope, ik heb een abonnement bij een payserver. Niet eens gekeken naar newsservers bij Y3net eigenlijk :S In augustus zou ik overgezet worden van Unet naar ConceptsICT, aangezien die de boel voor Y3net uit gaat voeren. Tot op heden is dat nog niet gedaan though, ook staat er al een behoorlijk aantal maanden op de site 'binnenkort meer over de Y3net box' etc... Volgens mij zijn ze druk of lukt 't niet echt :P Maar ik klaag niet, 't werkt perfect en snel, nooit downtime. Al is die upgrade naar 35 mbit via ConceptsICT nooit weg natuurlijk :D

.

saL-onE wijzigde dit bericht 07-10-2008 23:12 (99%)

Hoeblablahoeblabla
Reg. datum: 01 juli 2002

Deventer;Colmschate; De stoep bij mij is weer gedicht. Monteurtje is gisteren ook langs geweest en heeft de boel aangesloten, tot aan de meterkast dan.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

All Your Pr0n Are Belong To Us
Reg. datum: 28 oktober 2001

Idd... Rijssen gaat ook op de Fiber :)
Ik zit echt nog wat te twijffelen... zit eigenlijk nu wel goed met mn 20 mbit verbinding.

Alleen zit ik een beetje met het transport van de cai.
Ik hang op zolder.. en heb alleen een zooi UTP naar boven.
Ik weet niet over er ook een mogelijkheid is bij TwenNet of er digitaal TV/Radio kan worden aangeboden dat over UTP loopt?
Iemand die hier meer van weet?

Want een 50/50 abbo is echt niet verkeerd voor dat geld :)

Weg met die specs :) DJ RammY's ShoutServ doe maar klikken om te luisteren dan :)

Reg. datum: 24 juli 2000

In Deventer in de wijk Borgele komt het pas in eind 2010, nog dik 3 jaar dus, hopelijk is het een zeer conservatieve schatting. Het is best wel jammer, want Deventer blinkt op veel plaatsen niet echt uit in goede afstanden tot telefooncentrales, ik heb nu al op 2 plekken gewoond waar de afstand meer dan 2 kilometer was. (ze hebben ook maar 2 centrales als de informatie klopt, centrum en oost).

Reg. datum: 16 mei 2000

Hoe is verder de kwaliteit van de telefoonverbinding en het tv-signaal (analoog)?

Ik heb overigens met kabel en het isra-punt aan de achterkant van de woning, wordt de aansluiting dan toch in de meterkast gemaakt. Ze moeten voor het aanleggen namelijk toch via de kruipruimte en het is ca. 10m van de meterkast naar de achtekant van het huis in de kruipruimte

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

Reg. datum: 23 september 2007

ik hoop echt dat ze een redelijke nieuws server hebben anders hebben mijn ouders dom gedaan ( alhoewel is 35/35 wel leuk ,) ik woon in colmshate we zijn dus ook binnenkort aan de beurt ( mijn oma ,achter flora heeft het al wel) alleen wie weet hoer duur zijn digatale tv kastje kost ????

--I reject the reality and substituted my own-- -- ADAM SAVAGE--

Fear me, I'm German!

Het is inderdaad jammer dat Colmschate altijd als eerste moet zijn :P
Maar in 2009 ben ik eindelijk aan de beurt, hopen dat 100/100 dan beschikbaar is :)

It's all about the 9

wie weet hoeveel zenders je krijgt bij
de standaart digitale box ?of krijg je bij digitaal geen xtra zenders gratis want je moet 89$ dokken voor dat digitale kastje ,maar wat is het adres van de nieuwsserver nu en is deze een beetje goed of isdeze net zo bagger als @home ,blijft het bestnd ook lang staan (naam kwijt)
maar 35/35 Mb is toch 4,375/4,375 MB?
heeft iemand die snelheid al gehaald/ en wat was je top met de snelheid nieuwserver.
krijg je straks als e-mail iemand@y-3net.nlgof iets anders.....
mijn laatste vraag.
hoe kan ik weten of I
vast ip adres hebb? is dat nodig voor game met pc/xbox?

Reg. datum: 26 oktober 2007

quote:
oCe schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:25:
[...]

Nope, ik heb een abonnement bij een payserver. Niet eens gekeken naar newsservers bij Y3net eigenlijk :S In augustus zou ik overgezet worden van Unet naar ConceptsICT, aangezien die de boel voor Y3net uit gaat voeren. Tot op heden is dat nog niet gedaan though, ook staat er al een behoorlijk aantal maanden op de site 'binnenkort meer over de Y3net box' etc... Volgens mij zijn ze druk of lukt 't niet echt :P Maar ik klaag niet, 't werkt perfect en snel, nooit downtime. Al is die upgrade naar 35 mbit via ConceptsICT nooit weg natuurlijk :D
Ze hebben hun eigen newsserver: news.unet.nl
De verbinding wordt de laatste tijd minder, maar op niet reguliere tijden haal je wel 1500 KB/ps dus wel lekker. het wordt de laatste tijd wel drukker, en dat is te merken :/ Niewsgroepen updaten gaat wel met 2,4 MB/s, maarja daar heb je niet zoveel aan.

edit:
De telefonie is goed genoeg, ik heb er weinig over te klagen idem met internet / tv, ik ben er erg tevreden over

edit 2:
Lees nu pas bericht hierboven... Ik heb de max nooit gehaald met 20 Mb, maar 1800 KB/s wel gehaald. 's Avonds is het minder, met 400 KB ofzo, maarja ik laat hem 's Nachts doorlopen. Max dus nooit gehaald met downloaden, maar ik doe het op de simpele manier, binsearch en grabit.

En je hebt geen vast IP address, dat is opzich jammer, maarja meeste mensen hebben een router en houde het ip address wel vast. Ik heb geen console, dus weet niet of dit nodig is, maar dat lijkt me niet...

Renso wijzigde dit bericht 27-10-2007 01:37 (23%)

bedankt , ik laat me pc met download ook altijd aan staan dus straks een lekkere snelle downoak >:) >:) >:) >:)

Er zijn inmiddels alweer een aantal straten aangesloten. Ik ben volgende week als het goed is aan de beurt. Nu ben ik erg benieuwd naar de prestaties van die 35Mb lijn. Wordt die 35MB goed gehaald?

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

Heeft niemand meer ervaringen? Er word op informatieavonden gezegd dat 35Mb gegarandeerd gehaald wordt, maar wordt het ook gegarandeerd gehaald??

Hoeblablahoeblabla
Reg. datum: 01 juli 2002

Geen idee of het lijntje ook daadwerkelijk 35Mb/seconden trekt. Ik zie het volgende week wel :). Let wel op de kleine letter b hé, 'tis geen 35MByte maar 35Megabit :P.

@ Renso: Hmmz, wel balen dat je geen vast IP-adres krijgt. Waarin verscheelt jou IP-adres? x.x.*.* ?

Zie net op de website dat je wel een vast IP-adres kunt aanvragen:
quote:
Is het mogelijk een vast IP-adres te krijgen bij het glasvezelpakket?
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Sales Support op telefoonnummer 0570-789002.
Bron

NaZ- wijzigde dit bericht 11-11-2007 18:19 (62%)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

quote:
NaZ- schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:10:
Geen idee of het lijntje ook daadwerkelijk 35Mb/seconden trekt. Ik zie het volgende week wel :). Let wel op de kleine letter b hé, 'tis geen 35MByte maar 35Megabit :P.
Die kleine b heb ik inderdaad wel gezien, want 35 megabyte lijkt mij een beetje wel heel erg snel :)

Eigenlijk werwacht ik wel die snelheid, want anders kunnen ze wel met die 50Mbit stoppen te verkopen 8)7

Overigens heb ik al wel deze vraag aan Concept-ICT gesteld en kreeg dit antwoord:

M.b.t. snelheidsgarantie en beschikbaarheid geldt dat voor particulieren altijd een best efforts garantie geldt. Dit in tegenstelling tot zakelijke lijnen waar men inderdaad zgn SLA garanties afgeeft, maar waar vervolgens ook extra voor moet worden betaald.

Maar bij informatieavonden, verkoper aan de deur en bij het servicepunt wordt nog telkens gezegt, dat 35Mbit gegarandeerd wordt. Misleiding :?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: