Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 oktober 2004

quote:
musiman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:59:
Wow, die dir-655 ziet er gaaf uit (qua features bedoel ik).

En de prijs is gemiddeld, niet te duur: ± 123,- de goedkoopste.
Jup, eigenlijk is het enige wat de linksys echt voor heeft de USB poort. De USB poort op de dlink is niet te gebruiken om b.v. een harddisk aan te sluiten, de linksys kan dat wel waardoor je een goedkope nas kan maken.

Nou ze zouden vandaag langskomen van Hako om mijn aansluiting af te maken. Tot op dit moment nog niemand aan de deur gehad en ik ben de deur niet uit geweest. Zou echt een naaistreek zijn, want dan hebben ze me verdomme al 2 keer thuis laten zitten en nog steeds heb ik geen werkende aansluiting.

Ook belachelijk dat het info nummer van Hako maar van 12:00 tot 15:00 beschikbaar is, dus ik kan nergens vragen waar die monteur blijft.

The - DDD wijzigde dit bericht 25-04-2008 16:02 (19%)

quote:
The - DDD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:01:
Nou ze zouden vandaag langskomen van Hako om mijn aansluiting af te maken. Tot op dit moment nog niemand aan de deur gehad en ik ben de deur niet uit geweest. Zou echt een naaistreek zijn, want dan hebben ze me verdomme al 2 keer thuis laten zitten en nog steeds heb ik geen werkende aansluiting.

Ook belachelijk dat het info nummer van Hako maar van 12:00 tot 15:00 beschikbaar is, dus ik kan nergens vragen waar die monteur blijft.
ik zou toch ff snel y3 net bellen , misschien heb je dan wel voor het weekeind een verbinding.
vind het trouwens vreemd dat het bij jullie niet gegaan is zoals bij ons.
binnen anderhalf uur alles gemonteerd en werkend.

Ben aan het bellen.

Edit:
En ik ben uiteindelijk terug gebeld. Sorry sorry krijg je te horen en dat is het dan.

Tijd om maandag mijn rechtsbijstand te bellen, want iemand gaat aanspraakelijk gesteld worden voor de inkomstenderving die ik nu geleden heb. Ze mogen het wat mij betreft nog corrigeren door de monteur in de avond langs te sturen. Maar ze hoeven er niet op te rekenen dat ik voor hun nog een keer vrije dag ga opofferen.

Dit hele gedoe heeft me nu twee vrije dagen gekost en nog steeds is die aansluiting er niet. Volgende week heeft Hako de tent gesloten, dus het wordt sowieso week 19 dat er uberhaupt iets gaat gebeuren.

The - DDD wijzigde dit bericht 25-04-2008 17:36 (131%)

Man, dat is naadje!

En op 5 mei komen ze (als het goed is) bij ons alles aansluiten. Hopen dat dat dan goed gaat.

En ik vind het ook heeeel raar dat dit bedrijf maar beperkt telefonisch bereikbaar is. Heb er zelf ook al eens naartoe moeten bellen.

Verder heb ik die gave D-Link DIR-655 maar besteld :P
Dat deze geen usb hdd eraan kan hebben, vind ik niet erg.

Make music, not war

Voor Y-3net digitale televisie heb je tussen het glasvezelmodem en de Y-3net box een UTP/ethernet kabel nodig http://www.fiberenwireless.nl/index.php?mod=pagemanager&com=showSingleItem&id=339

Daar ben ik dan mooi klaar mee want mijn PVC buizen zitten propvol :(

En let op: je mag het televisiesignaal niet naar je pc sturen, volgens dit artikel in de voorwaarden van Concepts ICT:

5.3 De Klant zal de televisiesignalen van de Televisie & Radio Dienst slechts via een televisietoestel
bekijken en niet via een personal computer.

LOL

Make music, not war

Igor-to-the-Home!

quote:
musiman schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:26:
En let op: je mag het televisiesignaal niet naar je pc sturen, volgens dit artikel in de voorwaarden van Concepts ICT:
[...]
Dat is iets wat nauwelijks gecontroleerd kan worden, en zo'n voorwaarde is vaak afkomstig van de bedrijven die de media leveren (TV zenders, platenmaatschappijen e.d.) omdat die nogal paranoide zijn dat je iets zou opnemen en verspreiden zonder dat zij toestemming gegeven hebben. Volgens mij geldt zo'n voorwaarde ook op het glasvezel netwerk in Amsterdam voor televisiediensten (inclusief analoog).

Dat gaat natuurlijk voorbij aan het feit dat films e.d. al lang op hogere kwaliteit van DVDs geript zijn en zonder poespas beschikbaar zijn op internet. Het verbod zorgt dus in de praktijk alleen dat mensen die 'netjes' zijn minder mogelijkheden hebben om hun abonnement te gebruiken, en mensen die niet 'netjes' zijn toch alles kunnen doen. Oftewel een zinloze regel, maar het lijkt makkelijker dingen te verbieden dan risico te lopen dat toch iemand eens iets zou kopieren.

Overigens kan je vermoedelijk makkelijk om de regel heen, vanwege wettelijke bepalingen die zulke contracten voorgaan...
Raar misschien maar als die regel er is waarom zit er dan en usb poort aan die y3box voor digitv??

Vandaag is bij mij de glasvezelkabel in huis aangesloten. Ik kon direct gebruik maken van het internet en tv.

De D-Link DIR-655 heb ik nog even in de 802.11G standaard staan en haal hiermee ruim 20 Mb/s download en op dit moment zo'n 12 Mb/s upload.

Wij hebben gekozen voor het analoge televisiesignaal; het lijkt wat strakker dan wat we gewend waren (de ouderwetse kabel aansluiting). De meeste tv zenders moest ik opnieuw op de juiste plek zetten.

Bij ons in de straat zijn echter een aantal huizen geweest, waar de glasvezel kabel te kort bleek te zijn! Heeft iemand anders dat al meegemaakt?
Ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen. Er een stukje bij aan lassen of een hele nieuwe kabel leggen?

edit:

Ik heb even een paar speedtestjes gedaan.

Op dit moment zit ik nog op 802.11G omdat mijn laptop geen 802.11N aan kan (moet daar nog een nicje voor halen).

Volgens speedtest.net is de snelheid dit:
http://www.speedtest.net/result/267884301.png

En daarna heb ik m.b.v. een utp kabel (dus niet draadloos) nog eens dezelfde test gedaan:
http://www.speedtest.net/result/267886196.png

Wat een verschil! Kun je nagaan hoe vertragend het 802.11G protocol is...

musiman wijzigde dit bericht 06-05-2008 06:23 (25%)

Make music, not war

Wel opvallend wat er met je ping tijden gebeurt als je die twee tests met elkaar vergelijkt.

Even verder over mijn glasvezel verhaal, er lijkt hier weer schot in de zaak te komen, morgen komt de storings monteur van Y3-Net langs om de boel te fixen. Hij vroeg of er ook al daadwerkelijk al glasvezel in mijn buis zat. Geen idee, maar maakte niet uit, als die er niet in zit, moest ie die ook even blazen en dan had hij wat meer tijd nodig.

Morgen avond meer info. Als het hiermee klaar is, ben ik blij. Ben benieuwd of er ook nog een bosje bloemen of een andere tegemoetkoming af kan. Heb gelukkig mijn vriendin kunnen strikken om de monteur binnen te laten. Anders was ik weer een vrije middag kwijt. Ze heeft internet via ADSL en speelt WOW, dus ze vermaakt zich wel. :)
Die pingtijden waren erg fluctueel, de ene keer op dezelfde server een ping van 13 ms, en de test een 20-tal seconden later gaf weer 25 ms. Daarom heb ik daar nog maar niks op gezegd. Moet eerst wat meer gaan testen, om te bepalen hoe stabiel de pingtijden zijn (ook daar heb je mooie sites voor ;) )

Make music, not war

Hopelijk kan ik morgenavond mijn bevindingen ook met jullie delen.

(Ik weet hoe niet nuttig deze reply klinkt.)
quote:
The - DDD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:50:
Hopelijk kan ik morgenavond mijn bevindingen ook met jullie delen.

(Ik weet hoe niet nuttig deze reply klinkt.)
LOL

HEEEEEL nuttig :P

Vertel even hoe soepeltjes het ging (of niet). Hopelijk kun je morgen eindelijk genieten van je glasvezel.

Bij ons waren die Duitsers erg netjes en hebben geen rotzooi achtergelaten. Was trouwens wel grappig om Duitsers op 5 mei in huis te krijgen; we hadden ook de vlag uitgehangen ;) .

musiman wijzigde dit bericht 06-05-2008 15:32 (5%)

Make music, not war

Er zijn ook Duitsers langs geweest. En van wat ik begreep was "Alles gut ja!".

Nou niet dus. Heb nu inderdaad een glasvezel kastje aan de muur hangen, maar de enige kabel die er in/uit gaat is de glasvezel zelf. Brand ook geen power lampje (logisch, ding hangt niet aan een stopcontact). Het ding is echter verzegeld, dus ik heb geen idee hoe en wat er in zit.

Heel apart, want van wat ik begrepen heb kan het voorkomen dat Hako 2 maal langs komt, hoewel dit vaak in een keer gebeurt.

Ik heb nu dus een kastje hangen wat hier op lijkt:
http://www.pcnood.nl/pageID_5349600.html

Echter, nergens op het dingen zitten netwerk poorten of wat dan ook. Kan er nergens stroom of een UTP kabel in stoppen. Dus blijkbaar moet er NOG een keer iemand langs komen. Terwijl het normaal gesproken de bedoeling is dat ze het in 1 of 2 keer regelen.

Gaat bij mij dus de vierde keer worden dat ik voor die lui thuis moet blijven.

Heb al contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering. Het is handig als ik ergens gegevens kan vinden dat ze inderdaad normaal gesproken met 1 a 2 bezoeken de boel geregeld moeten hebben. Voor de niet nagekomen afspraak kan ik zondermeer een claim indienen wisten ze me te vertellen.

Waar ik ook helemaal spuugzat van wordt is dat ik verdorie zelf de hele tijd met drie partijen moet bellen. Concepts-ICT, Y3Net en Hako. Morgen maar weer bellen met Hako om een afspraak te krijgen zodat ik nu mijn kastje werkend krijg.

Baggerzooi... 't is dat het me allemaal wat kosten scheelt, anders had ik dit glasvezel allang laten zitten.
Igor-to-the-Home!

quote:
The - DDD schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:18:
Het ding is echter verzegeld, dus ik heb geen idee hoe en wat er in zit. [...] Echter, nergens op het dingen zitten netwerk poorten of wat dan ook. Kan er nergens stroom of een UTP kabel in stoppen.
Dan heb je waarschijnlijk nog alleen een passieve aansluiting waarin de vezel afgewerkt zit, en waarin nog helemaal geen electronica zit. Dit kan gebruikt worden om te zorgen dat in ieder huis de glasvezel wel netjes aangesloten is (en beschermd tegen beschadiging) ook bij huizen die nog geen abonnement willen hebben.

Een deel van deze passieve module zal dan bij het activeren worden vervangen door een actieve, die er vermoedelijk inderdaad uitziet als op dat plaatje waar je heen linkt.

Dat ze er overigens 4 keer voor nodig hebben het allemaal aan te sluiten is wel veel ja...
Nja... ook al weer met Hako gesproken. Volgens hun ga ik een brief krijgen die waarin de 4de afspraak aangekondigd gaat worden. Gaat lekker. Moet thuis nog even in de papieren duiken, want ergens moet ik gewoon iets hebben liggen waarop de "gebruikelijke" afwikkeling staat. Dat is dan het bewijs wat ik in mijn dossier moet stoppen.

Maar goed... als het maar mooi weer is op de dag dat ze langs komen, want dan kan ik in ieder geval op mijn balkon in het zonnetje braaf gaan zitten wachten.

Dit weekend maar even een eerste aanzet maken voor die aangetekende brief die ik naar COncepts-ICT moet sturen.
quote:
The - DDD schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:48:
Nja... ook al weer met Hako gesproken. Volgens hun ga ik een brief krijgen die waarin de 4de afspraak aangekondigd gaat worden. Gaat lekker. Moet thuis nog even in de papieren duiken, want ergens moet ik gewoon iets hebben liggen waarop de "gebruikelijke" afwikkeling staat. Dat is dan het bewijs wat ik in mijn dossier moet stoppen.

Maar goed... als het maar mooi weer is op de dag dat ze langs komen, want dan kan ik in ieder geval op mijn balkon in het zonnetje braaf gaan zitten wachten.

Dit weekend maar even een eerste aanzet maken voor die aangetekende brief die ik naar COncepts-ICT moet sturen.
Balkon ... betekent dat dat je in een appartement woont ? Daar schijnt het aansluiten allemaal wat langer te duren.

1 hoog, niks boven of onder mij. Heb tot nu toe 1 brief gehad. Heb ook de aansluitkrant er bij gepakt en daar staat duidelijk in dat het hele klusje 4 stappen omvat. Daarvan zijn er twee in je huis waar je thuis voor moet zijn. Afmonteren en activeren.

4 keer is dus buitensporig vaak. Helemaal als je nagaat dat 1 van die drie keer er een afspraak gemaakt was waarbij vervolgens niemand op kwam dagen.
Ik kan me nog herinneren dat bij de postcodecheck ooit week 17 gestaan heeft als opleverdatum, inmiddels staat er al juni 2008. Plannen is duidelijk niet het sterkste punt van Y3-net. Inmiddels heb ik al wel 2 weken zo'n oranje kabel voor de deur liggen. Overigens zijn ze hier gewoon zonder bericht gaan graven. Je kon hier dus gewoon van de 1 op de andere dag met de auto de parkeerplaats niet meer af. Dus ook communiceren gaat ze niet al te best af nee.

quote:
uiterlix schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:38:
Ik kan me nog herinneren dat bij de postcodecheck ooit week 17 gestaan heeft als opleverdatum, inmiddels staat er al juni 2008. Plannen is duidelijk niet het sterkste punt van Y3-net.
Valt nog mee, wij stonden op week 46 gepland en vorige week is het pas afgemonteerd.
quote:
Inmiddels heb ik al wel 2 weken zo'n oranje kabel voor de deur liggen. Overigens zijn ze hier gewoon zonder bericht gaan graven. Je kon hier dus gewoon van de 1 op de andere dag met de auto de parkeerplaats niet meer af. Dus ook communiceren gaat ze niet al te best af nee.
bij ons lag hij al meer dan een maand voor de deur en als ik kijk naar andere huizen in de buurt (Bijv. Batenburg) daar ligt de kabel al een stuk langer voor de deur.

Asus M2N32-SLI Deluxe Wireless edition Athlon64 X2 6000+, 2,0 GB DDR2 (Corsair TWIN2X2048-6400C4), MSI R4850-T2D5 512MB, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 2 x 750GB Hitachi Ultrastar A7K1000 in RAID 0, 2 x 400GB Western Digital WD4000KD 16MB cache in RAID 0

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

Heb hier inmiddels een afspraak om de oude modem te laten vervangen, ga dan over van het 'oude' netwerk naar het nieuwe 'Concepts ICT' netwerk. Volgende week woensdag komen ze hier in de middag langs, hopen dat dat ook echt gebeurd. Ik lees / hoor vaker dat afspraken niet nagekomen worden of op 't laatste moment veranderen of helemaal verdwijnen. Daarnaast, hopen dat 't nieuwe netwerk net zo stabiel is als het huidige. 35mbit is natuurlijk leuker dan 20mbit, als 't maar wel net zo goed werkt als nu. Ik ben benieuwd! :)

-I am Jack's wasted life.

Reg. datum: 13 oktober 2004

De kabel ligt hier ook al een week of 4 voor de deur, we stonden eerst voor week 17, toen 20, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze week 20 niet meer gaan halen :-)
Wat meer info vanuit concepts zou erg lekker zijn.

9.5, Opera Rocks.

quote:
Mags schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:44:
De kabel ligt hier ook al een week of 4 voor de deur, we stonden eerst voor week 17, toen 20, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze week 20 niet meer gaan halen :-)
Wat meer info vanuit concepts zou erg lekker zijn.
Ik heb het zelfde, toch maar even gebeld en ze gaan op 09-07-2008 de kabel naar binnen leggen en de mode aansluiten.

Afspraak maken is niet makkelijk als je 2 verschillende bedrijven en afdelingen bellen die ook nog eens op vershillende tijden open zijn :(

RZB wijzigde dit bericht 15-05-2008 18:53 (0%)
Reden: tiep vout

Just enjoy the Ozzy... , and shut up !!
Elizabeth is lief :)
06-09-06 de grote dag :)
Help China wake up

Reg. datum: 06 oktober 2007

Ik heb ook een week of 3 al de kabel voor de deur onder de tegels liggen.
Je breekt bijna je nek over de tegels zoals ze nu terug gelegd zijn.
Er is nog niemand hier binnen geweest en ik heb nog geen brief of telefoontje
gehad voor een afspraak, dus dat komt nog.
Volgens de postcodecheck is mijn huis al voorzien van een glasvezeaansluiting.
We wachten af.
Voorlopig hoef ik toch nog geen glasvezel omdat er diverse tv zenders ontbreken
vergeleken met het extra pakket van Ziggo, @Home.
(weet alleen niet hoelang ik nog bij @Home blijf ivm 1 maand vooruit betalen
van het abonnement)
Misschien binnenkort toch wel naar glasvezel en iets minder zenders.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws