Eigen reverse dns zou fijn zijn ja, wie weet; gaan we tzt allemaal wel achter komen dan I guess. Je hebt mail trouwens.quote:
-I am Jack's wasted life.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Y3Net glasvezel in Deventer
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Eigen reverse dns zou fijn zijn ja, wie weet; gaan we tzt allemaal wel achter komen dan I guess. Je hebt mail trouwens.quote:swolters schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:20:
[...]
Met een beetje geluk kun je je eigen rev.dns instellen. Heeft XS4All ook. En ook TweakDSL heeft het (op aanvraag).
Daar heb je ook weer gelijk in.... Zou overigens de DNS naam niet veranderen dan? Bij mij zit het ipadres er in verwerktquote:oCe schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:24:
[...]
Misschien niet relevant, maar ik vind dat wel interessant. NL domein heb ik, inclusief hosting en al, maar toch... als mijn ip veranderd (om wat voor reden dan ook) dan verwijst je eigen domein ook naar 't verkeerde ip. Vandaar dat ik graag de DNS naam zou willen weten, die zou altijd naar het juist ip moeten verwijzen
Helmer.hzNET | Blog.hzNET *new* | Mobiel.hzNET | Help me mee!!
quote:TheVMaster schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:29:
[...]
Daar heb je ook weer gelijk in.... Zou overigens de DNS naam niet veranderen dan? Bij mij zit het ipadres er in verwerktdus zodra het ip verandert zal ook de dns naam veranderen...(als het goed is)
It's all about the 9
Er is dus geen 16:9 signaal lijkt me.quote:"Heb ik een aparte decoder nodig om televisie van Y-3net te kunnen ontvangen?"
Om gebruik te maken van Y-3net TV heeft u geen decoder nodig. Y-3net geeft een analoog signaal door. Tot in uw meterkast ontvangt u het signaal via het glasvezel en binnenin uw huis kunt u het signaal via het aanwezige coaxnetwerk op uw televisie ontvangen. Y-3net levert dus geen digitale televisie.
Ik zie het ook op de site staan, vaag. Ik had ergens een bron waar stond digitaal, maar vooral HDTV. Maar die kan ik nu niet meer vindenquote:defiant schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:04:
Als deventernaar zijnde klinkt dit erg goed, ik moet dit jaar toch verhuizen, en de beschikbaarheid van glasvezel zal een zwaarwegende factor zijn
Ik ben alleen benieuwd hoe ze zullen omgaan met dataverkeer, met name upload verkeer.
Dit is verder nog wel van belang bij de televisie diensten:
[...]
Er is dus geen 16:9 signaal lijkt me.
Erazzzer wijzigde dit bericht 29-12-2006 13:21 (13%)
It's all about the 9
Het is nu een paar maandjes later, werkt alles nog steeds goed?quote:oCe schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:51:
Ik woon inmiddels in Spikvoorde en heb momenteel een 10/10mbit internet abo en televisie via Y3net. Vanaf 1 januari komt er een tripleplay abonnement, alle abonnementen qua internet komen te vervallen en worden allemaal 20/20mbit. Voor 49,95 heb je dan die internet verbinding, televisie en een telefoonaansluiting. Effectief 25 euro goedkoper dan dat ik nu voor alleen 10/10mbit internet en tv betaal. Goede upgrade voor minder geld dus!
Televisie is momenteel nog analoog, zoals je dat ook van andere providers krijgt maar dan wel zo'n 60 zenders. Beeldkwaliteit is uitstekend, alles komt digitaal (niet als digitale tv maar via glasvezel) binnen en in je huis wordt het omgezet met een kastje naar analoog (gewoon coax aansluiting) Kreeg kort geleden nieuwsbrief van Y3net met de melding dat digitale tv en hdtv op het programma staan, dus dat gaat komen. Als het goed is nog dit voorjaar.
Met internet; de modem die je krijgt kan volgens de installateur standaard 100/100mbit aan, rek genoeg dus. Binnenkort zijn alle verbindingen 20/20mbit, of er meer gaat komen weet ik niet. De 10/10mbit verbinding die ik momenteel heb geeft me zo'n 1,1 a 1,2 MB/sec voor zowel up als download. Pingtijden zijn gemiddeld 3 a 4 ms in Nederland, alles is supersnel. In de afgelopen weken nog geen downtime gehad. IP is statisch en gekoppelt aan het eerste mac adres dat je aansluit op je modem. Geen software of identificatie nodig zoals b.v. een CC-nummer zoals @Home.
Tot dus ver in iedergeval niets dan lof!
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ik ben erg benieuwd wanneer mijn wijk aan de beurt is met het aanleggen van glasvezel (ziekenhuis wijk). Dit zal nog wel even duren aangezien ze in colmschate beginnen.quote:oCe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:59:
Het bevalt hier nog steeds perfect. Inmiddels zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd. Eerst had ik 10/10mbit voor 59 euro en tv voor 15 euro. Nu is dat 20mbit/20mbit en tv met 60 zenders en telefoon voor samen 49.95. Internet loopt via Unet.
Als ik het goed begrijp wordt dat binnenkort 35mbit/35mbit en tv met 40 zenders en telefoon voor 49.95, maar van via Concepts ICT. Heb daar echter zelf geen concrete informatie over ontvangen van Y3net, behalve de vage info op de website.
Als het echter niet zo goed en stabiel blijft werken als nu, via Unet, dan ben ik superhappy. Haal nu 2.35 MB/sec up en download, tegelijk en het werkt altijd. Nooit downtime oid!
Dus een persoonlijke FTP server zou wel mogen? Ik ben erg benieuwd waar nou die streep is getrokken bij die FUP.quote:Mag ik ook een server koppelen aan het glasvezelmodem?
Het is niet toegestaan de glasvezelverbinding grootschalig commercieel te exploiteren. Tevens geldt een fair use policy.
Baiko wijzigde dit bericht 19-05-2007 05:09 (4%)
Lian-Li A10B, Intel C2D E6850@3.00ghz, Asus P5K-E/Wifi, 4GB PC6400, EVGA Geforce 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB (RAID 0)
oCe wijzigde dit bericht 19-05-2007 09:24 (12%)
Wel leuk om te horenquote:oCe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:21:
Sinds mijn glasvezel lijn ben ik mijn internetverbinding ook anders gaan gebruiken, ik download nu bijvoorbeeld spul vanuit de nieuwsgroepen voor vrienden en zet ze op m'n webserver / ftpserver neer voor ze. (ipv op een externe harddisk of dvd) Eigen webserver/ftpserver dus ook geen probleem, heb daar ook niets over kunnen terugvinden in de voorwaarden.
Zelf hebben ze niet altijd een nieuwsgroep lijn of doen 't via torrents oid; gaat hier veel sneller en ik merk er niets van als ze het bij me downloaden. Helemaal niets. Torrents idem, seeden? Maakt dat uit, merk er niets van als een torrent aan het seeden is. Seeden gaat ook vrijwel net zo snel als 't downloaden
Echter een verademing zo'n lijn, als hij bij je beschikbaar komt zou je eigenlijk meteen over moeten stoppen. @Home zou hier misschien wel tegen willen concureren, maar dat kunnen ze niet. (gaven ze zelf ook eerlijk toe, toen ze me belden of ik opnieuw kennis met ze wou maken etc) Qua downstream zouden ze misschien in de buurt kunnen komen, maar qua upstream absoluut niet. Het kabelnetwerk is er niet voor / op gemaakt.
Ter illustratie, niet op te 'patsen' ofzo met betrekking tot de fair use policy: sinds december 2006 bijna een TB gedownload en zo'n 700 GB geupload over de lijn. Nooit wat over gehoord.
Heeft iemand in de buurt van Colmschate al een graafmachine oid gezien?quote:14 mei - Start graafwerkzaamheden fase 1
Ik meende dat @Home FTTH projecten heeft lopen in Boxmeer met een snelheid van 40Mbit/8mbit wat ook veel duurder is dan het Concepts ICT pakket.quote:oCe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:21:
Echter een verademing zo'n lijn, als hij bij je beschikbaar komt zou je eigenlijk meteen over moeten stoppen. @Home zou hier misschien wel tegen willen concureren, maar dat kunnen ze niet.
Lian-Li A10B, Intel C2D E6850@3.00ghz, Asus P5K-E/Wifi, 4GB PC6400, EVGA Geforce 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB (RAID 0)
Helaas is er nog niks te zien van een postcode check ofzo , de planning komt dus niet echt uit. Nou ja nog maar wat langer wachten dan. We zullen hier op de ceintuurbaan wel als laatste aan de beurt zijnquote:NaZ- schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:33:
Vandaag viel er een folder op de deurmat; de Y-zine. In de folder is te lezen dat vanaf 1 augustus 2007 ruim 40 000 woningen worden voorzien van een glasvezelaansluiting. Vanaf 21 mei 2007 kun je de postcodecheck op de website van Y-3net doen om te kijken wanneer jou straat aan de beurt is.
En als ik het goed begrijp zal Concepts ICT voor de diensten zorgen. Zij bieden een triple pakket aan; internet, bellen en tv/radio. Bij de tests in Deventer 5-hoek, was dat toch Rentree?
De planning van Y-3net:
14 mei - Start graafwerkzaamheden fase 1
21 mei - Opening Y-3net Servicewinkel
21 mei - Postcodecheck beschikbaar
juni - Editie 2: Y-zine
juni - Introductieaanbod vroege inschrijvers
eind juni - Start aansluiten woningen fase 1
septemver - Editie 3: Y-zine
Ohja, een abonnement kost ¤49,50, maar dit was al bekend..toch? ;P
[...]
Het is nu een paar maandjes later, werkt alles nog steeds goed?
ConceptsIT wordt de ISP over de glasvezel in:quote:RammY schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:20:
Als ze die lijn nou eens naar Rijssen doortrokken
20/20 voor 75 is niet echt duur.. Al zou ik het alleen al doen voor de upload
Ik ken deze ISP trouwens ook niet...
arjants wijzigde dit bericht 31-05-2007 22:55 (44%)
http://www.twennetforum.nl <- Glasvezel Rijssen / Holten
Heb gebeld met Y-3Net en Concepts-ICT. Volgens Y-3net zullen de werkzaamheden hier Mei 2008 aanvangen (kan eventueel uitlopen), dus laten we zeggen najaar 2008.quote:Dancis schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:14:
[...]
Helaas is er nog niks te zien van een postcode check ofzo , de planning komt dus niet echt uit. Nou ja nog maar wat langer wachten dan. We zullen hier op de ceintuurbaan wel als laatste aan de beurt zijn
Baiko wijzigde dit bericht 23-05-2007 16:47 (16%)
Waar is hier in dit geval?quote:Baiko schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:38:
[...]
Heb gebeld met Y-3Net en Concepts-ICT. Volgens Y-3net zullen de werkzaamheden hier Mei 2008 aanvangen (kan eventueel uitlopen), dus laten we zeggen najaar 2008.
Postcodecheck dus verplaatst naar eind Juni. Denk dus dat alles zal uitlopen..quote:Postcodecheck later beschikbaar - 28 mei 2007
In Y-zine nummer 1 is aangegeven dat op 21 mei de postcodecheck op deze website bereikbaar zou zijn. Door onvoorziene omstandigheden kunnen wij de planning helaas nog niet vrij geven. Y-3net verwacht dat de postcodecheck eind juni gereed is.
Wat is de postcodeceheck?
De postcodecheck is een handige manier om te kijken wanneer uw woning aan de beurt is voor een glasvezelaansluiting. Door het invullen van uw postcode, krijgt u straks direct een indicatie wanneer Y-3net bij u in de straat aan het werk gaat om een aansluiting te realiseren. Uiteraard wordt u hier ook tijdig per brief over ingelicht.
Bron: y-3net.nl
Was een quote op Dancis (Ceintuurbaan). Maar dat het uitloopt was ook wel te verwachten.quote:
Baiko wijzigde dit bericht 02-06-2007 23:07 (52%)
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Y3Net glasvezel in Deventer
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius