edit:
ff pics geresized, en op eigen host gezet
DesertShooter wijzigde dit bericht 21-06-2006 09:56 (28%)
resultaten... tja wat moet ik dr van zeggen.
hij ownt gewoon alles, maar dat ik begrijpelijk
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Powered By C8H10N4O2
Reg. datum: 15 december 2002
Core 2 Duo?! Core 2 Quattro.
Z-Dragon wijzigde dit bericht 21-06-2006 10:39 (37%)
^ Wat hij zegt.
Dan is deze al aardig oud...
Edit:
Die gast draait ook die proc. passief
Gurbe de n00b wijzigde dit bericht 21-06-2006 10:41 (28%)
Ik weet niet of het op het orginele topic staat maar op de pic draait hij niet passief. Bij die Tuniq koeler zit de ventilator in de heatsink. Kijk maar eens goedquote:Gurbe de n00b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Het valt mij op dat er '05 op de processor staat.
Edit:
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Reg. datum: 07 januari 2004
Das dacht ik een gewoon PCI slot, waarvan de voeding wat meer ontstoord is, wat zou beter geluid geven als je er een geluidskaart in zit. Of het echt uitmaakt betwijfel ik, tis dus gewoon een beetje marketing.quote:Kluk-Kluk schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:34:
Wat is dat voor een kaartje in dat fel oranje slot ?
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Die heatsink heeft een fan in het midden, check hier maar eensquote:Gurbe de n00b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Edit:
Je ziet ook een drietal draadjes vanaf de cooler komen
aramdin wijzigde dit bericht 21-06-2006 13:52 (9%)
Reg. datum: 07 januari 2006
Zoveel beter dan de Conroe presteert hij toch niet?
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos
Maar hier kan je 2 spellen tegelijk op spelen, een dvd encoden en een WR halen tegelijk bij wijze van spreken
(quote van iemand op XS)
r00t||IA wijzigde dit bericht 21-06-2006 18:32 (83%)
quote:r00t schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:31:
Nu een Conroe kopen of wachten op de Kentsfield?
Nu een Conroe kopen en upgraden zodra de Kentsfield een beetje goedkoper wordt.
Zelfde moederbord en geheugen immers
Anders kun je altijd wel blijven wachten (er zal altijd een sneller iets op de markt komen)
Kan de P965 ook overweg met een Kentsfield?quote:The_Shad0w schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:05:
[...]
Nu een Conroe kopen en upgraden zodra de Kentsfield een beetje goedkoper wordt.
Zelfde moederbord en geheugen immers
Anders kun je altijd wel blijven wachten (er zal altijd een sneller iets op de markt komen)
Kijk eens naar een AMD Athlon 64 en bekijk wat daar voor datum op staat.quote:Gurbe de n00b schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Edit:
Volgens mij is 'toen' de basis van de processor ontworpen. Die '05 is dus geen productiedatum van de processor
quote:thekip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:05:
dat kan ook niet want het is net als de pressler gewoon een combinatie van 2 oudere chips in 1 package. De pressler had 2 prescotts en de kentsfield heeft 2 conroe's dus de toename in prestaties zal iets minder dan linear zijn ten nadele van de quad core aangezien die ook meer op elkaar moeten afstemmen
De 'Smithfield' heeft twee 'Prescotts' welke als één 'die' zijn.
De 'Presler' heeft twee 'Cedar Mills' die samen twee 'dies' zijn
Verder is dit een interessante processor. Intel heeft het zo te zien aardig goed voorelkaar met die Core 2 processoren
Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.
Ja, alle Core Duo 2 supporting mobo's kunnen ook Quadcore's aan.quote:
Reg. datum: 14 maart 2005
Weet je dat 100% zeker?quote:DesertShooter schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:17:
[...]
Ja, alle Core Duo 2 supporting mobo's kunnen ook Quadcore's aan.
Hoeveel zal een Kentsfield kosten?
Twee maal zoveel als een Conroe?
Reg. datum: 24 januari 2005
Overigens iets wat me opviel. Iedereen heeft het over twee Conroe's die bij elkaar gestopt zijn maar de Kentsfield zou toch bestaan uit twee Allendale's? Het staat vrij duidelijk vermeld in het nieuwsbericht hieronder en het zou ook het cache geheugen verklaren. Een Core 2 Duo E6600 heeft namelijk 4 MB aan cache geheugen en de Allendale 'maar' 2 MB. De Kentsfield heeft echter ook 4MB cache en aangezien een Kentsfield eigenlijk gewoon twee die's zijn met elk twee cores erop die aan elkaar zijn geplakt, zou het, gezien het cache geheugen, logischer zijn dat hij bestaat uit twee Allendale's.
nieuws: Intel onthult plannen voor 4-core en 8-core desktopchips
Gallery page: http://tweakers.net/gallery/135177 | Specs: http://tweakers.net/gallery/sys/11424
Aan 2 x 2 MB cache (Conroe) of aan 4 x 1 MB cache (Kentsfield)?
M.a.w. zijn 4 cores nuttig voor thuisgebruik?
r00t||IA wijzigde dit bericht 22-06-2006 20:11 (17%)
Reg. datum: 11 mei 2006
BattleDude wijzigde dit bericht 22-06-2006 20:32 (10%)
Asrock is momenteel bezig de Kentsfield stabiel te krijgen op de ConroeXfire. Dit moederbord heeft een 945-chipset, maar ondersteunt al wel Conroe. Even afwachten nog, er werd volgens de mail nog niks gegarandeerd, maar het zou me niks verbazen als ze het voor elkaar krijgen. Hebben we misschien zo een Kentsfield-ready bord voor zo'n 70 euro!
GA-P35C-DS3R Rev. 2.0 F11 | E6750 @ Arctic Freezer Pro | 4GB MDT PC6400 | Gigabyte HD3870 | Audigy ZS | Coolermaster Realpower 450W | Seagate 7200.10 250GB | 2x Seagate 7200.10 250GB Raid0 | Vista X64 Ultimate
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)
.gif)