Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 december 2004

quote:
Macsylver schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:28:
Vandaag me Canon EOS 350D Gekocht, Dus nog veel te leren.

Deze foto sprak mij wel aan alleen had hij misschien beter op de "druppels" scherp gesteld moeten worden.

[afbeelding]
Groot? Klik hier

Had hem per ongeluk in Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4 en idd daar is hij nog niet echt waardig om in te posten aangezien ik nog veel moet leren, tips zijn dus van harte welkom. Aangezien ik net ben ingesprongen van de wat kleine digicams naar nu de Canon EOS 350D.

Erg gave plaat. Van mij had je hem wel in showcase mogen laten staan hoor :) Beter dan sommige die ik daar voorbij zie komen.
Die druppels hadden evt wel scherp gekund, maar het is geen must ofzo. De kleuren zijn ook echt heerlijk.
Vind hem al met al erg geslaagd!

Reg. datum: 06 november 2002

http://photos1.blogger.com/blogger/3042/2922/640/1-7-2006%2021-37-10_52-border.jpg

Olympus E-500
123mm
F 7.1
S 1/500 sec
iso 100

Deze foto afgelopen zondagavond gemaakt tijdens zonsondergang was een beetje een toevalstreffer dat hij er zo mooi uit kwam. wist niet zeker of hij showcase waardis was (voor mij wel) dus zet ik hem maar hier neer. Ook aangezien het een toevalstreffer was.

Commentaar is altijd welkom
Reg. datum: 02 april 2004

@Maarten L: Sensorvlekken krijg je bij sterk diafragmeren als je sensor niet 100% schoon is (wat bijna nooit lang zal lukken). Ze zijn gekgenoeg het beste zichtbaar in blauwe lucht, meestal vanaf ongeveer F/14. Jouw foto is gemaakt met F/18 -> voila! Ik heb cirkeltjes om een paar gezet.
Plaatje op imageshack (popups!)
Tevens heb ik een "rechte lijn" c.q. horizon ingetekend, waaruit volgens mij blijkt dat je foto niet recht is, iig de trein niet. Dit ter lering en vermaak, en niet om je foto af te kraken ofzo, want hij heeft best wel wat.

quote:
Maarten L schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:15:
Hoger kon ik hem niet maken. Er staat daar links een hek met een bordje euhm.. iets met je leven en gevaar ofzo. :) Over die sensorvlekken? Wat zijn dat en waar zie je ze?

Links boven in, links voor de trein bij het hek o.a. Die zwarte rondjes.

Zijn stofjes op je sensor en die komen daar door het wisselen van lenzen (lucht met stofdeeltjes kan dan bij je sensor komen)

Reg. datum: 12 september 2001

Maar vuile sensor is geen probleem, dat kan je zo schoonmaken. Stelt niets voor. :)

Mocht er na het maken van een foto vuil te zien zijn op een foto dan is dat met de clone-stamp wel weg te krijgen in Photoshop, maar voorkomen is natuurlijk beter. :)

Afstoppen is voor paupers

woot.
Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
awolte schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:11:
[afbeelding]

Olympus E-500
123mm
F 7.1
S 1/500 sec
iso 100

Deze foto afgelopen zondagavond gemaakt tijdens zonsondergang was een beetje een toevalstreffer dat hij er zo mooi uit kwam. wist niet zeker of hij showcase waardis was (voor mij wel) dus zet ik hem maar hier neer. Ook aangezien het een toevalstreffer was.

Het wordt een beetje cliche, maar begin maar eens met het recht zetten van de horizon :z . Daarnaast vind ik dat object maar niks, als dat er niet op zou zitten en als je de horizon nog ff recht trekt is het een hele mooie plaat! ;)

Edit: oh ja, dat kader :'(

blaat.

Valentino
Reg. datum: 27 juni 2002

quote:
awolte schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:11:
[afbeelding]

Olympus E-500
123mm
F 7.1
S 1/500 sec
iso 100

Wat is het? :?

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
Quadropluxor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:45:
[...]

Het wordt een beetje cliche, maar begin maar eens met het recht zetten van de horizon :z . Daarnaast vind ik dat object maar niks, als dat er niet op zou zitten en als je de horizon nog ff recht trekt is het een hele mooie plaat! ;)

Edit: oh ja, dat kader :'(

Hmm ik dacht dat ik hem recht had gezet, maar `k zal het vanavond effe fixen.

quote:
Wat is het?
Het is een surfkite, hij is inderdaad nogal donker op deze foto. `k hoop binnenkort nog eens de kans te hebben om de foto opnieuw te maken, zodat ik daar wat meer op kan letten.
Reg. datum: 15 maart 2005

Laats gefotood in mijn broers achtertuin. Beetje oude foto, maar mijn fotoverwerking gaat wat traag...
Was er wel tevreden over, jullie?

http://images.fotopic.net/?iid=yimyfp&outx=800&quality=70

Groot

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

a.k.a. Martijn

ik vind de foto veel te onrustig, een beetje bokeh is leuk, maar dit is chaos bijna. Nee ik vind het niet mooi, je onderwerp wordt veel te veel gestoord door je achtergrond. Je onderwerp staat in het midden en rechtsonderin is het gebouw storend.
Vind het niet zo mooi, sorry

(sorry voor het alleen maar negatieve commentaar, ik zeg het alleen zodat je ervan kan leren)

oh en foto's post je op 600 pixels breed, niet meer, want dan verkleint je browser het (nogal lelijk)

Nomad wijzigde dit bericht 06-07-2006 11:10 (14%)

Wait...what?

imo is de bokeh niet direct een issue die de fotograaf geintroduceerd heeft, maar de lens.
Wat wel ietwat storend is, is de compressie artefacten in de foto zelf. Wellicht dat daardoor het onrustige bokeh effect ook versterkt wordt.

Some people are like slinky's
utterly useless, but still great fun if one of them takes a tumble down the stairs...

Reg. datum: 25 oktober 2002

@Uchy
kort: crop hem een beetje, lelijke bokeh, mooie poging :)

den 150 wijzigde dit bericht 06-07-2006 11:15 (6%)

If it weren't for C we would all be coding in basi, pasal and obol

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

Was eigenlijk aan het spelen met een onderwerp voor de foto-opdracht, maar kreeg een ander idee, maar ben toch wel benieuwd naar commentaar. Bij gebrek aan een solo-snapshot-topc ofzoiets:

http://www.arjangeven.nl/photo/glad.jpg

Reg. datum: 15 maart 2005

thanks voor de commentaren op mijn plaatje
Dat stuk gebouw heb ik er expres in gezet, het geeft de foto wat meer perspectief en diepte, was mijn redenering :-)
Maar, ik heb een crop-idee gemaakt, ik kan niet goed beoordelen of dit een goede crop is, omdat ik het origineel gewend ben. Maar a d hand van jullui comments:

http://images.fotopic.net/?iid=yimp3v&outx=600&quality=70

Groter

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Reg. datum: 20 oktober 2004

Gemaakt bij een sloop. Die oude stoel vond ik een erg leuk idee

E-500
14-45 mm lens
18 mm
1/160s
F8
ISO 100

Met pp desaturation en history brush gewerkt

997C2S wijzigde dit bericht 07-07-2006 12:28 (10%)

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

..ik had de foto vanuit een lager standpunt gemaakt, zodat de stoel niet zo wegvalt tegen de omgeving (uit laten steken boven de horizon), met een kleinere brandpuntsafstand (14mm). Dan heb je veel minder kunstgrepen nodig om het onderwerp van je foto te benadrukken.

Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

Vorige week zondag gemaakt tijdens een fietstocht.
Wellicht iets teveel saturation gebruikt in PS. Graag jullie commentaar hierop.
In mijn eigen hogen is de horizon niet helemaal recht en staat de ArenA niet helemaal in het midden van de foto. (Of zit ik er hier naast?)

Gemaakt met Canon 350-D + kitlens.

Vandaag gemaakt, onder de training. Met de Canon EOS 350D met 18 - 55 kitlens.
Tevens mijn 2 de solo testcasefoto, 4 dagen in bezit en nog steeds geen spijt

Deze foto sprak Zelf zeer aan aangezien er in mijn ogen "echte actie" in zit.

De foto:
http://www.casemodders.net/los/IMG_0090tweakers.jpg

Merk: Canon Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Diafragmaopening Waarde: f/5,6 Color Space: sRGB
Belichtingsinval Waarde: 0 EV Flits: No Flash
Scherpstel afstand: 33 mm ISO: 800
Sluitertijd Waarde: 1/320 sec

Graag commentaar, tips, trics....

Macsylver wijzigde dit bericht 07-07-2006 23:09 (55%)

Canon Stuff

Reg. datum: 02 april 2004

@ Macsylver: Iedereen begrijpt dat je blij bent met je nieuwe camera, maar aan deze foto mankeert nogal wat. Trainen en "effe" een wereldfoto schieten gaat meestal niet samen. Zo heb je blijkbaar niet nagedacht over je standpunt, want anders zou je gezorgd hebben dat die lichtmast niet uit de rug van je onderwerp groeit. Een lager standpunt had je model losser gezet en de aandacht meer op de belangrijke skates gevestigd. Je hebt ook niet geprobeerd om de horizon recht te zetten - wat ook nog in de nabewerking had gekund. Een lagere ISO-waarde (800 is voor overdag IMO echt niet nodig) is meestal gunstiger voor de kwaliteit (al is dat op dit formaat niet echt te beoordelen). Ik weet weinig tot niets van skaten, maar het lijkt of je de foto hebt gemaakt op het eind van de beweging. Een fractie later en je ziet de arm zwaaien, hetgeen bij een iets langere sluitertijd een mooie "veeg" op kan leveren die beweging suggereert. ALs je iets meer naar rechts was gaan staan, had je onderwerp meer naar de beschouwer toegereden. Nu lijkt het of ik als kijker net te laat heb ingeschakeld. Ik zie ook nergens in je foto echte scherpte. Verder vraag ik me af waarom je de foto "staand" hebt genomen. Al die (uitgebeten) lucht voegt niets toe, terwijl het misschien wel interessant was geweest om iets meer van het parcours te zien.
Al met al heb ik het gevoel dat ik meer aandacht aan het commentaar heb besteed dan jij aan het maken van de foto...

------?--------

Helemaal geen slechte testcase foto hoor. Wel ga ik mee met het commentaar van Toff wat betreft het standpunt en storende elementen in je compo. Ik denk dat deze situatie ook wel een invulflitje had kunnen gebruiken (je zat dichtbij genoeg zo te zien) gezien het verschil tussen de donkere voorgrond en lichte achtergrond. Volgens mij heb je ook het contrast verhoogd wat dit effect versterkt.
De scheve horizon voegt wel snelheid toe omdat de skater hierdoor wat lager zit.
Ik heb jou foto even snel bewerkt om te proberen wat meer aandacht op de skater te leggen:
-wat storende elementen weg geklooned
-de lucht wat meer detail gegeven
-de voorgrond opgelicht
-klein beetje gecropped
-iets verscherpt
Het is dus nog wel te verbeteren met wat nabewerking maar beter is het te proberen de foto zelf al goed te nemen (oplichten levert vaak veel ruis op).
Maar nogmaals: voor een testcase foto niet verkeerd ;)

website - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -

Reg. datum: 01 mei 2005

http://img212.imageshack.us/img212/6691/shoes57xt.jpg

hopsa wijzigde dit bericht 08-07-2006 12:04 (14%)
Reden: de schoenen schommelden wel, maar toch maar recht naar beneden laten hangen.

www.btracing.nl

Gave foto!! Haha wie hangt daar nou z'n schoenen op ;). Zwart/wit is goed gekozen hier!
Goeie compositie denk ik, hoewel je misschien de shoenen (veters) helemaal verticaal had kunnen maken (nu lijkt het alsof het heel hard waait of zo...). En het is een ietwat flets geheel. Maar zeker een leuke foto!

BT Racing wijzigde dit bericht 08-07-2006 10:57 (11%)

Canon EOS 350D || Asus A8N-E || AMD Athlon 64 3000+ || 1GB TwinMos || nVidia GeForce 7800GTX || http://www.btracing.nl ||

My computer hates me

(origineel: http://img214.imageshack....601080002origineel2kn.jpg)
bewerkt met fotoshop, wat vinden jullie ervan?

Reg. datum: 09 augustus 2005

quote:
Wat een *ontzettend* mooie foto! Komt echt geweldig uit in z/w! nou ja, bijna z/w dan
quote:
stereohead schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:54:
[afbeelding]
bewerkt met fotoshop, wat vinden jullie ervan?
Keuze voor de kleurstelling vind ik errug mooi; de foto zelf is qua compositie prima, maar voor de rest mankeert er wat mij betreft nogal wat aan: De voorkant van het hoedje is knalwit, wat echt niet mooi is, en de ogen van het meisje zijn helemaal zwart. Is er misschien nog iets te maken met shadow/highlights in photoshop? Ook het enorme witte vlak links leidt nogal af.

Dannr wijzigde dit bericht 08-07-2006 12:30 (3%)

My computer hates me

quote:
Dannr schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:29:

Keuze voor de kleurstelling vind ik errug mooi; de foto zelf is qua compositie prima, maar voor de rest mankeert er wat mij betreft nogal wat aan: De voorkant van het hoedje is knalwit, wat echt niet mooi is, en de ogen van het meisje zijn helemaal zwart. Is er misschien nog iets te maken met shadow/highlights in photoshop? Ook het enorme witte vlak links leidt nogal af.

tjah... je heb wel gelijk, ik had daar niet zo goed opgelet.
ik ga nog wel wat proberen met die witte vlakken, iig bedankt voor je reactie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: