Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Plan this, plan that.

quote:
De_Bastaard schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:47:
Heeft iemand wat tips over mijn foto? :7
Ik vind hem wat donker, voor de rest issie leuk maar het blikje (dat was je onderwerp toch?) springt er niet helemaal uit, maybey moet je daar nog ff aan werken :)

We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.

yo/wassup

Een oude foto van mij waar ik me al langer van af vraag of ie nou wel of niet mooi is... Wat vinden jullie? De foto is genomen in Ghana, in een klein dorpje, waar de kinderen dol waren zichzelf te zien. Deze oudere vrouw was benieuwd waar al het gedoe nou over ging...
http://static.flickr.com/46/112197700_55f4eb0bc4.jpg
(klikbaar)

Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200

http://www.zlwoo.net/photo/got.jpg

Full size

Canon IXUS 400, regelrecht uit mijn cam.

Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
samo-arne schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 03:01:
Een oude foto van mij waar ik me al langer van af vraag of ie nou wel of niet mooi is... Wat vinden jullie? De foto is genomen in Ghana, in een klein dorpje, waar de kinderen dol waren zichzelf te zien. Deze oudere vrouw was benieuwd waar al het gedoe nou over ging...
[afbeelding]
(klikbaar)
Mooie foto, vooral door het doorleefde gezicht van die vrouw. Aparte ogen heeft ze wel, ziet eruit als een vorm van staar ofzo. Je had wel beter even door je knieën kunnen gaan voor deze foto, want nu bekijk je d'r zo van bovenaf.

Most people don't realize
That two large pieces of coral,
Painted brown, and attached to his skull
With common wood screws can make a child look like a deer

Reg. datum: 31 mei 2005

quote:
_trickster_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:34:
[afbeelding]
Grote versie (6 mb)

Dit is mijn tweede foto post op het forum.
hij is nog wel iets gefotoshop't, een beetje het contrast verhoogd.

Al het Commentaar is welkom
heeft iemand nog commentaar op mijn foto, zodat ik daar weer rekening mee kan houden met de volgende foto's met mijn nieuwe toestel ?

woot.
Reg. datum: 04 maart 2004

De eerste foto met mijn nieuwe tweedehands Nikon D70 met 18-70mm kitlens:

http://www.xs4all.nl/~mskramer/fotos/Station_001_web.jpg

Is deze foto verder showcase-waardig of ligt het niveau ervan daarvoor (veel) te laag?

Quadropluxor wijzigde dit bericht 27-06-2006 16:53 (18%)

blaat.

Dapper

quote:
Quadropluxor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:30:
[afbeelding]
Netjes maar zoals bij bijna alle met een verdwijnpunt is het mooier om deze in het midden te hebben, was je gelijk die donkere plek rechts onder kwijt geweest. Voor de rest vind ik m sfeervol.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

yo/wassup

quote:
Platypussy schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 05:42:
[...]
Aparte ogen heeft ze wel, ziet eruit als een vorm van staar ofzo. Je had wel beter even door je knieën kunnen gaan voor deze foto, want nu bekijk je d'r zo van bovenaf.
Inderdaad, die vrouw kon nog amper wat zien... Ik moet toegeven dat bij het nemen van die foto's ik nogal overrompeld was door de mensen daar, en ik daarom niet echt gelet heb op hoogtes enzo... Maar een leuke tip voor de toekomst :D thanks!

Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200

Geschoten in Zweden afgelopen weekend.
Kleuren iets aangepast

http://delamitri.sohosted.com/pics/00087editsmall.jpg

Resizen naar 600px graag!

Zoefff wijzigde dit bericht 28-06-2006 21:35 (15%)

Pisa (september 2005). Ik had de camera net in mijn bezit. Als ik deze foto nu zou maken zou het er uiterst rechtsonderin iets anders uitzien. Ik blijf hem overigens zelf wel mooi vinden. Of anderen dat ook vinden hoor ik graag. Deze foto is niet gecropt.

Plaatje op imageshack (popups!)

DigiD70 wijzigde dit bericht 27-06-2006 23:42 (4%)

Boeiend, boeiend!
Reg. datum: 13 februari 2000

quote:
Quadropluxor schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:30:

[afbeelding]

Is deze foto verder showcase-waardig of ligt het niveau ervan daarvoor (veel) te laag?
Ik vindt hem erg mooi! zeer sfeervol..

XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Reg. datum: 09 augustus 2005

quote:
_trickster_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:43:
[...]
heeft iemand nog commentaar op mijn foto, zodat ik daar weer rekening mee kan houden met de volgende foto's met mijn nieuwe toestel ?
Tja... Ik denk dat je weinig commentaar krijgt omdat het gewoon een "lekkere plaat" is maar niet adembenemend. Ook ik kan geen duidelijke punten aanwijzen die je echt beter zou moeten doen. Mijn grootste aanmerking erop is dat ik 'm rechtsboven wel errug licht vind. Verder issie gewoon mooi :)
quote:
Maxxi schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:10:
Geschoten in Zweden afgelopen weekend. Kleuren iets aangepast
[afbeelding]
Zou je behalve de kleuren ook het formaat iets aan kunnen passen misschien ;) Verder vind ik de kleuren erg lekker, maar had ik 'm misschien mooier gevonden als de boom er in z'n geheel op had gepast.
quote:
DigiD70 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:41:
Pisa (september 2005). Ik had de camera net in mijn bezit. Als ik deze foto nu zou maken zou het er uiterst rechtsonderin iets anders uitzien. Ik blijf hem overigens zelf wel mooi vinden. Of anderen dat ook vinden hoor ik graag. Deze foto is niet gecropt.
[afbeelding]
Aan de ene kant vind ik 'm mooi - ik hou wel van foto's met maar weinig verschillende kleuren. Wat dat betreft is hij strak. Aan de andere kant ben ik zelf niet zo weg van de "lijnen" (geen idee hoe ik me anders moet uitdrukken); denk dat ik 'm mooier had gevonden als de lijnen van de voorgrond en de achtergrond parallel liepen ipv naar een verdwijnpunt toe. Maar da's natuurlijk persoonlijk :)

Sinds enkele dagen mijn Canon 350d binnen en snel aan het experimenteren geslagen! Deze foto heb ik net genomen.

60 / 5.6 / iso 100 / met flits / 20-80 Canon Supersonic lens (analoge lens van EOS 5, pa)

Plaatje op imageshack (popups!)

"KLIK" voor grote versie.

Vliegt rechtsom...
Reg. datum: 15 juni 2004

quote:
Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 02:05:
Sinds enkele dagen mijn Canon 350d binnen en snel aan het experimenteren geslagen! Deze foto heb ik net genomen.

60 / 5.6 / iso 100 / met flits / 20-80 Canon Supersonic lens (analoge lens van EOS 5, pa)

[afbeelding]

"KLIK" voor grote versie.
Ik mis het onderwerp een beetje. Is het de tekst op het beeld? Is het het dopje? is het dat lichte ding rechtsonderin?

Alles wat scherp is, is het onderwerp. Dat is dus de rechterbovenboek van het scherm.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:
Alles wat scherp is, is het onderwerp. Dat is dus de rechterbovenboek van het scherm.
en waarom is dat een interessant onderwerp, of waarom maakt dat de foto goed!??

Het gaat om de techniek. Ik heb geprobeerd om een interessante zwart/wit foto te maken. Met een sterk contrast tussen onderwerp en achtergrond. Een zo scherp mogelijk onderwerp met een zo onduidelijk mogelijke achtergrond.

Een leuk detail vind ik dat je in de hoek van het scherm nog net het programma ZoomBrowser EX kan zien.

Maarten L wijzigde dit bericht 28-06-2006 12:34 (20%)

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:
Het gaat om de techniek. Ik heb geprobeerd om een interessante zwart/wit foto te maken. Met een sterk contrast tussen onderwerp en achtergrond. Een zo scherp mogelijk onderwerp met een zo onduidelijk mogelijke achtergrond.

Een leuk detail vind ik dat je in de hoek van het scherm nog net het programma ZoomBrowser EX kan zien.

Een foto als artistiek object geeft iets weer, een dieper liggende gedachte, een esthetische waarde, iets dat de foto interessant maakt om naar te kijken. Met andere woorden een onderwerp. Dat onderwerp mis ik in jouw foto. Ik zie wel iets, de hoek van een beeldscherm. Maar waarom is deze foto interessant om naar te kijken?

Dat het onderwerp scherp moet zijn en eventuele achtergrond daar niet te veel van moet afleiden (uitzonderingen daargelaten misschien), zullen fotografen het wel over eens zijn. Dat je die techniek beheerst is leuk, maar eigenlijk slechts een eerste stap richting goede fotografie. Een foto kan technisch nog zo 'correct' zijn, als er niets interessants op staat, dan wordt er niet naar gekeken :). Dit is eigenlijk pas het echt moeilijke onderdeel van fotografie, het artistieke. Daar voldoet jouw foto eigenlijk niet.

Snap je wat ik bedoel?

Reg. datum: 21 augustus 2004

quote:
KappuhH schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:36:
[...]

Ik heb in je showcase dit al gevonden, die vind ik wat spannender qua compositie. Erg leuke showcase trouwens.
Ja, eens! :) De compositie vind ik ook mooier, omdat je ook het einde van de baan aan de bovenkant ziet, de rode kleur breekt ook wat. De plek van de motor maakt het voor mij wat dynamischer. :)

Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik zal ook eens wat posten...

http://www.bowling-ocb.nl/Fotos%20Tim/solo_small.jpg

Full size:
http://www.bowling-ocb.nl/Fotos%20Tim/solo.jpg

CASIO EXILIM EX-Z4.. klein beetje bewerkt met photoshop

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Maarten L schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:

Oftewel: groot diafragma gebruiken. Dat is het enige toch? Ik vind er ook weinig aan eigenlijk, zo kun je alles wel met een groot diafragma op de foto zetten en converteren naar zwart/wit (hoe heb je dat eigenlijk gedaan?)

quote:
Mjah, het is nu een vrij saaie foto van een hoek van een laptopscherm... Je kunt daar een heel verhaal omheen ophangen waarom hij wel mooi is, maar het blijft een saaie foto. Een goede foto heeft geen verhaal nodig om mooi gevonden te worden :)

Imitation is the sincerest form of flattery

Reg. datum: 21 augustus 2004

quote:
TP84NL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:46:

[afbeelding]

Full size:

Ik kan m'n ogen eigenlijk niet afhouden van de felle blauwe vlek bovenin. Vind de kleuren dus eigenlijk té fel, niet echt mijn smaak. :)

E.r.w.i.n wijzigde dit bericht 28-06-2006 14:26 (8%)

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
[afbeelding]
Als je dit een klein beetje bewerkt noemt...
Verder word ik misselijk van het standpunt; het lijkt of je naar beneden stort. Als dat de bedoeling is, prima natuurlijk (alleen niet voor mij), maar anders graag iets van een hekje ofzo op de voorgrond, om me tegen te houden.

Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
E.r.w.i.n schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:26:
[...]
Ik kan m'n ogen eigenlijk niet afhouden van de felle blauwe vlek bovenin. Vind de kleuren dus eigenlijk té fel, niet echt mijn smaak. :)
quote:
Toff schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Als je dit [i]een klein beetje[i/] bewerkt noemt...
Verder word ik misselijk van het standpunt; het lijkt of je naar beneden stort. Als dat de bedoeling is, prima natuurlijk (alleen niet voor mij), maar anders graag iets van een hekje ofzo op de voorgrond, om me tegen te houden.

Bedankt voor het commentaar :)

De foto is echt maar een klein beetje bewerkt (klik HIER voor het origineel).
Vond het standpunt zelf juist wel interessant omdat op deze manier veel diepte in de foto zit.

Gigabyte GA-8I915P Duo Pro | P4 530 @ 3,6Ghz (watercooled) | 2x1GB G-Skill 6400 | XFX 8600GT | Samsung SP1614N | Antec NeoHE 550 | 2 x Coolermaster Wavemaster Black | X-530 | M$ Ergonomic 4000 | M$ Wheel Mouse optical

quote:

[afbeelding]

Full size:

Die blauwe zee is echt niet te doen zoals velen hierboven mij al zeiden. Ik hou zelf ook wel van veel contrast maar je moet wel oppassen dat de kijken niet snel wegkijkt door felle kleuren ;)

Zo lijkt hij mij wel beter, komt ook meer deatil zichtbaar in zee:

http://tweakers.net/ext/f/3f16853f3cb175be5482b802d128bf88/full.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: